• Search
    • Search
    • Βρες ότι χρειάζεσαι γρήγορα και απλά.
9ος Αγώνας - Γερμανία (Sachsenring)
Ο αγώνας βρίσκεται σε εξέλιξη!
Image
Paolo Ciabatti: Οι εμφανίσεις στο Qatar ήταν κάτω από τις προσδοκίες μας
Παρά την νίκη Bastianini και την pole του Martin
Νέα 13/03/2022 - 13:41

Ο εναρκτήριος αγώνας στο Qatar άφησε τους άνδρες της Ducati με ανάμεικτα συναισθήματα. Από τη μια ήταν η χαρά της νίκης του Bastianini με τα χρώματα της ομάδας Gresini, από την άλλη η απογοήτευση που κανένας από τους δύο αναβάτες της εργοστασιακής ομάδας δεν έφτασε στον τερματισμό, λόγω λάθους του Bagnaia και ηλεκτρονικής βλάβης του Miller.

Αναμένονταν περισσότερα από την GP22 και αυτό ίσχυε και για τον Paolo Ciabatti. Σε συνέντευξή του στο GPone, ο Ciabatti ξεκίνησε με την νίκη του Bastianini.
 
"Δεν νομίζω ότι το περίμενε κανείς", παραδέχτηκε.  "'Hξερα ότι θα είχε έναν καλό αγώνα γιατί από τότε που ανέβηκε στη GP21, ήδη στις δοκιμές της Jerez, ήταν πάντα πολύ δυνατός και στις δοκιμές του Qatar ήταν ένας από τους αναβάτες με τον καλύτερο ρυθμό. Ήλπιζα ότι θα μπορούσε να ανέβει στο βάθρο, έκανε έναν φανταστικό αγώνα, ξεπερνώντας τις δικές μας, τις προσδοκίες της ομάδας και του ίδιου. Ήταν μια νίκη που άξιζε, γιατί δεν ήρθε χάρη στις κακοτυχίες των άλλων, γι' αυτό. Η μετάβαση στην πιο πρόσφατη έκδοση της GP21, της μοτοσυκλέτας που κέρδισε τους τελευταίους 4 από τους 6 αγώνες πέρυσι, ήταν ένα βήμα προς τα εμπρός για τον Enea και μπόρεσε να το αξιοποιήσει στο έπακρο".

Η περιπέτεια της ομάδας Gresini με την Ducati δεν θα μπορούσε να είχε καλύτερη αρχή…

"Είναι μεγάλη ικανοποίηση για τον Enea αλλά κυρίως για την ομάδα, γνωρίζοντας όλες τις δυσκολίες που υπήρχαν πέρυσι αφού η Nadia αποφάσισε να συνεχίσει το έργο του Fausto. Δεν ήταν μια εύκολη χρονιά για χίλιους λόγους, ξεκινώντας από τους συναισθηματικούς και προχωρώντας στους πρακτικούς. Μαζί τους καταφέραμε να δημιουργήσουμε μια κατάσταση με την οποία είμαστε απόλυτα ικανοποιημένοι, όχι μόνο σε αθλητικό επίπεδο αλλά και σε συναισθηματικό".
 
Τα άσχημα νέα ήρθαν από την εργοστασιακή ομάδα, με τους Bagnaia και Miller να μην καταφέρνουν να φτάσουν στον τερματισμό.

"Είχαμε ένα περίπλοκο Σαββατοκύριακο, το να σκοράρουμε μηδέν βαθμούς είναι ένα πολύ αρνητικό αποτέλεσμα για εμάς. Ο Jack είχε ένα ηλεκτρονικό πρόβλημα που ξεκαθαρίσαμε και δεν θα συμβεί ξανά, αλλά δυστυχώς έπρεπε να σταματήσει. Ο Pecco, ο οποίος έκανε πολύ γρήγορους γύρους, έκανε ένα λάθος εμπλέκοντας και τον Martin. Δεν φέραμε την GP22 στο ντεμπούτο της με τα αποτελέσματα που περιμέναμε, προφανώς κάποιες λεπτομέρειες πρέπει να διευθετηθούν ακόμα".

