• Search
    • Search
    • Βρες ότι χρειάζεσαι γρήγορα και απλά.
9ος Αγώνας - Γερμανία (Sachsenring)
Ο αγώνας βρίσκεται σε εξέλιξη!
Image
Η απογοήτευση του Quartararo μετά την 11η θέση
Και το πως σκέφτεται τον αγώνα
Νέα 05/03/2022 - 20:44

Η απογοήτευση του Fabio Quartararo, που με δυσκολία έκρυψε πριν την σεζόν, για τη φαινομενική έλλειψη προόδου της Yamaha στα MotoGP πρέπει σίγουρα κάποια στιγμή να έχει κατακλύσει τους επικεφαλής και τους μηχανικούς της ομάδας.

Υπήρχε όμως κάτι εξίσου - αν όχι περισσότερο - απογοητευτικό σχετικά με την ψυχρή αντίδραση του  Παγκόσμιου Πρωταθλητή για τον τερματισμό του στις κατατακτήριες σε μια χαμηλή 11η θέση για το πρώτο του Grand Prix της χρονιάς στο Qatar.

"Είμαι απλώς ένας αναβάτης που είναι στη μοτοσυκλέτα", είπε. "Πιέζω τον εαυτό μου 100%, ερχόμενος στο Qatar περίμενα κάτι καλύτερο, αλλά όπως πάντα στον ρυθμό (αγώνα) είμαι γρήγορος, αλλά… κοιτάζοντας τις κατατακτήριες, ας πούμε ότι δεν είμαι πολύ θυμωμένος γιατί ξέρω ότι έκανα το καλύτερο δυνατό, δεν μπορούσα να κάνω κάτι πολύ καλύτερα".

Μια μισογεμάτη ανάγνωση του ποτηριού της συμπεριφοράς του Quartararo μπορεί να υποδηλώνει ότι αποδέχτηκε την κατάσταση και κατάφερε να αφήσει στην άκρη την απογοήτευση.

Αλλά η αποδοχή μπορεί να εκληφθεί και ως παραίτηση. Σε τελική ανάλυση, το γεγονός ότι ο εκλεκτός της Yamaha δεν είναι "πολύ θυμωμένος" μετά το τέλος των κατατακτήριων σε μια πίστα που ήταν συνήθως ευνοϊκή με την M1 δεν φαίνεται καλό.

Ειδικά επειδή έχει ξεκάθαρα δίκιο να μην είναι "πολύ θυμωμένος" επειδή ο ρυθμός του ενός γύρου έμοιαζε να λείπει για μεγάλο μέρος του Σαββατοκύριακου, οδηγώντας σε μια σπάνια εμφάνιση στις ΚΑΤ1 και σε μια πολύ οριακή πρόκριση στις ΚΑΤ2– θυμηθείτε, αν ο γύρος του Johann Zarco δεν είχε ακυρωθεί λόγω της κίτρινης σημαίας, ο Quartararo δεν θα είχε φτάσει στις ΚΑΤ2.

Αντίθετα, το έκανε, και στο τέλος κέρδισε επιδέξια τον ομόσταυλό του Franco Morbidelli, έχοντας βρεθεί πιο χαμηλά στην κατάταξη από τον Ιταλό την Παρασκευή. Και πάλι ο Quartararo ήταν  0,624 δευτερόλεπτα μακριά από την pole position ως η κορυφαία Yamaha – κανένας άλλος κατασκευαστής δεν ήταν πιο πίσω από 0,396 δευτερόλεπτα. Αυτή είναι μια διαφορά δύο δέκατων, που δεν είναι μεγάλη, αλλά και μια διαφορά 58%, που είναι πολύ.

Ήταν ιδιαίτερα ενδεικτικό το ότι, όταν ρωτήθηκε από τον Jack Miller "τι πήγε στραβά;" σε μια συνομιλία μετά τις προκριματικές που άκουσε ο δημοσιογράφος, Simon Patterson, ο Quartararo απάντησε: "Τίποτα, αυτό είναι το πρόβλημα" αρκετά δυνατά ώστε να τον ακούσουν όσοι βρίσκονταν γύρω τους.

"Αισθάνομαι υπέροχα στη μοτοσυκλέτα", είπε όταν ρωτήθηκε για το έλλειμμα τελικής ταχύτητας, προτού τονίσει αρκετές φορές ότι είναι απλώς ένας αναβάτης που "δίνει το 100% του κάθε φορά".

