• Search
    • Search
    • Βρες ότι χρειάζεσαι γρήγορα και απλά.
20ος Αγώνας - GP Valencia (Montmelo Barcelona)
Ο αγώνας βρίσκεται σε εξέλιξη!
Image
Brembo - Τα φρένα στo Motegi
Mία από τις πιο απαιτητικές πίστες!
Νέα 03/10/2024 - 01:14

Είναι το τρίτο συνεχόμενο αγωνιστικό Σαββατοκύριακο για το MotoGP, το οποίο έχει πλέον μετακομίσει στη Χώρα του Ανατέλλοντος Ηλίου για το 42ο Ιαπωνικό GP. 

Αρχικά, το GP της Ιαπωνίας γινόταν στη Suzuka, στη συνέχεια στο Fuji, πριν επιστρέψει στη Suzuka και τελικά μετακομίσει στο Mobility Resort Motegi στην επαρχία Tochigi. 

Αυτή η πίστα έχει φιλοξενήσει 19 αγώνες του GP της Ιαπωνίας, καθώς και 4 του GP του Ειρηνικού από το 2000 έως το 2003, κατά το οποίο η Ιαπωνία φιλοξένησε δύο GP κάθε σεζόν.

Τα στοιχεία του GP: Σύμφωνα με τους τεχνικούς της Brembo που συνεργάζονται στενά με όλους τους αναβάτες MotoGP, το Mobility Resort Motegi μήκους 4,8 χιλιομέτρων χαρακτηρίζεται ως ιδιαίτερα απαιτητικό στα φρένα. 

Σε μια κλίμακα δυσκολίας από το 1 έως το 6, έχει βαθμό δυσκολίας 6, κυρίως λόγω των πολλών αργών στροφών που δεν δίνουν χρόνο στο σύστημα πέδησης να κρυώσει. 

Οι αναβάτες χρησιμοποιούν τα φρένα 10 φορές ανά γύρο για συνολικά 33 δευτερόλεπτα, με επιβράδυνση που υπερβαίνει τα 175 km/h στα μισά από αυτά τα σημεία πέδησης.

 

Οι κανονισμοί Grand Prix που εγκρίθηκαν από τη Διεθνή Ομοσπονδία Μοτοσυκλέτας επιτρέπουν στις μοτοσσυκλέτες  MotoGP να χρησιμοποιούν δίσκους από ανθρακονήματα με διάμετρο 320 mm, 340 mm και 355 mm.

Ωστόσο, για τα Motegi, Buriram, Sepang και το Red Bull Ring, σε συνθήκες ξηρού αγώνα, οι αναβάτες απαγορεύεται να χρησιμοποιούν τους δίσκους 320 mm. Σε αυτές τις πίστες μπορούν να επιλέξουν μόνο μεταξύ των δίσκων 340 mm και 355 mm.

Αυτός ο κανόνας αναπτύχθηκε σε συνεργασία με την Brembo, η οποία, βάσει δεδομένων, έδειξε ότι τα φρένα δέχονται μεγάλα φορτία σε αυτές τις πίστες. 

Καθώς η διάμετρος του δίσκου αυξάνεται, η ακτινική διασπορά θερμότητας βελτιώνεται. Για να διευκολυνθεί η απαγωγή θερμότητας και να αυξηθεί η επιφάνεια επαφής με τον αέρα, οι αναβάτες MotoGP έχουν εξοπλιστεί με δίσκους με πτερύγια, 355 mm, από το 2022.

 

Το ιαπωνικό όνειρο: Στα μέσα της δεκαετίας του 1980, η Honda εξερεύνησε το project  "Motor Gelände", το οποίο είχε στόχο να δημιουργήσει ένα δίκτυο εγκαταστάσεων σε όλη τη χώρα που θα επέτρεπε στους μοτοσυκλετιστές να διασκεδάζουν. 

Το αποκορύφωμα ήταν η κατασκευή μιας μεγάλης εγκατάστασης διεθνούς επιπέδου, που οδήγησε στην έναρξη του project MT (Motor Track). 

Εξετάστηκαν επτά τοποθεσίες, η καθεμία με τα δυνατά της σημεία και τους περιορισμούς της, αλλά τελικά επιλέχθηκε το Motegi. H τοποθεσία ήταν αρκετά μεγάλη και απείχε μόλις 100 χιλιόμετρα από το Τόκιο ενώ τα γύρω βουνά συνέβαλαν στον περιορισμό του θορύβου,.

