• Search
    • Search
    • Βρες ότι χρειάζεσαι γρήγορα και απλά.
1ος Αγώνας - GP Ταϊλάνδης (Burriram)
Ο αγώνας βρίσκεται σε εξέλιξη!
Image
Τα φρένα στο Circuit of the Americas, την αγαπημένη πίστα του Marc Marquez
Νέα 12/04/2024 - 11:48

Λόγω της ακύρωσης του MotoGP της Αργεντινής, που ήταν προγραμματισμένο για τις 7 Απριλίου, οι ομάδες του MotoGP παρέμειναν στα paddock για δύο συνεχόμενα Σαββατοκύριακα. 

Έτσι το Παγκόσμιο Πρωτάθλημα ξαναρχίζει από το Τέξας, τον μοναδικό σταθμό που απομένει στην αμερικανική ήπειρο. 

Ένα από τα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά αυτής της πίστας είναι τη υψομετρική διαφορά 41 μέτρων μεταξύ του υψηλότερου σημείου, που αντιπροσωπεύεται από την πρώτη στροφή με κλίση που υπερβαίνει το 11% και τη χαμηλότερη.

Σύμφωνα με τους τεχνικούς της Brembo που συνεργάζονται στενά με όλους τους αναβάτες MotoGP, το Circuit of the Americas, με μήκος 5,51 km, ανήκει στις μέτρια απαιτητικές πίστες σε ότι αφορά τα φρένα.

Σε μια κλίμακα από το 1 έως το 6, έχει δείκτη δυσκολίας 3, επειδή στις πρώτες 10 στροφές, οι αναβάτες χρησιμοποιούν τα φρένα μόνο σε 3 περιπτώσεις και μόνο μία φορά από τη στροφή 14 έως την 18. 

Κατά μέσο όρο, τα φρένα χρησιμοποιούνται μόλις στο 26% του αγώνα.

Εκτός από την Ιταλία, οι ΗΠΑ είναι το έθνος που είχε τους περισσότερους παγκόσμιους πρωταθλητές αναβάτες στην κορυφαία κατηγορία, με 6 στα 500cc και έναν στο MotoGP. 

Ωστόσο, τα τελευταία 2 χρόνια, κανένας Αμερικανός δεν αγωνίζεται στο MotoGP: ο τελευταίος ήταν ο Garrett Gerloff, ο οποίος έτρεξε στο Assen (Ολλανδία) το 2021 αντικαθιστώντας τον τραυματία Franco Morbidelli. 

Αντίθετα, ο τελευταίος Αμερικανός που συμμετείχε σε ολόκληρο πρωτάθλημα MotoGP ήταν ο αείμνηστος Nicky Hayden το 2015.

Οι Αμερικάνοι φαίνεται ότι σήμερα προτιμούν τα baggers, τις μοτοσυκλέτες cruiser εξοπλισμένες με πλαϊνές βαλίστες και μεγάλα παρμπρίζ, παρά τις σπορ μοτοσυκλέτες.

Το πρωτάθλημα King of the Baggers διεξάγεται απο το 2021, με μοτοσυκλέτες εξοπλισμένες με ακτινικές μονομπλόκ δαγκάνες Brembo GP4-RR, εμπνευσμένες από τις δαγκάνες MotoGP, που πιάνουν σε δίσκους PISTABASSA διαμέτρου 330 mm. 

Επίσης, η αντλία φρένων RMC BilletGP κατασκευάζεται από την Brembo γιατί ακόμη και σε αυτά τα μεγαθήρια, οι αναβάτες απαιτούν ασφάλεια, αξιοπιστία και απόδοση.

Η πιο απαιτητική στροφή για το σύστημα πέδησης,  στο Circuit of the Americas, είναι η στροφή 12: 

Εκεί οι μοτοσυκλέτες MotoGP επιβραδύνουν από τα 338 km/h στα 65 km/h σε 5,8 δευτερόλεπτα, καλύπτοντας 293 μέτρα, ενώ οι αναβάτες εφαρμόζουν φορτίο στη μανέτα του φρένου 5,8 kg. 

Η επιβράδυνση είναι 1,5 g, η πίεση του υγρού φρένων Brembo φτάνει τα 12,5 bar και η θερμοκρασία των δίσκων άνθρακα ανεβαίνει στους 690°C.

Το Circuit of the Americas είναι ένας από τις αγαπημένες πίστες του Marc Marquez σε αυτήν την πίστα, το 2013, έγινε ο νεότερος νικητής στο 500-MotoGP, στην ηλικία των 20 ετών και 63 ημέρων, οδηγώντας μια Honda εξοπλισμένη με φρένα Brembo. 

Ο Ισπανός παρέμεινε αήττητος σε αυτή την πίστα μέχρι το 2018 και επέστρεψε για να ξανακερδίσει εδώ το 2021. 

Ο μέσος όρος πόντων του στο COTA είναι 20,5 πόντους ανά GP, έχοντας αγωνιστεί εκεί 9 φορές με μόνο μία αποχώρηση και την 6η θέση ως το χειρότερο αποτέλεσμα.

 

Επόμενο άρθρο »

Τα ελαστικά της Pirelli στο Circuit of the Americas

« Προηγούμενο άρθρο

Συνέντευξη Τύπου: Η Liberty Media εξαγοράζει το MotoGP™

Χορηγοί
Σχετικά άρθρα
Δημοσκόπηση
ΠΟΙΟΣ ΘΑ ΕΙΝΑΙ Ο ΠΡΩΤΑΘΛΗΤΗΣ ΤΟΥ 2025;
  • Ο ΧΟΡΧΕ ΜΑΡΤΙΝ ΠΟΥ ΘΑ ΑΝΕΒΑΣΕΙ ΤΗΝ ΑΠΡΙΛΙΑ ΣΕ ΑΛΛΟ ΕΠΙΠΕΔΟ
  • Ο ΠΕΚΟ ΜΠΑΝΙΑΪΑ ΠΟΥ ΕΜΑΘΕ ΑΠΟ ΤΑ ΛΑΘΗ ΤΟΥ
  • Ο ΜΑΡΚ ΜΑΡΚΕΘ ΠΟΥ ΟΔΗΓΕΙ ΠΙΑ ΙΔΙΑ ΜΟΤΟΣΥΚΛΕΤΑ ΜΕ ΤΟΝ ΠΕΚΟ
  • Ο ΠΕΔΡΟ ΑΚΟΣΤΑ ΠΟΥ ΕΠΙΣΗΣ ΕΜΑΘΕ ΑΠΟ ΤΑ ΛΑΘΗ ΤΟΥ
  • ΚΑΠΟΙΟΣ ΑΠΟ ΤΟΥΣ ΥΠΟΛΟΙΠΟΥΣ ΟΔΗΓΟΥΣ