• Search
    • Search
    • Βρες ότι χρειάζεσαι γρήγορα και απλά.
1ος Αγώνας - GP Ταϊλάνδης (Burriram)
Ο αγώνας βρίσκεται σε εξέλιξη!
Image
Το MotoGP™ εισάγει νέο σύστημα παραχωρήσεων στους κατασκευαστές
Ποιοι κερδίζουν, ποιοι χάνουν;
Νέα 30/11/2023 - 20:36

Το νέο σύστημα, μαζί με μια σειρά από άλλες προτάσεις, έχει εγκριθεί από την Επιτροπή των Grand Prix, μετά την αναγνώριση από όλους τους εμπλεκόμενους του ότι αυτή τη στιγμή – ειδικά οι Ιάπωνες κατασκευαστές – έχουν μείνει πίσω στην εξέλιξη των μοτοσυκλετών τους.

Το MotoGP™ λοιπόν εισάγει ένα νέο σύστημα παραχωρήσεων για κατασκευαστές, το οποίο τίθεται σε ισχύ αμέσως καθώς η κατανομή των ημερών δοκιμής για τη σεζόν του 2024 ξεκινά την Τρίτη 28 Νοεμβρίου.

Εγκρίθηκε από την Επιτροπή Grand Prix πριν από το GP της Βαλένθια, και το νέο σύστημα καλύπτει τις ημέρες δοκιμών και τους αναβάτες, τις εμφανίσεις δοκιμαστών αναβατών, τον αριθμό των κινητήρων, τις προδιαγραφές και τα παγώματα στις αλλαγές του κινητήρα, τις αναβαθμίσεις των αεροδυναμικών πακέτων και τον αριθμό των ελαστικών που παρέχονται για δοκιμή. 

Τα εργοστάσια θα ταξινομηθούν σε τέσσερις ομάδες – A, B, C ή D – ανάλογα με το ποσοστό των πιθανών μέγιστων βαθμών κατασκευαστή που έχουν συγκεντρώσει σε κάθε χρονικό παράθυρο.

Υπάρχουν τώρα δύο χρονικά παράθυρα στα οποία αξιολογείται η απόδοση κάθε εργοστασίου: από τον πρώτο Γύρο έως τον τελευταίο Γύρο της σεζόν και από τον πρώτο Γύρο μετά τη θερινή απαγόρευση δοκιμών έως τον τελευταίο Γύρο πριν από την θερινή απαγόρευση δοκιμών της επόμενης σεζόν.

Αυτό επιτρέπει στα εργοστάσια να κερδίζουν ή να χάνουν πιο γρήγορα τις παραχωρήσεις τους με βάση την πιο πρόσφατη μορφή τους – διασφαλίζοντας ότι ο ανταγωνισμός στο πιο συναρπαστικό άθλημα του κόσμου μπορεί να παραμείνει όσο το δυνατόν πιο κοντά.

Όλοι οι κατασκευαστές, μέσω του MSMA, ενέκριναν την πρόταση για τον ίδιο λόγο.

Οι παραχωρήσεις υπολογίζονται σε δύο παράθυρα:

Παράθυρο 1: Από τον πρώτο Γύρο έως τον τελευταίο της σεζόν.

Παράθυρο 2: Από τον πρώτο Γύρο μετά την απαγόρευση θερινών δοκιμών έως τον τελευταίο Γύρο πριν από την έναρξη της θερινής απαγόρευσης δοκιμών της επόμενης σεζόν.

Εάν ένας κατασκευαστής αλλάξει κατάταξη κατά τη διάρκεια του παραθύρου 2, παραχωρούνται τα ακόλουθα δικαιώματα:

Τα διαθέσιμα ελαστικά δοκιμής θα μειωθούν/αυξηθούν ανάλογα με την κατάταξή τους - εκτός εάν ο κατασκευαστής έχει ήδη χρησιμοποιήσει περισσότερα ελαστικά από τον αριθμό που αυτά έχουν μειωθεί.

Ιδιωτικές δοκιμές με ή χωρίς επίσημους αναβάτες

Δοκιμές σε οποιαδήποτε πίστα GP ή σε τρεις πίστες που ορίζονται από τον κατασκευαστή για το υπόλοιπο της σεζόν

Η διαθεσιμότητα δοκιμαστών αναβατών αυξάνεται ή μειώνεται. Αυτό περιλαμβάνει την ακύρωση τυχόν αναβατών που είχαν ήδη εγκριθεί από την GPC για την περίοδο μετά την απαγόρευση δοκιμής.

Οι αναβαθμίσεις αεροδυναμικών πακέτων θα μειωθούν/αυξηθούν ανάλογα με την κατάταξή τους (εκτός εάν ο κατασκευαστής έχει ήδη χρησιμοποιήσει περισσότερες ανανεώσεις από αυτές που έχουν μειωθεί).

Εάν αλλάξει η κατάταξη C σε D: Αυξάνεται το όριο των διαθέσιμων κινητήρων, επιτρέπεται αναβάθμιση κινητήρα και μία ακόμη αναβάθμιση αεροδυναμικών εάν απορριφθεί μια προηγούμενη. 

