Το Παγκόσμιο Πρωτάθλημα FIM MotoGP 2025 φτάνει στο τέλος του. Μετά από μια μακρά και σκληρή σεζόν, το paddock ετοιμάζεται να επιστρέψει σε ένα χώρο που κατέχει μια ξεχωριστή θέση στο ημερολόγιο αγώνων.
Η πίστα Ricardo Tormo θα φιλοξενήσει για άλλη μια φορά τον αγώνα Motul Grand Prix of the Valencian Community, δύο χρόνια μετά τον τελευταίο αγώνα που διεξήχθη σε αυτήν την πίστα μιας και ο αγώνας του 2024 είχε ακυρωθεί λόγω των σοβαρών πλημμυρών.
Οι ομάδες και οι αναβάτες επιστρέφουν με ενθουσιασμό στη Βαλένθια και σε ένα μοναδικό περιβάλλον, γνωστό για τη διαρρύθμισή του που μοιάζει με στάδιο και σε συνδυασμό με τα μεγάλα, παθιασμένα πλήθη θεατών προσφέρει ένα συναρπαστικό θέαμα.
Δεδομένου ότι ο τίτλος των αναβατών του 2025 έχει ήδη κριθεί στην Ιαπωνία, η αγωνιστική πίεση θα είναι χαμηλότερη από ό,τι σε άλλους τελικούς της σεζόν, αν και αυτό δεν μειώνει τις τεχνικές προσδοκίες και προκλήσεις για τη Michelin Motorsport.
Ο Γάλλος κατασκευαστής θα έχει διαθέσιμη για το συγκεκριμένο αγώνα μια γκάμα ελαστικών ειδικά σχεδιασμένη για να ανταπεξέλθει τις ασύμμετρες απαιτήσεις της συγκεκριμένη πίστας.

Μια απαιτητική, πλήρως ασύμμετρη πίστα και απρόβλεπτες καιρικές συνθήκες
Η πίστα Ricardo Tormo είναι σύντομη, ρέουσα και εξαιρετικά τεχνική. Οι πολυάριθμες συνδεδεμένες στροφές της, η μία σχετικά σύντομη ευθεία και η ισχυρή κυριαρχία των αριστερών στροφών απαιτούν συνεχή εργασία στη μία πλευρά του ελαστικού. Η συνολική ισορροπία της γκάμας ελαστικών MICHELIN βασίζεται σε αυτήν την βασική παράμετρο.
Η τελευταία στροφή, μεγάλη και με μεγάλο φορτίο, απαιτεί τέλεια σταθερότητα και συνέπεια. Οι αναβάτες παραμένουν σκυμμένοι για παρατεταμένο χρονικό διάστημα ενώ αυξάνουν το γκάζι, γεγονός που αυξάνει τη θερμοκρασία του ελαστικού στον αριστερό ώμο και δημιουργεί σημαντικό ενεργειακό φορτίο. Αυτό το χαρακτηριστικό συντελεί σε σημαντικό βαθμό στις τεχνικές αποφάσεις της Michelin εδώ και αρκετές σεζόν.
Για το αγώνα του 2025, η Michelin θα έχει διαθέσιμη μια ειδική ασύμμετρη γκάμα που αποτελείται από τρία μπροστινά ελαστικά MICHELIN Power Slick και δύο πίσω, όλα σχεδιασμένα με ενισχυμένο αριστερό ώμο. Οι γόμες και τα επίπεδα ακαμψίας είναι κοντά σε αυτά που είχαν προγραμματιστεί για το 2024, τα οποία δεν μπόρεσαν να χρησιμοποιηθούν, και ακολουθούν τις ισορροπίες που αναπτύχθηκαν το 2023, μια γκάμα με ρεκόρ σε αυτήν την πίστα.
Στους τελευταίους δέκα αγώνες οι καιρικές συνθήκες στη Βαλένθια άλλαζαν συνεχώς. Οι ομάδες έχουν αντιμετωπίσει έντονη ζέστη, επίμονη βροχή, κρύες περιόδους και μερικές φορές μικτές συνθήκες. Η κατάταξη του Grand Prix στα τέλη Νοεμβρίου απαιτεί από τη Michelin να προτιμήσει ευέλικτες λύσεις που είναι ικανές να προσφέρουν επιδόσεις και σταθερότητα σε όλα τις πιθανές καιρικές συνθήκες.
Σε περίπτωση βροχής, η γκάμα MICHELIN Power Rain θα είναι διαθέσιμη σε μαλακό και μεσαίο μείγμα γόμας, τόσο για εμπρός όσο και για πίσω ελαστικά. Το πίσω ελαστικό είναι επίσης ασύμμετρο για να εξασφαλίζει κατάλληλη πρόσφυση στις μεγάλες αριστερές στροφές.

