• Search
    • Search
    • Βρες ότι χρειάζεσαι γρήγορα και απλά.
1ος Αγώνας - GP Ταϊλάνδης (Burriram)
Ο αγώνας βρίσκεται σε εξέλιξη!
Image
Μια πιο αναλυτική ματιά στο πλαίσιο της Kalex
Πώς πήγε στο πρώτο του αγωνιστικό Σαββατοκύριακο;
Νέα 20/05/2023 - 15:01

Το πολυσυζητημένο πλαίσιο Kalex της Honda έκανε το ντεμπούτο του στο γαλλικό Grand Prix το προηγούμενο Σαββατοκύριακο. Αφού το δοκίμασαν το πρωί της Παρασκευής, τόσο ο Marc Marquez όσο και ο ομόσταυλός του, Joan Mir, συνέχισαν να το χρησιμοποιούν όλο το Σαββατοκύριακο, συμπεριλαμβανομένου του αγώνα Sprint και του Grand Prix της Κυριακής. Τι μας λέει λοιπόν αυτό;

Θα ξεκινήσουμε με την Παρασκευή, όπου τόσο ο Marquez όσο και ο Mir ξεκίνησαν τις ΕΔ1 με το κανονικό πλαίσιό τους πριν μεταβούν στο Kalex. Η ερώτηση στην οποία όλοι θέλαμε να μάθουμε την απάντηση ήταν: το πλαίσιο της Kalex θα παρείχε μια μεγάλη αλλαγή;

Στο τέλος της Παρασκευής, τόσο ο Marquez όσο και ο Mir έκαναν μερικά ενδιαφέροντα σχόλια, με τον τελευταίο να αναφέρει ότι «είχε λίγο καλύτερη αίσθηση» με το πλαίσιο της Kalex και «ήταν σε θέση να οδηγεί πιο άνετα, αλλά είναι αρκετά διαφορετικό». Αυτή η διαφορά θα είναι λίγο πιο δύσκολη για τον #36, καθώς εξακολουθεί να συνηθίζει τον τρόπο με τον οποίο πρέπει να χειρίζεται έναν V4, έχοντας κάνει τη μετάβαση από τον εν σειρά της Suzuki για το 2023. Από την άλλη πλευρά, ο Marquez οδηγούσε V4 σε όλη του την επαγγελματική σταδιοδρομία στην μεγάλη κατηγορία, έτσι ο #93 μπόρεσε να μπει στις λεπτομέρειες λίγο πιο γρήγορα.

"Είναι ένα βήμα σε ορισμένους τομείς σε αυτή την πίστα, αλλά χρειαζόμαστε περισσότερα βήματα. Δεν είναι το μόνο βήμα που χρειαζόμαστε. Χρειαζόμαστε περισσότερα βήματα. Ακόμα χάνουμε πάρα πολύ, πιέζουμε πάρα πολύ στα φρένα, γιατί χάνουμε στην επιτάχυνση και στην ευθεία. Οπότε είμαστε πολύ σκληροί στα φρένα. Για αυτόν τον λόγο πιέζουμε πολύ το μπροστινό", είπε ο Marquez στο Le Mans.

Αμέσως, φάνηκε ότι ενώ το πλαίσιο της Kalex θα μπορούσε να είναι ένα βήμα προς τη σωστή κατεύθυνση, υπάρχουν ακόμα πολλά που χρειάζεται η Honda για να τα ανέβει στο επίπεδο που θέλουν οι αναβάτες της. Με βάση αυτά, δεν ήταν έκπληξη το γεγονός ότι τόσο ο Marquez όσο και ο Mir χρησιμοποίησαν το πλαίσιο της Kalex όλο το Σάββατο.

Το βράδυ του Σαββάτου, ο Marquez φαινόταν αρκετά θετικός σχετικά με το πλαίσιο της Kalex, με την κύρια αλλαγή να είναι ότι επέτρεπε περισσότερα περιθώρια λάθους στο μπροστινό μέρος της RC213V του.


"Φαίνεται ότι με το Kalex πρέπει να προσαρμόσουμε λίγο το στυλ οδήγησης, πρέπει να μπούμε γρήγορα στη στροφή, αλλά δεν είναι απαραίτητο να πιέσουμε... επιτρέπει μερικά λάθη. Μπορούμε να βγούμε εκτός γραμμής και να επιστρέψουμε. Με το άλλο [στάνταρ πλαίσιο Honda], είναι τόσο κρίσιμο και είναι τόσο δύσκολο να κατανοήσεις το μπροστινό. Αλλά με αυτό [το πλαίσιο της Kalex] φαίνεται ότι έχουμε περισσότερες προειδοποιήσεις".

