• Search
    • Search
    • Βρες ότι χρειάζεσαι γρήγορα και απλά.
4ος Αγώνας - Ισπανία (Jerez)
Ο αγώνας βρίσκεται σε εξέλιξη!
Image
Η πρόκληση που θα αντιμετωπίσει η Honda στο Sachsenring
Χωρίς τον Marc Marquez
Νέα 14/06/2022 - 18:17

Για πρώτη φορά σε πάνω από μια δεκαετία θα υπάρξει ένας νέος αναβάτης και κατασκευαστής που θα πάρει την νίκη στο Sachsenring την Κυριακή. Η Honda φτάνει στη Γερμανία με λίγες πιθανότητες νίκης σε μια πίστα όπου κυριάρχησε πλήρως τα τελευταία 11 χρόνια. Ο Marc Marquez κέρδισε τα τελευταία οκτώ Γερμανικά Grand Prix. Πριν από αυτό ο Dani Pedrosa κέρδισε τρεις φορές στη σειρά. Ο Marquez δεν θα είναι εκεί την Κυριακή για να φτάσει τις εννέα συνεχόμενες νίκες στην μεγάλη κατηγορία, καθώς  αναρρώνει από το χειρουργείο που έκανε πρόσφατα.

Είναι δύσκολοι καιροί για το ιαπωνικό εργοστάσιο που κυριαρχεί στους αγώνες Grand Prix για έξι δεκαετίες. 812 νίκες συνολικά για την Honda συμπεριλαμβανομένων 312 στην κορυφαία κατηγορία σε αυτή την μεγάλη της ιστορία στο Παγκόσμιο Πρωτάθλημα. Αυτή τη σεζόν η Honda έχει μόλις ένα βάθρο, χάρη στην τρίτη θέση του Pol Espargaro στο Qatar. Θα επιστρέψουν σε αυτό το κορυφαίο σκαλί του βάθρου σίγουρα, όσο μακρινό και να φαίνεται αυτό τώρα. Ο αείμνηστος Soichiro Honda δεν θα περίμενε και δεν θα απαιτούσε τίποτα λιγότερο.

Πριν από εξήντα οκτώ χρόνια, ένας νεαρός Soichiro Honda έφτασε στο Isle of Man για να παρακολουθήσει τον αγώνα TT 125cc. Γ'υρισε σπίτι με την υπόσχεση ότι θα επέστρεφε μια μέρα για να πάρει μέρος και να νικήσει. Ήταν μια υπόσχεση που δεν αθέτησε ποτέ. Είναι αυτή η υπόσχεση που αποτελεί τα ίδια τα θεμέλια των αγώνων της Honda και δεν έχει ξεχαστεί ή εγκαταλειφθεί ποτέ.

Δύο πράγματα τον συγκλόνισαν σε εκείνη την πρώτη επίσκεψη στο Isle of Man. Η ταχύτητα και η μηχανική ικανότητα των Ευρωπαίων κατασκευαστών, και ειδικά των άριστα κατασκευασμένων γερμανικών NSU 125cc και 250cc που κυριαρχούσαν στο Παγκόσμιο Πρωτάθλημα. Το δεύτερο σοκ ήταν το αντι-ιαπωνικό αίσθημα του βρετανικού λαού, παρά το γεγονός ότι είχαν περάσει εννέα χρόνια από τη λήξη του Β' Παγκοσμίου Πολέμου. Επέστρεψε στην Ιαπωνία με μια βαλίτσα γεμάτη αλυσίδες, καρμπυρατέρ και λάστιχα έτοιμος να ξεκινήσει το ταξίδι. Πέρασαν πέντε χρόνια πριν επιστρέψει στο Isle of Man, έτοιμος να κατακτήσει τον κόσμο.

