• Search
    • Search
    • Βρες ότι χρειάζεσαι γρήγορα και απλά.
9ος Αγώνας - Γερμανία (Sachsenring)
Ο αγώνας βρίσκεται σε εξέλιξη!
Image
Οι βασικοί διεκδικητές του Πρωταθλήματος 2022
Και ποιούς περιμένουμε να δούμε στο ψηλότερο σκαλί του βάθρου
Νέα 01/03/2022 - 16:17

Το να κάνεις προβλέψεις για το Παγκόσμιο Πρωτάθλημα MotoGP  γίνεται ολοένα και πιο ανόητο. Καθώς ο ανταγωνισμός στην πίστα είναι όλο και πιο σφιχτός, έχουμε φτάσει στο σημείο να είναι σχεδόν αδύνατο να διακρίνουμε τι πρόκειται να συμβεί στη συνέχεια, καθώς οι αναβάτες καταφέρνουν να μας  κάνουν έκπληξη μετά από έκπληξη. Το 2022 δεν πρόκειται να είναι διαφορετικό.

Κοιτάζοντας τη λίστα με τα ονόματα στο grid των MotoGP, βλέπουμε αρκετούς Παγκόσμιους Πρωταθλητές από διάφορες κατηγορίες, αλλά μόνο τρεις από την κορυφαία κατηγορία. Ο Marc Marquez (Repsol Honda Team) είναι ο μεγαλύτερος από αυτούς, αλλά εξακολουθεί να είναι μόνο 29. Κατά τη διάρκεια των δοκιμών πριν από τη σεζόν, ο Ισπανός όχι μόνο αποκάλυψε ότι έχει ανακτήσει πλήρως τη φυσική του κατάσταση μετά από δύο χρόνια που ταλαιπωρούνται από τραυματισμούς, αλλά έχει την θέληση να παλέψει για έναν απίστευτο ένατο Παγκόσμιο τίτλο.

Η συνέπεια είναι η λέξη που περιγράφει τη νικητήρια σεζόν του Joan Mir (Team Suzuki Ecstar) 2020. Ο #36 κατάφερε να σταθεί στο ανώτερο σκαλί του βάθρου μόνο μία φορά, αλλά συγκέντρωσε από τρια βάθρα και μια σειρά καλών τερματισμών για να διεκδικήσει τον τίτλο. Η περασμένη σεζόν αποδείχτηκε μια πιο δύσκολη περίοδος για τον αναβάτη από τη Μαγιόρκα, αλλά και πάλι κατέκτησε την τρίτη θέση στη γενική κατάταξη και σίγουρα θα θέλει να στρέψει το βλέμμα του σε ένα δεύτερο Πρωτάθλημα, ειδικά τώρα που η Suzuki προσέλαβε τον Livio Suppo ως Team Manager. Ο Ιταλός βρισκόταν στο τιμόνι των νικηφόρων εκστρατειών του Casey Stoner με την Ducati και τη Honda, προτού καταφέρει να πετύχει άλλες τέσσερις νίκες με τη Honda. Εν ολίγοις, οι στόχοι της Suzuki είναι ξεκάθαροι: επιστροφή στη δόξα.


Πολλά βλέμματα θα είναι στραμμένα στον  Παγκόσμιο Πρωταθλητή Fabio Quartararo (Monster Energy Yamaha MotoGP) καθώς τα φώτα θα σβήνουν στο Lοsail. Μπαίνοντας μόλις στην τέταρτη σεζόν του στα MotoGP, ο Γάλλος έχει οκτώ νίκες και 12 επιπλέον βάθρα καθώς και 18 pole positions. Το 2021 τον είδε να σκάβει βαθιά ψυχικά για να πάρει το πρώτο του Παγκόσμιο Πρωτάθλημα και ξεκινά τη νέα εκστρατεία ανάμεσα στα φαβορί, αλλά υπήρξαν ανησυχίες πριν από τη σεζόν. Ο Quartararo πιστεύει ότι η εξέλιξη της M1 δεν έχει προχωρήσει όπως θα ήθελε, υποστηρίζοντας ότι στερείται τελικής ταχύτητας που μπορεί να αποδειχθεί καθοριστικός παράγοντας καθώς προχωρά η σεζόν.

Ο Francesco Bagnaia (Ducati Lenovo Team) θα θέλει να πάει ένα βήμα παραπέρα από ό,τι έκανε την περασμένη σεζόν. Μια συγκλονιστική σειρά επιδόσεων στο τέλος της χρονιάς είδε τον Ιταλό να παίρνει τέσσερις νίκες στα έξι τελευταία Grand Prix και θεωρείται σταθερά ανάμεσα στα φαβορί καθώς πλησιάζουμε στο Qatar. Εάν ο Bagnaia εμφανίσει πάλι αυτή τη φόρμα, θα ήταν δύσκολο να στοιχηματίσει κανείς εναντίον του  και είναι πολύ πιθανό ο Ιταλός να φέρει το Παγκόσμιο Πρωτάθλημα των αναβατών πίσω στη Ducati για πρώτη φορά από το 2007.


Τις τελευταίες δύο σεζόν, η σκληρή δουλειά της KTM για να κυνηγήσει τα παραδοσιακά μεγάλα εργοστάσια απέδωσε άψογα. Στο Grand Prix της Τσεχίας το 2020, ο Brad Binder (Red Bull KTM Factory Racing) χάρισε στον Αυστριακό κατασκευαστή την παρθενική του νίκη στα MotoGP. Τόσο ο Binder όσο και ο Miguel Oliveria (Red Bull KTM Factory Racing) έχουν προσθέσει περισσότερες νίκες από τότε, και το 2022, ξεκινούν μια νέα εποχή υπό τη διαχείριση του Francesco Guidotti. Έχοντας κάνει σπουδαία πράγματα με την Pramac Racing, ο Ιταλός ελπίζει ότι μπορεί να βοηθήσει την KTM να κάνει το επόμενο βήμα και να κατακτήσει τον τίτλο.

