• Search
    • Search
    • Βρες ότι χρειάζεσαι γρήγορα και απλά.
1ος Αγώνας - GP Ταϊλάνδης (Burriram)
Ο αγώνας βρίσκεται σε εξέλιξη!
Image
Indian FTR Sport: μια ευχάριστη έκπληξη
Την οδηγούμε στην Αττική
Τεστ-Μοντέλα 29/05/2024 - 09:20

 

Του Δημήτρη Διατσίδη

Φωτογραφία: Βασίλης Κωστάκος, Studio B42


 

Η πιο ξεχωριστή Indian στη γκάμα της Αμερικάνικης θρυλικής μάρκας είναι η FTR Sport, με την έννοια ότι η έμπνευσή της έρχεται από τις νίκες στις πίστες Flat Track, όπου η Indian έγραψε ιστορία στην άλλη πλευρά του Ατλαντικού.

Σίγουρα για τους περισσότερους το όνομα Indian είναι συνυφασμένο με τις cruiser που έχουν μια μεγάλη παράδοση στις ΗΠΑ και στις οποίες η αναγέννηση των “Ινδιάνων” έχει καταφέρει να κάνει δύσκολη τη ζωή της Harley που είχε κυριαρχήσει στην αγορά.
Η Indian είχε κερδίσει στις πίστες Flat Track στη μεγάλη κόντρα των δύο εταιριών που κρατάει από τις δεκαετίες του '40 και το '50! Και μάλιστα κερδίζει τώρα και στους αγώνες “King of The Baggers” με την Challenger.

Τις επιτυχίες στις οβάλ χωμάτινες πίστες θεώρησε ότι μπορεί να τις εξαργυρώσει με ένα μοντέλο εμπνευσμένο από την FTR750 που πήρε τα Πρωταθλήματα. Έτσι αρχικά η FTR 1200 μετέφερε στους δρόμους την αγωνιστική κληρονομιά, χωρίς μάλιστα ηλεκτρονικά βοηθήματα στη βασική έκδοση του 2020 που είχαμε οδηγήσει πριν λίγα χρόνια.

Το ψαλίδι και η σιλουέτα του ρεζερβουάρ έκτοτε, έχουν άμεση σχέση με τη θρυλική αγωνιστική της πίστας, την FTR750, ενώ για τον κινητήρα επιλέχθηκε ο V-Twin στα 1,203 κ.εκ., με 120 ίππους απόδοση και με ροπή στα 12 kgm στις 6,000 στροφές.
Το ρεζερβουάρ των 12.9 λίτρων τοποθετήθηκε κάτω από τη σέλα, ώστε να χαμηλώσει το κέντρο βάρους της μοτοσυκλέτας και να δώσει καλύτερο κράτημα. Σε συνδυασμό με τη λεπτή σιλουέτα και τη σχετικά επιθετική θέση οδήγησης δίνει κατευθείαν την αίσθηση για πιο σπορ αναζητήσεις από οποιαδήποτε άλλη αμερικάνικη, τώρα που στην Ελληνική αγορά δεν έχουμε τις Buell.

Στο ατσάλινο πλαίσιο χωροδικτύωμα έχει συνδεθεί ένα σχεδόν οριζόντια τοποθετημένο πίσω αμορτισέρ, ενώ μπροστά το upside-down πιρούνι δίνει την επιθυμητή οδηγική συμπεριφορά.
Για το σταμάτημα οι radial δαγκάνες, που προέρχονται από την Ιταλική Brembo®, πιέζουν δίσκους διαμέτρου 320mm.
Την τελική επαφή με την άσφαλτο έχουν αναλάβει ελαστικά 17 ιντσών, τα εξαιρετικά Metzeler M9RR, που έχουν αποδειχτεί ικανότατα και στη βροχή, παρά τη σπορ χάραξή τους.
Το φως μπροστά έχει ιδιαίτερο σχήμα, ενώ πίσω ενσωματώνεται στην ουρά της μοτοσυκλέτας. Το όλο πακέτο είναι εντυπωσιακό και το λογότυπο Indian προσδίδει ένα κύρος στη μοτοσυκλέτα που σίγουρα τραβά τα βλέμματα...

 

Όταν ανέβεις πάνω της αυτόματα το σχετικά μεγάλο βάρος εξαφανίζεται και η πρώτη έκπληξη έρχεται από τη ροπή του κινητήρα, που βοηθάει στο να εκτοξεύεται κυριολεκτικά η FTR σε κάθε άνοιγμα του γκαζιού. Στην επιλογή της στάνταρ χαρτογράφησης, ο κινητήρας είναι απλά εκπληκτικής λειτουργίας και ήρεμης δύναμης, που σε κερδίζει από την πρώτη στιγμή. Η ροπή έρχεται από τις χαμηλές στροφές και στις μεσαίες όλα είναι τέλεια, ενώ δεν του λείπει η δύναμη ψηλά, παρά το ότι ως νούμερο οι 120 ίπποι μπορεί να φαίνονται λίγοι.