Ωστόσο, ενώ ο οκτώ φορές Παγκόσμιος Πρωταθλητής μίλησε για την καλύτερη αίσθηση στο μπροστινό, είπε επίσης ότι προτιμούσε το στάνταρ πλαίσιο της Honda στη μέση της στροφής, σημειώνοντας ότι είχε καλύτερες επιδόσεις στις στροφές.

Στην άλλη πλευρά του γκαράζ, αφού τερμάτισε 14ος στον αγώνα Sprint, ο Mir ανέφερε για το πλαίσιο της Kalex:

"Δυσκολεύτηκα να σταματήσω πραγματικά τη μοτοσυκλέτα και να κρατήσω τη γραμμή και μετά δεν μπορούσα… Αυτό που θέλω να κάνω, δεν μπορώ να το κάνω. Νομίζω ότι αυτή τη στιγμή η ομάδα δεν καταλαβαίνει τι χρειάζομαι για να είμαι δυνατός. Επίσης, δεν καταλαβαίνω τι πρέπει να κάνω για να οδηγήσω αυτή τη μοτοσυκλέτα με καλύτερο τρόπο και να αποδώσω".


Είναι ενδιαφέρον ότι ο Mir αναφέρει ότι δεν μπορεί να κρατήσει τη γραμμή. Αυτό επιβεβαιώνει ότι αισθάνεται επίσης το ίδιο σχετικά με τα σχόλια του Marquez ότι το στάνταρ πλαίσιο είναι καλύτερο στις στροφές; Πιθανώς.

Την Κυριακή, φαινόταν ότι ο Marquez κατάφερε να κάνει ένα ακόμη βήμα μπροστά με το πλαίσιο της Kalex. Μόνο μια πτώση στα τελευταία στάδια στην 7η στροφή τον εμπόδισε να διεκδικήσει ένα βάθρο. Ωστόσο, ο Marquez δεν φάνηκε ενθουσιασμένος με το πλαίσιο της Kalex μετά τον αγώνα.

"Εννοώ ότι φυσικά το πλαίσιο έχει μια μικρή διαφορά και είναι μια μικρή βοήθεια. Αλλά δεν είναι η λύση. Ο Mir χρησιμοποιούσε το πλαίσιο, και ο Mir είναι Παγκόσμιος Πρωταθλητής, και είδατε ότι ζοριζόταν, ήταν πίσω και έπεσε ξανά. Πρέπει λοιπόν να αλλάξουμε κάτι για το μέλλον, να είμαστε πιο ανταγωνιστικοί, να είμαστε πιο ασφαλείς, γιατί κάθε χρόνο, οι αναβάτες της Honda βρίσκονται στην κορυφή της κατάταξης των πτώσεων".


Περισσότερο από οτιδήποτε άλλο, αυτό το απόσπασμα συνόψιζε ακριβώς το βήμα που έδωσε το πλαίσιο της Kalex στη Honda. Ναι, τους βοήθησε να κάνουν ένα βήμα μπροστά και τους έδωσε μια μεγάλη ευκαιρία να φύγουν τώρα, να μελετήσουν τα δεδομένα και να επιστρέψουν με κάτι που ελπίζουν να προσφέρει μεγάλη βελτίωση στο Mugello. Όμως, όπως εξηγεί ο Marquez, είναι μια μικρή βοήθεια και μόνο ένα πρώτο βήμα σε έναν ακόμη πολύ μακρύ δρόμο για να επιστρέψουν στην κορυφή. Ο Ισπανός επανέλαβε επίσης πού ακριβώς χάνει η Honda από τους αντιπάλους της και πόσο μεγάλη διαφορά κάνει ο ίδιος στον περιορισμό των άλλων αδυναμιών.

"Είναι αλήθεια ότι εδώ είναι λίγο καλύτερα, γιατί στις δύο κύριες ζώνες επιτάχυνσης, είναι ένα από τα δυνατά σημεία του στυλ οδήγησης μου. Σήκωνα πολύ τη μοτοσυκλέτα και έλεγχα το γκάζι πολύ καλά, και για αυτό το λόγο δεν χάναμε πολύ. Αλλά στον δεύτερο τομέα για παράδειγμα, όπου εξαρτάσαι πολύ από το κράτημα της μοτοσυκλέτας σου, εκεί έχανα πολύ. Αλλά δεν είχαμε παραπάνω (να δώσουμε)".

Ένα σημαντικό πράγμα που πρέπει να σημειωθεί σχετικά με τον Mir ήταν η πρόοδος που είχε σημειώσει όλο το Σαββατοκύριακο όσον αφορά τον ρυθμό του. Μια ακόμα πτώση την Κυριακή απείχε πολύ από το ιδανικό, αλλά οι τρεις γύροι του πριν από την πτώση του ήταν οι καλύτεροι από άποψη ρυθμού αγώνα όλο το Σαββατοκύριακο. Επιπλέον, ο γύρος πριν από την πτώση του ήταν τρεισήμισι δέκατα ταχύτερος από τον καλύτερο του γύρο στον αγώνα Sprint.

