• Search
    • Search
    • Βρες ότι χρειάζεσαι γρήγορα και απλά.
1ος Αγώνας - GP Ταϊλάνδης (Burriram)
Ο αγώνας βρίσκεται σε εξέλιξη!
Image
Moto2, εξέλιξη, ανάπτυξη, MotoGP
O C.P.O. της Triumph μιλά εφ'όλης της ύλης
Νέα 24/12/2022 - 11:59

Όταν έγινε σαφές ότι μόνο ένας νέος κατασκευαστής θα μπορούσε να αντικαταστήσει την Suzuki στα MotoGP, η Triumph αναφέρθηκε ως πιθανός υποψήφιος δίπλα σε εταιρείες όπως η BMW και η Kawasaki.

Ο Βρετανός κατασκευαστής έχει ήδη παρουσία στα Grand Prix, χάρη στην αποκλειστική του συμφωνία ως προμηθευτής κινητήρων Moto2, η οποία ξεκίνησε το 2019 και έχει παραταθεί τουλάχιστον έως το 2024.

Αλλά δελεάστηκε ποτέ η Triumph από την ευκαιρία να βρεθεί στα MotoGP;

"Λοιπόν, εννοώ όσον αφορά τον προϋπολογισμό, αυτό είναι ένα εντελώς διαφορετικό παιχνίδι", είπε ο C.P.O. της Triumph, Steve Sargent.

"Και δεν έχει να κάνει μόνο με τον προϋπολογισμό για να πας πραγματικά σε αγώνες, αλλά με το ποσό των δαπανών για έρευνα και ανάπτυξη και την προσπάθεια που πρέπει να γίνει πίσω από αυτό. Έτσι, η εστίασή μας αυτή τη στιγμή είναι στη Moto2, ατη Supersport και στο Motocross και στο Enduro".

Τι κερδίζει η Triumph από την Moto2;


Οι κατηγορίες Grand Prix διαθέτουν αποκλειστικούς τεχνικούς προμηθευτές σε τομείς όπως ελαστικά, καύσιμα και ηλεκτρονικά εξαρτήματα, αλλά η Moto2 - η οποία αντικατέστησε τα 250cc το 2010 - έχει επίσης έναν μόνο προμηθευτή κινητήρα.

Τα ελαφρώς τροποποιημένα Honda CBR600s τροφοδοτούσαν το δίκτυο της Moto2 από το 2011 έως το 2018 προτού η Triumph φτάσει στο paddock με το τρικίλυνδρο 765cc. Τί ήταν λοιπόν αυτό που έφερε την Triumph;

"Η προσδοκία μας ήταν να δείξουμε τι είναι ικανή να κάνει η Triumph ως εταιρεία, ιδιαίτερα ως ικανότητα μηχανικής και έρευνας και ανάπτυξης", είπε ο Sargent. "Πιστεύω ότι πολλοί άνθρωποι γνωρίζουν την Triumph ιστορικά ως ίσως λίγο περισσότερο ως μια κλασική εταιρία μοτοσυκλετών, αλλά είναι ξεκάθαρο ότι έχουμε και άλλα τμήματα στα οποία συμμετέχουμε επίσης πολύ ενεργά".

"Επρόκειτο για την προσπάθεια να δημιουργήσουμε συνειδητοποίηση του τι είμαστε ικανοί όσον αφορά την ανάπτυξη κινητήρων απόδοσης και την αξιοπιστία της μηχανικής που βρίσκεται πίσω από αυτό. Η Moto2 είναι πραγματικά μια μεγάλη ευκαιρία και ένα εξαιρετικό όχημα για να μπορέσεις να το κάνεις αυτό"

"Σε χώρες όπου το MotoGP είναι πολύ δημοφιλές - η Νότια Ευρώπη, η Ινδονησία για παράδειγμα - η αναγνωρισιμότητα της Triumph ως επωνυμίας έχει αυξηθεί σημαντικά από τη συμμετοχή μας στη Moto2. Στο τέλος της ημέρας, αυτό που πραγματικά θέλουμε να κάνουμε είναι να πουλήσουμε περισσότερες μοτοσυκλέτες. Νομίζω ότι η Moto2 μας έκανε πολύ καλό".

