• Search
    • Search
    • Βρες ότι χρειάζεσαι γρήγορα και απλά.
1ος Αγώνας - GP Ταϊλάνδης (Burriram)
Ο αγώνας βρίσκεται σε εξέλιξη!
Image
CFMOTO 450SR: την οδηγούμε στην Κωνσταντινούπολη
Η εντυπωσιακή supersport!
Τεστ-Μοντέλα 22/03/2023 - 09:36

του Δημήτρη Διατσίδη

 

Η παγκόσμια παρουσίαση και δοκιμή της νέας CFMOTO 450SR έγινε στην Κωνσταντινούπολη, με οδήγηση και στην περίφημη πίστα της Φόρμουλα 1 (και του MotoGP παλιότερα), αλλά και στους δρόμους γύρω από την Πόλη. Η Muvus, η δραστήρια αντιπροσωπεία της χώρας μας, φρόντισε ώστε το MGP.gr να βρίσκεται εκεί, στη μεγαλύτερη τέτοιου είδους παρουσίαση που έχει γίνει ποτέ από Κινεζική εταιρία και μάλιστα στη δύσκολη κατηγορία των supersport μοντέλων, μια κατηγορία που δεν συγχωρεί, καθώς μέσα στην πίστα και την πίεση στο όριο, βγαίνουν όλα τα όποια προβλήματα κάθε μοτοσυκλέτας. 

Το μόνο που δεν βοήθησε στο να βρεθούν αυτή τη φορά τα όρια ήταν ο βροχερός καιρός και το κρύο, που δυσκόλεψαν αρκετά τις συνθήκες οδήγησης στην πίστα. 

Αλλά ας δούμε αυτού καθεαυτού την εντυπωσιακή μοτοσυκλέτα, που είχε προλάβει να έρθει στην Ελλάδα και είχαμε την ευκαιρία να κάνουμε το “unboxing” της.

Η CFMOTO 450SR λοιπόν είναι μια δικύλινδρη σούπερσπορ, με απόδοση 46.2 ίππους στις 10,000 σ.α.λ. από τα 449.5 κ.εκ. και με ροπή 39.3 Νm στις 7,750 σ.α.λ. Ο κινητήρας αυτός περιβάλλεται από ένα πλαίσιο από ατσάλινους σωλήνες και συνδυάζεται με ανάποδο πιρούνι μπροστά (ρυθμιζόμενο ως προς την απόσβεση) και με ένα σιδερένιο ψαλίδι πίσω, που λειτουργεί με μονό αμορτισέρ. Το φρενάρισμα αναλαμβάνει μια δαγκάνα Brembo M40 μπροστά, με διάμετρο δίσκου στα 320 χιλιοστά, ενώ πίσω ο δίσκος είναι στα 220 χιλ. To ABS έρχεται από την Bosch. 

Το εντυπωσιακό είναι ο σχεδιασμός και τα αεροδυναμικά φτεράκια, στοιχεία που παραπέμπουν στην σπορ προδιάθεση που έχει το μοντέλο αυτό και το ρόλο του στην εισαγωγή στην οδήγηση σε πίστα, είτε κάποιων νέων σε αυτή τη χρήση αναβατών, είτε αυτών που ήδη οδηγούν ή μια πιο μικρή SR των 250 ή 300 κ.εκ., είτε αυτών που προέρχονται από αγώνες και προπόνηση με μινι-μοτοσυκλέτες. 

Βέβαια η θέση οδήγησης είναι τέτοια που επιτρέπει και αρκετά άνετη καθημερινή μετακίνηση, θέλοντας να δώσει στον αναβάτη ένα πλήρες πακέτο κίνησης και στο δρόμο, όπως άλλωστε κάνουν και οι κύριοι ανταγωνιστές, που είναι η Yamaha R3, η Kawasaki ZX-400R και η KTM RC390. 

Πέρα από την εντυπωσιακή και μοντέρνα εμφάνιση, ανάλογα υψηλό επίπεδο είναι και αυτό της οθόνης που δίνει τις πληροφορίες, από την οποία απουσιάζει όμως η δυνατότητα χρονομέτρησης, όταν οδηγείται σε πίστα. 

Το βάρος με γεμάτο το ρεζερβουάρ των 14 λίτρων είναι στα 179 κιλά και τα λάστιχα πρώτης τοποθέτησης είναι της (άγνωστης μάρκας) CST Adreno HS AS5, σε διαστάσεις 110/70-17 μπροστά και 150/60-17 πίσω.

Με τη θερμοκρασία στους 10° βαθμούς και τη βροχή να πέφτει διαρκώς σε όλη τη διάρκεια της ημέρας, η πίστα της Κωνσταντινούπολης, στην οποία είχαμε απολαύσει το MotoGP το 2006, φάνηκε δύσκολη και απαιτητική. Τα στάνταρ λάστιχα που είχαν σούπερσπορ χάραξη, δηλαδή δεν ήταν ό,τι καλύτερο για βρόχινη οδήγηση, μετά από μερικούς γύρους ανέβαζαν κάπως θερμοκρασία και ανταποκρινόταν καλά σε κλίσεις που ήταν βέβαια μακριά από οριακές. 