Το καντράν είναι ηλεκτρονικό, κάτι που φέρνει μια σύγχρονη νότα, αλλά θα προτιμούσαμε ένα κλασικό μηχανικό. Από εκεί λοιπόν με το πάτημα ενός κουμπιού μπορείς να αλλάξεις στη σπορ χαρτογράφηση και να έχεις ένα αρκετά πιο ζωντανό μοτέρ, λόγω της σημαντικά πιο άμεσης απόκρισης στο γκάζι, κάτι που το κάνει πιο άγριο και λίγο πιο απαιτητικό στο να οδηγηθεί. Και αυτό με τη σειρά του σε υποβάλει σε μια πιο μαχητική διάθεση, που ταιριάζει στο χαρακτήρα street fighter που αρχίζει να ξεδιπλώνεται.

Τα ηλεκτρονικά βοηθήματα για την πρόσφυση (Traction Control), και κοντρόλ σταθερότητας ανάλογα με την κλίση, ευτυχώς στη σπορ επιλογή είναι λιγότερο παρεμβατικά, επιτρέποντάς σου να στέλνεις τον πίσω τροχό σε ευχάριστη πλαγιολίσθηση, ενώ συγχρόνως έχεις στο πίσω μέρος του μυαλού σου ότι αν τα πράγματα δυσκολέψουν πραγματικά, ένα χέρι βοήθειας θα βγει από κάπου για να σε σώσει. Υπάρχει μαζί η επιλογή της απενεργοποίησης του TC και τότε παίρνεις όλη την ευθύνη, αλλά σε τέτοιες περιπτώσεις είναι που βλέπεις ότι και το μηχανικό κράτημα και το αρκετά μεγάλο μεταξόνιο συμβάλουν αποφασιστικά σε μια εξαιρετική σταθερότητα.

Εντωμεταξύ η αδρεναλίνη σου ανεβαίνει, καθώς η επιθετική θέση οδήγησης ενισχύει την street fighter πλευρά του χαρακτήρα της FTR και τα Metzeler M9 που θα ζεσταθούν γρήγορα θα βοηθήσουν και αυτά σε πλαγιάσματα που με τίποτε δεν τα περιμένεις από μια τέτοια μοτοσυκλέτα. Η καλή συμπεριφορά και η σιγουριά που σου δίνουν ακόμη και σε οριακές καταστάσεις, με την εξάτμιση να βρίσκει στην άσφαλτο, είναι κάτι που μεγαλώνει το σεβασμό σου στην Indian και την κληρονομιά που έρχεται από το flat track.

Σε αντιδιαστολή με αυτήν την κατάσταση παιχνιδιού στη «μάχη» με το δρόμο, το traction control είναι αρκετά περισσότερο επεμβατικό στη νορμάλ χαρτογράφηση, ίσως το μόνο που δεν μας άρεσε στην FTR. Θα προτιμούσαμε το συνδυασμό νορμάλ χαρτογράφησης με τη μικρότερη παρέμβαση της σπορ και στη σπορ χαρτογράφηση δεν θα μας πείραζε ακόμη μικρότερη παρέμβαση!

Στον τομέα των ρυθμιζόμενων αναρτήσεων της Sachs δεν υπάρχει σημείο κριτικής, αφού είναι όσο πρέπει μαλακές για να μην κουράζουν και όσο πρέπει σκληρές για να προσφέρουν την πρόσφυση που χρειάζεται στην επιθετική οδήγηση.

Τα φρένα της Brembo είναι υπεράνω κριτικής, όχι γιατί λέγονται Brembo και γιατί έχουν και τρόμπα φρένου της ιδίας, αλλά γιατί είναι εξαιρετικά σε αίσθηση και απόλυτα ικανοποιητικά σε απόδοση, χωρίς να κουραστούν σε συνεχή χρήση και σε κατηφορικές διαδρομές από τα 237 κιλά της μοτοσυκλέτας όταν είναι γεμάτη βενζίνη, στο μάλλον σκόπιμα μικρό ρεζερβουάρ των 13 λίτρων. Με την ευκαιρία να πούμε ότι η μικρή αυτονομία είναι το δεύτερο που δεν μας άρεσε, εκτός από την επέμβαση του TC στη θέση νορμάλ.
Και ναι λοιπόν, η FTR έχει ιδιαίτερο χαρακτήρα – κάτι που σίγουρα αποζητά κάποιος που επιλέγει τα σήματα της Indian στο ρεζερβουάρ, αλλά και που θέλει μια πιο σπορ οδηγική συμπεριφορά από τις κλασικές cruiser των Αμερικανών. Και με τιμή στα 18,950€ είναι σίγουρα αρκετά καλύτερη σε θέση από την δικύλινδρη Diavel των 28,000€ (που δεν παράγεται πια) και των 32,000€ της V4 Diavel, με την οποία μπορεί να συγκριθεί στη λειτουργικότητα και στη συνολική παρουσία.

