• Search
    • Search
    • Βρες ότι χρειάζεσαι γρήγορα και απλά.
9ος Αγώνας - Γερμανία (Sachsenring)
Ο αγώνας βρίσκεται σε εξέλιξη!
Image
Repsol Honda: Το εργοστασιακό γραφείο εργασίας
Τί κρύβεται πίσω από τα ρολά της εργοστασιακή ομάδος της Honda; Πώς στήνεται και προετοιμάζεται το pit box της πιο πολυσυζητημένης ομάδας των MotoGP.
Νέα 26/04/2010 - 01:53

Πλέον η ομάδες βρίσκονται στην Ισπανία και από αύριο ημέρα Τετάρτη θα αρχίσουν να στήνουν τον εξοπλισμό τους. Αντικρίζοντας και μόνο οποιοδήποτε pit box μίας ομάδος αντιλαμβάνεται κανείς το μέγεθος και την σπουδαιότητα της παρουσίας της κάθε ομάδος και συνεπώς κατασκευαστή μοτοσικλετών στο χώρο των MotoGP. Ένα πραγματικό μεγαλείο, ένα μοναδικό σόου που θα μπορούσες να το συγκρίνεις μόνο με το αντίστοιχο τερέν της F1. Όσο συναρπαστική, δυναμική και ωραία κι αν φαίνεται η ατμόσφαιρα απ’έξω από το pit box τόσο δύσκολη κι απαιτητική είναι η ζωή μέσα σ’αυτό. Μπήκαμε στο pit box τη εργοστασιακής ομάδος της Honda (Repsol Honda) για να μάθουμε πως στήνεται από το μηδέν το όλο σκηνικό στον αντίστοιχο χώρο της κάθε πίστας. Σκληρή δουλειά και στερήσεις απαιτούνται από το κάθε μέλος της ομάδος σε κάθε αγώνα για να μπορεί κανείς να θαυμάσει την εργοστασιακή εικόνα, τον επαγγελματισμό, τις μεθοδικές εργασίες και την τελειότητα του συνόλου. 

 

Ο χώρος εργασίας της ομάδος του HRC (και κάθε ομάδος) στήνεται και ξεστήνεται σε κάθε αγώνα με βάση τις απαιτήσεις του χώρου της εκάστοτε πίστας για τις τέσσερις ημέρες του κάθε αγώνα. Με λίγα λόγια οι διαστάσεις του “γραφείου” κυμαίνονται (πλάτος: 7-11μέτρα, μήκος: 11μέτρα) από την μία πίστα στην άλλη. 

 

Κατά συνέπεια την πρώτη ημέρα του αγώνα –Τετάρτη- οι οδηγοί των 6 φορτηγών της Repsol Honda και τέσσερις βοηθοί αναλαμβάνουν να καθαρίσουν τον διαθέσιμο χώρο του pit box και να ξεφορτώσουν προοδευτικά τον εξοπλισμό της ομάδος και να γυαλίσουν τα φορτηγά της ομάδας. Το πλήρες σκηνικό στήνεται μέσα σε 6-8ώρες ανάλογα με τον χώρο και τις συνθήκες που επικρατούν.

 

Στις 10:00 το πρωί αρχίζει το ξεφόρτωμα των φορτηγών και το συνθετικό προστατευτικό δάπεδο έχει ήδη στρωθεί στο pit box, συνάμα έχει ξεφορτωθεί όλος ο εξοπλισμός που βρίσκεται κατανεμημένος στα αριθμημένα κιβώτια. Εργασία που απαιτεί περίπου δύο ώρες. Στη συνέχεια συναρμολογούνται τα πάνελ με στόχο να δοθεί η εργοστασιακή ατμόσφαιρα στο pit box της ομάδας. Το προσωπικό ακολουθεί ευλαβικά το αντίστοιχο σχεδιάγραμμα που τοιχοκολλείται στο κέντρο του pit box. Βάση αυτού το καθετί πάει στην κατάλληλη θέση κι όλα –πάγκοι εργασίας, εργαλειοθήκες, monitor, κ.λ.π.- χωρίς να γίνεται άσκοπη σπατάλη του χώρου και του χρόνου.