"Το σημαντικό είναι ότι στον αγώνα, νομίζω ότι βρήκαμε κάτι", είπε ο Mir. "Μπορούσα να κάνω χαμηλά 1:32 μέχρι την πτώση, αλλά μου έλειπε λίγο η συνέπεια για να το επαναλάβω. Αλλά η ταχύτητα ήταν λίγο πολύ εκεί. Χθες (Σάββατο) ήμουν ένα δευτερόλεπτο εκτός ρυθμού και σήμερα (Κυριακή) δύο δέκατα από την κορυφή. Άρα είναι ένα τεράστιο βήμα".


Αλλά περισσότερο από αυτό, η εξέλιξη του Mir δεν αφορά μόνο την οδήγηση ενός πλαισίου που λειτουργεί καλύτερα. Η μοτοσυκλέτα είναι μια ολική αλλαγή από αυτό που είχε συνηθίσει και εξακολουθεί να προσπαθεί να καταλάβει τα βασικά για το πώς να πηγαίνει γρήγορα σε αυτή και να είναι άνετος ταυτόχρονα.

"Τροποποιήσαμε λίγο τη γεωμετρία, προσπαθώντας να καταλάβουμε λίγο τι χρειάζομαι. Και μπόρεσα να οδηγήσω καλύτερα. Αυτό ήταν το βήμα", επιβεβαίωσε ο Mir στα μέσα ενημέρωσης.

Φτάνουμε λοιπόν στην κατακλείδα: το πλαίσιο Kalex επιτρέπει στη Honda να κάνει ένα βήμα μπροστά, ενώ επιτρέπει και στους δύο αναβάτες να έχουν περισσότερα περιθώρια λάθους και να οδηγούν με πιο άνετο τρόπο.

Κρίσιμα βήματα προς τα εμπρός, αλλά απέχει πολύ από αυτό το χρυσό εισιτήριο που θα τους ωθήσει πίσω στο να είναι μια από τις πιο γρήγορες μοτοσυκλέτες κάθε Σαββατοκύριακο. Παραμένει μια δύσκολη μοτοσικλέτα στη λειτουργία, κάτι που επεσήμανε ο Mir.

"Είσαι στην κόψη του ξυραφιού. Διανοητικά σε καταστρέφει, γιατί πρέπει να είσαι σούπερ, σούπερ ακριβής, να παλεύεις πάντα με το μπροστινό. Και είναι λίγο δύσκολη και τελείως διαφορετική από τη μοτοσυκλέτα που είχα συνηθίσει πριν".

Ωστόσο, φαίνεται να υπάρχει φως στο τέλος του τούνελ για τη Honda. Ο Marquez ήταν εξαιρετικός μετά από ενάμιση μήνα εκτός δράσης και ο Mir έκανε ένα σημαντικό βήμα μπροστά την Κυριακή.

Επόμενο άρθρο »

O Bagnaia μιλάει για την αμφιλεγόμενη δήλωσή του

« Προηγούμενο άρθρο

Morbidelli: Έχω πίστη στη Yamaha

Χορηγοί
Σχετικά άρθρα
Δημοσκόπηση
ΠΟΙΟΣ ΘΑ ΕΙΝΑΙ Ο ΠΡΩΤΑΘΛΗΤΗΣ ΤΟΥ 2025;
  • Ο ΧΟΡΧΕ ΜΑΡΤΙΝ ΠΟΥ ΘΑ ΑΝΕΒΑΣΕΙ ΤΗΝ ΑΠΡΙΛΙΑ ΣΕ ΑΛΛΟ ΕΠΙΠΕΔΟ
  • Ο ΠΕΚΟ ΜΠΑΝΙΑΪΑ ΠΟΥ ΕΜΑΘΕ ΑΠΟ ΤΑ ΛΑΘΗ ΤΟΥ
  • Ο ΜΑΡΚ ΜΑΡΚΕΘ ΠΟΥ ΟΔΗΓΕΙ ΠΙΑ ΙΔΙΑ ΜΟΤΟΣΥΚΛΕΤΑ ΜΕ ΤΟΝ ΠΕΚΟ
  • Ο ΠΕΔΡΟ ΑΚΟΣΤΑ ΠΟΥ ΕΠΙΣΗΣ ΕΜΑΘΕ ΑΠΟ ΤΑ ΛΑΘΗ ΤΟΥ
  • ΚΑΠΟΙΟΣ ΑΠΟ ΤΟΥΣ ΥΠΟΛΟΙΠΟΥΣ ΟΔΗΓΟΥΣ