• Search
    • Search
    • Βρες ότι χρειάζεσαι γρήγορα και απλά.
12ος Αγώνας - Αραγονίας (Aragon)
Ο αγώνας βρίσκεται σε εξέλιξη!
Image
Έρχονται περισσότερες υβριδικές μοτοσυκλέτες, αυτή τη φορά από την Ινδία
Νέα Αγοράς 23/08/2024 - 12:09

Θα μπορούσαν οι υβριδικοί κινητήρες να αποδειχθούν αποτελεσματικοί στον κόσμο της μοτοσυκλέτας;

Οι κατασκευαστές αγωνίζονται για να μειώσουν τις εκπομπές ρύπων και να παράγουν μοτοσυκλέτες με κινητήρες που είναι πιο αποδοτικοί από ποτέ. Η Hero MotoCorp μόλις ανακοίνωσε την ανάπτυξη υβριδικών κινητήρων για τις μοτοσυκλέτες της, ενώ άλλοι κατασκευαστές επενδύουν επίσης σε μεγάλο βαθμό σε υβριδικούς κινητήρες και εναλλακτικά καύσιμα. Η επένδυση της Yamaha στην ενέργεια υδρογόνου και η Bajaj που κυκλοφόρησε την πρώτη της μοτοσυκλέτα με CNG, είναι παραδείγματα που δείχνουν ότι όλες οι τεχνολογίες βρίσκονται σε εξέλιξη και αυτό είναι το ζητούμενο για ένα καθαρότερο περιβάλλον.

Τα τελευταία χρόνια οι κατασκευαστές καινοτομούν όχι μόνο όσον αφορά τις επιδόσεις, αλλά και την αποδοτικότητα και τις μειωμένες εκπομπές ρύπων. Στην αυτοκινητοβιομηχανία, σχεδόν όλα τα οχήματα που κυκλοφορούν τώρα έχουν κάποιο είδος υβριδικής επιλογής και φαίνεται να διατηρούν αυτή την επιλογή και για το μέλλον. Ωστόσο, στον κόσμο της μοτοσυκλέτας φαίνεται η κατηγορίες να διαχωρίζονται είτε σε βενζινοκίνητες είτε σε αμιγώς ηλεκτρικές και η τάση πολλών κατασκευαστών να κλίνει περισσότερο προς τις αμιγώς ηλεκτρικές.

Αυτό θα μπορούσε σύντομα να αλλάξει, καθώς η Hero MotoCorp της India αναπτύσσει ένα νέο υβριδικό σύστημα μετάδοσης κίνησης, πιθανώς για τα σκούτερ μικρού κυβισμού της. Προς το παρόν, δεν υπάρχουν σχεδόν καθόλου υβριδικές μοτοσυκλέτες στην αγορά, με αξιοσημείωτα παραδείγματα τις Kawasaki Ninja 7 Hybrid και Yamaha Fazzio (Fascino σε άλλες αγορές). Παρόλα αυτά, η Hero MotoCorp βλέπει πολλές δυνατότητες στον υβριδικό χώρο των δίτροχων.

Kawasaki Ninja 7 Hybrid και Yamaha Fazzio είναι σημερινά υβριδικά μοντέλα με καλή απόδοση του συστήματος

Ο Διευθύνων Σύμβουλος της Hero MotoCorp Niranjan Gupta εξηγεί πώς η Hero MotoCorp ακολουθεί μια ολοκληρωμένη προσέγγιση για την αντιμετώπιση του μέλλοντος της κινητικότητας.

«Η αγορά θα συνεχίσει να βλέπει εναλλακτικές τεχνολογίες κινητήρων και μετάδοσης κίνησης. Όπως γνωρίζετε, υπάρχουν τα ICE και τα EV, όπου η βιομηχανία διπλασιάζεται. Εργαζόμαστε για εναλλακτικά καύσιμα και τεχνολογία καυσίμων με βάση την αιθανόλη. Μακροπρόθεσμα, γίνεται επίσης ανάπτυξη στις υβριδικές τεχνολογίες».

Προς το παρόν, δεν γνωρίζουμε ακόμα ποια μοντέλα σχεδιάζει να κυκλοφορήσει η Hero MotoCorp με υβριδικό σύστημα μετάδοσης κίνησης. Αλλά πραγματικά δεν χρειάζεται να κοιτάξουμε μακριά. Τα μοντέλα της Hero καλύπτουν αρκετά μεγάλη γκάμα μοντέλων, με σκούτερ μικρού κυβισμού όπως το Xoom 110, μέχρι μεσαίας κατηγορίας μοτοσυκλέτες όπως η Maverick 440 που μοιράζεται μια πλατφόρμα με τη Harley-Davidson X440.

Η υβριδική τεχνολογία έχει αποδείξει ότι προσεγγίζει τη χρυσή τομή για το αποτύπωμα στο περιβάλλον, για την μακροχρόνια χρήση των μικρότερων μπαταριών που μπορούν να αλλαχθούν και να ανακυκλωθούν, χωρίς τον μεγάλο όγκο μπαταριών που χρειάζεται να κάνει αυτήν τη διαδικασία αντίστοιχα σε αμιγώς ηλεκτρικά οχήματα. Με την εξέλιξη των μπαταριών το πρόβλημα του επιπλέον βάρους που θα μειωθεί, θα φέρει επίσης πιο θετικά αποτελέσματα στις υβριδικές μοτοσυκλέτες περισσότερο από τις αμιγώς ηλεκτρικές όπου το βάρος θα παραμείνει μεγάλο για να έχουν μεγαλύτερη αυτονομία.

Αναμένουμε και τα σπορ μοντέλα να έχουν υβριδικά κινητήρια σύνολα μειώνοντας τις εκπομπές καυσαερίων και παρέχοντας καλύτερες επιδόσεις από της ανάκτηση κινητικής ενέργειας που εκμεταλλεύονται αυτά τα συστήματα, αλλά θα πρέπει το βάρος της μπαταρίας να μειωθεί ακόμη περισσότερο για να αποδείξει στον κόσμο της σπορ μοτοσυκλέτας που δεν έχει περιθώριο περιττού όγκου και βάρους την αποτελεσματικότητα της υβριδικής τεχνολογίας.  

 

« Προηγούμενο άρθρο

Με όρεξη και πάθος στο Rally Acropolis 2024 η συμμετοχή της Ελληνικής αστυνομίας

Χορηγοί
Σχετικά άρθρα