• Search
    • Search
    • Βρες ότι χρειάζεσαι γρήγορα και απλά.
5ος Αγώνας - Γαλλία (Le Mans)
Ο αγώνας βρίσκεται σε εξέλιξη!
Image
Τελικά ποιο είναι πρόβλημα της Ducati;
Τι κρύβεται πίσω από την ακαμψία του carbon πλαισίου;
Νέα 09/09/2010 - 10:20

 

Του Βασίλη Μωραϊτη

 

Από την πρώτη χρονιά που μπήκε η Ducati στα MotoGP καινοτόμησε με την σχεδίαση του ατσάλινου πλαισίου της, μια φιλοσοφία και αρχιτεκτονική που η Ιταλική εταιρεία έχει σπουδάσει εις βάθος. Μέχρι και Τίτλο πήρε με τον Casey Stoner, χρησιμοποιώντας αυτό το πλαίσιο και ξαφνικά άλλαξε ριζικά τα σχέδια της παρουσιάζοντας ένα πρωτοποριακό carbon πλαίσιο, που ειδικά φέτος δεν καταφέρνει να συνεργαστεί καθόλου, τόσο με τον αναβαθμισμένο κινητήρα της GP10, όσο και με τις νέες αναρτήσεις της Ohlins. 

 

O Stoner έχει χάσει την ψυχραιμία του από την αρχή της σεζόν, αφού φυσικά έχει δοκιμάσει αρκετές από τις αμμοπαγίδες του παγκοσμίου, από πτώσεις που οφείλονταν κυρίως στο γλίστρημα του εμπρός τροχού. Ο δε Hayden που είναι πιο ώριμος, αρχικά έλεγε ότι δεν υπάρχει λόγος να δοκιμάσουν τις αναρτήσεις της περασμένης χρονιάς, αλλά στη συνέχεια μπήκε και εκείνος στον λαβύρινθο των αναρτήσεων. 

 

Το θέμα είναι πιο ουσιαστικό και κρύβεται πίσω από την ακαμψία του carbon πλαισίου που αδυνατεί να δώσει την κατάλληλη πληροφόρηση που θέλει ο αναβάτης. Αν προσθέσει κανείς σε αυτό την πιθανή λάθος γεωμετρία του, τότε το καρέ συμπληρώνεται ακόμη περισσότερο. Όταν η μοτοσυκλέτα μπει στην πίστα με φρέσκα ελαστικά όλα είναι καλά, όταν όμως αρχίσουν να φθείρονται και να γλιστρούν ο οδηγός δεν έχει καμία ενημέρωση ή αίσθηση από αυτά. Αν παρακολουθήσει κανείς προσεκτικά τον Casey Stoner στον κάθε αγώνα θα το διαπιστώσει αυτό. Άλλωστε γι’αυτό είναι πιο ισχυρός και μάχιμος στην αρχή, ενώ αργότερα προφανώς εκπλήσσεται ή τρομάζει και περιορίζει τον ρυθμό του. 

 

Βέβαια μπορεί να αναλογιστεί κανείς: “Γιατί δεν κάνει κάτι η Ducati;”. Η Ιταλική εταιρεία πήρε άμεσα τις αποφάσεις της και αποφάσισε να αποσυρθεί από το WSBΚ. Πού κολλάει αυτό θα μου πεις; Προφανώς σκέφτεται να επιστρέψει με ριζικές αλλαγές την επόμενη σεζόν και σε αυτό θα την βοηθήσει και ο Valentino Rossi, με στόχο να φτιάξουν μία εκρηκτική μοτοσυκλέτα που θα μπορεί να κερδίζει αγώνες σε σταθερή βάση. Άλλωστε στο WSBΚ είχαν χάσει το παιγνίδι και χρειάζονται πλέον έναν άλλον κινητήρα εκτός από τον κλασικό V-2 για να πολεμήσουν τα ισχυρά τετρακύλινδρα. Επιτέλους το κατάλαβαν αυτό και σύντομα θα δούμε την κόκκινη Ιταλίδα ανανεωμένη περισσότερο από κάθε άλλη χρονιά. Κατά αυτόν τον τρόπο η εταιρεία θα αλλάξει και την γραμμή πλεύσης της στα μοντέλα παραγωγής. Δένοντας όλο το γλυκό με τον Valentino Rossi το όφελος της εταιρείας θα είναι μοναδικό, φυσικά και για τον Valentino.

Επόμενο άρθρο »

Suter & BMW στα MotoGP

« Προηγούμενο άρθρο

Brivio: Πιο εύκολο μέλλον ο Rossi

Χορηγοί
Σχετικά άρθρα