• Search
    • Search
    • Βρες ότι χρειάζεσαι γρήγορα και απλά.
8ος Αγώνας - Ολλανδία (Assen)
Ο αγώνας βρίσκεται σε εξέλιξη!
Image
Οδηγούμε CFMOTO 800ΝΚ: κυρίαρχος της πόλης
Τεστ-Μοντέλα 17/05/2024 - 12:14

του Δημήτρη Διατσίδη

Φωτογραφία: Κυριάκος Αντωνίου

 

Οι γυμνές μοτοσυκλέτες μεσαίου και μεγάλου κυβισμού, όπως η CFMOTO 800ΝΚ, πρακτικά μπορούν να μας χαρίσουν όλες τις συγκινήσεις τις κατηγορίας “naked”, καθώς οι ανάλογες μοτοσυκλέτες μεγαλύτερου κυβισμού και ιπποδυνάμεων που τελευταία ξεπερνούν και τους 200 ίππους, είναι απλά υπερβολικές.

Άλλωστε τα 800 κυβικά και οι 94 ίπποι, ήταν μέχρι πριν λίγα χρόνια προνόμιο των supersport μοτοσυκλετών και τα νούμερα αυτά συνοδευόμενα πια από καλά πλαίσια, σοβαρές αναρτήσεις, καλά φρένα, μπορούν να δώσουν οδηγική απόλαυση και μαζί δυναμικό προφίλ στον αναβάτη που επιλέγει να κινείται με μια τέτοια κατασκευή.

Στη συγκεκριμένη περίπτωση μάλιστα μιλάμε για μια αναλογία κόστους / απόλαυσης σε πολύ υψηλά επίπεδα, αφού η τιμή της 800ΝΚ Sport είναι στα 7,790€, ενώ με 8,290€ παίρνει κανείς την Advance της δοκιμής μας που έχει μερικά επιπλέον “καλούδια” που σου κάνουν τη ζωή ακόμη πιο εύκολη και χλιδάτη.

Νικήτρια reddot 2024!

 

Αρχικά όταν περιγράφεις μια μοτοσυκλέτα, ξεκινάς από το σχεδιασμό και την εμφάνισή της και εδώ η πρώτη μας αίσθηση ήταν υπερθετική, ως προς τη δουλειά που έγινε από σχετικό τμήμα της Κινεζικής εταιρίας, που όμως εδρεύει στην Ιταλία! Οι σχεδιαστές λοιπόν στην Ευρώπη έδωσαν όχι μόνο εντυπωσιακές γραμμές, αλλά και μια ισορροπία σχεδιασμού που ήταν ικανή να δώσει στην 800ΝΚ το σπουδαίο διεθνές βραβείο σχεδιασμού reddot!!! Τι άλλο να πεις, από το κλασικό: “δεν περιγράφω άλλο”!

Από κει και πέρα ο δικύλινδρος υγρόψυκτος κινητήρας των 799cc διαθέτει 81Nm ροπής στις 8,000σ.α.λ., με crossplane διάταξη, που δίνει αντίστοιχα χαρακτηριστικό ήχο, αλλά και λειτουργία ανάλογη των V-2 μοτέρ. Ο συμπλέκτης ολίσθησης φροντίζει για ασφαλή και απροβλημάτιστα κατεβάσματα ταχυτήτων. Οι οδηγικοί χάρτες είναι τρεις: Sport, Street και Rain και η πιο άμεση απόκριση του Σπορ χάρτη αφήνει μεγαλύτερα περιθώρια παιχνιδιού με το γκάζι, καθώς ΔΕΝ υπάρχει traction control και μπορείς να εκμεταλλευτείς τους 94 ίππους για να κινηθείς, εκτός από γρήγορα και πολύ ευχάριστα. Το μόνο που μπορούμε να πούμε εδώ είναι η όχι τέλεια λειτουργία των ηλεκτρονικών, ως προς την απόκριση του γκαζιού, που σημαίνει ότι χρειάζονται από την CFMOTO κάποιες αναβαθμίσεις σε αυτόν τον τομέα. Το Quickshifter – που διαθέτει η έκδοση που είχαμε στα χέρια μας – επίσης δεν έχει αυτήν την τέλεια αίσθηση ακρίβειας που έχουν οι ακριβές ευρωπαϊκές supersport.

Τα δισκόφρενα των 320mm εμπρός και 260mm πίσω μαζί με ABS φρενάρουν εντυπωσιακά, με τις δαγκάνες της J.Juan που έχει εξαγοραστεί από την Brembo και μεταφέρει την τεχνογνωσία της.

