Πριν επιστρέψει στην Ευρώπη για τους δύο τελευταίους γύρους, το MotoGP βγαίνει στην πίστα της Σεπάνγκ για εικοστή πέμπτη φορά.
Ωστόσο, έχουν ήδη διεξαχθεί 32 GP στη Μαλαισία μέχρι τώρα, καθώς επτά αγώνες πραγματοποιήθηκαν στο Shah Alam και ένας στην πίστα Johor. Με εξαίρεση το Motegi, η Διεθνής πίστα της Σεπάνγκ είναι η ασιατική πίστα που έχει φιλοξενήσει τους περισσότερους, συνολικά 71 αγώνες GP, Παγκοσμίου Πρωταθλήματος. Από το 1999, ο αγώνας δεν έγινε μόνο το 2020 και το 2021 λόγω της πανδημίας.
Τα δεδομένα του GP
Σύμφωνα με τους μηχανικούς της Brembo που συνεργάζονται στενά με όλους τους αναβάτες του MotoGP, η Διεθνής πίστα της Σεπάνγκ, μήκους 5.543 μέτρων, είναι μία από τις ιδιαίτερα απαιτητικές πίστες για τα φρένα. Στην κλίμακα δυσκολίας από 1 έως 6, βαθμολογείται με 5, καθώς τα φρένα χρησιμοποιούνται για σχεδόν 36,5 δευτερόλεπτα ανά γύρο λόγω της παρουσίας 11 περιοχών φρεναρίσματος: 4 ταξινομούνται ως Υψηλής δυσκολίας, 2 ως Μεσαίας και 5 ως Χαμηλής.
Η πιο δύσκολη στροφή
Η πιο απαιτητική στροφή για το σύστημα φρένων στην πίστα Sepang International Circuit είναι η τελευταία πριν από τη γραμμή τερματισμού: Εκεί οι μοτοσυκλέτες MotoGP επιβραδύνουν από τα 319 χλμ./ώρα στα 63 χλμ./ώρα σε 5,6 δευτερόλεπτα, καλύπτοντας 262 μέτρα ενώ ασκούν φορτίο 6,7 κιλών στη μανέτα φρένου. Η επιβράδυνση φτάνει τα 1,5 g και η πίεση του υγρού φρένων Brembo φτάνει τα 14,4 bar - η υψηλότερη τιμή σε ολόκληρο το πρωτάθλημα.
Η πρώτη ακτινική (Radial) δαγκάνα
Εκτός από τον πρώτο αγώνα που φιλοξενήθηκε από την πίστα Sepang, το GP Μαλαισίας του 1999 σηματοδότησε επίσης δύο άλλες πρωτιές: Ο Kenny Roberts Jr. κατέκτησε τη νίκη στην κατηγορία 500cc με Suzuki εξοπλισμένη με δαγκάνες της Brembo. Για τον Αμερικανό αναβάτη, ήταν η πρώτη του νίκη σε Grand Prix, και αντιπροσώπευε επίσης την πρώτη νίκη για τις ακτινικές δαγκάνες στην κατηγορία των 500cc — μια τεχνολογία που η Brembo είχε εισαγάγει την προηγούμενη χρονιά στην Aprilia 250. Η Suzuki ήταν ο πρώτος κατασκευαστής, στην κορυφαία κατηγορία, που υιοθέτησε τις ακτινικές δαγκάνες και χάρη εν μέρει σε αυτήν την καινοτομία, η ομάδα εξασφάλισε τέσσερις νίκες σε αγώνες GP το 1999, αφού δεν είχε κερδίσει τις προηγούμενες τρεις σεζόν.
Από τη μία Suzuki στην άλλη
Το Παγκόσμιο Πρωτάθλημα του 1999 ξεκίνησε με το GP της Μαλαισίας, και το αποτέλεσμα ήταν πραγματικά εκπληκτικό: η Suzuki επέστρεψε στις νίκες, τερματίζοντας, μια εποχή χωρίς νίκες, που διήρκεσε από το GP της Γερμανίας το 1995, όταν ο Daryl Beattie πήρε τη νίκη. Αυτός ο αγώνας, πριν από 30 χρόνια, ήταν ο τελευταίος στην κορυφαία κατηγορία που κερδήθηκε από μοτοσυκλέτα που δεν ήταν εξοπλισμένη με φρένα Brembo. Αντίστοιχα, ήταν ο Kenny Roberts Jr. που έβαλε τέλος σε αυτό το άγονο σερί με την RGV500, εξοπλισμένη με την τότε επαναστατική ακτινική δαγκάνα της Brembo για την κορυφαία κατηγορία — μια λύση που είχε ήδη αποδείξει τα πλεονεκτήματά της το 1998 στην Aprilia 250.
Από το μηδέν έως τα είκοσι
Και οι 31 αγώνες του GP Μαλαισίας στην κατηγορία 500cc & MotoGP έχουν κερδηθεί από μοτοσυκλέτες εξοπλισμένες με εξαρτήματα φρένων της Brembo. Πέντε από αυτές τις νίκες κατακτήθηκαν από τον Valentino Rossi, και ισάριθμες από τον Mick Doohan, με τον Dani Pedrosa να εξασφαλίζει τρεις νίκες. Η Honda προηγείται με δεκατρείς νίκες, ακολουθούμενη από την Yamaha και την Ducati με οκτώ η καθεμία, και την Suzuki με δύο. Αξίζει να σημειωθεί ότι η KTM και η Aprilia εξακολουθούν να λείπουν από τη λίστα των νικητών της κορυφαίας κατηγορίας, αν και έχουν θριαμβεύσει στις χαμηλότερες κατηγορίες. Ο κατασκευαστής του Noale έχει κατακτήσει 19 νίκες στο GP Μαλαισίας στις κατηγορίες 125cc και 250cc, χρησιμοποιώντας πάντα φρένα Brembo. Μήπως τελικά αυτό είναι το μυστικό που βοηθά στις νίκες;