Δεν είναι μόνο οι νέοι πελάτες που έφερε η Moto2 στην Triumph, αλλά και οι νέοι μηχανικοί.

"Τώρα έχουμε πολλούς μηχανικούς που κάνουν αίτηση για δουλειά στην Triumph που είπαν, «ο λόγος που έκανα αίτηση είναι επειδή σας έχω δει στη Moto2, είμαι φαν των αγώνων και θέλω να εμπλακώ σε αυτό κάτι τέτοιο»", εξήγησε ο Sargent. "Ή μπορεί επίσης να έχουν ακούσει για εμάς που πηγαίνουμε off road, motocross και enduro. [Οι αγώνες] σίγουρα προσελκύουν τους ανθρώπους να θέλουν να έρθουν και να δουλέψουν για εμάς".

Όσον αφορά τα τεχνικά πλεονεκτήματα, ο Sargent είπε ότι δεν υπάρχει τίποτα σαν να βάζετε τους κινητήρες σας στα χέρια 30 από τους πιο γρήγορους ανερχόμενους αναβάτες στον κόσμο.

"Νομίζω ότι ειλικρινά δεν υπάρχει άλλη κατηγορία στους αγώνες μοτοσικλετών όπου έχεις την ευκαιρία - αλλά και τον κίνδυνο! - να μπορείς να αποδείξεις ότι μπορείς να βάλεις έναν ανταγωνιστικό αγωνιστικό κινητήρα εκεί έξω, που θα χρησιμοποιηθεί από τόσους πολλούς διαφορετικούς αναβάτες και ομάδες , και αποδεικνύεται αξιόπιστος", είπε ο Sargent.

"Με όλες τις μοτοσυκλέτες δρόμου μας, κάνουμε πολλές δοκιμές αντοχής στην πίστα χρησιμοποιώντας νυν και πρώην Βρετανούς αναβάτες Superbike. Είναι όλοι καλοί αναβάτες. Αλλά δεν οδηγούν τόσο δυνατά όσο αυτοί οι τύποι [Moto2], μπορώ να σας το πω αυτό!".

"Αν θέλετε πραγματικά να δοκιμάσετε την ευρωστία της μηχανικής σας, βάλτε την στα χέρια αυτών των τύπων της Moto2, που θέλουν απεγνωσμένα να αποδείξουν ότι είναι ικανοί να είναι αναβάτες MotoGP. Αν κάποιος πρόκειται να το πιέσει στο απόλυτο όριο, είναι αυτοί οι τύποι".

Ενώ ο κινητήρας παραγωγής 765cc έχει όριο στροφών στις 12.650, το οποίο αυξήθηκε στις 14.000 για την αγωνιστική έκδοση Moto2, οι στροφές γίνονται πολύ υψηλότερες όταν εκτίθενται σε μια απρόσεκτη αλλαγή ταχύτητας.

"Βλέπουμε τους κινητήρες να καταχρώνται σε μεγάλο βαθμό, να υπερβαίνουν τις 15.300 και αυτό είναι κάτι που δεν βλέπουμε ποτέ σε μια μοτοσυκλέτα δρόμου", είπε ο Sargent.

"Ένα από τα βασικά πράγματα για εμάς είναι όταν οι κινητήρες επιστρέφουν μετά από κάθε τρια Grand Prix για να αφαιρεθούν από τον Trevor [Morris, ExternPro] να βλέπουμε, υπάρχουν εξαρτήματα που έχουν μεγαλύτερη φθορά από ό,τι περιμέναμε; Υπάρχουν εξαρτήματα στον κινητήρα που μπορεί να σπάσουν ή κάτι παρόμοιο;".