Οι αναρτήσεις της ποιοτικής Ιαπωνικής ΚΥΒ είναι πλήρως ρυθμιζόμενες μπροστά, ενώ πίσω απουσιάζει μοχλικό σύστημα στη σύνδεση ανάρτησης και ψαλιδιού, που όμως δεν προβληματίζει καθόλου και δίνει μια ακόμη πιο άμεση λειτουργία του πίσω μέρους, μειώνοντας ακόμη περισσότερο το βάρος της μοτοσυκλέτας, που στα 186 κιλά γεμάτη, είναι σε ένα εξαιρετικό νούμερο. Άλλωστε όπως έχει δείξει και η RS660 της Aprilia η απουσία μοχλικού μπορεί να σημαίνει το ίδιο καλή συμπεριφορά.

Στην καλή οδηγική συμπεριφορά συμβάλουν και τα καλά ελαστικά Maxxis Supermaxx ST στις κλασικές σπορ διαστάσεις 120/70-17 μπροστά και 180/55-17 πίσω.

Καθώς η Advanced έκδοση διαθέτει επιπλέον της Sport ξεκλείδωμα Keyless, Multimedia Οθόνη αφής 8 ιντσών, μπάρα τιμονιού από αλουμίνιο και Quickshifter, πρέπει να αναφερθούμε στην εντυπωσιακή μεγάλη οθόνη των 8 ιντσών που έχει σχήμα μικρού τάμπλετ και αυτό μπορεί να κάνει κάποιους να προσπαθήσουν να το αποσπάσουν από εκεί. Πέρα από αυτό έχει σύστημα συνδεσιμότητας με κινητό τηλέφωνο, ενώ διαθέτει και δικούς του χάρτες, ενσωματωμένους στην οθόνη, που προβάλλονται ταυτόχρονα με τις άλλες ενδείξεις. Έτσι ξέρεις κάθε στιγμή το που είσαι μέσα στην πόλη ή και εκτός αυτής, χωρίς να ενεργοποιείς το κινητό σου.

Όλα αυτά μαζί συνδυασμένα σου δίνουν μια ωραία εμπειρία οδήγησης, είτε είσαι στην κίνηση της πόλης, είτε βγεις στις στριφτερές διαδρομές του βουνού. Εκεί ξεχνάς τα σήματα στο ρεζερβουάρ που υποδηλώνουν ότι ανάμεσα στα πόδια σου έχεις μια κατασκευή που έρχεται από τη μακρινή Κίνα, για να σταθεί αξιοπρεπέστατα σε κάθε περίσταση.

Όταν βέβαια φτάσεις στο “ταμείο” για να πληρώσεις το λογαριασμό θα ξαναθυμηθείς αυτήν την καταγωγή και δεν θα το πιστεύεις ότι έχεις μια τόσο καλή αναλογία τιμής / οδηγικής ευχαρίστησης και όταν κάνεις και δυο βήματα πίσω και δεις την όμορφη και ποιοτική μοτοσυκλέτα που καβαλάς, θα αισθανθείς απόλυτα ικανοποιημένος.

ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ CFMOTO 800ΝΚ

 

Κινητήρας

2κύλινδρος, 4χρονος, με 2ΕΕΚ και με 8 βαλβίδες

Κυβισμός

799 κ.εκ,

Διάμετρος x Διαδρομή

88mm x 65,7mm

Συμπίεση

12.7:1

Συμπλέκτης

Πολύδισκος, υγρού τύπου, ολίσθησης-υποβοήθησης

Ισχύς

94 ίπποι στις 9,000 σ.α.λ.

Ροπή

81 Nm στις 8,000 σ.α.λ.

Πλαίσιο

Ατσάλινο σωληνωτό

Μεταξόνιο

1,468mm

Ύψος σέλας

820mm

Μήκος

2,132mm

Πλάτος

810mm

Ύψος

1,158mm

Απόσταση από έδαφος

150mm

Βάρος (γεμάτη)

186 κιλά

Ρεζερβουάρ

15 λίτρα

Ανάρτηση Μπροστά

KYB USD πιρούνι 43mm, πλήρως ρυθμιζόμενο

Ανάρτηση Πίσω

KYB Μονό αμορτισέρ χωρίς μοχλικό, ρυθμίσεις προφόρτισης και απόσβεσης επαναφοράς, αλουμινένιο ψαλίδι

Ελαστικά Μπροστά

Maxxis Supermaxx ST 120/70-17

Ελαστικά Πίσω 

Maxxis Supermaxx ST 180/55-17"

Φρένα Μπροστά

2 δίσκοι 320 χιλιοστών, 4πίστονες ακτινικές δαγκάνες J. Juan, ακτινική τρόμπα, ABS

Φρένα Πίσω

Ένας δίσκος 260 χιλιοστών, δαγκάνα 2 εμβόλων J.Juan, ABS

Χρώματα

Zircon Black και Nebula White

Ναι, μείναμε ευχαριστημένοι από τη συμβίωση με την 800ΝΚ

 


 

Επόμενο άρθρο »

Indian FTR Sport: μια ευχάριστη έκπληξη

« Προηγούμενο άρθρο

Νέο Kymco Downtown GT 350i ABS/TCS

Χορηγοί
Σχετικά άρθρα