• Search
    • Search
    • Βρες ότι χρειάζεσαι γρήγορα και απλά.
9ος Αγώνας - Γερμανία (Sachsenring)
Ο αγώνας βρίσκεται σε εξέλιξη!
Image
H πειραματική Ducati GP13.2 ή GP14;
Αποκλειστικές πληροφορίες για αυτά που έρχονται
Νέα 25/03/2013 - 13:36

Αποστολή περιοδικό MOTOGP WORLD: Δημήτρης Διατσίδης 

 

“Ο καημένος ο Michele (Pirro) την ώρα που οι άλλοι οδηγοί κάθονται, είτε βρέχει, είτε όχι, πρέπει να είναι στην πίστα”, είπε γελώντας ο Bernhard Gobmeier, συμπληρώνοντας: “Είναι πολύ σημαντική η δουλειά που έχει να κάνει, γιατί θα μας βοηθήσει να αξιολογήσουμε κάποια πράγματα για το μέλλον. Η πειραματική μοτοσυκλέτα (έχει 2 τέτοιες) έχει περίεργα πράγματα επάνω της και η τρίτη που χρησιμοποιεί είναι και αυτή πειραματική, αλλά πιο κοντά στις μοτοσυκλέτες των εργοστασιακών οδηγών. Στον Αγώνα της Jerez που θα τρέξει δεν θα χρησιμοποιήσει καμία από αυτές τις τρεις μοτοσυκλέτες που έχουμε εδώ, αλλά μια άλλη που θα είναι η μίξη όλων των καλών στοιχείων που βρίσκουμε από τις δοκιμές”.

Ο Γερμανός επικεφαλής του Αγωνιστικού της Ducati δεν θέλησε να αποκαλύψει περισσότερα για τις μοτοσυκλέτες και έτσι απευθυνθήκαμε σε άλλο υψηλόβαθμο στέλεχος που μας είπε περισσότερα!

“Πως πάει το πλαίσιο του Suter;”, ρωτήσαμε για να πάρουμε μια απάντηση, σε λίγο έντονο ύφος: “Ο Suter είναι απλά προμηθευτής μας, όπως και η FTR, εμείς έχουμε σχεδιάσει και τα δύο πλαίσια”.

Καλά λοιπόν, πως πάει το πλαίσιο που σχεδίασε η Ducati και κατασκεύασε ο Suter, σε σχέση με αυτό που κατασκεύασε η FTR; Το πλαίσιο αυτό είναι καλυμμένο με ανθρακονήματα (φωτ. 1), προφανώς για να μην φανούν κάποιες λεπτομέρειες στο σχεδιασμό του, αλλά είναι σαφώς πιο κλασικό, με τις δοκούς να φτάνουν σχεδόν σε ευθεία στο κάθετο κομμάτι, στο οποίο εδράζεται το ψαλίδι, σε σχέση με αυτό που χρησιμοποιούν από πέρυσι οι GP12 και φέτος οι GP13 (φωτ. 2).

“Το πλαίσιο αυτό μας βοηθά σε ακόμη ευκολότερη αλλαγή της κατανομής του βάρους και της μετακίνησης του κινητήρα, μέσα σε αυτό. Οπότε ο βασικός σκοπός του σχεδιασμού του είναι αυτός, να έχουμε ευκολότερες αλλαγές, ώστε να δοκιμάζουμε διαφορετικά πράγματα”, είπε το στέλεχος της Ducati.

Βέβαια αυτός ο σχεδιασμός επέτρεψε να αλλάξει τελείως και το ρεζερβουάρ ή τέλος πάντων το κάλυμμά του και σίγουρα και εκεί παίζονται κάποια πράγματα σε σχέση με την κατανομή του βάρους.

Ένα άλλο σημείο που ξενίζει είναι η θέση της απόληξης της κάτω εξάτμισης (φωτ. 1), που βγαίνει εντελώς κάθετα ως προς τον άξονα της μοτοσυκλέτας. “Η αφύσικη αυτή θέση της εξάτμισης έγινε καθαρά λόγω ευκολότερης κατασκευής της εξάτμισης, σε αυτή τη φάση της εξέλιξης. Σίγουρα στην τελική μοτοσυκλέτα δεν θα είναι έτσι και θα μοιάζει πιο πολύ σε αυτήν που φορούν σήμερα οι εργοστασιακές μοτοσυκλέτες”, μας εξήγησε ο άνθρωπός μας.  

Επίσης το φέρινγκ και η ζελατίνα στο πάνω μέρος (φωτ. 3) είναι πολύ πιο ψηλό και ανοικτό σε σχέση με τα σημερινά, γεγονός που υπογραμμίζει και το ψάξιμο σε αεροδυναμική, ιδιαίτερα με τον Hayden που πάντα έχει θέματα σε αυτόν τον τομέα. Πάντως ένα ανάλογο φέρινγκ δοκίμασε και ο Dovizioso στην εργοστασιακή του μοτοσυκλέτα, πράγμα που δείχνει ότι αυτό το στοιχείο είναι το πιο κοντινό σε αυτά που έχει η κύρια ομάδα του εργοστασίου.  

Εδώ να υπογραμμίσουμε ότι η ομάδα δοκιμών με τον Michele Pirro βρίσκεται σε ξεχωριστό γκαράζ και είναι πολυμελής, με πολλούς τεχνικούς από το Ducati Corse που ο καθένας έχει την ευθύνη για κάποιο τομέα της μοτοσυκλέτας. Όλοι είναι ιδιαίτερα χαρούμενοι με τη δουλειά και κυρίως με το γεγονός ότι ο Pirro είναι πολύ γρήγορος και σαφώς θα μπορούσε να είναι οδηγός κάποιας από τις ομάδες που συμμετέχουν στο φετινό Πρωτάθλημα. Αυτό δίνει σωστά στοιχεία για την εξέλιξη, αφού η συμπεριφορά της μοτοσυκλέτας είναι διαφορετική όταν οι χρόνοι ανεβαίνουν πάνω από 2 δευτερόλεπτα από αυτούς που πετυχαίνουν οι εργοστασιακοί οδηγοί!

 

Επόμενο άρθρο »

Εκτός ο Pedrosa!

« Προηγούμενο άρθρο

Jerez test3: Με βροχή ξεκίνησε η μέρα

Χορηγοί
Σχετικά άρθρα