• Search
    • Search
    • Βρες ότι χρειάζεσαι γρήγορα και απλά.
12ος Αγώνας - Αραγονίας (Aragon)
Ο αγώνας βρίσκεται σε εξέλιξη!
Image
Pirelli - Νέες συνθέσεις και πρόσθετα ελαστικά για το GP της Aragón
Νέα 29/08/2024 - 12:11

Η νέα άσφαλτος στην Aragón δείχνει ιδιαίτερα άγρια, επομένως οι αναβάτες της Moto2 και της Moto3 θα έχουν περισσότερα διαθέσιμα ελαστικά και πρόσθετες συνθέσεις από την στάνταρ κατανομή.

Το Παγκόσμιο Πρωτάθλημα MotoGP επιστρέφει στην Ισπανία για το Grand Prix της Aragón, το οποίο θα διεξαχθεί αυτό το Σαββατοκύριακο στην πίστα MotorLand Aragón. 

Η πίστα έχει πρόσφατα ανακαινιστεί πλήρως και η επιφάνεια της νέας ασφάλτου παραμένει άγνωστος παράγοντας, παρά τις ιδιωτικές δοκιμές που πραγματοποιήθηκαν από ορισμένες ομάδες στις αρχές Αυγούστου.

Για αυτόν τον λόγο, η Pirelli αποφάσισε να προσθέσει δύο νέα υπό εξέλιξη ελαστικά στις στάνταρ επιλογές για πίσω: την D0532 (μαλακή) για την Moto2, που έχει ήδη χρησιμοποιηθεί στο Γερμανικό Grand Prix, και την C1096 (σκληρή) για την Moto3, που ήταν διαθέσιμη και σε προηγούμενους αγώνες, δύο ελαστικά με αντοχή στη φθορά σε σχέση με άλλες συνθέσεις.

Επιπλέον, για να διευκολύνει το έργο των ομάδων και των οδηγών, όπως συνέβη ήδη στο Silverstone και στο Red Bull Ring, η Pirelli αύξησε τον αριθμό των διαθέσιμων ελαστικών σε 7 (από τα στάνταρ 6) για κάθε ένα από τα μπροστινά ελαστικά και για τις δυο κατηγορίες. 

Διευρυμένες επιλογές λόγω νέας ασφάλτου

«Γνωρίζουμε καλά την πίστα της Aragón, καθώς αγωνιζόμαστε εκεί στο WorldSBK εδώ και αρκετά χρόνια, αλλά η νέα ασφαλτόστρωση της πίστας που ολοκληρώθηκε πρόσφατα ανακατεύει τα χαρτιά στο τραπέζι και είναι σημαντικό να καταλάβουμε πόσο μπορεί η νέα άσφαλτος να επηρεάσει την απόδοση των ελαστικών Στις αρχές Αυγούστου, πραγματοποιήθηκε μια ανεπίσημη δοκιμή και μας επέτρεψε να πάρουμε μια πρώτη γεύση από τη νέα επιφάνεια και είδαμε ότι, σε σύγκριση με το παρελθόν, είναι πιο άγρια και επιθετική για τα ελαστικά. Είναι μια αρκετά φυσιολογική κατάσταση, δεδομένου ότι η πίστα δεν έχει ακόμη μαζέψει αρκετό λάστιχο στην επιφάνειά της, περιμένουμε να δούμε την συμπεριφορά της κατά τη διάρκεια του Σαββατοκύριακου, όχι μόνο όσον αφορά την απόδοση του γύρου, αλλά και όσον αφορά τη φθορά που μπορεί να είναι μεγαλύτερη από το συνηθισμένο στην αρχή και λογικά θα βελτιώνεται σταδιακά κατά τη διάρκεια των δοκιμών. Για την καλύτερη αντιμετώπιση αυτών των συνθηκών, προσθέσαμε δύο υπό ανάπτυξη συνθέσεις αντιστέκονται περισσότερο στη φθορά σε σχέση με την στάνταρ κατανομή, μία για κάθε κατηγορία. Ειδικότερα, το D0532 που διατίθεται στη Moto2 είναι η σύνθεση που προτίμησαν οι περισσότεροι  αναβάτες στη Γερμανία και απέδωσε πολύ καλά σε μια πίστα τόσο σκληρή όσο το Sachsenring. Η πολύ διαφορετική διάταξη της Aragón και η πρόκληση που θέτει η νέα άσφαλτος είναι ένα σημαντικό πεδίο δοκιμής για τη συλλογή περαιτέρω πληροφοριών σχετικά με αυτήν την υπό ανάπτυξη σύνθεση, εφόσον χρησιμοποιηθεί. Με περισσότερες συνθέσεις για πίσω και περισσότερα ελαστικά για εμπρός ελπίζουμε ότι οι ομάδες θα μπορούν να επικεντρώσουν τις προσπάθειές τους στις συνθέσεις που προτιμούν».

