• Search
    • Search
    • Βρες ότι χρειάζεσαι γρήγορα και απλά.
1ος Αγώνας - GP Ταϊλάνδης (Burriram)
Ο αγώνας βρίσκεται σε εξέλιξη!
Image
Πόσο μπορούν να ρισκάρουν οι οδηγοί του MotoGP;
Νέα 07/01/2023 - 20:16

του Δημήτρη Διατσίδη

 

"Δεν φοβάμαι όταν είμαι στη μοτοσυκλέτα, αν και μερικές φορές φοβάμαι όταν χάνω το κράτημα μπροστά με σχεδόν 400 χλμ/ώρα", δηλώνει ο Παγκόσμιος Πρωταθλητής του 2021, ο Γάλλος Fabio Quartararo και συμπληρώνει: "Προσπαθώ να μην το σκέφτομαι πολύ, γιατί ο φόβος της πτώσης μπορεί να σε κάνει να χάσεις εκατοστά του δευτερολέπτου". 

Ως γνωστόν το σύγχρονο MotoGP παίζεται πια σε εκατοστά του δευτερολέπτου και όλοι οι οδηγοί χρειάζεται τις περισσότερες φορές να ξεπερνούν τα όρια για να είναι ανταγωνιστικοί. Ρισκάρουν λοιπόν και μάλιστα πολύ, γιατί διαφορετικά θα βρεθούν πίσω, θα χάσουν τον Αγώνα, τη Δόξα, τα Λεφτά!

Ο οκτώ φορές Παγκόσμιος Πρωταθλητής Marc Marquez υπέγραψε ένα συμβόλαιο 80 εκατομμυρίων € για τρία χρόνια με την Honda το 2020 και λίγο αργότερα τραυματίστηκε σοβαρά, με αποτέλεσμα από τότε να ταλαιπωρείται και να μην ξαναγυρνά στην πρότερη φόρμα του. “Είναι αλήθεια ότι έκανα την τέταρτη χειρουργική επέμβαση, είναι αλήθεια ότι ένα χέρι που έχει ανοίξει τέσσερις φορές δεν θα είναι ποτέ κανονικό χέρι, γιατί έχει κάποιους περιορισμούς”, λέει ο Ισπανός και διευκρινίζει: "Αλλά τότε πρέπει να αποδεχτώ αυτούς τους περιορισμούς, να προσπαθήσω να αντισταθμίσω το σώμα μου, με διαφορετικά πράγματα". Αυτές είναι οι σκέψεις του, τονίζοντας στην Honda ότι πρέπει να βελτιώσει τη μοτοσυκλέτα του, ώστε να αντισταθμίσει το γεγονός ότι πια δεν θα ρισκάρει το ίδιο όπως παλιά.

Για πολλά χρόνια μέχρι και το 2020 ο Marc Marquez ήταν με διαφορά ο οδηγός με τις περισσότερες πτώσεις, αλλά ποτέ χωρίς σοβαρό τραυματισμό. Έπαιρνε το ρίσκο και μάλιστα εν γνώσει του ότι θα μπορούσε να πέσει, κυρίως στις δοκιμές και σπάνια στους αγώνες. Έτσι έφτανε στα όρια των ρυθμίσεων τη μοτοσυκλέτα του στις δοκιμές και στον αγώνα συνήθως κέρδιζε, κατακτώντας έξι Τίτλους στην μεγάλη κατηγορία του MotoGP.

O Stefan Bradl είναι ο οδηγός που ίσως ξέρει καλύτερα από όλους το τι αντιμετωπίζει ο Marquez, αφού είναι ο επίσημος δοκιμαστής της Honda και αντικαταστάτης του Marc, όταν εκείνος δεν μπορεί να αγωνιστεί, λόγω των τραυματισμών του. “Ο Marc θα γίνει 30 σε λίγο και ξέρει ότι έχει μπροστά του δύο ή τρεις καλές σεζόν και θέλει μια μοτοσυκλέτα που να μπορεί να κερδίσει. Έκανε τέσσερις εγχειρήσεις στο χέρι του και έχει επίγνωση της κατάστασης της υγείας του, έτσι ζητά τώρα ενίσχυση ως προς τη μοτοσυκλέτα από το HRC”, λέει ο Γερμανός. Μάλιστα με την πρόοδο των αντιπάλων ο Bradl πιστεύει για τον Marquez ότι: “Πρέπει να ρισκάρει πάρα πολύ, αλλά ξέρει ότι δεν μπορεί πια να το κάνει αυτό. Όσο δεν συνέβαινε τίποτε στο Marc, τα ατυχήματα δεν τον ενοχλούσαν πολύ. Μέχρι που τα αποτελέσματα τις Κυριακές ήταν καλά, το ανεχόταν, αλλά δεν θα γίνεται πια νεότερος”. Η ηλικία σίγουρα παίζει και αυτή το ρόλο της και οι τραυματισμοί δεν επουλώνονται το ίδιο γρήγορα στα 30 από όσο στα 23. 

Έτσι λοιπόν οι οδηγοί πρέπει να μειώσουν το ρίσκο που παίρνουν, καθώς με ένα πρόγραμμα 21 Αγώνων το 2023, ένας τραυματισμός μπορεί να σημαίνει πάρα πολλούς βαθμούς που θα χαθούν, ειδικά αν γίνει στον πρώτο από τους τρεις αγώνες στη σειρά, κάτι που φέτος θα έχουμε τρεις φορές μέσα στη σεζόν.

Από την άλλη έχουμε οδηγούς που είναι πολύ γρήγοροι χωρίς να ρισκάρουν ιδιαίτερα, με ελάχιστες πτώσεις μέσα στη χρονιά, όπως ο Maverick Vinales που το 2022 έπεσε μόλις 2 φορές, σε αντίθεση με τον Marc Marquez που έπεσε 18, παρά το ότι έχασε 6 αγώνες! 

Βέβαια εμείς όλοι στο δρόμο πρέπει να σκεφτούμε ότι δεν χρειάζεται να ρισκάρουμε καθόλου, καθώς ούτε τις διαφυγές που έχουν στις πίστες αυτοί οι οδηγοί έχουμε, ούτε μας πληρώνουν 26+ εκατομμύρια το χρόνο για να πιέζουμε τη μοτοσυκλέτα μας. Αντίθετα θα πληρώσουμε και ό,τι ζημιά κάνουμε...

 

Το άρθρο δημοσιεύτηκε στην Zougla.gr

Επόμενο άρθρο »

Γιατί ακυρώθηκε η έβδομη ειδική του Dakar;

« Προηγούμενο άρθρο

Agostini – Bagnaia: 50 χρόνια μετά, η Ιταλία στην κορυφή

Χορηγοί
Σχετικά άρθρα