• Search
    • Search
    • Βρες ότι χρειάζεσαι γρήγορα και απλά.
1ος Αγώνας - GP Ταϊλάνδης (Burriram)
Ο αγώνας βρίσκεται σε εξέλιξη!
Image
Τα φρένα στο MotoGP της Αυστρίας
Από την Brembo
Νέα 15/08/2024 - 12:44

Το δεύτερο μισό της σεζόν του MotoGP ξεκινά με τον αγώνα της Αυστρίας, ο οποίος διεξάγεται στο Red Bull Ring, για ένατη συνεχόμενη διοργάνωση και άλλους δυο αγώνες που έγιναν εκεί το 2020 και το 2021, αντικαθιστώντας αγώνες σε χώρες που είχαν κλείσει τα σύνορά τους λόγω του Covid-19. 

Για να μειώσουν τις ταχύτητες και συνεπώς τους κινδύνους, οι μοτοσυκλέτες πρέπει να κάνουν και το σικέιν που βρίσκεται ακριβώς μετά από τη μέση της ευθείας μεταξύ των στροφών 1 και 3.

Σύμφωνα με τους τεχνικούς της Brembo που συνεργάζονται στενά με όλους τους αναβάτες του MotoGP, το μήκους 4,35 χιλιομέτρων Red Bull Ring στο Σπίλμπεργκ ανήκει στις πολύ απαιτητικές πίστες για τα φρένα.

Σε μια κλίμακα από το 1 έως το 6, έχει δείκτη δυσκολίας 6, επειδή διαθέτει 4 δύσκολα και 4 μεσαίας δυσκολίας σημεία πέδησης.

Έξι από αυτά τα σημεία πέδησης απαιτούν τη χρήση των φρένων για περισσότερο από 3,5 δευτερόλεπτα και περιλαμβάνουν επιβραδύνσεις τουλάχιστον 1,3 g.

Οι αναβάτες χρησιμοποιούν τα φρένα ακριβώς για το ένα τρίτο του αγώνα, που αναλογεί σε 30 δευτερόλεπτα για κάθε γύρο.

Οι κανονισμοί Grand Prix που εγκρίθηκαν από τη Διεθνή Ομοσπονδία Μοτοσυκλέτας επιτρέπουν στις αγωνιστικές μοτοσυκλέτες του MotoGP να χρησιμοποιούν δίσκους από ανθρακονήματα διαμέτρου 320 mm, 340 mm και 355 mm.

Ωστόσο, για δύο ασιατικές πίστες και το Red Bull Ring, εάν ο διευθυντής του αγώνα δηλώσει ότι ο αγώνας είναι στεγνός, δεν επιτρέπεται στους αναβάτες να χρησιμοποιήσουν δίσκους 320 mm. Σε αυτές τις τρεις περιπτώσεις, πρέπει να επιλέξουν ανάμεσα σε δίσκους 340 mm ή 355 mm.

Αυτός ο κανονισμός εξελίχθηκε σε συνεργασία με την Brembo, η οποία, βάσει δεδομένων, έδειξε ότι τα φρένα δέχονται ιδιαίτερα μεγάλη επιβάρυνση σε αυτές τις τρεις πίστες.

Η αύξηση της διαμέτρου του δίσκου βελτιώνει τη θερμική διασπορά. Για να διευκολυνθεί η απαγωγή θερμότητας και η επιφάνεια ψύξης, από το 2022, οι αναβάτες MotoGP χρησιμοποιούν δίσκους 355 mm με πτερύγια ψύξης.

Η πιο δύσκολη στροφή για τα φρένα στο Red Bull Ring είναι η 4η στροφή: Οι μοτοσυκλέτες MotoGP επιβραδύνουν από τα 299 km/h σε 85 km/h σε 5,1 δευτερόλεπτα, καλύπτοντας 243 μέτρα ενώ οι αναβάτες ασκούν φορτίο 5,5 kg στη μανέτα του φρένου. Η επιβράδυνση είναι 1,5 g, η πίεση του υγρού φρένων Brembo φτάνει τα 11,8 bar και η θερμοκρασία του δίσκου από ανθρακονήματα υπερβαίνει τους 1000 °C.