Ένα χρόνο αργότερα, η Honda άρχισε να αγωνίζεται στο Mount Asama Volcano Race, που βρίσκεται σε ένα χωριό στους πρόποδες ενός ενεργού ηφαιστείου στο νησί Honshu στην Ιαπωνία. Η επιφάνεια της πίστας μήκους 18 km ήταν συμπιεσμένη ηφαιστειακή τέφρα. Ο κύριος ανταγωνισμός τους προήλθε από τη Yamaha και τη Suzuki. Μια δεκαετία αργότερα πολεμούσαν μεταξύ τους για παγκόσμιους τίτλους.

Ο κύριος Honda επέστρεψε τελικά στο Isle of Man το 1959. Αυτή τη φορά χωρίς βαλίτσα και σημειωματάριο, αλλά με μια ομάδα για να αγωνιστεί στο Παγκόσμιο Πρωτάθλημα. Ήταν ο εναρκτήριος γύρος του Παγκοσμίου Πρωταθλήματος 125cc, δέκα γύροι γύρω από τη συντομευμένη πίστα Clypse TT των 17.365 μέτρων. Τρεις Ιάπωνες αναβάτες που δεν είχαν αγωνιστεί ποτέ σε πλήρη αγώνα στην άσφαλτο και ο Αμερικανός Bill Hand. Διευθυντής ομάδας ήταν ο Kiyoshi Kawashima, ο οποίος αργότερα έγινε Πρόεδρος της Honda Motor Company.

Οι μοτοσυκλέτες RC 142 Honda διέθεταν διπλούς εκκεντροφόρους επικεφαλής που κινούνται με άξονα (bevel-drive) με τέσσερις βαλβίδες ανά κύλινδρο. Μπορεί να είχαν λιγότερη τελική ταχύτητα έναντι των ομολόγων τους στην Ιταλία και την Ανατολική Γερμανία, μπορεί οι αναβάτες τους να μην είχαν εμπειρία, αλλά και οι δύο ήταν συνήθως αξιόπιστοι και δεν τα παρατούσαν ποτέ. Το αποτέλεσμα ήταν το έπαθλο ομάδας συμπεριλαμβανομένης της έκτης θέσης για τον Ιάπωνα αναβάτη, Naomi Taniguchi. Η Honda είχε φτάσει και ο κόσμος έπρεπε να δώσει προσοχή.

Δύο χρόνια αργότερα, η πρώτη από αυτές τις 812 νίκες ήρθε όταν ο Αυστραλός Tom Phillis κέρδισε το Ισπανικό Grand Pix των 125cc  του 1961 στην πίστα Montjuic στη Βαρκελώνη. Στο Hockenheim ο Kanematsu Takahashi έγινε ο πρώτος Ιάπωνας αναβάτης που κέρδισε ένα Grand Prix με μια νίκη στα 250cc. Ο Mike Hailwood κέρδισε τον πρώτο Παγκόσμιο τίτλο της Honda στον προτελευταίο γύρο του Πρωταθλήματος των 250cc του 1961 με τη νίκη στο Kristianstad της Σουηδίας. Ήταν ο πρώτος του Παγκόσμιος τίτλος και η πρώτη ιαπωνική μοτοσυκλέτα που πήρε Παγκόσμιο τίτλο.

Πουθενά περισσότερο από το Sachsenring δεν φαίνεται ακριβώς τι πρόκληση αντιμετωπίζει η Honda. Σε μια πίστα που το ιαπωνικό εργοστάσιο έχει κυριαρχήσει θα πρέπει να βρει και πάλι την δύναμη, χωρίς τον Marc Marquez αυτή τη φορά, και να αποδειχθεί αντάξιο της ιστορίας του. Οι υποσχέσεις που έδωσε ο Soichiro Honda πριν από 68 χρόνια δεν έχουν ξεχαστεί. Δεν θα περίμενε τίποτα λιγότερο.

Επόμενο άρθρο »

Bagnaia: Θέλω να κλείσω την διαφορά από τον Quartararo

« Προηγούμενο άρθρο

Ezpeleta: Προσπαθούμε να πιέσουμε τις ομάδες

Χορηγοί
Σχετικά άρθρα