• Search
    • Search
    • Βρες ότι χρειάζεσαι γρήγορα και απλά.
1ος Αγώνας - GP Ταϊλάνδης (Burriram)
Ο αγώνας βρίσκεται σε εξέλιξη!
Image
Jarvis: Ο Morbidelli είναι γρήγορος
Αλλά πρέπει να ανακαλύψει ξανά τον εαυτό του
Νέα 12/01/2023 - 12:13

Από το Brno το 2020 έως τη Jerez το 2021, ο Franco Morbidelli στάθηκε στο βάθρο των MotoGP έξι φορές σε 16 αγώνες, συμπεριλαμβανομένων τριών νικών στο δρόμο του για την δεύτερη θέση στη βαθμολογία κατά τη συντομευμένη σεζόν «Covid» το 2020.

Ο Morbidelli ήταν ο πρώτος δορυφορικός αναβάτης που πέτυχε τέτοια διάκριση μετά τον Marco Melandri το 2005, αλλά δεν έχει τερματίσει υψηλότερα από την έβδομη θέση στο βρεγμένο και τη δέκατη στο στεγνό στους τελευταίους 29 αγώνες.

Αυτό άφησε τον Morbidelli στη 17η θέση στο περσινό Παγκόσμιο Πρωτάθλημα με μόλις 42 βαθμούς έναντι 248 για τον ομόσταυλό του, Fabio Quartararo.

Όπως πάντα στον μηχανοκίνητο αθλητισμό, υπάρχουν πολλοί πιθανοί παράγοντες που πρέπει να ληφθούν υπόψη. Ο πρώτος είναι ότι τα αποτελέσματα του Morbidelli δεν ήταν τα ίδια από τότε που υποβλήθηκε σε χειρουργική επέμβαση των συνδέσμων στο γόνατο το καλοκαίρι του 2021.

Στη συνέχεια, όταν ο Morbidelli επέστρεψε, δεν ήταν με την Petronas, αλλά με μια διαφορετική (εργοστασιακών προδιαγραφών) μοτοσυκλέτα και μηχανικούς στην εργοστασιακή ομάδα, στην οποία βρέθηκε ξαφνικά ως αντικαταστάτης του Maverick Vinales.


"Ο τραυματισμός στο γόνατο ήταν το σημείο καμπής μόνο υπό την έννοια ότι ο Franky έμεινε εκτός για πέντε αγώνες, μετά τον φέραμε στην εργοστασιακή ομάδα μετά την υπόθεση Vinales", ανέφερε ο Lin Jarvis.

"Έτσι ήμασταν αντιμέτωποι με μια διαφορετική κατάσταση, βάλαμε τον Frankie στην εργοστασιακή ομάδα στο Misano το 2021 και έκανε τους τελευταίους πέντε αγώνες της σεζόν μαζί μας, αλλά δεν ήταν κατάλληλος".

"Πήρε τον ρόλο, εντάχθηκε στην ομάδα του [εργοστασίου] μας, αλλά αναμφισβήτητα ήταν πολύ νωρίς. Στην πραγματικότητα, δεν ήταν κατάλληλος για αγώνες σε εκείνη τη φάση (λόγω του τραυματισμού). Αυτός λοιπόν ήταν ο λόγος για την περσινή [απόδοση]".

"Αλλά για φέτος [2022], αυτό δεν ήταν ένα θέμα. Προπονήθηκε καλά όλο τον χειμώνα και νομίζω ότι θα ήταν ο πρώτος που θα πει «όχι, φέτος ήμουν σε καλή φυσική κατάσταση»".

"Αλλά κάτι του έλειπε και δεν μπόρεσε ποτέ να βρει πραγματικά την εμπιστοσύνη με τη μοτοσυκλέτα".

Το παράδοξο είναι ότι, ενώ η Yamaha έχει επικριθεί ότι δεν ανέπτυξε αρκετά την M1 τις τελευταίες σεζόν, οι αλλαγές που έγιναν από το μοντέλο του 2019 (με το οποίο ο Morbidelli ανέβηκε στη δεύτερη θέση το 2020) εξακολουθούν να είναι αρκετές για να αλλάξουν εντελώς την φόρμα του Ιταλοβραζιλιάνου.

"Ο Frankie απλά δεν μπόρεσε να έχει την ίδια ταχύτητα, επιθετικότητα στο φρενάρισμα και ταχύτητα στις στροφές, που χρειάζεσαι για τη Yamaha", είπε ο Jarvis.

"Για να κάνει κανείς την Yamaha να αποδίδει καλά, πρέπει να είναι επιθετικός στα φρένα και να μπει γρήγορα στη στροφή".