"Αλλά είμαι σίγουρος ότι ο Trevor θα με στηρίξει στο ότι γενικά κάθε κινητήρας που ανοίγει φαίνεται ολοκαίνουργιος."

"Όταν σχεδιάζουμε κινητήρες, κάνουμε πολλούς θεωρητικούς υπολογισμούς σχετικά με τις τάσεις που ασκούνται σε ορισμένα εξαρτήματα", είπε. "Αλλά στο τέλος της ημέρας, αυτοί είναι υπολογισμοί σε ένα χαρτί και έτσι πρέπει πάντα να περιλαμβάνεται ένας παράγοντας ασφάλειας".

"Χρησιμοποιώντας τη νέα Street Triple που λανσάραμε ως παράδειγμα, λέγοντας στους μηχανικούς «θέλουμε να πάμε από τα 123 στα 130 PS». Θα μπορούσαν να έλεγαν, «νομίζω ότι αυτό μας οδηγεί στον παράγοντα ασφαλείας μας» για ένα συγκεκριμένο εξάρτημα".

"Αλλά θα μπορούσαμε να δείξουμε ότι είναι το ίδιο εξάρτημα που χρησιμοποιούσαμε στην Moto2 τις τελευταίες τρεις σεζόν, που γνωρίζουμε ότι μπορεί να ζήσει σε πάνω από 15.000 στροφές σε τακτική βάση χωρίς προβλήματα".

"Έτσι, όλα αυτά βοηθούν να επιστρέψουμε στην ανάπτυξη μοτοσυκλετών δρόμου. Είναι επίσης η ίδια ομάδα που κάνει τόσο τη μοτοσυκλέτα δρόμου όσο και τους κινητήρες Moto2. Δεν χρησιμοποιούμε ξεχωριστό τμήμα αγώνων. Αυτό σημαίνει ότι πολλά από όσα μαθαίνουμε όχι μόνο μας βοηθούν να σκεφτούμε πού θέλουμε να φέρουμε τον κινητήρα Moto2 στη συνέχεια, αλλά πόσα από αυτά μπορούμε επίσης να φέρουμε στο τυπικό Street Triple".

Επόμενο άρθρο »

To μυστικό της επιτυχίας της Aprilia το 2022

« Προηγούμενο άρθρο

Το ημερολόγιο του Red Bull Rookies Cup

Χορηγοί
Σχετικά άρθρα
Δημοσκόπηση
ΠΟΙΟΣ ΘΑ ΕΙΝΑΙ Ο ΠΡΩΤΑΘΛΗΤΗΣ ΤΟΥ 2025;
  • Ο ΧΟΡΧΕ ΜΑΡΤΙΝ ΠΟΥ ΘΑ ΑΝΕΒΑΣΕΙ ΤΗΝ ΑΠΡΙΛΙΑ ΣΕ ΑΛΛΟ ΕΠΙΠΕΔΟ
  • Ο ΠΕΚΟ ΜΠΑΝΙΑΪΑ ΠΟΥ ΕΜΑΘΕ ΑΠΟ ΤΑ ΛΑΘΗ ΤΟΥ
  • Ο ΜΑΡΚ ΜΑΡΚΕΘ ΠΟΥ ΟΔΗΓΕΙ ΠΙΑ ΙΔΙΑ ΜΟΤΟΣΥΚΛΕΤΑ ΜΕ ΤΟΝ ΠΕΚΟ
  • Ο ΠΕΔΡΟ ΑΚΟΣΤΑ ΠΟΥ ΕΠΙΣΗΣ ΕΜΑΘΕ ΑΠΟ ΤΑ ΛΑΘΗ ΤΟΥ
  • ΚΑΠΟΙΟΣ ΑΠΟ ΤΟΥΣ ΥΠΟΛΟΙΠΟΥΣ ΟΔΗΓΟΥΣ