• Search
    • Search
    • Βρες ότι χρειάζεσαι γρήγορα και απλά.
9ος Αγώνας - Γερμανία (Sachsenring)
Ο αγώνας βρίσκεται σε εξέλιξη!
Image
Marini: Το όριο βάρους πρέπει να αλλάξει τώρα
Για να ξεκινάμε όλοι χωρίς μειονέκτημα
Νέα 28/12/2022 - 18:07

Με ύψος 1,84, ο Luca Marini είναι ένας από τους πιο ψηλούς αναβάτες των paddock και συνεπαγωγικά είναι ένας από τους βαρύτερους με 69 κιλά σε σύγκριση για παράδειγμα με τον ομόσταυλό του, Marco Bezzecchi, ο οποίος ζυγίζει 61 κιλά.

Επί του παρόντος, στο MotoGP υπάρχει μόνο ένα υποχρεωτικό ελάχιστο όριο βάρους για μοτοσυκλέτες, το οποίο είναι 157 κιλά και δεν λαμβάνει υπόψη τον αναβάτη.

Σε αυτό το θέμα υπάρχει αντίθεση ακόμη και μέσα στο paddock, καθώς τόσο στην Moto2 όσο και στην Moto3 υπάρχει ένα ελάχιστο όριο βάρους που περιλαμβάνει τόσο τη μοτοσυκλέτα όσο και τον αναβάτη, με το όριο να είναι συνολικά 217 κιλά στην Moto2 και 152 κιλά στη Moto3.

Ο Marini, ο οποίος ολοκλήρωσε τη δεύτερη πλήρη σεζόν του στα MotoGP στη 12η θέση με 120 βαθμούς, πέρασε μεγάλο μέρος του 2022 πιέζοντας τη συζήτηση σχετικά με την συμπερίληψη των αναβατών στον κανόνα ελάχιστου ορίου βάρους, καθώς πιστεύει ότι οι φυσικά βαρείς αναβάτες βρίσκονται σε μειονεκτική θέση.

Ενώ παραδέχεται ότι είναι "αδύνατο" να πει πόσο ακριβώς είναι το μειονέκτημα στον χρόνο γύρου, σημειώνει ότι οι βαρύτεροι αναβάτες χρησιμοποιούν το πίσω ελαστικό πιο σκληρά λόγω του βάρους τους - και τελικά αυτό τους οδηγεί στο να χάνουν σε μια απόσταση αγώνα Grand Prix.

"Σίγουρα, έχουμε επίσης δεδομένα που μας λένε ότι όταν έχουμε περισσότερο βάρος χρησιμοποιούμε περισσότερο τα ελαστικά, αλλά έχουμε πολλά ηλεκτρονικά βοηθήματα και έχουμε δύναμη", ανέφερε ο Marini. "Οπότε, η επιτάχυνση δεν είναι πρόβλημα, ακόμα κι αν είσαι 10 κιλά παραπάνω. Αλλά για να πετύχεις την ίδια επιτάχυνση πρέπει να χρησιμοποιείς περισσότερο ελαστικό, γιατί χρειάζεται περισσότερη ενέργεια και περισσότερη δύναμη".

"Λοιπόν, το πρόβλημα είναι αυτό, γιατί φτάνεις στο τέλος του αγώνα με λιγότερο ελαστικό και είναι δύσκολο να κάνεις προσπεράσεις στο τέλος, που είναι η πιο σημαντική φάση του αγώνα".

"Είναι κρίσιμο και εκεί παίρνεις τα αποτελέσματα. Έτσι, κάθε φορά το κλειδί του αγώνα είναι να φτάνουμε στο τέλος με το πίσω ελαστικό στην καλύτερη δυνατή κατάσταση".

"Το να έχεις το ελάχιστο βάρος είναι κάτι που είναι δίκαιο. Δεν θα είναι μειονέκτημα για τους μικρότερους αναβάτες. Κανείς δεν θέλει το ελάχιστο βάρος τόσο υψηλό, απλά θέλουμε κάτι που μπορεί να φέρει τα πράγματα λίγο περισσότερο στα ίσα και να δώσει σε όλους την ίδια δυνατότητα να παλέψουν για τη νίκη και να μην ξεκινήσουν με μειονέκτημα".

Το πρόβλημα του Marini δεν είναι καινούργιο. Πρόσφατα, ο Danilo Petrucci ένιωσε ότι βρισκόταν συνεχώς σε μειονεκτική θέση λόγω του ύψους και του βάρους του.

