• Search
    • Search
    • Βρες ότι χρειάζεσαι γρήγορα και απλά.
1ος Αγώνας - GP Ταϊλάνδης (Burriram)
Ο αγώνας βρίσκεται σε εξέλιξη!
Image
ΕΚΤΑΚΤΗ ΕΙΔΗΣΗ: Παραιτείται ο Stefan Pierer από τη θέση του CEO της KTM
Νέα Αγοράς 25/01/2025 - 14:33

Επιμέλεια: Δημήτρης Διατσίδης
Αρχικό κείμενο: Γκίντερ Βίζινγκερ για το Gpone.com

 

Τη θέση του θα αναλάβει ο πρώην συν-CEO Gottfried Neumeister.
Η πτώση των πωλήσεων της εταιρείας φτάνει το 29%, από 2.6 δισεκατομμύρια το 2023 σε 1.9 δισεκατομμύρια to 2024.

Δεν είναι τυχαίο ότι ο Stefan Pierer υπέβαλε την παραίτησή του από τη θέση του CEO της Pierer Mobility, παραδίδοντας τα ηνία στον πρώην συν-CEO του, Gottfried Neumeister. Ο Neumeister, ο οποίος ανέλαβε το ρόλο του το Σεπτέμβριο, έχει κερδίσει σημαντική αξιοπιστία με τους πιστωτές και τον διαχειριστή αναδιάρθρωσης Peter Vogl από την αρχή των διαδικασιών πτώχευσης (που ξεκίνησαν στις 29 Νοεμβρίου) και έχει δημιουργήσει ένα καλό και όσο το δυνατόν περισσότερης εμπιστοσύνης κλίμα για τις συζητήσεις. Ο Pierer παραμένει συν-CEO και θα "συνοδεύει τη διαδικασία αναδιάρθρωσης", όπως ανακοινώθηκε το βράδυ της Πέμπτης.

Πτώχευση KTM: Τα Χρέη Μπορεί Να Αυξηθούν
Η γενική συνέλευση με τους διευθυντές της KTM Stefan Pierer και Gottfried Neumeister και τους πιστωτές πραγματοποιήθηκε στις 24 Ιανουαρίου και τα αποτελέσματα θα ανακοινωθούν σύντομα. Υπάρχει φόβος ότι τα χρέη, τα οποία εκτιμήθηκαν στα 1.8 δισεκατομμύρια ευρώ στις 20 Δεκεμβρίου, έχουν αυξηθεί περαιτέρω τις τελευταίες ημέρες – και για αυτό ο Stefan Pierer (68 χρόνων) αποχωρεί από την ηγεσία. Παρά τις αυξημένες πωλήσεις μοτοσυκλετών από 6,000 σε 381,555 μονάδες μεταξύ 1992 και 2023, η αυστηρή πορεία επέκτασης του απέτυχε τελικά μετά από 13 χρόνια ρεκόρ, το 2024.

Δεν είναι ακόμα γνωστό πόσο ακριβώς είναι το βουνό χρεών της KTM AG. Παρά τη λήξη της προθεσμίας για απαιτήσεις κατά της KTM και των δύο θυγατρικών της την περασμένη εβδομάδα, οι υπηρεσίες προστασίας πιστωτών εκτιμούν ότι θα υπάρξουν επώδυνες επιπλέον απαιτήσεις.

Η Cornelia Wesenauer από την Ένωση Πιστωτών Άλπης (AKV) φοβάται ότι θα προστεθούν και άλλοι πιστωτές στους σχεδόν 5,400 πιστωτές που κατέθεσαν απαιτήσεις εντός προθεσμίας. "Περιμένουμε ότι θα κατατεθούν και άλλες απαιτήσεις μετά τη συνάντηση εξέτασης την Παρασκευή 24 και ότι θα βρεθούμε μπροστά σε νέες υποχρεώσεις μέχρι τη συνάντηση ψήφισης στις 25 Φεβρουαρίου."