Ένα πιθανό ελαφρυντικό ήταν η κατάσταση της πίστας, δεδομένου ότι δεν υπήρχαν πέντε ημέρες δοκιμών πριν από τη σεζόν στο Losail όπως πέρυσι, περιορίζοντας έτσι σχεδόν σίγουρα το κράτημα. Κάτι τέτοιο πλήττει συχνά τη Yamaha πιο σκληρά από άλλες μοτοσυκλέτες.

"Γνωρίζουμε ότι όταν δεν έχουμε το πίσω κράτημα, δυσκολευόμαστε τόσο πολύ και νομίζω ότι δεν έχουμε κανένα περιθώριο να βάλουμε περισσότερη δύναμη σε ορισμένες επιταχύνσεις".

"Τότε η μοτοσυκλέτα κουνιέται τελείως, αλλά εννοώ, αυτό οφείλεται στο ότι βάζω τον εαυτό μου στο όριο. Και όταν βάζεις τον εαυτό σου στο όριο, στο τέλος φτάνεις σε μια στιγμή όπου η μοτοσυκλέτα δεν είναι πια πραγματικά σταθερή".

"Στο τέλος, αν η μοτοσυκλέτα κουνιέται, είμαι στο όριο, αλλά για μένα η κύρια διαφορά είναι το πίσω κράτημα που λείπει στην πίστα και ξέρουμε ότι είναι ένα αδύναμο σημείο για εμάς. Θα έλεγα ότι αυτό είναι το κύριο ζήτημα".

Αντίπαλοι όπως ο Marc Marquez και ο Joan Mir φρόντισαν να επισημάνουν ότι ο αγωνιστικός ρυθμός του Quartararo φαινόταν ακόμα πολύ ανταγωνιστικός, κάτι που ο ίδιος ο Γάλλος έχει επίσης επισημάνει.

Και είναι αλήθεια ότι στον περσινό δεύτερο αγώνα του Qatar, το Grand Prix της Doha, είχε πέσει έως την ένατη θέση πριν προχωρήσει μεθοδικά στο μπροστινό μέρος για να κερδίσει – επομένως η 11η θέση εκκίνησης δεν θα είναι απαραίτητα πλήρης καταστροφή.

Αλλά είναι επίσης αλήθεια ότι η Yamaha δεν έχει την ταχύτητα στην ευθεία για να ξεπεράσει τους άλλους κατασκευαστές– ειδικά τώρα που οι Suzuki την έχουν αφήσει πολύ πίσω στον ανταγωνισμό τελικής ταχύτητας μεταξύ των εν σειρά κινητήρων– και ότι τις περισσότερες φορές που ο Quartararo ξεκινάει τον αγώνα εκτός των δύο πρώτων σειρών τα αποτελέσματα δεν είναι υπέροχα. Έχουν ως εξής: τέταρτος, πέμπτος, δύο έκτες θέσεις, δύο έβδομες, 13ος, 14ος και τρεις περιπτώσεις που δεν τερμάτισε.


"Για να είμαι ειλικρινής, αυτή η πίστα, νομίζω ότι είναι μια πίστα όπου χρειάζεται απλώς να κάνουμε έναν τέλειο πρώτο γύρο, αλλά μετά – πέρυσι ήμουν στην ένατη θέση σχεδόν σε όλο τον αγώνα και μετά μπορούσα να προσπεράσω", είπε ο Quartararo. "Αλλά τα πράγματα αλλάζουν, οι μοτοσυκλέτες βελτιώνονται".

"Λοιπόν… θα δούμε. Με τον ρυθμό δεν νιώθω τόσο άσχημα. Θα ωθήσω τον εαυτό μου στα άκρα, ενώ θα φροντίζω και τα ελαστικά – δεν θα είναι εύκολη δουλειά".

Δεν είναι όλα χαμένα, σε καμία περίπτωση. Αλλά ο Quartararo σαφώς δεν μπαίνει στη σεζόν όπως θα ήθελε.

Επόμενο άρθρο »

Marc Marquez: Μπορώ να παλέψω για καλές θέσεις

« Προηγούμενο άρθρο

Qatar: MotoGP ΚΑΤ

Χορηγοί
Σχετικά άρθρα