• Search
    • Search
    • Βρες ότι χρειάζεσαι γρήγορα και απλά.
6ος Αγώνας - Καταλωνία (Montmelo)
Ο αγώνας βρίσκεται σε εξέλιξη!
Image
Το αντίτιμο της απόλυτης πρόσφυσης
Όταν το ελαστικό βρίσκεται στην ιδανική θερμοκρασία λειτουργίας είναι απλά απίστευτο.
Νέα 09/06/2010 - 01:46

Η πτώση του Rossi οφειλόταν στα κρύα ελαστικά της Bridgestone, αιτία "συνήθης ύποπτη" στις πτώσεις με υψηλή ταχύτητα. Αυτή η αιτία πτώσεων έχει γίνει συνηθισμένο φαινόμενο στα MotoGP και όλοι σχεδόν οι αναβάτες έχουν κάποια τέτοια πτώση στο ενεργητικό τους. Δεν χωράει καμία αμφιβολία το γεγονός ότι τα ελαστικά της Bridgestone παρέχουν εξαίσια πρόσφυση, αλλά θα πρέπει να τα πιέσεις σκληρά κι επίμονα για να το πετύχεις. 

 

Ο Rossi αναφέρθηκε στην ραγδαία εξέλιξη των ελαστικών και την εκπληκτική απόδοσή τους, που σαν αποτέλεσμα έφερε την μείωση των χρόνων στις περισσότερες πίστες, παρόλο ότι δεν υπάρχει ανταγωνισμός με άλλες εταιρείες ελαστικών. Τα ρεκόρ γύρου έσπασαν φέτος στην πίστα της Jerez και του Mugello και τις δύο φορές από τον Pedrosa με την Honda RC212V. Ωστόσο τα Bridgestone απαιτούν 2-3 γύρους πριν φθάσουν στην κατάλληλη θερμοκρασία λειτουργίας τους ανάλογα φυσικά με την πίστα και την θερμοκρασία αυτής. 

 

Στο Mugello την Παρασκευή το απόγευμα η θερμοκρασία της πίστας είχε φτάσει τους 50 βαθμούς ενώ την ώρα που σημειώθηκε η πτώση του Rossi το Σάββατο πρωί ήταν γύρω στους 28 βαθμούς. Η μεγάλη διαφορά θερμοκρασίας ίσως ήταν αιτία της πτώσης παρόλο ότι ο Rossi πήρε πάνω του το φταίξιμο. Στην ουσία η διάθεσή του να μην δείξει στον Rookie Barbera τα μυστικά της γρήγορης οδήγησης στο Mugello, του απέφερε την πτώση. Ο Rossi μείωσε τον ρυθμό του στο τρίτο τμήμα της πίστας για να σταματήσει την “ρυμούλκηση” του Barbera, αλλά αυτό σήμανε αυτόματα την μείωση της θερμοκρασίας του ελαστικού του στην αριστερή πλευρά και στην συνέχεια όταν αποφάσισε να επανέρθει στο γρήγορο ρυθμό ήρθε το highside. 

 

“Όταν το ελαστικό βρίσκεται στην ιδανική θερμοκρασία λειτουργίας είναι απλά απίστευτο. Αλλά για να το φέρεις στην θερμοκρασίας λειτουργίας, όταν το ελαστικό είναι καινούργιο είναι μια πολύ πονηρή διαδικασία και αρκετοί οδηγοί έχουν πέσει πριν τη μάθουν. Είναι μία από αυτές τις περίεργες διαδικασίες. Δεν ρίχνουμε το φταίξιμο στην εταιρεία, αλλά μερικές από αυτές τις πτώσεις επέρχονται όταν είσαι μαλακός με τη διαδικασία προθέρμανσης του ελαστικού”. 

 

Τα λόγια του Rossi επιβεβαίωσε και ο ομόσταυλός του, ο Jorge Lorenzo αναφέροντας τα εξής: “Τα Bridgestone είναι εκπληκτικά ελαστικά, αλλά κάθε φορά που είχα πτώση στα MotoGP ήταν εξαιτίας των κρύων ελαστικών. Είναι μεγάλο αυτό το πρόβλημα, ιδίως όταν δεν περιμένεις το ελαστικό να ζεσταθεί σωστά και δεν θεωρείς ότι θα είναι τόσο κρύο. Ωστόσο το λάστιχο είναι ακόμη τόσο κρύο κι αν δεν περιμένεις μερικούς αναβάτες να περάσουν, τότε ο κίνδυνος είναι μεγάλος. Θα ήθελα να μιλήσω με την Bridgestone και ίσως βρούμε κάποια λύση πάνω σ’ αυτό. Ίσως να χρειαζόμαστε ένα ελαστικό που να έχει καλύτερη επίδοση στους πρώτους δύο γύρους αλλά πάλι ίσως αυτό να μην είναι τόσο εφικτό”.

Επόμενο άρθρο »

Extreme Trackdays: Στα Μέγαρα την Τετάρτη 9 και την Κυριακή 13 Ιουνίου

« Προηγούμενο άρθρο

Δύσκολο το Mugello για την Forward Racing

Χορηγοί
Σχετικά άρθρα