• Search
    • Search
    • Βρες ότι χρειάζεσαι γρήγορα και απλά.
4ος Αγώνας - Ισπανία (Jerez)
Ο αγώνας βρίσκεται σε εξέλιξη!
Image
Συστήματα Πέδησης Brembo στο Ιαπωνικό MOTOGP στην πίστα Motegi
Νέα 24/09/2022 - 00:33

Tο MotoGP μεταφέρεται στην Άπω Ανατολή όπου θα διεξαχθούν τέσσερα GP φέτος, συμπεριλαμβανομένου του Αυστραλιανού. Σύμφωνα με τους τεχνικούς της Brembo που συνεργάζονται στενά και με τους 24 αναβάτες της premium κατηγορίας, το Twin Ring Motegi είναι μια πολύ απαιτητική πίστα για τα φρένα. Σε κλίμακα από 1 έως 6, βαθμολογείται με δείκτη δυσκολίας 6.

Η πίστα έχει μόνο λίγες γρήγορες στροφές και πολλές αργές, διάσπαρτες με μεσαίου μήκους ευθείες: 7 από τις στροφές παίρνονται με ταχύτητα μικρότερη των 100 km/h. Αυτές οι στροφές που πραγματοποιούνται με 2η ταχύτητα καθιστούν το Motegi μία από τις πιο απαιτητικές πίστες GP λόγω της δυσκολίας ψύξης των δίσκων μεταξύ της μιας στροφής και της επόμενης. 

Για να αντιμετωπίσει τις πιο απαιτητικές πίστες η Brembo παρουσίασε το 2022 στο MotoGP δίσκους από ανθρακονήματα διαμέτρου 355mm μαζί με αυτούς των 340mm. Αυτοί οι δίσκοι χρησιμοποιήθηκαν στις δοκιμές σε Sepang, Jerez και Barcelona και στην πίστα στο Spielberg και ικανοποίησαν πολύ τους αναβάτες.

Οι κανονισμοί ορίζουν επίσης ότι, για λόγους ασφαλείας, οι αναβάτες πρέπει να επιλέξουν δίσκους 355 mm ή 340 mm στις πίστες Motegi, Spielberg και Buriram. Οι δίσκοι 320mm δεν επιτρέπονται, αν και μπορούν να χρησιμοποιηθούν σε όλα τα άλλα GP. Αυτοί οι περιορισμοί δεν ισχύουν σε συνθήκες βροχής επειδή η ένταση πέδησης μειώνεται. ​

Τα φρένα χρησιμοποιούνται σε 10 από τις 14 στροφές στην πίστα Motegi και σε 5 από αυτές για περισσότερα από 4 δευτερόλεπτα. Στην πρώτη στροφή, το φρενάρισμα διαρκεί 5 δευτερόλεπτα για να μειωθεί η ταχύτητα κατά 228 km/h.
Λόγω αυτού και όλων των άλλων σημείων φρεναρίσματος, οι αναβάτες του MotoGP χρησιμοποιούν τα φρένα τους για 34 δευτερόλεπτα ανά γύρο, που αντιστοιχεί στο ένα τρίτο του Ιαπωνικού GP.

Υπάρχει επίσης ένα σημαντικό φρενάρισμα στη στροφή 5, όπου το φορτίο στη μανέτα του φρένου είναι 5,6 kg ενώ το υγρό φρένων Racing Brembo φτάνει σε πίεση 12 bar. Συνοψίζοντας όλες τις δυνάμεις που ασκεί ένας αναβάτης στη μανέτα του φρένου Brembo από τη γραμμή εκκίνησης μέχρι την καρό σημαία, το αποτέλεσμα φτάνει σε σχεδόν 950 κιλά. 

Από τα 10 τμήματα πέδησης της πίστας, τα 5 θεωρούνται πολύ δύσκολα για τα φρένα, τα 2 είναι μέτριας δυσκολίας και τα 3 είναι ήπια.

Η στροφή 11 (90 μοιρών) ασκεί τη μεγαλύτερη πίεση στο σύστημα πέδησης: οι μοτοσυκλέτες φθάνουν στο σημείο αυτό με 311 km/h και φρενάρουν για 5,3 δευτερόλεπτα μειώνοντας την ταχύτητά τους στα 81 km/h. Σε αυτό το χρονικό διάστημα, οι αναβάτες ασκούν πίεση 6,2 kg στη μανέτα του φρένου καθώς οι μοτοσυκλέτες καλύπτουν απόσταση 230 μέτρων και η πίεση του υγρού φρένων αυξάνεται στα 13,3 bar. 


Δίσκοι Brembo για μοτοσυκλέτες δρόμου με εξαιρετικές επιδόσεις
 

Αν και οι δίσκοι διαμέτρου 355 mm ήταν σταθμός στην ιστορία του MotoGP, το μέγιστο όριο για μοτοσυκλέτες μαζικής παραγωγής είναι πολύ χαμηλότερο. Ο μεγαλύτερος πλευστός δίσκος Brembo είναι διαμέτρου 330mm και χρησιμοποιείται σε μερικές Ευρωπαϊκές και Ιαπωνικές μοτοσυκλέτες.

 

 

Επόμενο άρθρο »

Motegi: Moto3 ΕΔ2

« Προηγούμενο άρθρο

Marc Marquez: Θα πρέπει να ρίξω τον ρυθμό μου στον αγώνα της Κυριακής

Χορηγοί
Σχετικά άρθρα