Για την επόμενη σεζόν:

Σε περίπτωση αλλαγής από την κατάταξη D σε C - Το όριο διαθέσιμων κινητήρων μειώνεται, οι αναβαθμίσεις κινητήρα παγώνουν εκτός αν ο κατασκευαστής επιστρέψει στην Κατάταξη D μέχρι το τέλος της σεζόν.

 

 Θέση    

Ποσοστό βαθμών

ΛάστιχαTest

Ιδιωτικά τεστ

Τεστ σε πίστες GP

Wild cards

Μοτέρ ανά σεζόν

Προδιαγραφές μοτέρ

Αεροδυναμικά

A

>=85%

170

Test rider

3 πίστες

0

7 ή 8

πάγωμα

1

B

>=60%< 85%

190

Test rider

3 πίστες

3

7 ή 8

πάγωμα

1

C

>=35%< 60%

220

Test rider

3 πίστες

6

7 ή 8

πάγωμα

1

D

<35%

260

Ελεύθερα

Όλες οι πίστες

6

9 ή 10

ελεύθερο

2

 

Με βάση τους φετινούς βαθμούς των κατασκευαστών:

Ducati 700, KTM 373, Aprilia 326, Yamaha 196, Honda 185

οι κατασκευαστές αυτοί έχουν καταταχτεί ως εξής:

Ducati Α

KTM C

Aprilia C

Yamaha D

Honda D

Αυτό σημαίνει ότι η Ducati θα έχει λιγότερα λάστιχα για τις δοκιμές της και ο Michele Pirro δεν θα κάνει έκτακτες συμμετοχές, παρά μόνο αν χρειαστεί να αντικαταστήσει κάποιον τραυματία.

Για ΚΤΜ και Aprilia σημαίνει ότι θα έχουν περισσότερα ελαστικά για δοκιμές και γι αυτό έχει η ΚΤΜ τρεις δοκιμαστές και παράλληλα θα έχουν δικαίωμα για 6 έκτακτες συμμετοχές, στις οποίες προς το παρόν θα συμμετάσχει ο Pol Espargaro.

H Yamaha και η Honda από τη μεριά τους είναι κερδισμένες από τις παραχωρήσεις, καθώς θα έχουν πολλά περισσότερα ελαστικά για τα τεστ – που είναι πολύ σημαντικό, καθώς δεν έχει κανένα νόημα να κάνουν δοκιμές με άλλα ελαστικά εκτός από αυτά του MotoGP – ενώ παράλληλα και οι οδηγοί των εργοστασιακών και δορυφορικών ομάδων θα μπορούν ελεύθερα να συμμετέχουν στα ιδιωτικά και τα επίσημα τεστ.

Επίσης δεν χρειάζεται στην αρχή της χρονιάς να σφραγίσουν όλους τους κινητήρες που θα χρησιμοποιήσουν, όπως τα άλλα τρία εργοστάσια, αλλά θα μπορούν να συνεχίζουν την εξέλιξη μέσα στη χρονιά και να σφραγίζουν κάθε φορά τους κινητήρες που θέλουν, έχοντας μάλιστα δύο παραπάνω από τα άλλα εργοστάσια. Τέλος θα έχουν δικαίωμα για δύο αλλαγές μέσα στη χρονιά στα αεροδυναμικά τους φέρινγκ και φτερά, σε σχέση με μια αλλαγή που μπορούν να κάνουν οι υπόλοιποι.

Αν μέχρι τα μέσα του 2024 κάποιοι κατασκευαστές κερδίσουν θέση στην κατάταξη, ή αν χάσουν, θα χάσουν ή θα κερδίσουν αντίστοιχα κάποια προνόμια.

Επόμενο άρθρο »

Marini και Honda: γιατί το περίεργο ζευγάρι ήταν η πραγματική έκπληξη των δοκιμών

« Προηγούμενο άρθρο

Ο Marc Marquez υποβάλλεται σε εγχείρηση καρπιαίου συνδρόμου

Χορηγοί
Σχετικά άρθρα
Δημοσκόπηση
ΠΟΙΟΣ ΘΑ ΕΙΝΑΙ Ο ΠΡΩΤΑΘΛΗΤΗΣ ΤΟΥ 2025;
  • Ο ΧΟΡΧΕ ΜΑΡΤΙΝ ΠΟΥ ΘΑ ΑΝΕΒΑΣΕΙ ΤΗΝ ΑΠΡΙΛΙΑ ΣΕ ΑΛΛΟ ΕΠΙΠΕΔΟ
  • Ο ΠΕΚΟ ΜΠΑΝΙΑΪΑ ΠΟΥ ΕΜΑΘΕ ΑΠΟ ΤΑ ΛΑΘΗ ΤΟΥ
  • Ο ΜΑΡΚ ΜΑΡΚΕΘ ΠΟΥ ΟΔΗΓΕΙ ΠΙΑ ΙΔΙΑ ΜΟΤΟΣΥΚΛΕΤΑ ΜΕ ΤΟΝ ΠΕΚΟ
  • Ο ΠΕΔΡΟ ΑΚΟΣΤΑ ΠΟΥ ΕΠΙΣΗΣ ΕΜΑΘΕ ΑΠΟ ΤΑ ΛΑΘΗ ΤΟΥ
  • ΚΑΠΟΙΟΣ ΑΠΟ ΤΟΥΣ ΥΠΟΛΟΙΠΟΥΣ ΟΔΗΓΟΥΣ