Οι επιπλέον απαιτήσεις δεν είναι ασυνήθιστες σε τέτοιες εκτεταμένες πτωχεύσεις. Οι πιστωτές περιλαμβάνουν 180 τράπεζες. Η εργατική δύναμη ίσως να έχει και άλλες εκκρεμείς απαιτήσεις, αν και οι μισθοί Ιανουαρίου έχουν ήδη καταβληθεί. Ωστόσο, πολλοί απολυμένοι υπάλληλοι απαιτούν αποζημιώσεις και οφειλόμενα επιδόματα αδείας.

Στις 25 Φεβρουαρίου 2025, οι πιστωτές θα αποφασίσουν για το ποσοστό που η KTM πρέπει να καλύψει για την αποπληρωμή των χρεών της. Στις διαδικασίες αναδιάρθρωσης με αυτοδιαχείριση, το νόμιμο ελάχιστο ποσοστό είναι 30%. Αυτό σημαίνει ότι η KTM AG δεν μπορεί να προσφέρει ποσοστό χαμηλότερο από 30%. Και ο διαχειριστής πτώχευσης της KTM, Peter Vogl, δεν έχει αποκλείσει πρόσφατα ένα υψηλότερο ποσοστό.

Ο Stefan Pierer αποχωρεί από τη θέση του CEO της χρηματοοικονομικής εταιρείας Pierer Mobility AG, στο πλαίσιο της προσπάθειας αναδιάρθρωσης και επαναδιοργάνωσης της KTM και των συναφών εταιρειών.

Τώρα παραδέχτηκε ότι η Pierer Mobility AG θα πρέπει να δεχτεί βαριά ελλείμματα για το 2024. Αυτές οι ζημιές, που αναμένονται για το προηγούμενο έτος, σύμφωνα με την ανακοίνωση του ομίλου, δεν προκαλούν έκπληξη δεδομένων των δισεκατομμυρίων που αφορούν την πτώχευση του εταιρικού δικτύου Pierer με την KTM AG και τις θυγατρικές της.

Σε σχέση με το 2023, οι πωλήσεις του ομίλου έπεσαν κατά 29%, από 2.6 σε 1.9 δισεκατομμύρια ευρώ. Οι πωλήσεις μοτοσυκλετών μειώθηκαν κατά 21% στις 292,497 μονάδες. Αναμένεται αρνητικό λειτουργικό αποτέλεσμα περίπου 300 εκατομμυρίων ευρώ πριν από τις αποσβέσεις (EBITDA). Αναμένονται περαιτέρω αποσβέσεις στο πλαίσιο της διαδικασίας αναδιάρθρωσης, καθώς κάθε "περιουσιακό στοιχείο" χάνει μεταξύ 15 και 20% της αξίας του την ημέρα της έναρξης της διαδικασίας πτώχευσης.

Η πώληση σημάτων όπως Felt, MV Agusta και το εργοστάσιο σπορ αυτοκινήτων X-Bow αποσκοπεί στο να φέρει φρέσκο χρήμα στα άδεια ταμεία για την αναδιάρθρωση. Χάρη σε υπάρχοντες εταίρους όπως η Bajaj Auto (Ινδία) και η CFMOTO (Κίνα), καθώς και νέους επενδυτές όπως η FountainInvest (Χονγκ Κονγκ), ήδη υπάρχουν δεσμευτικές προσφορές για 900 εκατομμύρια ευρώ, όπως αναφέρθηκε στις αρχές αυτής της εβδομάδας.

"Αναμενόμενες αποσβέσεις (δηλαδή πτώση στην αξία) σε άυλα περιουσιακά στοιχεία θα επιβαρύνουν περαιτέρω το EBIT (αποτέλεσμα από τις λειτουργικές δραστηριότητες μετά τις αποσβέσεις)", ανέφερε η Pierer Mobility στην ανακοίνωσή της το βράδυ. Η ελεύθερη ροή μετρητών θα ανέρχεται σε μεγάλο αρνητικό τριψήφιο ποσό εκατομμυρίων, και το καθαρό χρέος θα συνεχίσει να αυξάνεται.