Ωστόσο, η τελική απόφαση καθυστέρησε έως ότου ο πρόεδρος Tadashi Kume υπενθύμισε το ιδανικό του Soichiro Honda: «Πραγματοποιήστε τα όνειρα και μοιραστείτε τη χαρά». Έτσι, την 1η Αυγούστου 1997, εγκαινιάστηκε το  Twin Ring Motegi. 

Ήταν κάτι που δεν είχαν ξαναδεί στην Ιαπωνία, σαν το Kilometro Rosso στα περίχωρα του Μπέργκαμο, που επιθυμούσε έντονα το Brembo στις αρχές της δεκαετίας του 2000. 

 

Το φετινό ιαπωνικό GP θα είναι ο τελευταίος αγώνας του Takaaki Nakagami πριν αναλάβει ρόλο δοκιμαστή στο HRC το 2025. 

Ωστόσο, ο Ai Ogura, ένας άλλος Ιάπωνας αναβάτης, θα πάρει τη θέση του στο MotoGP, αγωνιζόμενος για τον τίτλο της Moto2 με την ομάδα Boscoscuro της MT Helmets – Msi. 

Μια ιταλική μοτοσυκλέτα, όπως ακριβώς η Aprilia της Trackhouse Racing, την οποία θα οδηγήσει του χρόνου στην premier κατηγορία. Στο μεταξύ, έχει εξοικειωθεί με τα φρένα Brembo, αν και τα μεγέθη και τα υλικά των δίσκων διαφέρουν: χάλυβας στο Moto2, ανθρακονήματα στο MotoGP.

Η πιο δύσκολη στροφή: Η πιο απαιτητική στροφή για τα φρένα στο Mobility Resort Motegi είναι η στροφή 1.

Εκεί οι μοτοσυκλέτες MotoGP επιβραδύνουν από τα 285 km/h στα 95 km/h σε 4,7 δευτερόλεπτα, καλύπτοντας απόσταση 224 μέτρων ενώ ασκούν 5,4 kg δύναμη στη μανέτα του φρένου. 

Η επιβράδυνση είναι 1,5 g και η πίεση υγρού φρένων Brembo φτάνει τα 11,6 bar.

Ο στόχος του 2030: Τον περασμένο Οκτώβριο, το Mobility Resort Motegi έγινε μία από τις πρώτες περιοχές στην Ιαπωνία που έλαβε πιστοποίηση OECM. Αν και δεν είναι προστατευόμενες περιοχές, οι OECM είναι τοποθεσίες που εγγυώνται μακροπρόθεσμα αποτελέσματα διατήρησης, κάτι που είναι θεμελιώδες για την επίτευξη του στόχου 30x30: ένα διεθνές έργο που στοχεύει στην προστασία του 30 τοις εκατό των χερσαίων και θαλάσσιων περιοχών του κόσμου έως το 2030. Η Brembo συμμερίζεται αυτή τη δέσμευση, τηρώντας τους 17 Στόχους Βιώσιμης Ανάπτυξης που περιγράφονται από τον ΟΗΕ στην ατζέντα του 2030.

 

 

Επόμενο άρθρο »

Motegi: Moto2 Ελεύθερες Δοκιμές

« Προηγούμενο άρθρο

Η Pirelli με τη στάνταρ κατανομή ελαστικών στο Motegi

Χορηγοί
Σχετικά άρθρα
Δημοσκόπηση
O MARTIN ΕΙΜΑΙ Ο ΣΙΓΟΥΡΟΣ ΠΡΩΤΑΘΛΗΤΗΣ 2024;
  • ΝΑΙ, Η ΔΙΑΦΟΡΑ ΤΩΝ 24 β. ΕΙΝΑΙ ΠΟΛΥ ΜΕΓΑΛΗ ΚΑΙ ΔΥΣΚΟΛΟ ΝΑ ΚΑΛΥΦΘΕΙ
  • ΟΧΙ, ΣΤΟΥΣ ΑΓΩΝΕΣ ΟΛΑ ΜΠΟΡΕΙ ΝΑ ΣΥΜΒΟΥΝ ΜΕΧΡΙ ΤΟ ΠΕΣΙΜΟ ΤΗΣ ΚΑΡΟ ΣΗΜΑΙΑΣ ΤΟΥ ΤΕΡΜΑΤΙΣΜΟΥ