• Search
    • Search
    • Βρες ότι χρειάζεσαι γρήγορα και απλά.
9ος Αγώνας - Γερμανία (Sachsenring)
Ο αγώνας βρίσκεται σε εξέλιξη!
Image
O Άγιος Βασίλης δεν ήλθε για την Yamaha, ακόμη!
Η τριπλή Πρωταθλήτρια δεν έχει χορηγό ονομασίας
Νέα 26/12/2010 - 16:59

Δύσκολη η αποστολή του Άγιου Βασίλη όταν πρόκειται για τα δώρα που θέλουν κάποιες ομάδες του MotoGP, μετά από μερικές της Moto2 στις οποίες δεν έφερε δώρα (βλέπε χορηγούς) και αναγκάστηκαν να σταματήσουν την εμπλοκή τους με το πρωτάθλημα του 2011. 

Τα πράγματα ως προς τις χορηγίες επηρεάζουν και την μεγάλη κατηγορία του MotoGP, με την παγκόσμια οικονομική κρίση να επιβάλλει περιορισμένα διαφημιστικά κονδύλια ακόμη και στις μεγαλύτερες και υγιέστερες εταιρίες. Η μεγαλύτερη απόδειξη όλης αυτής της κρίσης είναι η εργοστασιακή ομάδα της Yamaha, η ομάδα που τα τρία τελευταία χρόνια κέρδισε και τα τρία Παγκόσμια Πρωταθλήματα, Οδηγών, Κατασκευαστών και Ομάδων. Η πιο πετυχημένη ομάδα λοιπόν, κυρίως λόγω της απουσίας του Valentino Rossi, έχασε την χορηγία τίτλου που είχε από την FIAT και για τον ίδιο λόγο της απουσίας του σούπερ-σταρ, δυσκολεύεται να βρει αντικαταστάτη! Αρχικά είχε δοθεί η αίσθηση ότι η Air Asia, η αεροπορική εταιρία που είναι χορηγός στην Formula 1 και μπήκε και στο MotoGP με χορηγίες ονομασίας των Grand Prix της Μαλαισίας και της Μ. Βρετανίας, θα ήταν ο χορηγός της Yamaha. Όμως ο ιδιοκτήτης της Tony Fernandes διέκοψε προς το παρόν τη συνέχεια των συζητήσεων, παρά το ότι υπήρχαν σκέψεις όχι μόνο να είναι στην εργοστασιακή ιαπωνική ομάδα, αλλά να είναι και προσωπικός χορηγός του Casey Stoner, λόγω του ότι η Air Asia έχει ιδιαίτερο ενδιαφέρον για τις αεροπορικές γραμμές προς την Αυστραλία.

Φαίνεται ότι ο κ. Fernandes το ξανασκέφτεται ή ότι κάτι άλλαξε σε σχέση με τα αρχικά πλάνα. Ίσως οι εμπορικές πολιτικές του MotoGP να επηρεάζουν τέτοιες χορηγίες και οι εταιρίες προτιμούν την ονομασία ενός Αγώνα με μικρότερο κόστος, παρά να ανοίξουν τα πορτοφόλια τους για τις ομάδες ή τους οδηγούς.

Φήμες λένε ότι τα κόστη των χορηγιών έχουν πέσει αρκετά χαμηλά και ότι με περίπου 3,000,000 Ευρώ μπορεί κάποια εταιρία να είναι ο κύριος χορηγός μιας ομάδας. Αυτά βέβαια με μια εξαίρεση: τον Valentino Rossi, του οποίου βέβαια οι χρυσές προσωπικές χορηγίες δεν μπορούν να βοηθήσουν την ομάδα στην οποία βρίσκεται. Όμως την βοηθούν στο να βρίσκει ευκολότερα τους σπόνσορες.

Η Ducati λοιπόν είναι αυτήν τη στιγμή η πιο δυνατή σε αυτόν τον τομέα και ειδικά λόγω της κεντρικής χορηγίας ονόματος από την Marlboro δεν αντιμετωπίζει κανένα πρόβλημα. Όμως κατασκευαστές όπως η Honda και η Yamaha, δεν έχουν καταφέρει να έχουν ένα αντίστοιχα υψηλό «πρόσωπο», μια λαμπερή εικόνα που θα τραβούσε εύκολα τους χορηγούς.

Έτσι ο Lin Jarvis, ένας κορυφαίος μάνατζερ αναμφισβήτητα, ο άνθρωπος που έφερε την Yamaha στην επιτυχία με την μεταγραφή του Rossi αλλά και του Lorenzo, φαίνεται ότι μπορεί να αποφασίσει να ξεκινήσει τη χρονιά χωρίς κεντρικό χορηγό πάνω στις εργοστασιακές Μ1 και τον νέο Παγκόσμιο Πρωταθλητή! Σε τέτοια περίπτωση θα αναδειχτεί ακόμη περισσότερο το όνομα της εταιρίας και η Yamaha θα έχει βάλει βαθιά το χέρι στην τσέπη της! Και θα το προτιμήσουν αυτό από το να ρίξουν σε ακόμη χαμηλότερη τιμή, το κόστος της κεντρικής χορηγίας. Ίσως να είναι η καλύτερη λύση μακροπρόθεσμα, όμως στην σημερινή παγκόσμια συγκυρία πολλές εταιρίες έχουν εγκαταλείψει τις μακροπρόθεσμες στρατηγικές και κοιτούν να αναπροσαρμόζουν την πολιτική τους σύμφωνα με τις επιταγές των καιρών.

Βέβαια όπως έχει συμβεί πολλές φορές στο παρελθόν ο Lin Jarvis μπορεί να εμφανιστεί την τελευταία στιγμή με τον άσσο στο μανίκι, αλλά ίσως και η εποχή των μαγικών του να είχε να κάνει με το γεγονός ότι το βαρύ πυροβολικό του λεγόταν Valentino Rossi!

Ο καιρός θα δείξει και μάλιστα σύντομα, αφού φέτος το πρωτάθλημα ξεκινά νωρίς, στις 20 Μαρτίου.

 

Επόμενο άρθρο »

Ben Spies: Δεν υπάρχουν δικαιολογίες του χρόνου

« Προηγούμενο άρθρο

O Wilairot βγήκε από το νοσοκομείο

Χορηγοί
Σχετικά άρθρα