• Search
    • Search
    • Βρες ότι χρειάζεσαι γρήγορα και απλά.
1ος Αγώνας - GP Ταϊλάνδης (Burriram)
Ο αγώνας βρίσκεται σε εξέλιξη!
Image
Κρίση KTM: Τα Χρέη ανέρχονται σε 2.2 Δις € – Αναζητούνται Επενδυτές!
Νέα Αγοράς 26/01/2025 - 19:39

Επιμέλεια: Δημήτρης Διατσίδης

Αρχικό κείμενο: Günther Wiesinger για το Gpone.com

 

Η κρίσιμη συνάντηση στις 24 Ιανουαρίου μεταξύ των κορυφαίων στελεχών της KTM και των πιστωτών αποκάλυψε μια τραγική πραγματικότητα. Το χρέος της εταιρείας έχει εκτοξευτεί κατά 400 εκατομμύρια ευρώ σε μόλις πέντε εβδομάδες, και 23 επενδυτές είναι τώρα στον αγώνα να σώσουν την εμβληματική μάρκα.

Αυτή ήταν η πρώτη δια ζώσης συνάντηση μεταξύ του Stefan Pierer της KTM και του Gottfried Neumeister, με τον ειδικό αναδιάρθρωσης Peter Vogl, τους πιστωτές (οι οποίοι έχουν καταθέσει αξιώσεις που συνολικά ξεπερνούν τις 5,400), και της Credit Protection Association, από τις 20 Δεκεμβρίου 2024. Οι συνομιλίες επικεντρώθηκαν στη στρατηγική ανάκαμψης της KTM για το 2025, τα μέτρα αναδιάρθρωσης, τα απογοητευτικά οικονομικά του 2024 και το φιλόδοξο στόχο παραγωγής 250,000 μοτοσυκλετών το 2025 — μειωμένο από τον προηγούμενο στόχο των 6,000 υπαλλήλων σε μόλις 4,000, μετά τη διακοπή που θα λήξει στα τέλη Φεβρουαρίου.

Η Πέμπτη είδε τον μακροχρόνιο CEO Stefan Pierer να παραδίδει τα ηνία της Pierer Mobility και της KTM AG στον συν-CEO Gottfried Neumeister. Ο Pierer, ωστόσο, δεν θα αποσυρθεί πλήρως, παραμένοντας στο πλευρό της εταιρείας ως ειδικός αναδιάρθρωσης με δεκαετίες εμπειρίας στον κλάδο των μοτοσυκλετών. Εκείνος είναι ο άνθρωπος που, με το αδιάκοπο όραμά του, μετέτρεψε την KTM από έναν μιμητή του κόσμου του off-road σε έναν από τους κορυφαίους κατασκευαστές μοτοσυκλετών της Ευρώπης. Μέχρι το 2023, όταν τα σχέδια επέκτασης προσέκρουσαν σε τοίχο και οι πωλήσεις κατέβηκαν κατά 20%.

Πριν από την κρίσιμη συνάντηση σήμερα στο Ried im Innkreis, το θέμα δεν ήταν μόνο το μέλλον της KTM AG, αλλά και η πτώχευση των θυγατρικών της, KTM Components GmbH και KTM Forschungs - und Entwicklungs GmbH. Ο στόχος είναι ξεκάθαρος: να επαναφέρει η KTM AG την ισορροπία της μέχρι τις 25 Φεβρουαρίου μέσω των διαδικασιών πτώχευσης υπό τη δική της επιτήρηση.

 

Οι Αριθμοί Δεν Ψεύδονται

Αυτή τη στιγμή, η KTM AG αντιμετωπίζει 3,534 αξιώσεις – 2,342 από υπαλλήλους και περίπου 1,200 από άλλους πιστωτές. Το συνολικό χρέος; 2,185 δισ. ευρώ, με 1,665 εκατομμύρια ήδη αναγνωρισμένα. Μόλις πέντε εβδομάδες πριν, το ποσό ήταν 1,8 δισ. ευρώ, επομένως οι υποχρεώσεις της KTM έχουν εκτοξευτεί. Οι πιστωτές φοβούνται ότι θα προστεθούν και άλλες αξιώσεις.

Ο Peter Vogl, ο διαχειριστής αναδιάρθρωσης, έχει προσωρινά απορρίψει πρόσθετες αξιώσεις 500 εκατομμυρίων ευρώ, σύμφωνα με την Credit Protection Association 1870. Η κατάσταση είναι ξεκάθαρη: η KTM μπορεί να σωθεί μόνο από εξωτερικούς επενδυτές. Η Citigroup ανατέθηκε για να βοηθήσει στην αναζήτηση πιθανών αγοραστών και αυτή τη στιγμή, 23 επενδυτές έχουν εκφράσει ενδιαφέρον. Ενώ οι φήμες για 900 εκατομμύρια ευρώ νέου κεφαλαίου κυκλοφορούν, δεν έχουν επιβεβαιωθεί.

Δύο βασικοί παίκτες στην ιστορία της KTM, η Bajaj Auto από την Ινδία και η CFMOTO από την Κίνα, έχουν ήδη καταθέσει δεσμευτικές προσφορές τον Δεκέμβριο. Η Pierer Industrie AG κατέχει το 50.1% της εταιρείας συμμετοχών Pierer Bajaj AG, ενώ η Bajaj κατέχει το υπόλοιπο 49.9%. Η Pierer Bajaj AG κατέχει το 74% της Pierer Mobility AG, με το υπόλοιπο 26% να είναι στην ελεύθερη αγορά.

