• Search
    • Search
    • Βρες ότι χρειάζεσαι γρήγορα και απλά.
1ος Αγώνας - GP Ταϊλάνδης (Burriram)
Ο αγώνας βρίσκεται σε εξέλιξη!
Image
«Είναι ένα εντελώς διαφορετικό στυλ οδήγησης»
Ο Gardner μιλάει για τη διαφορά μεταξύ WorldSBK και MotoGP
Αγώνες 29/05/2024 - 11:11

Ποια είναι η μεγαλύτερη διαφορά μεταξύ MotoGP και World Superbike; Είναι μια ερώτηση που, ανάλογα με το ποιον ρωτάτε, έχει πολλές διαφορετικές απαντήσεις, αλλά έχοντας αγωνιστεί και στα δύο πρωταθλήματα, ο αναβάτης της GYTR GRT Yamaha WorldSBK Remy Gardner είναι ένας άνθρωπος που ξέρει.

Όσον αφορά τον απόλυτο χρόνο γύρου, η διαφορά δεν είναι τεράστια. Ένα σχετικά δίκαιο παράδειγμα αυτού είναι οι Κατατακτήριες (Superpole στο WorldSBK!) και για τις δύο κατηγορίες στο Circuit de Barcelona-Catalunya φέτος. Με σχεδόν ίδιες θερμοκρασίες αέρα και πίστας, η διαφορά μεταξύ της pole position για το MotoGP και της pole position στο WorldSBK ήταν μόλις 1,2 δευτερόλεπτα.

Η διαφορά ταχύτητας στην ευθεία ήταν περίπου 30 χλμ/ώρα. Αλλά δεν είναι τόσο απλό. Ενώ μια μοτοσυκλέτα WorldSBK που προέρχεται από την παραγωγή μπορεί να πλησιάσει μια πρωτότυπη μοτοσυκλέτα Grand Prix σε έναν γρήγορο γύρο, στον Αγώνα μιας Superbike σε απόσταση αγώνα είναι μια εντελώς διαφορετική εμπειρία από το να κάνεις το ίδιο σε μια μοτοσυκλέτα MotoGP.

Ο Fabio Quartararo στη μοτοσυκλέτα MotoGP της Yamaha YZR-M1

Κάποιος που γνωρίζει τα πάντα για τις διαφορές ανάμεσα σε μία Superbike και μία πρωτότυπη μοτοσυκλέτα του MotoGP είναι ο αναβάτης της GYTR GRT Yamaha WorldSBK, Remy Gardner, ο οποίος εντάχθηκε στο Superbike από το MotoGP για τη σεζόν 2023.

«Η κύρια διαφορά στα σημερινά χαρακτηριστικά των μοτοσυκλετών είναι η ισχύς και τα φρένα», εξηγεί ο Gardner, ο οποίος έως ότου ανέβηκε στην R1 πριν από τη νέα του χρονιά στο WorldSBK πέρυσι, αγωνιζόταν πάντα με πρωτότυπες μοτοσυκλέτες Grand Prix.

«Οι μοτοσυκλέτες MotoGP έχουν πολύ περισσότερη ισχύ, μιλάμε για 40-50 ίππους και αυτό είναι πολύ αισθητό και μετά στο MotoGP με τα φρένα από ανθρακονήματα, τα οποία είναι πολύ διαφορετικά τόσο σε αίσθηση όσο και σε ισχύ από τα πιο παραδοσιακά φρένα που έχουμε στα Superbike. Αλλά αν είμαστε απόλυτα ειλικρινείς, η μεγαλύτερη διαφορά είναι πιθανώς τα ελαστικά».

«Είναι μια εντελώς διαφορετική φιλοσοφία. Τα Pirelli [που χρησιμοποιούνται στο WorldSBK] είναι ελαστικά που έχουν πολύ καλό κράτημα στην αρχή, αλλά φθείρονται πολύ γρήγορα, οπότε βασικά πρέπει να το κρατήσουμε μέχρι το τέλος, που είναι από μόνο του μια τέχνη. Στο MotoGP, ειλικρινά, θα μπορούσες να είσαι σχεδόν σταθερός στο μεγαλύτερο μέρος ενός Αγώνα και να είσαι ακόμα αρκετά δυνατός στο τέλος. Υπάρχει προφανώς κάποιο επίπεδο διαχείρισης ελαστικών στο MotoGP, ειδικά σε ορισμένες πίστες, αλλά δεν μοιάζει καθόλου με το World Superbike και αυτό σημαίνει ότι πρέπει να επιτεθείς σε έναν Αγώνα με εντελώς διαφορετικό τρόπο. Σε έναν γύρο, η διαφορά μεταξύ μιας μοτοσυκλέτας MotoGP και μίας Superbike δεν είναι τεράστια, αλλά σε απόσταση αγώνα είναι τεράστια. Είναι ένα εντελώς διαφορετικό στυλ οδήγησης, και για να είμαι ειλικρινής, έκανα αρκετό καιρό να το συνηθίσω».

