• Search
    • Search
    • Βρες ότι χρειάζεσαι γρήγορα και απλά.
9ος Αγώνας - Γερμανία (Sachsenring)
Ο αγώνας βρίσκεται σε εξέλιξη!
Image
Οι ανάμεικτες αντιδράσεις των αναβατών στην ανακοίνωση της Dorna που αναμένεται αύριο
Για την προσθήκη αγώνων sprint το Σάββατο
Νέα 19/08/2022 - 21:22

Υπήρξε, όπως ήταν αναμενόμενο, μια μικτή ανταπόκριση από τους αναβάτες των MotoGP στην αναμενόμενη ανακοίνωση αυτού του Σαββατοκύριακου ότι το Πρωτάθλημα θα αλλάξει σημαντικά τη μορφή του για το 2023 με την προσθήκη αγώνων sprint το βράδυ του Σαββάτου – με ορισμένους αναβάτες να είναι πολύ υπέρ της αλλαγής, αλλά πολλοί οι πρωτοπόροι του πρωταθλήματος αντιτάχθηκαν στην ιδέα.

Το σχέδιο πρόκειται να επιβεβαιωθεί επίσημα σε μια συνέντευξη Τύπου το πρωί του Σαββάτου με τη συμμετοχή του CEO της Dorna, Carmelo Ezpeleta, του προέδρου IRTA , Herve Poncharal και του προέδρου της FIM, Jorge Viegas, και είναι πιθανό οι ΕΔ4 του Σαββάτου να χάσουν την θέση τους, οι κατατακτήριες να γίνονται νωρίτερα και να υπάρχει ένα σύστημα μικρότερου σε διάρκεια αγώνα που θα δίνει λιγότερους βαθμούς - όπως στα Superbikes. 

Ίσως ο πιο έντονος στην αντίθεσή του ηταν ο Fabio Quartararo, ο οποίος δεν μάσησε τα λόγια του.

"Νομίζω ότι είναι ανόητο", παραδέχτηκε ο αναβάτης της Yamaha. «Δεν ξέρω, νομίζω ότι ο αγώνας είναι την Κυριακή. Δεν ξέρω γιατί θα κάναμε κάτι το Σάββατο. Ειλικρινά, δεν μας ρώτησαν πραγματικά. Και στο τέλος νομίζω ότι όλοι προετοιμαζόμαστε τόσο πολύ για να κάνουμε έναν καλό αγώνα την Κυριακή…”.

Αυτό το συναίσθημα συμμερίζεται και ο Aleix Espargaro, ο οποίος, όπως και ο Quartararo, έμεινε τόσο απογοητευμένος για το σχέδιο όσο και από την έλλειψη πληροφοριών, μια άποψη που εκφράστηκε από πολλούς που ήταν δυσαρεστημένοι που το έμαθαν. από δημοσιογράφους και όχι πριν να έχουν την ευκαιρία να προσθέσουν τη γνώμη τους.

"Δεν μου αρέσει η ιδέα", είπε. "Θα ήθελα να ακούσω για αυτό από την Dorna, γιατί… μου το είπαν μισή ώρα πριν".

"Δεν νομίζω ότι είναι το ιδανικό. Απόλυτος σεβασμός στα Superbikes – αλλά εδώ δεν είναι Superbikes, είναι MotoGP".

"Τα MotoGP έχουν πολλή αεροδυναμική, πολλά πράγματα, έχουμε πολλούς μηχανικούς, οπότε το να φτάσουμε σε ένα καλό σημείο είναι πολύ δύσκολο, ειλικρινά".

"Τώρα με το σύστημα, που οι ΕΔ1, ΕΔ2, ΕΔ3 είναι ήδη προκριματικές περίοδοι δοκιμών, είναι πολύ δύσκολο μερικές φορές, αν βρέχει όπως εδώ (στο Red Bull Ring), να μπορέσουμε να στήσουμε σωστά τις μοτοσυκλέτες μας. Τώρα, αν μειώσουν τον χρόνο μας και πρέπει να αγωνιστούμε το Σάββατο - νομίζω ότι είναι δύσκολο. Λατρεύω τους αγώνες. Μισώ τις χειμερινές δοκιμές. Μου αρέσουν οι αγώνες. Αλλά δεν νομίζω ότι είναι καλή λύση. Είναι η γνώμη μου".

Οι ανησυχίες των αναβατών εκφράστηκαν ίσως καλύτερα από τον Pecco Bagnaia, ο οποίος, αν και δεν ήταν εντελώς αντίθετος με την ιδέα, πρότεινε ότι έπρεπε να είναι κάτι που δεν επιβάλλεται στους αναβάτες σε κάθε αγώνα, αλλά μάλλον κάτι που ενσωματώνεται στο Πρωτάθλημα σιγά σιγά.