O Piero Taramasso, Two-Wheel Motorsport Manager δήλωσε: «Η επιστροφή στη Βαλένθια είναι πραγματική ευχαρίστηση. Το Grand Prix ακυρώθηκε το 2024 λόγω πλημμυρών και η επιστροφή σε αυτή την πίστα μας ενθουσιάζει. Η Βαλένθια αποτελεί μια σπουδαία πίστα στο ημερολόγιο αγώνων, με μια πολύ ζεστή ατμόσφαιρα, χάρη στις κερκίδες που περιβάλλουν την πίστα και δημιουργούν μια αίσθηση σταδίου. Πραγματικά παρακινεί τους αναβάτες και τις ομάδες. Η πίστα είναι απαιτητική και πολύ συγκεκριμένη. Είναι έντονα ασύμμετρη, με τεράστιο φορτίο στην αριστερή πλευρά και πολύ λιγότερο στη δεξιά. Το πιο κρίσιμο σημείο είναι η μεγάλη στροφή που οδηγεί στην ευθεία. Οι μοτοσυκλέτες μένουν υπό κλίση για μεγάλο χρονικό διάστημα, υπό επιτάχυνση, η οποία απαιτεί ένα τέλεια προσαρμοσμένο ελαστικό. Γι' αυτό φέραμε μια ειδική γκάμα ελαστικών στη συγκεκριμένη πίστα, που χρησιμοποιείται εδώ και αρκετά χρόνια. Θα είναι διαθέσιμα τρία ασύμμετρα μπροστινά μείγματα γόμα με ενισχυμένο αριστερό ώμο και δύο ασύμμετρα πίσω με ακόμη πιο άκαμπτο αριστερό ώμο. Τα ελαστικά που φέρνουμε φέτος είναι αυτά που είχαν αρχικά προγραμματιστεί για το 2024 και είναι κοντά στις προδιαγραφές του 2023 όσον αφορά την ακαμψία και την ισορροπία των μειγμάτων γόμας. Ο καιρός μπορεί να ποικίλλει αυτήν την εποχή του χρόνου. Τις τελευταίες δέκα σεζόν έχουμε δει ζεστές και κρύες συνθήκες, βροχή και ένα μείγμα και των τριών. Αναμένουμε χαμηλότερες θερμοκρασίες, ωστόσο τα μείγματα γόμας μας είναι έτοιμα να αντιμετωπίσουν οποιαδήποτε κατάσταση. Η πίστα Ricardo Tormo δεν είναι ιδιαίτερα γρήγορη, η ευθεία είναι σύντομη, υπάρχουν πολλές στροφές και αρκετές αλλαγές κατεύθυνσης. Αυτό δημιουργεί μια τεχνική πίστα όπου η ακρίβεια των ελαστικών κάνει πραγματική διαφορά. Όπως κάθε χρόνο, μια επίσημη ημέρα δοκιμών θα ακολουθήσει το Grand Prix. Σηματοδοτεί τη μετάβαση από το τέλος της τρέχουσας σεζόν στην έναρξη της επόμενης. Την Τρίτη, όλοι οι εργοστασιακοί αναβάτες θα να ξεκινήσουν την προετοιμασία για το 2026».
Πρόγραμμα MotoGP
Το πρόγραμμα MotoGP για τον αγώνα Motul Grand Prix of the Valencian Community 2025 θα ξεκινήσει την Παρασκευή 14 Νοεμβρίου με μια πρώτη περίοδο ελεύθερων δοκιμών προγραμματισμένη από τις 10:45 έως τις 11:30.
Οι αναβάτες θα επιστρέψουν στην πίστα αργότερα το απόγευμα, από τις 15:00 έως τις 16:00, για το Practice session,που θα επιτρέψει στους αναβάτες να αποκτήσουν άμεση πρόσβαση στη δεύτερη φάση των προκριματικών (Q2).
Το Σάββατο 15 Νοεμβρίου θα ξεκινήσει στις 10:10 με μια περίοδο 30 λεπτών ελεύθερων δοκιμών για να οριστικοποιηθούν οι τελευταίες ρυθμίσεις πριν από τις κατατακτήριες δοκιμές.
Το Q1 θα πραγματοποιηθεί από τις 10:50 έως τις 11:05 και θα επιτρέψει σε δύο επιπλέον αναβάτες να προκριθούν στο Q2, προγραμματισμένο από τις 11:15 έως τις 11:30.
Το απόγευμα θα αφιερωθεί στον αγώνα Tissot Sprint, το οποίο θα ξεκινήσει στις 15:00 και θα διαρκέσει σε δεκατρείς γύρους.
Την Κυριακή 16 Νοεμβρίου ένα σύντομο δεκάλεπτo warm-up session θα πραγματοποιηθεί στις 9:40 για την προετοιμασία του αγώνα.
Η εκκίνηση του Motul Grand Prix της Κοινότητας της Βαλένθια για το 2025 θα πραγματοποιηθεί στις 14:00 και θα διαρκέσει συνολικά είκοσι επτά γύρους.
.jpg)










.png)

