• Search
    • Search
    • Βρες ότι χρειάζεσαι γρήγορα και απλά.
17ος Αγώνας - GP Αυστραλίας (Philip island)
Ο αγώνας βρίσκεται σε εξέλιξη!
Image
Brembo – Τα δεδομένα για τα φρένα στο MotoGP της Αυστραλίας
Νέα 16/10/2024 - 19:25

Μετά από ένα διάλειμμα δυο εβδομάδων, χρήσιμο για να πάρουν μια ανάσα μετά από τρία συνεχόμενα GP, το MotoGP επιστρέφει με τον πρώτο γύρο μιας άλλης τριάδας μη ευρωπαϊκών αγώνων. 

Το 34ο GP της Αυστραλίας διεξάγεται στο Phillip Island, το οποίο έχει φιλοξενήσει 27 γύρους του MotoGP και 6 η πίστα στο  Eastern Creek. 

Συνολικά, έχουν διεξαχθεί 81 αγώνες, σε όλες τις κατηγορίες, σε αυτή την πίστα, αλλά όχι ακόμη αγώνας Sprint. 

Το περσινό Sprint αναβλήθηκε για την Κυριακή και στη συνέχεια ακυρώθηκε λόγω κακοκαιρίας.

Τα δεδομένα του GP

Σύμφωνα με τους τεχνικούς της Brembo που συνεργάζονται στενά με όλους τους αναβάτες MotoGP, το Phillip Island ανήκει στην κατηγορία των σιρκουί που δεν είναι πολύ απαιτητικά στα φρένα. 

Σε μια κλίμακα από το 1 έως το 6, έχει βαθμολογία δυσκολίας 1, καθώς υπάρχουν μόνο 6 σημεία πέδησης κατά μήκος των 4,45 km της πίστας, με μόνο ένα να είναι ιδιαίτερα σκληρό στα φρένα. 

Οι αναβάτες χρησιμοποιούν τα φρένα για μόλις 20 δευτερόλεπτα ανά γύρο, που ισοδυναμεί με το 22% ολόκληρου του αγώνα, και τα δύο είναι μεγέθη είναι τα μικρότερα για ολόκληρο το πρωτάθλημα.

Τα πλεονεκτήματα των τροχών της Marchesini

Για τη σεζόν του 2024, οι σφυρηλατημένοι τροχοί μαγνησίου Marchesini εξοπλίζουν την πλειοψηφία των μοτοσυκλετών MotoGP, 10 από τις 11 ομάδες. Οι ζάντες της Marchesini διατίθενται σε εκδόσεις με 5 μπράτσα Y και 7 μπράτσων. 

Από τον Μάρτιο του 2000, η Marchesini αποτελεί μέρος του Ομίλου Brembo και μοιράζοντας τις ίδιες εγκαταστάσεις παραγωγής και τις ίδιες αξίες.

Όλοι αυτοί οι τροχοί προέρχονται από χύτευση σε καλούπι 3D και στη συνέχεια η σφυρηλάτηση και η θερμική επεξεργασία, εγγυώνται μέγιστη ακαμψία και ελάχιστη μάζα. 

Η εξοικονόμηση βάρους που προσφέρουν οι τροχοί της Marchesini βελτιώνει την επιτάχυνση και το χειρισμό κατά τις αλλαγές κατεύθυνσης, καθώς και την είσοδο στις στροφές με πατημένο φρένο, τις στροφές με μεγάλες γωνίες κλίσης (έως 60°) και στις εξόδους από τις στροφές με το γκάζι ανοιχτό, πάντα με την μοτοσυκλέτα σε κλίση. 

Η Αυστραλιανή Σχολή

Αυστραλοί αναβάτες έχουν κερδίσει δέκα αγώνες στο Phillip Island εκ τον οποίων: 6 ο Casey Stoner, όλοι στην κορυφαία κατηγορία MotoGP, δυο ο Wayne Gardner στην κατηγορία 500cc και από έναν από τον Mick Doohan στα 500cc και ο Jack Miller στη Moto3. 

Ορισμένα εμβληματικά σημεία της πίστας έχουν πάρει το όνομά τους: Η στροφή 1 είναι Doohan Corner, η στροφή 3 είναι η Stoner Corner και η στροφή 4 είναι η Miller Corner, ενώ η ευθεία τερματισμού ονομάζεται Gardner Straight. 

Λιγότερο γνωστή στο διεθνές κοινό είναι η ονομασία Lukey Heights για τη στροφή 9. Ο Len Lukey ήταν  οδηγός αγώνων αυτοκινήτου, εθνικός πρωταθλητής το 1959. Πέντε χρόνια αργότερα, αγόρασε την πίστα και την άνοιξε ξανά το 1967 μετά από τέσσερα χρόνια χωρίς αγώνες. 

Η πιο δύσκολη στροφή

Η πιο δύσκολη, για το σύστημα πέδησης, είναι η 1η στροφή του Phillip Island: Εκεί οι μοτοσυκλέτες MotoGP επιβραδύνουν από τα 336 km/h στα 189 km/h σε 3,1 δευτερόλεπτα, καλύπτοντας 217 μέτρα φρενάροντας και ασκούν δύναμη 4,1 kg στη μανέτα του φρένου. 
Η επιβράδυνση είναι 1,5 g και η πίεση του υγρού φρένων Brembo φτάνει τα 8,8 bar.

Ο Άλλος Μίλερ

Πριν από σαράντα πέντε χρόνια, μια από τις μεγαλύτερες ταινίες μοτοσυκλέτας όλων των εποχών, η Mad Max, ακρογωνιαίος λίθος της μετα-αποκαλυπτικής επιστημονικής φαντασίας, βγήκε στις Αυστραλιανές αίθουσες. Πρωταγωνιστής ήταν ο σχεδόν άγνωστος τότε Μελ Γκίμπσον, με τον Τζορτζ Μίλερ ως συγγραφέα, παραγωγό και σκηνοθέτη. Λόγω έλλειψης κεφαλαίων για την αγορά μοτοσυκλετών, έγινε συμφωνία με τοπικούς συνεργάτες της Kawasaki, οι οποίοι παρείχαν περίπου δέκα Z1000. Καμία από αυτές δεν είχε φρένα Brembo, και στην πραγματικότητα, δεν υπάρχουν σημαντικές σκηνές φρεναρίσματος – και αυτό είναι ίσως το μόνο ελάττωμα σε αυτό το κινηματογραφικό αριστούργημα.

« Προηγούμενο άρθρο

Η Pirelli πηγαίνει στη Jerez για τον τελευταίο αγώνα του WorldSBK

Χορηγοί
Σχετικά άρθρα