"Αλλά χρειάζεσαι μεγάλη αυτοπεποίθηση για να το κάνεις αυτό, και αυτό είναι κάτι που θα έλεγα ότι είναι το φόρτε του Fabio. Έχει μεγάλη αυτοπεποίθηση με το μπροστινό μέρος της μοτοσυκλέτας και ο Franky παλεύει να το βρει αυτό".

"Ο Frankie έψαχνε για διαφορετικές λύσεις και προσπαθούσε να αλλάξει τις ρυθμίσεις και απλά δεν πέτυχε. Γνωρίζουμε ότι ο Frankie μπορεί να είναι γρήγορος. Είναι νικητής αγώνων στα MotoGP και βγήκε δεύτερος στη βαθμολογία στα MotoGP, οπότε η ικανότητα είναι εκεί. Αλλά πρέπει να ανακαλύψει ξανά τον εαυτό του και πρέπει να του δώσουμε καλύτερα εργαλεία για να τον βοηθήσουμε σε αυτή τη διαδικασία".

"Ο στόχος μας είναι προφανώς να του δώσουμε μια καλύτερη μοτοσυκλέτα για το μέλλον. Πρέπει να κάνουμε τη μοτοσυκλέτα πιο φιλική προς τον χρήστη. Μέρος αυτού θα είναι η δημιουργία λίγο μεγαλύτερου περιθωρίου στην απόδοση νομίζω. Γιατί τώρα για να διατηρήσεις την τελική ταχύτητα, πρέπει να μπορείς να βγαίνεις από τις στροφές πολύ γρήγορα γιατί δεν έχουμε την καθαρή ιπποδύναμη, πράγμα που σημαίνει ότι πρέπει να έχεις μεγαλύτερη ταχύτητα στις στροφές".

"Ο Fabio είναι πολύ έξυπνος και εξάγει τις μέγιστες δυνατότητες από το πακέτο. Ας δούμε λοιπόν. Ο Franky μπορεί να το κάνει, αλλά πρέπει να ξαναβρεί την αυτοπεποίθησή του".

Ο Jarvis αναγνώρισε ότι υπάρχει επίσης η ψυχολογική πτυχή του να σε ξεπερνάει κάποιος με την ίδια μοτοσυκλέτα κάθε εβδομάδα.

"Δεν είναι εύκολο να έχεις έναν ομόσταυλο τόσο γρήγορο όσο ο Fabio", εξήγησε. "Έχω δει ότι με άλλους αναβάτες, όταν ο ομόσταυλός τους είναι εξαιρετικά γρήγορος, μερικές φορές είναι δύσκολο να βρίσκεσαι στην άλλη πλευρά του γκαράζ κοιτάζοντας τα δεδομένα και λες "πώς είναι δυνατόν;".

"Νομίζω ότι υπάρχουν κάποιες ομοιότητες με τη Honda. Νομίζω ότι τα τελευταία χρόνια ο Marc ήταν πάντα ο εξαιρετικός ερμηνευτής που μπορεί να κάνει πράγματα που άλλοι αναβάτες απλά δεν μπόρεσαν να κάνουν και να ακολουθήσουν".

"Ας ελπίσουμε λοιπόν ότι ο Φράνκι θα ξαναβρεί τον εαυτό του".

Επόμενο άρθρο »

Rally Dakar: 11η Ειδική

« Προηγούμενο άρθρο

Rally Dakar: 10η Ειδική

Χορηγοί
Σχετικά άρθρα
Δημοσκόπηση
ΠΟΙΟΣ ΘΑ ΕΙΝΑΙ Ο ΠΡΩΤΑΘΛΗΤΗΣ ΤΟΥ 2025;
  • Ο ΧΟΡΧΕ ΜΑΡΤΙΝ ΠΟΥ ΘΑ ΑΝΕΒΑΣΕΙ ΤΗΝ ΑΠΡΙΛΙΑ ΣΕ ΑΛΛΟ ΕΠΙΠΕΔΟ
  • Ο ΠΕΚΟ ΜΠΑΝΙΑΪΑ ΠΟΥ ΕΜΑΘΕ ΑΠΟ ΤΑ ΛΑΘΗ ΤΟΥ
  • Ο ΜΑΡΚ ΜΑΡΚΕΘ ΠΟΥ ΟΔΗΓΕΙ ΠΙΑ ΙΔΙΑ ΜΟΤΟΣΥΚΛΕΤΑ ΜΕ ΤΟΝ ΠΕΚΟ
  • Ο ΠΕΔΡΟ ΑΚΟΣΤΑ ΠΟΥ ΕΠΙΣΗΣ ΕΜΑΘΕ ΑΠΟ ΤΑ ΛΑΘΗ ΤΟΥ
  • ΚΑΠΟΙΟΣ ΑΠΟ ΤΟΥΣ ΥΠΟΛΟΙΠΟΥΣ ΟΔΗΓΟΥΣ