· Διευρυμένη κατανομή: Οι αναβάτες Moto2 έχουν τις στάνταρ συνθέσεις για το μπροστινό μέρος, SC1 (μαλακό) και SC2 (μεσαίο), αλλά σε μεγαλύτερες ποσότητες: ο αριθμός αυξάνεται από 6 σε 7 μονάδες για καθεμία από τις δύο. Για το πίσω μέρος, οι ποσότητες των δύο στάνταρ συνθέσεων SC0 (μαλακό) και SC1 (μέτριο) είναι οι ίδιες με την βασική κατανομή για φέτος, δηλαδή 8 ελαστικά για κάθε προδιαγραφή, στα οποία προστίθενται 4 τεμάχια SC0 (μαλακό)  στην υπό ανάπτυξη προδιαγραφή D0532. Η κατανομή για την Moto3 ακολουθεί την ίδια λογική: 7 μονάδες από καθεμία από τις τυπικές συνθέσεις, SC1 (μαλακό) και SC2 (μεσαίο), για εμπρός και 7 τεμάχια απο κάθε μια επιλογή  - SC1 (μαλακό) και SC2 (μεσαίο) – για πίσω, ενώ θα υπάρχουν και 6 από το C1096 (σκληρό). Δεδομένης της παρουσίας ενός τρίτου τύπου πίσω ελαστικού και στις δύο κατηγορίες, οι αναβάτες θα επιτρέπεται να χρησιμοποιούν ένα επιπλέον πίσω ελαστικό  (10 αντί για 9) από αυτό που επιτρέπεται από τους κανονισμούς.

· Εξέλιξη της πίστας: Μεταξύ Απριλίου και Ιουνίου, η άσφαλτος στην πίστα MotorLand Aragón ανανεώθηκε πλήρως, μετά από 14 χρόνια χρήσης. Δεν έχουν πραγματοποιηθεί πολλά γεγονότα μηχανοκίνητου αθλητισμού στην πίστα μέχρι σήμερα, οπότε η νέα άσφαλτος δεν έχει ακόμη «καουτσούκ», δηλαδή δεν υπάρχει αυτή η επίστρωση από καουτσούκ που τα αυτοκίνητα και οι μοτοσυκλέτες αφήνουν στην επιφάνεια της ασφάλτου κατά τα περάσματα τους και που ενσωματώνεται στο κόκκο. της επιφάνειας. Με την εντατική δραστηριότητα που θα γίνει αρχής γενομένης από την προπόνηση της Παρασκευής, και το συνακόλουθο “στρώσιμο με καουτσούκ” της επιφάνειας, τα χαρακτηριστικά της πρόσφυσης και της φθοράς που προξενεί η πίστα στα ελαστικά πιθανότατα θα αλλάξουν προοδευτικά μέχρι τους αγώνες της Κυριακής.

· Τεχνική πίστα: Η πίστα MotorLand Aragón βρίσκεται κοντά στην Ισπανική πόλη Alcañiz, σε μια ημι-έρημη περιοχή με συνήθως ζεστό και ξηρό κλίμα. Το μήκος της είναι μικρότερο από 5.100 μέτρα, έχει συνολικά 18 στροφές και είναι αρκετά τεχνική, αλλά υπάρχει μόνο ένα σημείο πραγματικά δυνατού φρεναρίσματος που θα μπορούσε να βάλει το μπροστινό ελαστικό σε δύσκολη θέση: η στροφή 16, η οποία είναι στο τέλος της μήκους 968 μέτρων πίσω ευθείας. Η σταθερότητα και η ακρίβεια του μπροστινού όμως τίθενται υπό αμφισβήτηση στο μέρος της πίστας με στροφές, δηλαδή στις 10 πρώτες στροφές, και συγκεκριμένα στο "sacacorchos" (τιρμπουσόν) ένα κατηφορικό S, όπου έχουν γίνει επικές προσπεράσεις, και οδηγεί στις πολύ γρήγορες αριστερές στροφές 10 και 11, όπου το πίσω ελαστικό δέχεται μεγάλα φορτία καθώς οι μοτοσυκλέτες επιταχύνουν υπό κλίση.

« Προηγούμενο άρθρο

Το MotoGP™ επιστρέφει στο Brno από το 2025 έως το 2029

Χορηγοί
Σχετικά άρθρα
Δημοσκόπηση
ΘΑ ΕΙΝΑΙ ΠΡΩΤΟΣ ΣΤΗ ΒΑΘΜΟΛΟΓΙΑ Ο MARTIN ΚΑΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΑΥΣΤΡΙΑ;
  • ΟΧΙ, Ο PECCO BAGNAIA ΘΑ ΞΑΝΑΠΕΡΑΣΕΙ ΜΠΡΟΣΤΑ
  • ΝΑΙ, ΔΕΝ ΘΑ ΞΑΝΑΚΑΝΕΙ ΤΑ ΛΑΘΗ ΜΕ ΑΧΡΕΙΑΣΤΕΣ ΠΤΩΣΕΙΣ