Η αγωνιστική ιστορία της Aprilia δεν χρειάζεται συστάσεις, αλλά, παρά το γεγονός αυτό, η περίοδος του εργοστασίου της Noale στα MotoGP δεν έχει στεφθεί με επιτυχίες. Ωστόσο, η ιταλική ομάδα βρίσκεται πλέον σε πολύ ανοδική τροχιά. Η RS-GP είναι μια συνεχής απειλή στους αγώνες  και τα πήγε καλά για άλλη μια φορά κατά τη διάρκεια των δοκιμών πριν από τη σεζόν, ενώ το βάθρο του Aleix Espargaro στο Βρετανικό Grand Prix του 2021 ήταν απόδειξη της προόδου τους. Επίσης, προστέθηκε στην ομάδα ένας πλήρως ανανεωμένος Maverick Viñales, ένας εννέα φορές νικητής σε αγώνες MotoGP και η Aprilia δεν θα μπορούσε να είναι πιο χαρούμενη που έχει έναν αναβάτη τέτοιας ποιότητας να φοράει τις φόρμες της. Φαίνεται πλέον θέμα του πότε, παρά του εάν, θα δούμε έναν αναβάτη της Aprilia στο υψηλότερο σκαλί του βάθρου.

Οι Alex Rins και Jack Miller είναι δύο αναβάτες που αποδεδειγμένα μπορούν να κερδίσουν αγώνες. Και οι δύο θα μάχονται φέτος για την θέση τους, καθώς μετά από μια δύσκολη χρονιά, τα συμβόλαιά τους λήγουν φέτος. Ο Rins σίγουρα θα θέλει να αποδείξει ότι η σεζόν του 2021 ήταν ένα...πρατράγουδο και όχι η καινούρια νόρμα και θα προσπαθήσει από νωρίς στη σεζόν να βρεθεί ψηλά. Ο Miller νιώθει την πίεση από τα νέα ταλέντα της Ducati, Jorge Martin και Enea Bastianini και θα πρέπει να αποδείξει στην Ducati ότι αξίζει αυτή την πολυπόθητη θέση στην εργοστασιακή ομάδα.

Όπως προαναφέρθηκαν, οι Martin και Bastianini είναι σίγουρα δύο αναβάτες που είναι ικανοί να κερδίσουν αγώνες φέτος. Ο Martin έδειξε εκπληκτιική φόρμα πέρυσι παίρνοντας pole position και βάθρο στους αγώνες του Qatar, ενώ παρά τον τραυματισμό του στο Portimao κατάφερε να ανακάμψει και να πάρει την πρώτη του νίκη στην Αυστρία. Ο Bastianini από την άλλη κατάφερε στην πρώτη του χρονιά στα MotoGP να ανέβει δύο φορές στο βάθρο πάνω σε μια Ducati 2 ετών. Με ένα χρόνο εμπειρίας στα χέρια του και με μια πιο νέα μοτοσυκλέτα ανάμεσα στα πόδια του, ο Ιταλός αναβάτης σίγουρα μπορεί φέτος να φτάσει στο ανώτερο σκαλί του βάθρου.

Τέλος, ο συμπαθέστατος Ιταλοβραζιλιάνος Franco Morbidelli. O Franco ξεκίνησε το 2021 πάνω σε μια M1 δύο ετών, η οποία είχε την μικρότερη τελική ταχύτητα σε όλο το grid και παρόλα αυτά κατάφερε να ανέβει στο βάθρο. Ο δεύτερος του Πρωταθλήματος του 2020 υπέστη μέσα στη σεζόν τραυματισμό στο γόνατο που τον ανάγκασε να μείνει εκτός για μήνες. Όταν επέστρεψε, στην εργοστασιακή Yamaha πλέον, δεν είχε αναρρώσει πλήρως με αποτέλεσμα να μην μπορέσει να δώσει το 100% του εαυτού του. Όμως ένας Morbidelli που δεν ταλανίζεται από προβλήματα είναι ένας φονικός Morbidelli (όπως έχει αποδείξει) και φέτος περιμένουμε ότι θα καταφέρει να επιστρέψει στις νίκες και να μας χαρίσει πάλι άφθονο θέαμα.

Όπως και στην αρχή του άρθρου, πρέπει να αναφέρουμε ότι οι προβλέψεις σε ένα τόσο ανταγωνιστικό περιβάλλον όπως τα σύγχρονα MotoGP δεν μπορούν με τίποτα να είναι ασφαλείς. Η σεζόν σίγουρα θα μας επιφυλάξει, πέρα από άφθονες απολαυστικές μάχες, πολλές εκπλήξεις. Με την μακρά αναμονή να φτάνει επιτέλους στο τέλος της, το μόνο που μένει να κάνουμε είναι να συντονιστούμε την Παρασκευή στο Qatar και να αφήσουμε τους αναβάτες του κορυφαίου πρωταθλήματος μοτοσυκλετών στον κόσμο να μας παρασύρουν σε μια νέα χρονιά δράσης.

Επόμενο άρθρο »

10 χρόνια Repsol Honda και Marc Marquez!

« Προηγούμενο άρθρο

Dall'Igna και Bagnaia μιλούν για την αεροδυναμική

Χορηγοί
Σχετικά άρθρα