• Search
    • Search
    • Βρες ότι χρειάζεσαι γρήγορα και απλά.
9ος Αγώνας - Ιταλικό GP Aragon (Mugello)
Ο αγώνας βρίσκεται σε εξέλιξη!
Image
ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΗ Gigi Dall'Igna: “Ναι, η Ducati είναι κυρίαρχη – αλλά τα δύσκολα έρχονται”
“Δεν μπορείς στο επί κοντώ να κόβεις το κοντάρι του Duplantis για να μην πηδάει τόσο ψηλά”
Νέα 12/06/2025 - 14:52

του Δημήτρη Διατσίδη


 

O “αρχηγός” της εξέλιξης της Ducati, o “ingegnere” Gigi Dall'Igna, μιλάει αποκλειστικά στον απεσταλμένο μας στο τεστ της Aragon, στη μοναδική συνέντευξη που έδωσε την ημέρα εκείνη, μετά από την επικράτηση της Ducati στον 8ο Αγώνα της σεζόν του MotoGP 2025, με την Ιταλική εταιρία να έχει για 88η συνεχόμενη φορά τουλάχιστον μια μοτοσυκλέτα της στην πρώτη σειρά της εκκίνησης, με την 8η συνεχόμενη φορά φέτος που και τα τρία μετάλλια του Αγώνα Sprint πηγαίνουν σε μοτοσυκλέτες της, με το 74ο συνεχόμενο βάθρο της σε κανονικούς Αγώνες, μάλιστα και με τις τρεις πρώτες θέσεις του βάθρου να καταλαμβάνονται από μοτοσυκλέτες σχεδιασμένες από τον δαιμόνιο μηχανολόγο, που είναι και Διευθυντής Αγωνιστικού της εταιρίας και για τα WorldSBK, εκτός από το MotoGP.

H συζήτηση έγινε στο γραφείο του Gigi Dall'Igna στο φορτηγό υποστήριξης της εταιρίας, που βρίσκεται πάντα στο χώρο του MotoGP World Paddock.
 

Δ.Δ.: Η Ducati είναι κυρίαρχη, λένε. Είναι όμως τόσο κυρίαρχη όσο φαίνεται;

G.d.I: Ναι, κυρίαρχη είναι. Κυρίαρχη. Αλλά αυτή η κυριαρχία βασίζεται και σε κάτι που δε θα συνεχιστεί: τους κινητήρες. Το 2026, με τους κινητήρες παγωμένους για όλους, αυτό το προβάδισμα μπορεί να εξανεμιστεί. Οι άλλοι έχουν περισσότερες δυνατότητες να δουλέψουν φέτος και το χειμώνα. Εμείς θα πρέπει να επικεντρωθούμε σε άλλα σημεία – αεροδυναμική, πλαίσιο, λεπτομέρειες.
 

Δ.Δ.: Είσαι υπέρ των παραχωρήσεων που γίνονται σε Honda και Yamaha;

G.d.I: Αθλητικά, όχι. Δεν μπορείς στο επί κοντώ να κόβεις το κοντάρι του Duplantis για να μην πηδάει τόσο ψηλά. Ο καλύτερος πρέπει να κερδίζει. Αλλά... είναι και σόου. Μέσα σε όρια, πρέπει να δώσεις στους αδύναμους το περιθώριο να ανακάμψουν. Όχι όμως να ξεφεύγουμε. Και νομίζω έχουμε αρχίσει να ξεφεύγουμε.
 

Δ.Δ.: Όλοι οι κορυφαίοι αναβάτες θέλουν να οδηγήσουν Ducati. Γιατί;

G.d.I: Γιατί αποδίδει. Είναι ο καλύτερος συνδυασμός απόδοσης και δυνατότητας νίκης. Ίσως ακόμα και ο Quartararo, ίσως ο Maverick – που σήμερα έκανε εξαιρετικό χρόνο – να το σκέφτονται.

 

Δ.Δ.: Είσαι δίκαιος, αλλά και σκληρός με τους οδηγούς. Σε ενοχλεί όταν βλέπεις δορυφορικό αναβάτη να ξεχωρίζει – όπως π.χ. ο Alex Márquez; Θέλεις πάντα οι δύο καλύτεροι οδηγοί της Ducati να είναι στην εργοστασιακή ομάδα;

G.d.I: Όχι. Αυτό είναι το νόημα του αθλητισμού. Αν ο καλύτερος οδηγεί δορυφορική Ducati, τότε αυτός αξίζει να κερδίζει. Για εμάς, φυσικά, οι σπόνσορες παίζουν ρόλο. Πρέπει να δίνουμε στους χορηγούς – όπως η Lenovo – την προβολή που τους αξίζει. Άρα ιδανικά, θέλουμε οι καλύτεροι αναβάτες να είναι στην εργοστασιακή ομάδα. Αλλά αν δεν συμβεί, τότε να κερδίζει ο καλύτερος. Απλά. Με ενδιαφέρει πρωτίστως να κερδίζει μια Ducati, όπως έγινε και πέρυσι με τον Jorge Martin.

