• Search
    • Search
    • Βρες ότι χρειάζεσαι γρήγορα και απλά.
9ος Αγώνας - Γερμανία (Sachsenring)
Ο αγώνας βρίσκεται σε εξέλιξη!
Image
DOMENICALI: "Οι νέοι κανονισμοί θα βοηθήσουν στην εξέλιξη των κινητήρων παραγωγής"
Ενδιαφέρουσα πρόκληση, ο περιορισμός των κινητήρων
Νέα 01/02/2010 - 10:34

ΕΝΔΙΑΦΕΡΟΥΣΑ ΠΡΟΚΛΗΣΗ, Ο ΠΕΡΙΟΡΙΣΜΟΣ ΤΩΝ ΚΙΝΗΤΗΡΩΝ

 

 

Η Ducati παρουσίασε πρόσφατα την καινούρια της μοτοσυκλέτα για τα MotoGP, την Desmosedici GP10, η οποία έχει αρκετές αλλαγές σε σχέση με το παρελθόν. Αυτό συμβαίνει μεταξύ άλλων και εξ αιτίας των καινούριων κανονισμών, που περιορίζουν τους χρησιμοποιούμενους κινητήρες για μια χρονιά, σε 6 ανά αναβάτη.

 

Στο παρελθόν, οι εργοστασιακές ομάδας στα ΜotoGP συνήθιζαν να χρησιμοποιούν ολοκαίνουριους κινητήρες για κάθε διαφορετικό αγώνα, ενώ τώρα θα χρησιμοποιείται περίπου ένα μοτέρ, για κάθε 3 Grand Prix. Αυτό σημαίνει ότι τα εξαρτήματα των κινητήρων (πιστόνια, μπιέλες, βαλβίδες κ.τ.λ.) θα πρέπει να είναι πολύ πιο ανθεκτικά από ότι στο παρελθόν, ενώ και οι αποδόσεις αναμένονται ελαφρώς χαμηλότερες από πριν.

 

"Το να διανύσει κανείς 1.600 χιλιόμετρα με έναν κινητήρα που περιστρέφεται στις 19.000 RPM δεν είναι εύκολη υπόθεση. Όλα τα κύρια εξαρτήματά του είναι ανασχεδιασμένα – πιστόνια, μπιέλες, στρόφαλος, τα πάντα! Πλέον, το κύριος στόχος μας είναι να ελαχιστοποιήσουμε τις απώλειες ισχύος, χωρίς να θυσιάσουμε τίποτα από την αξιοπιστία και τη μακροζωία των κινητήρων μας", δήλωσε ο γενικός διευθυντής της Ducati, Claudio Domenicali.

Desmosedici
Desmosedici

 

Ορισμένοι υποστηρίζουν ότι αυτός δεν είναι ο σωστός δρόμος για τα MotoGP, αφού στο συγκεκριμένο Πρωτάθλημα η ισχύς και οι επιδόσεις είναι παραδοσιακά το κύριο μέλημα. Παρόλα αυτά, ο Domenicali διαφωνεί, υποστηρίζοντας ότι μέσα από αυτή τη διαδικασία, θα γεννηθεί τεχνογνωσία, η οποία σταδιακά θα περάσει και στις μοτοσυκλέτες παραγωγής της Ducati. "Είναι μια πολύ ενδιαφέρουσα και χρήσιμη ευκαιρία για εμάς. Συνήθως, στους αγώνες ταχύτητας, η ανθεκτικότητα των κινητήρων δεν είναι κύριος στόχος. Όμως, λόγω της αλλαγής των κανονισμών, κάναμε μια σειρά πειραμάτων που θα μας βοηθήσουν πολύ και στην εξέλιξη των κινητήρων παραγωγής."

 

"Για έναν κινητήρα παραγωγής, 2.000 χιλιόμετρα μέσα στην πίστα είναι μια μεγάλη πρόκληση. Βελτιώνοντας την ανθεκτικότητα των αγωνιστικών κινητήρων μας, μπορούμε να αυξήσουμε και την ανθεκτικότητα των κινητήρων παραγωγής μας", συμπλήρωσε ο Ιταλός.

 

Ένας άλλος παράγοντας, όπου η Ducati επικεντρώθηκε κατά τη σχεδίαση της GP10 είναι η ευκολία οδήγησης από τον αναβάτη, με κάποια θυσία σε απόλυτα νούμερα ισχύος. Γι' αυτό το λόγο, η εταιρία από την Bologna επέλεξε διάταξη ανάφλεξης "big bang", αντί για την "screamer", που χρησιμοποιούσε προηγουμένως. "Η διάταξη "screamer" συνεπάγεται μέγιστη ιπποδύναμη, με αποτελέσματα που φάνηκαν από το 2007 μέχρι και το 2009, που τρέχουμε με τη μοτοσυκλέτα των 800cc. Όμως, σε κάποια φάση αρχίσαμε να αναρωτιόμαστε κατά πόσο αξίζει αυτή η μέγιστη ιπποδύναμη, σε σχέση με το να έχεις μια πιο ευκολοδήγητη μοτοσυκλέτα", δήλωσε ο Domenicali.

 

"Οι τελευταίες γενιές κινητήρων 990cc, του 2005 και 2006 είχαν σειρά ανάφλεξης "big-bang" και αυτό έκανε τη μοτοσυκλέτα πιο φιλική και πιο εύκολη στην οδήγηση. Ξαναδοκιμάσαμε λοιπόν αυτή τη διάταξη, δουλεύοντας πολύ με το δυναμόμετρο και τον Vittoriano Guareschi, σε ρόλο δοκιμαστή. Μετά, η μοτοσυκλέτα δοκιμάστηκε από τον Nicky και τον Casey και όλοι συμφώνησαν ότι η καινούρια μοτοσυκλέτα έχει περισσότερη πρόσφυση και έτσι, το στήσιμό της είναι πλέον πολύ πιο εύκολο", ολοκλήρωσε ο Ιταλός.

 

Εκτός από τον καινούριο κινητήρα, η νέα Desmosedici έχει αναθεωρημένη αεροδυναμική, βελτιωμένο πλαίσιο ενώ φαίνεται να καθιερώνεται και το carbon ψαλίδι. H Ducati πιστεύει ότι με αυτές τις αλλαγές θα μπορέσουν περισσότεροι αναβάτες να παρουσιάσουν ικανοποιητικά αποτελέσματα, εκτός από τον πάντα γρήγορο και ανταγωνιστικό, Casey Stoner.

Επόμενο άρθρο »

Winter Paddock Girl

« Προηγούμενο άρθρο

GRESINI HONDA: Νεός χορηγός

Χορηγοί
Σχετικά άρθρα