Με τα MotoGP από 15 αγώνες στην αρχή του αιώνα σε σχεδόν τριπλάσιο αριθμό το επόμενο έτος, υποθέτοντας ότι θα γίνεται ένας αγώνας sprint σε κάθε Grand Prix, ο Bagnaia λέει ότι θέματα όπως η φυσική κατάσταση που θα είναι απαραίτητη και η δυσκοία στις πιο απαιτητικές πίστες θα αρχίσει να φθείρει τους αναβάτες. 

"Θα ήθελα να ακούσω τι σκέφτονται οι άλλοι αναβάτες", πρόσθεσε. "Θα ήθελα να μιλήσω γι’ αυτό στη συνεδρίαση της επιτροπής ασφάλειας γιατί είναι έκπληξη για μένα. Μερικές φορές έχουμε αγώνες όπως το Austin που ήδη ο κανονικός αγώνας είναι τόσο απαιτητικός, διανοητικά και σωματικά, οπότε το να κάνεις δύο αγώνες εκεί, είναι τόσο μεγάλο, τόσο δύσκολο. Θα μιλήσω λοιπόν για αυτό".

"Επειδή, χρόνο με το χρόνο, προσθέτοντας αγώνες, είναι πάντα σωματικά αλλά και ψυχικά πιο δύσκολο. Έτσι, το να προσθέσουμε και άλλους τόσους αγώνες ίσως είναι υπερβολή. Ίσως μπορούμε να ζητήσουμε μείωση – ίσως μερικές φορές το κάνουμε, μερικές φορές όχι, ίσως προσπαθήσουμε ήδη φέτος σε κάποια φάση; Γιατί… είναι λίγο περίεργο να ξεκινάς εντελώς από το μηδέν με άλλο πρόγραμμα, για μένα".

Ωστόσο, δεν ήταν όλοι εντελώς αντίθετοι με την ιδέα, με τον Joan Mir να ακολουθεί χωρίς έκπληξη τη μέση οδό και να παραδέχεται ότι οι αναβάτες είναι όλοι εκεί για έναν λόγο: για να λάβουν μέρος σε ένα σόου. Και, με λιγότερο χρόνο για να στηθούν οι μοτοσυκλέτες, που συνήθως συνεισφέρει σε πιο σφιχτούς αγώνες, είναι ευτυχής να αποδεχτεί την αλλαγή μορφής, εάν αυτό κάνει το θέαμα καλύτερο. 

"Λοιπόν, νομίζω ότι για το σόου θα είναι καλύτερα", είπε ο Παγκόσμιος Πρωταθλητής του 2020. "Περισσότεροι αγώνες σημαίνει ότι το Σάββατο υπάρχει και κάποια ψυχαγωγία,. Στο τέλος, απολαμβάνω τους αγώνες, απολαμβάνω όταν κάνω προσπεράσεις και τα πάντα, περισσότερο από μια ελεύεθρη δοκιμή. Για μένα δεν υπάρχει μεγάλο πρόβλημα με αυτό. Απλώς πρέπει να προσπαθήσουμε να καταλάβουμε αν είναι καλό για εμάς".

Δεν αποτελεί έκπληξη ότι αρκετοί άλλοι αναβάτες ήταν ενθουσιασμένοι με την προοπτική να μπορέσουν να αγωνιστούν πολλές φορές το Σαββατοκύριακο – με τον Jack Miller να είναι ένας από τους μεγαλύτερους υποστηρικτές της αλλαγής.

"Είμαι τεράστιος θαυμαστής αυτής της πρότασης γιατί είναι άλλη μια ευκαιρία για μπόνους (πληρωμής)", αστειεύτηκε ο Αυστραλός. "Γιατί να μην το δοκιμάσω; Έχουν δοκιμάσει όλα τα άλλα, οπότε ποιος δεν προσπαθεί να το αλλάξει; Νομίζω ένας αγώνας sprint θα ρίξει ένα επιπλέον στοιχείο σε αυτό όπου είναι όλα ή τίποτα. Οι μισοί βαθμοί σε κάνουν να θέλεις να ρισκάρεις περισσότερο ως αναβάτης και δεν θα χρειάζεται να ανησυχείς για τα ελαστικά ή τα καύσιμα ή ακόμα και τη φυσική κατάσταση".

"Σε πολλούς αγώνες περιορίζεις τον εαυτό σου – δεν μπορείς να πιέσετε στο μέγιστο, αλλά για απόσταση μισού αγώνα μπορείς να κρατήσεις την αναπνοή σου και να το κάνεις. Γιατί να μην το προσπαθήσουμε και να το επαναξιολογήσουμε στο τέλος της χρονιάς; Θα είναι μια καταπληκτική προσθήκη και κάτι που θέλουν να δουν οι οπαδοί".

Επόμενο άρθρο »

O Luigi Taveri ανακηρύσσεται θρύλος των MotoGP

« Προηγούμενο άρθρο

Θετικά τα σχόλια των αναβατών για το νέο σικέιν

Χορηγοί
Σχετικά άρθρα