• Search
    • Search
    • Βρες ότι χρειάζεσαι γρήγορα και απλά.
19ος Αγώνας - GP Αυστραλίας (Philip Island)
Ο αγώνας βρίσκεται σε εξέλιξη!
Image
WorldSBK – Τα φρένα στο Estoril της Πορτογαλίας
Από την Brembo
Νέα 09/10/2025 - 20:41

O προτελευταίος γύρος του Παγκοσμίου Πρωταθλήματος Superbike παραμένει στην Ιβηρική Χερσόνησο, αυτή τη φορά στην Πορτογαλία. 

Στα τέλη Μαρτίου, ο αγώνας έγινε στο Autódromo Internacional do Algarve, ενώ αυτή τη φορά είναι η σειρά του Circuito Estoril, το οποίο έχει ήδη φιλοξενήσει έξι αγώνες: το 1988 το 1993, τρεις από το 2020 έως σήμερα, με εξαίρεση το 2023, όταν δεν διεξήχθη αγώνας. 

Στοιχεία πίστας  

Σύμφωνα με τους μηχανικούς της Brembo που συνεργάζονται στενά με 12 από τις 14 ομάδες στο Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Superbike, το Circuito Estoril μήκους 4.182 μέτρων εμπίπτει στην κατηγορία των πιστών που έχουν υψηλές απαιτήσεις στα φρένα.  Σε μια κλίμακα από 1 έως 5, κέρδισε βαθμολογία δυσκολίας 4, καθώς οι αναβάτες χρησιμοποιούν τα φρένα για το 30% του γύρου - το υψηλότερο ποσοστό σε ολόκληρο το πρωτάθλημα.  Κατά τη διάρκεια ενός μόνο γύρου, τα φρένα ενεργοποιούνται σε 9 σημεία πέδησης για συνολικά 28,5 δευτερόλεπτα: 2 σημεία φρεναρίσματος ταξινομούνται ως Υψηλά, 2 ως Μεσαία και 5 ως Χαμηλά. 

Η πιο δύσκολη στροφή 

Η πιο δύσκολη στροφή στο Circuito Estoril για το σύστημα φρένων είναι η στροφή 1: εκεί οι μοτοσυκλέτες Superbike επιβραδύνουν από τα 305 km/h στα 78 km/h σε 5,6 δευτερόλεπτα, καλύπτοντας 282 μέτρα ενώ οι αναβάτες ασκούν 4,8 kg δύναμης στη μανέτα φρένων. Η επιβράδυνση φτάνει τα 1,5 g και η πίεση του υγρού φρένων Brembo κορυφώνεται στα 10,2 bar. 

Η ψευδαίσθηση του Davide 

Ο προτελευταίος γύρος του εναρκτήριου Παγκοσμίου Πρωταθλήματος Superbike το 1988 πραγματοποιήθηκε στο Estoril. Η Bimota επιβεβαίωσε την κυριαρχία της με τον Stéphane Mertens να κατακτά την pole position, ακολουθούμενη από ένα 1-2 τερματισμό και στους δύο αγώνες: στον Αγώνα 1, ο Davide Tardozzi κέρδισε με τον Mertens 2ο, και στον Αγώνα 2 οι θέσεις αντιστράφηκαν.  Εκείνη την ημέρα ο Tardozzi βρέθηκε στην πρώτη θέση του πρωταθλήματος με 80,5 βαθμούς, ο Fabrizio Pirovano ήταν 2ος με 74 και ο Fred Merkel 3ος με 69,5, με μια νίκη να απονέμει μόνο 10 βαθμούς.  Ωστόσο, ο Merkel ήταν αυτός που τελικά κατέκτησε τον τίτλο, ενώ ο Tardozzi τερμάτισε 3ος στο πρωτάθλημα. 

Τα φρένα της Bimota 

Οι μοτοσυκλέτες Bimota YB4 που οδήγησαν οι Tardozzi και Mertens το 1988 διέθεταν πλαίσιο αλουμινίου διπλής δοκού και τετρακύλινδρο εν σειρά κινητήρα της Yamaha. Για το φρενάρισμα, ήταν εξοπλισμένες με φρένα της Brembo που αποτελούνταν από δύο μπροστινούς δίσκους 320 mm και έναν πίσω δίσκο 230 mm, που ενεργοποιούσαν δαγκάνες δύο τεμαχίων που ασφαλίζονταν με τέσσερις βίδες σύνδεσης. Σε δοκιμές που πραγματοποιήθηκαν εκείνη την εποχή από διάφορα περιοδικά, το YB4 κατάφερε να σταματήσει από τα 100 km/h σε μόλις 36 μέτρα. 

Πριν από πέντε χρόνια 

Στον αγώνα Superpole του 2020 στο Εστορίλ, η Yamaha σάρωσε το βάθρο: Ο Toprak Razgatlıoğlu κέρδισε, ο Garrett Gerloff τερμάτισε 2ος και ο Michael van der Mark 3ος. Παραμένει η μόνη περίπτωση τριπλής κατάταξης κατασκευαστή στην πορτογαλική πίστα.  Εκείνη τη χρονιά, η Brembo παρουσίασε την τρόμπα φρένου push & pull, η οποία επιτρέπει την ενεργοποίηση του πίσω φρένου και με τον δείκτη: αυτός ο κύλινδρος είναι τοποθετημένος στην αριστερή μανέτα και λειτουργεί και ανάποδα σε σύγκριση με την παραδοσιακή λειτουργία με τον αντίχειρα, ένα χαρακτηριστικό που αυξάνει τη τον έλεγχο κατά το φρενάρισμα. 

« Προηγούμενο άρθρο

Pirelli - Γύρος WorldSBK Estoril

Χορηγοί
Σχετικά άρθρα