Το GP της Στυρίας 2020 έμεινε στην ιστορία για μια σειρά από πρωτιές: Η μέρα ξεκίνησε με την πρώτη νίκη GP για τον Celestino Vietti στην Moto3. Στην Moto2, ο Jorge Martin πέρασε πρώτος τη γραμμή του τερματισμού αλλά τιμωρήθηκε με μία θέση για υπέρβαση των ορίων της πίστας στον τελευταίο γύρο, έτσι ο Marco Bezzecchi εξασφάλισε την πρώτη του νίκη στην Moto2. Τέλος, στην κορυφαία κατηγορία MotoGP, ο Miguel Oliveira θριάμβευσε: ήταν η πρώτη νίκη για τον Πορτογάλο αναβάτη και την ομάδα Tech3 στην κατηγορία. Και οι τρεις νικητές εκείνη την ημέρα χρησιμοποιούσαν δαγκάνες της Brembo.

Η Αυστρία φιλοξενεί επίσης και τον πιο διάσημο αγώνα enduro στον κόσμο, το Erzberg Rodeo: Το Erzberg είναι ένα βουνό με ύψος λίγο κάτω από τα 1.500 μέτρα και βρίσκεται επίσης στη Στυρία, κοντά στην πόλη Eisenerz. Ο αγώνας πραγματοποιείται σε ένα γιγάντιο ανοιχτό ορυχείο σιδήρου σε μια διαδρομή 35 χιλιομέτρων. Συμετέχουν 1.500 αναβάτες, αλλά μόνο οι 500 ταχύτεροι στον πρόλογο μπορούν να αγωνιστούν στον τελικό, ο οποίος περιλαμβάνει τη διέλευση 25 σημείων ελέγχου. Φέτος, μόνο 8 αναβάτες πέρασαν τη γραμμή τερματισμού πριν από το χρονικό όριο των 4 ωρών.

Επόμενο άρθρο »

Η Trackhouse Racing καλωσορίζει τον AI OGURA

« Προηγούμενο άρθρο

Η κατανομή των ελαστικών Pirelli στην Moto2 και Moto3 για το Red Bull Ring

Χορηγοί
Σχετικά άρθρα
Δημοσκόπηση
ΠΟΙΟΣ ΘΑ ΕΙΝΑΙ Ο ΠΡΩΤΑΘΛΗΤΗΣ ΤΟΥ 2025;
  • Ο ΧΟΡΧΕ ΜΑΡΤΙΝ ΠΟΥ ΘΑ ΑΝΕΒΑΣΕΙ ΤΗΝ ΑΠΡΙΛΙΑ ΣΕ ΑΛΛΟ ΕΠΙΠΕΔΟ
  • Ο ΠΕΚΟ ΜΠΑΝΙΑΪΑ ΠΟΥ ΕΜΑΘΕ ΑΠΟ ΤΑ ΛΑΘΗ ΤΟΥ
  • Ο ΜΑΡΚ ΜΑΡΚΕΘ ΠΟΥ ΟΔΗΓΕΙ ΠΙΑ ΙΔΙΑ ΜΟΤΟΣΥΚΛΕΤΑ ΜΕ ΤΟΝ ΠΕΚΟ
  • Ο ΠΕΔΡΟ ΑΚΟΣΤΑ ΠΟΥ ΕΠΙΣΗΣ ΕΜΑΘΕ ΑΠΟ ΤΑ ΛΑΘΗ ΤΟΥ
  • ΚΑΠΟΙΟΣ ΑΠΟ ΤΟΥΣ ΥΠΟΛΟΙΠΟΥΣ ΟΔΗΓΟΥΣ