Αυτό το διαφορετικό στυλ οδήγησης οδηγεί σε διαφορετικό στυλ αγώνων.

«Νομίζω ότι ο αναβάτης μπορεί να οδηγήσει τη μοτοσυκλέτα λίγο περισσότερο στο WorldSBK», συνεχίζει. «Στο MotoGP, οδηγείς πολύ σαν να κάνεις ποδήλατο γυμναστικής, και αυτός είναι ο τρόπος που πρέπει να το οδηγήσεις, ενώ εδώ υπάρχει λίγο από αυτό, αλλά δεν είναι ακριβώς το ίδιο. Θα έλεγα ότι το MotoGP είναι περισσότερο ένας τεχνικός τρόπος αγώνα σε σύγκριση με το Superbike, το οποίο είναι ίσως πιο αγωνιστικό με την παραδοσιακή έννοια; Είναι λίγο πιο μαχητικό, που είναι και καλό και κακό, αλλά προσωπικά το απολαμβάνω!».

Η μετάβαση του Gardner από το Grand Prix στο Superbike δεν ήταν απλή, το μεγαλύτερο μέρος της rookie σεζόν του με την ομάδα GYTR GRT Yamaha αφιερώθηκε για να κατανοήσει το διαφορετικό στυλ αγώνων στις Superbike, αλλά καθώς αυτή η κατανόηση άρχισε να έρχεται, το ίδιο και τα αποτελέσματα. Λίγο πολύ έχασε στο ντεμπούτο του το βάθρο του WorldSBK στον τελευταίο αγώνα του 2023, αλλά αυτό είναι κάτι που έχει σημειώσει στους τρεις πρώτους Γύρους του 2024, καταλαμβάνοντας την 3η θέση την τελευταία φορά στο Assen καθώς συνεχίζει να προοδεύει προς τα εμπρός.

«Προερχόμενος από ένα διαφορετικό πρωτάθλημα πέρυσι, είχα πολλά για μένα να καταφέρω», συνέχισε. «Σχεδόν ένιωθα σαν να ξεκινούσα από το μηδέν, να μάθαινα τα πάντα ξανά, καθώς τα περισσότερα από αυτά που ήξερα από τις αγωνιστικές μοτοσυκλέτες GP δεν ίσχυαν εδώ και αυτό σήμαινε ότι αν είχαμε κάποιο πρόβλημα, χρειαζόταν λίγο περισσότερο χρόνο για να το αντιμετωπίσουμε με τους ανθρώπους στο γκαράζ γιατί για μένα ήταν όλα καινούργια. Αλλά περίπου στα μισά του περασμένου έτους, καταφέραμε να κάνουμε ένα μεγάλο βήμα και από εκεί και πέρα, σταδιακά γινόμαστε όλο και καλύτεροι καθώς άρχισα να κατανοώ λίγο περισσότερο τι χρειάζεται εδώ. Πώς μπορώ να αξιοποιήσω στο έπακρο τη Yamaha, τα ελαστικά Pirelli, τα ηλεκτρονικά – τα πάντα! Φαίνεται ότι μόλις αρχίζουμε να πηγαίνουμε καλά, και το βάθρο το δείχνει αυτό, αλλά φυσικά, πάντα θέλεις περισσότερα»!

Επόμενο άρθρο »

Επιβεβαιώθηκαν οι ημερομηνίες για το GP του Καζακστάν το 2024

« Προηγούμενο άρθρο

#DucatiCorreInAzzurro για το Ιταλικό GP της Brembo στο Mugello

Χορηγοί
Σχετικά άρθρα
Δημοσκόπηση
ΠΟΙΟΣ ΘΑ ΕΙΝΑΙ Ο ΠΡΩΤΑΘΛΗΤΗΣ ΤΟΥ 2025;
  • Ο ΧΟΡΧΕ ΜΑΡΤΙΝ ΠΟΥ ΘΑ ΑΝΕΒΑΣΕΙ ΤΗΝ ΑΠΡΙΛΙΑ ΣΕ ΑΛΛΟ ΕΠΙΠΕΔΟ
  • Ο ΠΕΚΟ ΜΠΑΝΙΑΪΑ ΠΟΥ ΕΜΑΘΕ ΑΠΟ ΤΑ ΛΑΘΗ ΤΟΥ
  • Ο ΜΑΡΚ ΜΑΡΚΕΘ ΠΟΥ ΟΔΗΓΕΙ ΠΙΑ ΙΔΙΑ ΜΟΤΟΣΥΚΛΕΤΑ ΜΕ ΤΟΝ ΠΕΚΟ
  • Ο ΠΕΔΡΟ ΑΚΟΣΤΑ ΠΟΥ ΕΠΙΣΗΣ ΕΜΑΘΕ ΑΠΟ ΤΑ ΛΑΘΗ ΤΟΥ
  • ΚΑΠΟΙΟΣ ΑΠΟ ΤΟΥΣ ΥΠΟΛΟΙΠΟΥΣ ΟΔΗΓΟΥΣ