Αργά το βράδυ της Πέμπτης, η Pierer Mobility επιβεβαίωσε ότι είχε λάβει αρκετές προσφορές από επενδυτές στο πλαίσιο της διαδικασίας που καθοδηγείται από την Citigroup. Αυτά τα κεφάλαια θα μπορούσαν να εισρεύσουν είτε απευθείας στην KTM AG είτε να μεταφερθούν μέσω της Pierer Mobility AG στις θυγατρικές της, ανάλογα με το πώς θα εξελιχθούν τα πράγματα.

 

Ο Χρόνος Τρέχει

Η διαδικασία αναδιάρθρωσης ήταν πάντα στο όριο, με μόλις 90 ημέρες για να πετύχει. Η 25η Φεβρουαρίου 2025 είναι η καταληκτική ημερομηνία όταν οι πιστωτές πρέπει να ρίξουν την ψήφο τους. Το μεγάλο ερώτημα είναι αν μπορεί να εξασφαλιστεί η ρευστότητα μέχρι τότε.

Σύμφωνα με το οικονομικό σχέδιο συνέχισης, θα πρέπει να υπάρχει αρκετό μετρητό μέχρι την εβδομάδα 17-23 Φεβρουαρίου. Μέχρι τότε, οι ελπίδες είναι υψηλές ότι μια συμφωνία με τους επενδυτές μπορεί να ολοκληρωθεί. Ωστόσο, προς το παρόν, η χρηματοοικονομική αναδιάρθρωση φαίνεται ότι είναι εφικτή μόνο με τη βοήθεια εξωτερικού κεφαλαίου.

 

Το Μέλλον του Pierer

Αν ο Stefan Pierer μπορεί να διατηρήσει την πλειοψηφία των μετοχών του στην KTM μετά τις 25 Φεβρουαρίου; Αυτό είναι κάτι που θα μάθουμε τις επόμενες εβδομάδες. Το σχέδιο αναδιάρθρωσης προτείνει ότι οι πιστωτές θα αποζημιωθούν με 30% της οφειλής τους, το οποίο πρέπει να πληρωθεί εντός δύο ετών. Ωστόσο, ορισμένες τράπεζες πιστωτών αντιτίθενται σε αυτή την προσφορά.

Ποιος Είναι ο Gottfried Neumeister, ο Νέος CEO;

Ένας έμπειρος επιχειρηματίας, ο Neumeister έχει περάσει από τις ταχύτατες στροφές του επιχειρηματικού κόσμου. Αφού ολοκλήρωσε τις σπουδές του στη διεθνή επιχειρηματικότητα στο Πανεπιστήμιο της Βιέννης, έγινε σύμβουλος στην Siemens Austria, πριν συνιδρύσει την αεροπορική εταιρεία flyniki με τον Niki Lauda. Μετά την επιτυχημένη ηγεσία της αεροπορικής εταιρείας, μετακινήθηκε στην DO & CO AG, μια παγκόσμια εταιρεία catering, όπου έγινε συν-CEO το 2021.

Από τις 1 Σεπτεμβρίου 2024, ο Neumeister υπηρετεί ως συν-CEO της Pierer Mobility και της KTM AG, και από την 1η Ιανουαρίου 2025, είναι μέλος του Εκτελεστικού Συμβουλίου της Pierer Industrie AG. Η εμπειρία του σε καταστάσεις υψηλής πίεσης τόσο στον τομέα των αερομεταφορών όσο και στο catering του προσφέρει το τέλειο υπόβαθρο για να οδηγήσει την KTM μέσα από την τρέχουσα κρίση της.

 

 

Επόμενο άρθρο »

O νέος CEO της KTM Gottfried Neumeister λέει:

« Προηγούμενο άρθρο

ΕΚΤΑΚΤΗ ΕΙΔΗΣΗ: Παραιτείται ο Stefan Pierer από τη θέση του CEO της KTM

Χορηγοί
Σχετικά άρθρα
Δημοσκόπηση
ΠΟΙΟΣ ΘΑ ΕΙΝΑΙ Ο ΠΡΩΤΑΘΛΗΤΗΣ ΤΟΥ 2025;
  • Ο ΧΟΡΧΕ ΜΑΡΤΙΝ ΠΟΥ ΘΑ ΑΝΕΒΑΣΕΙ ΤΗΝ ΑΠΡΙΛΙΑ ΣΕ ΑΛΛΟ ΕΠΙΠΕΔΟ
  • Ο ΠΕΚΟ ΜΠΑΝΙΑΪΑ ΠΟΥ ΕΜΑΘΕ ΑΠΟ ΤΑ ΛΑΘΗ ΤΟΥ
  • Ο ΜΑΡΚ ΜΑΡΚΕΘ ΠΟΥ ΟΔΗΓΕΙ ΠΙΑ ΙΔΙΑ ΜΟΤΟΣΥΚΛΕΤΑ ΜΕ ΤΟΝ ΠΕΚΟ
  • Ο ΠΕΔΡΟ ΑΚΟΣΤΑ ΠΟΥ ΕΠΙΣΗΣ ΕΜΑΘΕ ΑΠΟ ΤΑ ΛΑΘΗ ΤΟΥ
  • ΚΑΠΟΙΟΣ ΑΠΟ ΤΟΥΣ ΥΠΟΛΟΙΠΟΥΣ ΟΔΗΓΟΥΣ