• Search
    • Search
    • Βρες ότι χρειάζεσαι γρήγορα και απλά.
6ος Αγώνας - Καταλωνία (Montmelo)
Ο αγώνας βρίσκεται σε εξέλιξη!
Image
Η Brembo “φρενάρει” στο Mugello
Την πίστα που ξεκίνησε την καριέρα του ο Andrea Dovizioso
Νέα 06/06/2023 - 20:50

Τέσσερις εβδομάδες μετά το γαλλικό GP, το MotoGP πηγαίνει στην πίστα του Mugello για το GP της Ιταλίας. Η Ιταλία ουσιαστικά φιλοξενεί δυο αγώνες MotoGP, μιας και τον Σεπτέμβριο θα έχουμε το MotoGP του San Marino στο Misano.

 

Σύμφωνα με τους τεχνικούς της Brembo το Mugello Circuit είναι μια μέτρια πίστα σε ότι αφορά τις απαιτήσεις για τα φρένα. Στην κλίμακα δυσκολίας από το 1 έως το 6, βρίσκεται στο 3, λίγο χαμηλότερα από το 4 του Misano. Η πίστα της Τοσκάνης διαθέτει επίσης μια από τις μεγαλύτερες ευθείες στο ημερολόγιο του Πρωταθλήματος (1.141 μέτρα) που απαιτεί δυνατό κινητήρα και, φυσικά, ένα κορυφαίο σύστημα πέδησης, για να διατηρούν οι αναβάτες στο φρενάρισμα το ότι κέρδισαν στην ευθεία. Ευτυχώς, η απόσταση μεταξύ των υπόλοιπων 14 στροφών δίνει χρόνο στους δίσκους από ανθρακονήματα να κρυώσουν.

Σε αυτή την πίστα ξεκίνησε την καριέρα του στους αγώνες το 2001 ο Andrea Dovizioso , μια σπουδαία καριέρα που τον οδήγησε στο Legends Hall of Fame. Ο αναβάτης από το Forlì έχε κερδίσει τότε το Ευρωπαϊκό Πρωτάθλημα 125 με μια Aprilia που ήταν εξοπλισμένη με φρένα Brembo. Τρία χρόνια αργότερα κέρδισε το Παγκόσμιο Πρωτάθλημα στα 125. Το 2008 ανέβηκε στην κορυφαία κατηγορία MotoGP όπου και κατέκτησε την δεύτερη θέση το 2017, το 2018 και το 2019, χαρίζοντας μας μερικές μεγάλες αναμετρήσεις. Ο Dovizioso πέτυχε και τις 15 νίκες του στο MotoGP με δίσκους, δαγκάνες και τακάκια Brembo, χρησιμοποιώντας επίσης και την αντλία φρένου στον αντίχειρα της Brembo, μια λύση που σχεδιάστηκε το 1992 για να επιτρέψει στον Mick Doohan να χρησιμοποιήσει το πίσω φρένο μιας και το ταλαιπωρημένο δεξί του πόδι δεν του επέτρεπε να πατάει το πίσω φρένο στις στις δεξιές στροφές.

Στο Mugello, οι αναβάτες MotoGP χρησιμοποιούν τα φρένα σε 10 σημεία ανά γύρο, για συνολικά 25 δευτερόλεπτα χρόνος που αθριστικά αντιστοιχεί στο 24% της διάρκειας του αγώνα, ένα από τα χαμηλότερα ποσοστά του πρωταθλήματος μαζί με το GP της Αυστραλίας.

Το πιο “σκληρό” φρενάρισμα στην πίστα της Τοσκάνης βρίσκεται κοντά στη γραμμή τερματισμού/εκκίνησης όπου η διαφορά της ταχύτητας φθάνει τα 100 km/h μετά από ένα φρενάρισμα που διαρκεί για περισσότερα από 120 μέτρα. Αν αθροίσουμε τις δυνάμεις που ασκεί ένας αναβάτης στη μανέτα του φρένου της Brembo από τη γραμμή εκκίνησης μέχρι την καρό σημαία, το αποτέλεσμα είναι πάνω από 1.000 κιλά!

Από τα 10 τμήματα πέδησης στο σιρκουί του Mugello, τα 2 χαρακτηρίζονται ως απαιτητικά για τα φρένα, τα 4 είναι μέτριας δυσκολίας και τα υπόλοιπα 4 είναι σχετικά ελαφριά.

Το πιο δύσκολο φρενάρισμα είναι αυτό στην San Donato (1η στροφή) όπου οι μοτοσυκλέτες τα MotoGP πλησιάζουν με τουλάχιστον 337 km/h (χωρίς slipstream) και μπαίνουν στη στροφή με 89 km/h.

Για να γίνει αυτό, οι αναβάτες φρενάρουν για 5,6 δευτερόλεπτα και διανύουν μια απόσταση 320 μέτρων, επιτυγχάνοντας τιμές επιβράδυνσης 1,6 G, το υγρό φρένων φτάνει τα 11,5 bar και η θερμοκρασία των δίσκων των φρένων στους 660 °C.

Επόμενο άρθρο »

Έρχεται το videogame MotoGP23

« Προηγούμενο άρθρο

Marc Marquez: Ώρα να επιστρέψουμε στη δουλειά

Χορηγοί
Σχετικά άρθρα