 

Δ.Δ.: Πώς προχωρά η εξέλιξη της Ducati του 2027;

G.d.I: Καλά, αλλά πάντα έχεις ένα ερωτηματικό: ξέρεις τι κάνεις εσύ, δεν ξέρεις τι κάνουν οι άλλοι. Δεν ξέρεις τι ιδέες έχουν, τι θα φέρουν στο τραπέζι. Οπότε δουλεύουμε με σοβαρότητα και συγκέντρωση.

 

Δ.Δ.: Θα είναι πιο αργή από τη φετινή;

G.d.I: Ναι, λίγο. Ειδικά στην τελική. Κι αυτό είναι εντάξει – για λόγους ασφάλειας. Εκεί είναι το όριο.

 

Δ.Δ.: Η νέα Panigale – το κορυφαίο μοντέλο παραγωγής - έχει εξελιχθεί. Είδαμε στις δοκιμές τον Michele Pirro να έχει αεροδυναμικά βοηθήματα, όπως αυτά της Desmosedici. Πόσο κοντά είναι η τεχνολογία παραγωγής στο MotoGP;

G.d.I: Για εμάς, οι αγώνες είναι ταυτόχρονα βιτρίνα και εργαστήριο. Θέλουμε να δείχνουμε την τεχνολογία μας, αλλά και να την εφαρμόζουμε στη σειρά παραγωγής. Αν κάτι πετυχαίνει στο MotoGP και μπορεί να ενσωματωθεί στις Panigale, θα το κάνουμε.

 

Δ.Δ.: Μπορούν οι Bautista και Bulega να πάνε πιο γρήγορα με την Panigale απ’ ό,τι με το πρωτότυπο του 2027;

G.d.I: Όχι. Το MotoGP θα έχει περισσότερη ελευθερία εξέλιξης. Το βλέπουμε ήδη.


Marc Marquez: η αιχμή του δόρατος, Nicollo Bulega: το μέλλον!

Δ.Δ.: Γιατί έρχεται ο Bulega στο paddock του MotoGP; (η συζήτηση έγινε μια ημέρα πριν την επίσημη ανακοίνωση και έτσι ο συνομιλητής μας ζήτησε να δημοσιευτεί δύο μέρες μετά).

G.d.I: Γιατί είναι σημαντικός για εμάς. Φέτος είναι κορυφαίος στα Superbike, του χρόνου θα μας βοηθήσει στην εξέλιξη της νέας GP μοτοσυκλέτας. Κι αν αποδώσει, ποιος ξέρει; Μπορεί να δούμε κι άλλα...

 

Δ.Δ.: Οι αλλαγές κανονισμών στο WSBK – βάρος για τον Bautista, περιορισμοί κατανάλωσης – είναι δίκαιες;

G.d.I: Όπως είπα και νωρίτερα, το σπορ πρέπει να έχει ίσους κανόνες για όλους. Όταν αρχίζεις και φρενάρεις τους πρώτους, παύει να είναι σπορ και γίνεται μόνο σόου. Και αυτό είναι επικίνδυνο.
 

Δ.Δ.: Να περιμένουμε κάτι ριζικά καινούργιο στο MotoGP τα επόμενα χρόνια; Έχεις στο μυαλό σου να προτείνεις περισσότερη ελευθερία;

G.d.I: Όχι. Οι κανονισμοί είναι υπερβολικά περιοριστικοί. Δεν υπάρχει χώρος για ριζικές καινοτομίες. Τουλάχιστον όχι μέχρι το 2032.

 

Δ.Δ.: Είσαι υπέρ μιας πιο ελεύθερης τεχνικά εποχής, με 3κύλινδρους ή 5κύλινδρους κινητήρες, όπως μέχρι το 2006;

G.d.I: Αυτή τη στιγμή γράφουμε το νέο τεχνικό κανονισμό που θα ισχύσει 2027–2032. Αν αλλάξει κάτι, θα είναι μετά το ’32. Μέχρι τότε... σταθερότητα.


 

Φοβερός ο Gigi Dall'Igna και μέσα από τα λεγόμενά του μπορούμε να βγάλουμε τα συμπεράσματα ότι δεν επαναπαύεται στην κυρίαρχη θέση της Ducati, αλλά ζητάει περαιτέρω την τελειοποίηση του πακέτου που έχει, ενώ δεν θα ζητήσει αντικατάσταση του Pecco Bagnaia στην εργοστασιακή ομάδα με τον Alex Marquez, πριν τουλάχιστον από τη λήξη του συμβολαίου στο τέλος του 2026. Επίσης αφήνει πολύ ανοιχτό το ενδεχόμενο από το 2027 ο Niccolo Bulega να μεταπηδήσει από τα WorldSBK στο MotoGP. Από την άλλη μεριά δυστυχώς επιβεβαιώνει ότι τουλάχιστον μέχρι και το 2032 δεν θα δούμε κάποια πρωτοποριακή ιδέα να εφαρμόζεται και να δίνει και περισσότερο τεχνικό ενδιαφέρον στο Παγκόσμιο Πρωτάθλημα.


 


 


 

« Προηγούμενο άρθρο

Nέο πίσω extrasoft ελαστικό της Pirelli για το WorldSBK στο Misano

Χορηγοί
Σχετικά άρθρα