Τελικά η Indian FTR Sport είναι η καλή έκπληξη που δείχνει ότι όταν υπάρχει η αγωνιστική κληρονομιά, αυτή μπορεί να μετουσιωθεί σε μια ευχάριστη και γρήγορη μοτοσυκλέτα παραγωγής, κρατώντας ως άσσο στο μανίκι της το σεβαστό και ιστορικό όνομα της μάρκας και πλαισιώνοντας την παρουσία της με μια σειρά αξεσουάρ και ρούχων που σε βάζουν ακόμη πιο μέσα στο κλειστό κλαμπ των ιδιοκτητών μιας Indian.


 

ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ

ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ

 

Μοτέρ

1203cc, Υγρόψυκτο V-Twin

Διάμετρος Χ Διαδρομή

102 mm x 73.6 mm

Ισχύς

120 HP

Ροπή

12 kgm @ 6000 rpm

Συμπίεση

12.5:1

Συμπλέκτης

Υγρός, πολύδισκος, μονόδρομος με υποβοήθηση

Κιβώτιο

6 ταχύτητες

ΠΛΑΙΣΙΟ

 

Ανάρτηση μπροστά

43mm, ZF Sachs πλήρως ρυθμιζόμενο τηλεσκοπικό πιρούνι

Ανάρτηση πίσω

120 mm, ZF Sachs πλήρως ρυθμιζόμενο Piggyback IFP

Φρένα μπροστά

Brembo 320mm με 4πίστονη δαγκάνα

Φρένο πίσω

Brembo 260mm με 2πίστονη δαγκάνα

Ελαστικό μπροστά

Metzeler Sportec M9 RR 120/70ZR17 58W

Ελαστικό πίσω

Metzeler Sportec M9 RR 180/55ZR17 73W

Ρεζερβουάρ

12.9 L

ΔΙΑΣΤΑΣΕΙΣ

 

Μήκος

2223 mm

Πλάτος

830 mm

Ύψος

1297 mm

Μεταξόνιο

1,524 mm

Απόσταση από το έδαφος

17 cm

Ύψος σέλας

780 mm

Βάρος (άδεια / γεμάτη)

223 kg / 237 kg

 

Επόμενο άρθρο »

Παρουσίαση της νέας QJMOTOR SRT 700 S 

« Προηγούμενο άρθρο

Οδηγούμε CFMOTO 800ΝΚ: κυρίαρχος της πόλης

Χορηγοί
Σχετικά άρθρα
Δημοσκόπηση
ΠΟΙΟΣ ΘΑ ΕΙΝΑΙ Ο ΠΡΩΤΑΘΛΗΤΗΣ ΤΟΥ 2025;
  • Ο ΧΟΡΧΕ ΜΑΡΤΙΝ ΠΟΥ ΘΑ ΑΝΕΒΑΣΕΙ ΤΗΝ ΑΠΡΙΛΙΑ ΣΕ ΑΛΛΟ ΕΠΙΠΕΔΟ
  • Ο ΠΕΚΟ ΜΠΑΝΙΑΪΑ ΠΟΥ ΕΜΑΘΕ ΑΠΟ ΤΑ ΛΑΘΗ ΤΟΥ
  • Ο ΜΑΡΚ ΜΑΡΚΕΘ ΠΟΥ ΟΔΗΓΕΙ ΠΙΑ ΙΔΙΑ ΜΟΤΟΣΥΚΛΕΤΑ ΜΕ ΤΟΝ ΠΕΚΟ
  • Ο ΠΕΔΡΟ ΑΚΟΣΤΑ ΠΟΥ ΕΠΙΣΗΣ ΕΜΑΘΕ ΑΠΟ ΤΑ ΛΑΘΗ ΤΟΥ
  • ΚΑΠΟΙΟΣ ΑΠΟ ΤΟΥΣ ΥΠΟΛΟΙΠΟΥΣ ΟΔΗΓΟΥΣ