• Search
    • Search
    • Βρες ότι χρειάζεσαι γρήγορα και απλά.
5ος Αγώνας - Γαλλία (Le Mans)
Ο αγώνας βρίσκεται σε εξέλιξη!
Image
Motogp 2022: Η χρονιά των ανατροπών
Ανασκόπηση της χρονιάς
Νέα 31/12/2022 - 12:10

του Δημήτρη Διατσίδη

 

Με 108 βαθμούς περισσότερους από τον δεύτερο, στους τελευταίους 10 Αγώνες της χρονιάς, ο Pecco Bagnaia έκανε τη μεγαλύτερη ανατροπή της ιστορίας, αλλά έγιναν ακόμη περισσότερες ανατροπές στη διάρκεια των 20 Αγώνων της σεζόν.

Είναι μια ανασκόπηση μιας χρονιάς που πολλοί οδηγοί και κατασκευαστές θα τη θυμούνται για πάντα και όχι πάντα για τις καλές τους στιγμές.

Η αρνητική ανατροπή που έγινε το 2022 αφορά το γεγονός ότι για πρώτη φορά η μεγάλη και κρατερή Honda είναι στην τελευταία θέση της βαθμολογίας των κατασκευαστών, παρά το θετικό ξεκίνημα στο Κατάρ με βάθρο και παρά το ότι θεωρητικά θα είχε το μεγάλο της όπλο τον Marc Marquez έτοιμο για μια δυνατή χρονιά. Όμως τα πράγματα δεν πήγαν καθόλου καλά, ο Marquez τραυματίστηκε στην Ινδονησία, στο Μουτζέλο αποφάσισε να φύγει για 4η εγχείρηση, κανείς άλλος δεν κατάφερε να οδηγήσει την κατά τεκμήριο δυσκολότερη μοτοσυκλέτα φέτος. Το μόνο θετικό τελικά ήταν η επιστροφή του 8 φορές Παγκόσμιου Πρωταθλητή στα τέλη της σεζόν, με βάθρο και παραλίγο νίκη στην Αυστραλία, αλλά η κριτική του στις δοκιμές της Βαλένθια αφήνει τους Ιάπωνες μηχανολόγους να δουλεύουν εντατικά για να ανατρέψουν την κατάσταση το 2023...

Στον αντίποδα η Ducati που ναι μεν για τρίτη συνεχόμενη χρονιά πήρε το Πρωτάθλημα Κατασκευαστών, είχε και φέτος την καλύτερη μοτοσυκλέτα, αλλά της έλειπε ο οδηγός που θα την πήγαινε στην κορυφή του πιο σημαντικού Τίτλου, αυτού του Πρωταθλήματος Οδηγών. Στη μεγαλύτερη χρονιά της ιστορίας με 20 Αγώνες, ακριβώς στη μέση στους 10 φαινόταν ότι και φέτος οι “κόκκινοι” θα έμεναν εκτός νυμφώνα. Όμως ο Bagnaia το πήγε από το -91 στο +17, πήρε 108 βαθμούς παραπάνω από τον Παγκόσμιο Πρωταθλητή του 2021 και σήκωσε στις πλάτες του την Ducati και μαζί ολόκληρη την Ιταλία που χρειάστηκε 50 χρόνια για να δει Ιταλό οδηγό με Ιταλική μοτοσυκλέτα στην κορυφή του κόσμου. Επίσης ο Enea Bastianini που πήρε τέσσερις νίκες με τη δορυφορική ομάδα Gresini, ήταν μια θετική αποκάλυψη για το Ιταλικό εργοστάσιο. 

Από την πλευρά του ο Fabio Quartararo έκανε τη δική του ανατροπή μένοντας στην Yamaha, τη στιγμή που στο πρώτο 1/3 της σεζόν τα πολλά του παράπονα τον είχαν φέρει κοντά στην Honda ή την Suzuki. Ο Γάλλος το πάλεψε, έκανε το πρώτο μισό της χρονιάς δυνατά, αλλά ακριβώς στον 11ο Αγώνα στο Άσσεν έκανε το πρώτο μεγάλο λάθος και με μερικά ακόμη λάθη δεν κατάφερε να υπερασπιστεί τον Τίτλο του στην Βαλένθια όπου υποκλίθηκε στο Ιταλικό δίδυμο.

Η Aprilia με τη σειρά της έκανε τη μεγάλη ανατροπή ως κατασκευαστής και από την τελευταία θέση της βαθμολογίας του 2021 πάλεψε για τη δεύτερη θέση, μέχρι τον τελευταίο Αγώνα, όπου έχασε για 8 βαθμούς τη μεγάλη διάκριση, με τις δύο μοτοσυκλέτες της να εγκαταλείπουν με μηχανικό πρόβλημα. Ο Aleix Espargaro ήταν αυτός που έδωσε την πρώτη νίκη της εταιρίας στη μεγάλη κατηγορία, κυνήγησε τον Τίτλο μέχρι δύο αγώνες πριν το τέλος και τελικά έχασε και το νούμερο 3 για 7 βαθμούς από τον Bastianini. O Maverick Vinales από την πλευρά του πήρε τρία βάθρα για να δικαιολογήσει το ότι είναι ο δεύτερος πιο ακριβοπληρωμένος του MotoGP, μετά τον Marquez, αλλά αφήνοντας υποσχέσεις για ακόμη καλύτερα πράγματα για το εργοστάσιο του Νοάλε, δίπλα στην Βενετία. 

Η Αυστριακή ΚΤΜ είχε μια περίεργη χρονιά που ξεκίνησε πολύ καλά με βάθρο στο Κατάρ και νίκη στην Ινδονησία, αλλά δεν συνεχίστηκε το ίδιο καλά στη μέση της χρονιάς. Το αποτέλεσμα ήταν να χάσει από την οικογένειά της τον Miguel Oliveira που της έδωσε και δεύτερη νίκη στη βρεγμένη Ταϊλάνδη και μαζί και τους δύο νεαρούς οδηγούς της δορυφορικής της ομάδας. Η “ιταλοποίηση” της ομάδας συνεχίστηκε με την απόκτηση και του αρχιμηχανικού του Bastianini Alberto Giribuola που δίπλα στους Francesco Guidotti και Fabiano Sterlacchini θα προσπαθήσουν για κάτι καλύτερο το 2023.

Τέλος ο Alex Rins έκανε την ανατροπή στο τέλος της χρονιάς και πήρε δύο νίκες για την Suzuki, που ήδη είχε δώσει μια μεγάλη απογοήτευση στους οπαδούς της με την απόφασή της να εγκαταλείψει το MotoGP. H Suzuki κάποιες φήμες λένε ότι έχει μετανιώσει, αλλά πλήρωσε τις ρήτρες του σπασίματος του συμβολαίου της με την Dorna και η υπερηφάνεια των Ιαπώνων δεν τους αφήνει να πάρουν πίσω μια απόφαση που ίσως ήταν σωστή τεχνικά, αλλά σίγουρα αδυνατίζει την εικόνα της μάρκας από πλευράς μάρκετινγκ. Δυστυχώς εδώ η ανατροπή και η επάνοδος των μπλε μοτοσυκλετών φαίνεται σχεδόν αδύνατη.

 

 

 

Επόμενο άρθρο »

Οι περισσότερες ομάδες ανακοίνωσαν τις παρουσιάσεις τους

« Προηγούμενο άρθρο

Αποχαιρετιστήριο φωτογραφικό άλμπουμ από τη Suzuki

Χορηγοί
Σχετικά άρθρα