Χρειάζονται περίπου 45λεπτά για να στηθούν τα 16 monitor, 12 στο χώρο του pit box κι άλλα 4 στο pit lane. Τα επόμενα 90 λεπτά οι τέσσερις μοτοσικλέτες του δύο αναβατών Andrea Dovizioso και Dani Pedrosa μαζί με τα ανταλλακτικά τους και τις εργαλειοθήκες έχουν πλέον βρει τη θέση τους στο pit box της Repsol Honda

 

Ο εξοπλισμός της εργοστασιακής ομάδας της Honda ζυγίζει 18 τόνους και γυρίζει όλες τις πίστες της Ευρώπης με την βοήθεια 6 φορτηγών (νταλίκες). Τα τρία από αυτά μεταφέρουν τις μοτοσικλέτες, τα ανταλλακτικά τους και όλα τα εργαλεία ενώ τα άλλα τρία φέρουν το catering και τα γραφεία (Press και Marketing) της ομάδας. Τα 6 φορτηγά διανύουν 30.000χλμ σε όλη την Ευρώπη ενώ την μεταφορά όλου του υλικού στους αγώνες εκτός Ευρώπης αναλαμβάνει ο διοργανωτής και τα πάντα μεταφέρονται μέσα σε 50 κιβώτια. 

 

Από την στιγμή που θα στηθεί πλήρως το “γραφείο εργασίας” της ομάδας ξεκινάει η δουλειά για το υπόλοιπο προσωπικό. Η ένταση αυξάνεται προοδευτικά από την ημέρα των ελεύθερων δοκιμών (Παρασκευή) και κορυφώνεται την Κυριακή στην διάρκεια του αγώνα. Με το πέρας του αγώνα το προσωπικό ξεκινάει την αντίστροφη εργασία με στόχο να αποσυναρμολογήσει τα πάντα, να τοποθετήσει τον εξοπλισμό στο αντίστοιχο κιβώτιο για να φορτωθούν τα πάντα στις 6 νταλίκες της ομάδας. Πιστέψτε ότι όσο μαγικός κι αν είναι ο χώρος των MotoGP η συγκεκριμένη δουλειά είναι άκρως κουραστική και με τεράστιες ευθύνες. Κι η αλήθεια είναι ότι εργάζεται όλο το προσωπικό για να επιτευχθεί το πλήρες στήσιμο/ξεστήσιμο του pit box. 

 

Το να ζεις και να εργάζεσαι στο box των MotoGP αποτελεί μία από τις πιο σκληρές εργασίες στο χώρο των αγώνων μοτοσικλέτας και χρειάζεται πραγματικό πάθος, διάθεση κι όρεξη για να το φέρεις εις πέρας χωρίς να μεταφέρεις τον εκνευρισμό σου ή τα προσωπικά σου προβλήματα στον εργασιακό χώρο. Αν προσθέσει κανείς τις ημέρες των χειμερινών δοκιμών αντιλαμβάνεται το μέγεθος της εργασίας χωρίς φυσικά να εξαιρείται η φροντίδα του προσωπικού σου εξοπλισμού (ρούχα, laptop, βαλίτσες, κ.λ.π.). Όσο λιγότερα είναι τα μέλη μιας ομάδος τόσο περισσότερες εργασίες πέφτουν στους λιγότερο εξειδικευμένους και πάει λέγοντας.

 

Repsol Honda: Η ομάδα σε νούμερα

Νταλίκες: 6 στο σύνολο, 3 για τα υλικά, 2 για το catering και 1 για τον Ειδικό Τύπο και το Marketing Συνολικό υλικό μεταφοράς: 18τόνοι 

Διανυθείσα απόσταση: 30000χλμ.(περίπου) 

Διαστάσεις “γραφείου”: Πλάτος 7-11m και μήκους 11m ανάλογα με την πίστα. 

Προσωπικό για το στήσιμό του: 6 οδηγοί φορτηγών και τέσσερις μηχανικοί 

Διάρκεια στησίματος “γραφείου”: 8 ώρες 

Έναρξη εργασιών: Την Τετάρτη πριν τον αγώνα της Κυριακής 

Πέρας εργασιών: Την Κυριακή λίγο πριν τα μεσάνυχτα 

Προσωπικό ομάδος Repsol Honda: 50 νοματαίοι 6 μηχανικοί ανά αναβάτη 1 τεχνικός τηλεμετρίας ανά αναβάτη 14 μηχανολόγοι 4 δημοσιογράφοι 11 μάνατζερ (logistics, ανταλλακτικών, συντονισμού και οργάνωσης) 7 προσωπικό catering

Επόμενο άρθρο »

Σε άριστη (σχεδόν) κατάσταση ο Lorenzo

« Προηγούμενο άρθρο

Hayden: “Η Ducati ετοιμάζει την GP11”

Χορηγοί
Σχετικά άρθρα