Ο Gottfried Neumeister αριστερά διαδέχεται τον Stefan Pierer (δεξιά)

1,800 Υπάλληλοι Απολύθηκαν
Το οικονομικό έτος 2024 σημαδεύτηκε από εκτεταμένα μέτρα αναδιάρθρωσης, μέτρα μείωσης κόστους και πτωχεύσεις. Μέχρι στιγμής, συνολικά περισσότεροι από 1,800 υπάλληλοι έχουν απολυθεί σε όλο τον όμιλο. Η παραγωγή έχει ήδη μειωθεί κατά 30% το 2024, αλλά το απόθεμα αδιάθετων μοτοσυκλετών στους εμπόρους και στους εθνικούς εισαγωγείς έχει αυξηθεί σε 130,000 μονάδες.

Με τη μείωση του όγκου παραγωγής σε περίπου 230,000 μοτοσυκλέτες (μείον 26%), τα παγκόσμια αποθέματα μειώθηκαν κατά περίπου 40,000 μονάδες (μείον 18%). "Αυτό αποτελεί το πρώτο σημαντικό βήμα στο σχέδιο αναδιάρθρωσης," αναφέρει η Pierer Mobility.

Περίπου 110,000 μοτοσυκλέτες πουλήθηκαν στην Ευρώπη πέρυσι, αντιπροσωπεύοντας το 38% των πωλήσεων του ομίλου. Η Βόρεια Αμερική αντιπροσώπευσε το 24%, η Ινδία και η Ινδονησία (μέσω του εταίρου Bajaj) το 21% και οι υπόλοιποι χώρες πώλησης το 17%.

Η ζήτηση από τους πελάτες παρέμεινε ισχυρή παρά την βαριά κρίση της εταιρείας, όπως ανακοινώθηκε σήμερα. Οι συνεργάτες και οι έμποροι πώλησαν περίπου 268,000 μοτοσυκλέτες σε τελικούς πελάτες, που αντιστοιχεί στο επίπεδο του προηγούμενου έτους, σύμφωνα με την Pierer Mobility.

Η αυστριακή εταιρεία σκοπεύει να παράγει 250,000 μοτοσυκλέτες το 2025 και να μειώσει το εργατικό δυναμικό σε περίπου 4,000 υπαλλήλους.

O δικός μας σχολιασμός είναι ότι αυτή η κίνηση ήταν κάτι αναμενόμενο, αφού οι πιστωτές θεωρούν τον Pierer υπεύθυνο για την αρνητική πορεία της εταιρίας και για τις αποφάσεις που πήρε από το ξεκίνημα του 2024, παρά το ότι η κρίση διαφαινόταν.

Επόμενο άρθρο »

Κρίση KTM: Τα Χρέη ανέρχονται σε 2.2 Δις € – Αναζητούνται Επενδυτές!

« Προηγούμενο άρθρο

Η KTM Παρουσιάζει τη νέα 390 Enduro R

Χορηγοί
Σχετικά άρθρα
Δημοσκόπηση
ΠΟΙΟΣ ΘΑ ΕΙΝΑΙ Ο ΠΡΩΤΑΘΛΗΤΗΣ ΤΟΥ 2025;
  • Ο ΧΟΡΧΕ ΜΑΡΤΙΝ ΠΟΥ ΘΑ ΑΝΕΒΑΣΕΙ ΤΗΝ ΑΠΡΙΛΙΑ ΣΕ ΑΛΛΟ ΕΠΙΠΕΔΟ
  • Ο ΠΕΚΟ ΜΠΑΝΙΑΪΑ ΠΟΥ ΕΜΑΘΕ ΑΠΟ ΤΑ ΛΑΘΗ ΤΟΥ
  • Ο ΜΑΡΚ ΜΑΡΚΕΘ ΠΟΥ ΟΔΗΓΕΙ ΠΙΑ ΙΔΙΑ ΜΟΤΟΣΥΚΛΕΤΑ ΜΕ ΤΟΝ ΠΕΚΟ
  • Ο ΠΕΔΡΟ ΑΚΟΣΤΑ ΠΟΥ ΕΠΙΣΗΣ ΕΜΑΘΕ ΑΠΟ ΤΑ ΛΑΘΗ ΤΟΥ
  • ΚΑΠΟΙΟΣ ΑΠΟ ΤΟΥΣ ΥΠΟΛΟΙΠΟΥΣ ΟΔΗΓΟΥΣ