Για τον Marini, η σκληρότερη προπόνηση για να χάσει περισσότερα κιλά δεν αποτελεί επιλογή, επειδή βρίσκεται στο φυσικό όριο εντός του οποίου μπορεί ακόμα να έχει τη δύναμη να οδηγήσει μια μοτοσυκλέτα MotoGP.

Όταν ο Petrucci ήταν αναβάτης της Pramac Ducati το 2017, είπε ότι η προσπάθειά του να χάσει περισσότερο βάρος τον οδήγησε σε σωματικές δυσκολίες στην οδήγηση.

Ο Marini πιστεύει ότι ένα συνδυασμένο ελάχιστο όριο βάρους στα MotoGP θα ήταν όφελος για τους πιο μικρόσωμους αναβάτες, καθώς θα μπορούν να προπονούνται περισσότερο στο γυμναστήριο και να βελτιώνουν τα δικά τους επίπεδα ενέργειας για αγώνες.

"Πρέπει να το αλλάξουμε τώρα γιατί αυτή είναι η κατάλληλη στιγμή και σε όλες τις άλλες κατηγορίες υπάρχει ένα συνδυασμένο ελάχιστο όριο βάρους, σε όλα τα άλλα αθλήματα υπάρχει ένα ελάχιστο βάρος", πρόσθεσε ο Marini.

"Λοιπόν, δεν καταλαβαίνω γιατί όχι στα MotoGP. Είναι αδύνατο να χάσεις περισσότερα κιλά από αυτό γιατί τότε δεν έχεις τη δύναμη, δεν έχεις την ενέργεια για έναν αγώνα".

"Μπορείτε να προσπαθήσετε να μην φάτε τίποτα, αλλά για να οδηγήσετε μια μοτοσυκλέτα MotoGP πρέπει να είστε προετοιμασμένοι στο 100%. Έτσι, για παράδειγμα εγώ μετά τα 70 κιλά είναι αδύνατο να πάω χαμηλότερα, γιατί προσπάθησα να χάσω και άλλα, αλλά μετά δεν είχα την ενέργεια να φτάσω στο τέλος του αγώνα".

"Έτσι, κερδίζεις το 4% της απόδοσης επειδή είσαι ένα κιλό λιγότερο, αλλά μετά χάνεις 10 γύρους του αγώνα επειδή δεν μπορείς να τελειώσεις τον αγώνα. Οπότε, είναι αδύνατο να πας χαμηλότερα από αυτό. Νομίζω ότι για τους πιο μικρόσωμους αναβάτες είναι καλό να βάζουν περισσότερο βάρος γιατί όλοι τώρα προσπαθούν να χάνουν βάρος για να έχουν καλύτερη επιτάχυνση για να μην χρησιμοποιούν το ελαστικό".

"Αλλά εάν υπάρχει ένα ελάχιστο όριο βάρους, όλοι μπορούν να πιέσουν λίγο περισσότερο στο γυμναστήριο, να έχουν περισσότερη δύναμη, να έχουν περισσότερη ενέργεια κατά τη διάρκεια του αγώνα. Επομένως, δεν είναι μειονέκτημα για αυτούς γιατί μπορούν να βάλουν περισσότερο βάρος στο σώμα τους και να μην βάλουν βάρος στη μοτοσυκλέτα".

Επόμενο άρθρο »

Ο Viñales θέτει τους στόχους για το 2023

« Προηγούμενο άρθρο

Livio Suppo: Ο Quartararo είναι απογοητευμένος

Χορηγοί
Σχετικά άρθρα
Δημοσκόπηση
ΘΑ ΠΑΡΕΙ ΤΟΝ ΤΙΤΛΟ ΤΟΥ 2024 Ο JORGE MARTIN;
  • ΝΑΙ, ΓΙΑ ΝΑ ΔΕΙΞΕΙ ΣΤΗΝ DUCATI ΟΤΙ ΕΚΑΝΕ ΛΑΘΟΣ ΝΑ ΜΗΝ ΤΟΝ ΚΡΑΤΗΣΕΙ
  • ΙΣΩΣ, ΑΛΛΑ ΟΙ BAGNAIA KAI M.MARQUEZ EINAI ΠΟΛΥ ΚΟΝΤΑ ΣΤΗ ΒΑΘΜΟΛΟΓΙΑ
  • ΟΧΙ, Η DUCATI ΔΕΝ ΘΕΛΕΙ ΝΑ ΔΩΣΕΙ ΤΟ Νο 1 ΣTHN APRILIA