Καταφέραμε να πάρουμε μια καλή γεύση από το μοτέρ, που έχει πολύ καλή ροπή, αλλά μετά τις 10,000 στροφές και έως την επέμβαση του κόφτη, γύρω στις 11,500, δεν δείχνει να έχει κάτι περισσότερο. Άλλωστε η μέγιστη ιπποδύναμη έρχεται εκεί στις 10,000 σ.α.λ. Η πιο ελεύθερη εξάτμιση που ήταν επάνω σε μια μοτοσυκλέτα που φορούσε μάλιστα και φέρινγκ για πίστα στα χρώματα της ομάδας Moto 3 της εταιρίας, υπόσχεται καλύτερη αναπνοή του μοτέρ και περισσότερα άλογα, με διαφορετική χαρτογράφηση. 

Το κιβώτιο της – με 0 χλμ – μοτοσυκλέτας που οδηγήσαμε στην πίστα ήταν ιδιαίτερα σκληρό και απαιτούσε πολύ δύναμη για καρφωτές αλλαγές ταχυτήτων, όμως η ευχάριστη έκπληξη ήρθε από τη μοτοσυκλέτα που οδηγήσαμε στο δρόμο την επόμενη μέρα και το κιβώτιο ήταν ...“χόντα”. Σίγουρα βοηθάει και ο ποιοτικός συμπλέκτης που έρχεται από την FCC.

Στον τομέα των αναρτήσεων, η σχετικά μαλακή για πίστα ανάρτηση δούλεψε άψογα στη διαδρομή των 14 στροφών και των 5,338 μ., ενώ την επόμενη στο δρόμο έδειξε πολύ καλή, οριακά σφικτή όταν περνούσαμε πάνω από σαμαράκια. 

Τα φρένα είχαν πολύ καλή αίσθηση που βοήθησε σημαντικά στο βρεγμένο. Στο δρόμο ήταν απλά τέλεια. Ακόμη και σε φρενάρισμα από την τελική που σε κατηφόρα το ψηφιακό κοντέρ “έγραψε” 197 χλμ/ώρα! 

Στο δρόμο αυτό που εντυπωσίασε είναι η λειτουργία του κινητήρα, με τη φοβερή για τα κυβικά ροπή του και η συνολική συμπεριφορά που κάνει την CFMOTO 450SR μια all-rounder, η οποία μπορεί να μετατραπεί σε ένα καλό και δυνατό εργαλείο για την πίστα. 

Θα θέλαμε τη δοκιμή σε στεγνή πίστα για να πούμε περισσότερα για τη συμπεριφορά της στο όριο, όμως οι Σέρρες και η Σπάρτη είναι όχι πολύ μακριά και προσβλέπουμε σε δοκιμές εκεί, καθώς και σε δοκιμές με τα “ρούχα” της δουλειάς σε πίστα, ώστε να έχουμε μια πλήρη εικόνα. 

Προς το παρόν αρκούμαστε να πούμε την πρώτη πολύ θετική εντύπωση, που ενισχύεται ακόμη περισσότερο από την τιμή των 6,390€, για όλο αυτό το πακέτο. 

 

Υ.Γ. Με την ευκαιρία να πούμε ότι ο “δοκιμαστής” μας Δημήτρης Διατσίδης βρέθηκε για να οδηγήσει στην 78η διαφορετική πίστα στη δημοσιογραφική και αγωνιστική του ζωή!

 

Επόμενο άρθρο »

CFMOTO 700CL-X Adventure, την οδηγήσαμε στην Πόλη

« Προηγούμενο άρθρο

Με την Ducati Streetfighter V4S στην Ανδαλουσία

Χορηγοί
Σχετικά άρθρα
Δημοσκόπηση
ΠΟΙΟΣ ΘΑ ΕΙΝΑΙ Ο ΠΡΩΤΑΘΛΗΤΗΣ ΤΟΥ 2025;
  • Ο ΧΟΡΧΕ ΜΑΡΤΙΝ ΠΟΥ ΘΑ ΑΝΕΒΑΣΕΙ ΤΗΝ ΑΠΡΙΛΙΑ ΣΕ ΑΛΛΟ ΕΠΙΠΕΔΟ
  • Ο ΠΕΚΟ ΜΠΑΝΙΑΪΑ ΠΟΥ ΕΜΑΘΕ ΑΠΟ ΤΑ ΛΑΘΗ ΤΟΥ
  • Ο ΜΑΡΚ ΜΑΡΚΕΘ ΠΟΥ ΟΔΗΓΕΙ ΠΙΑ ΙΔΙΑ ΜΟΤΟΣΥΚΛΕΤΑ ΜΕ ΤΟΝ ΠΕΚΟ
  • Ο ΠΕΔΡΟ ΑΚΟΣΤΑ ΠΟΥ ΕΠΙΣΗΣ ΕΜΑΘΕ ΑΠΟ ΤΑ ΛΑΘΗ ΤΟΥ
  • ΚΑΠΟΙΟΣ ΑΠΟ ΤΟΥΣ ΥΠΟΛΟΙΠΟΥΣ ΟΔΗΓΟΥΣ