Δεν ήταν αρκετές οι χειμερινές δοκιμές;

"Σίγουρα το ότι δεν μπορέσαμε να κάνουμε γύρους συνεχώς σε σταθερές συνθήκες δεν μας βοήθησε να βελτιστοποιήσουμε ορισμένες πτυχές της μοτοσυκλέτας που πρέπει ακόμα να κοιτάξουμε. Στη Mandalika βρήκαμε μια πολύ βρώμικη πίστα και τότε η άσφαλτος διαλυόταν. Παρά την pole position του Martin, οι εμφανίσεις στο Qatar ήταν κάτω από τις προσδοκίες μας».

Μερικοί παρατηρητές ερμήνευσαν την επιλογή του Bagnaia και του Miller για διαφορετικό κινητήρα από τους άλλους αναβάτες στη GP22 ως ένδειξη σύγχυσης…

"Αφήνουμε τις ερμηνείες των άλλων σε αυτούς που τις κάνουν. Κατά τη διάρκεια των λίγων ημερών δοκιμών προέκυψε ότι πάνω από όλα ο Bagnaia αλλά και ο Miller πίστευαν ότι η ισχύς του κινητήρα δεν ήταν επαρκώς διαμορφωμένη. Ρώτησαν λοιπόν, μετά τη δοκιμή της Sepang, εάν ήταν δυνατό να αναθεωρηθούν ορισμένα χαρακτηριστικά του κινητήρα. Προσπαθήσαμε να ανταποκριθούμε σε αυτές τις απαιτήσεις και φέραμε αυτό το είδος «υβριδικού» κινητήρα, ο οποίος έχει κάποια χαρακτηριστικά πιο παρόμοια με εκείνα του 2021. Τούτου λεχθέντος, οι άλλοι αναβάτες με την έκδοση του 2022 είχαν δώσει το εντάξει τους για να συνεχίσουν με αυτόν τον κινητήρα, ο οποίος ίσως χρειαστεί να μαλακώσει ξανά στη συμπεριφορά του, κάτι που επέτρεψε στον Marini να σημειώσει τον καλύτερο χρόνο τη 2η μέρα στη Mandalika. Νομίζω ότι μπορώ να πω ότι, όσον αφορά τον Pecco, το γεγονός ότι τελειώνοντας τη σεζόν του 2021 με εξαιρετικό τρόπο, με μεγάλη αυτοπεποίθηση και με πιο προοδευτικό τύπο παράδοσης κινητήρα, μας ώθησε να δημιουργήσουμε μια υβριδική έκδοση του κινητήρα που είχε αυτό το χαρακτηριστικό".
 
Ο Bagnaia παραπονέθηκε στο τέλος του αγώνα: «Δεν είμαι εδώ για να γίνω δοκιμαστικός αναβάτης αλλά για να κερδίσω». Πώς υποδέχτηκες αυτό το ξέσπασμα;

"Η GP22 είχε λύσεις που δεν ήταν πλήρως τακτοποιημένες και είναι κατανοητό ότι ένας αναβάτης, που δεν είχε αγγίξει τη μοτοσυκλέτα από μια συγκεκριμένη άποψη από πέρυσι, καταφέρνοντας να βρει εξαιρετική εμπιστοσύνη σε όλο το πακέτο, πάλευε με κάποιες λύσεις που τον έκαναν να χάσει λίγο την αίσθηση την πρώτη μιάμιση μέρα των δοκιμών. Κατανοώ την άποψή του και λαμβάνουμε υπόψη αυτά που μας λέει".

Υπήρχε υπερβολικός φόρτος εργασίας για αυτόν;

"Η δουλειά διανεμήθηκε σε όλους τους αναβάτες της GP22. Στην περίπτωσή του, όπως και ο στόχος της μάχης για τον τίτλο του Παγκοσμίου Πρωταθλήματος, το γεγονός ότι δοκίμαζε λύσεις που δεν του έδιναν αυτοπεποίθηση τον έκανε νευρικό".

Θα αλλάξει η μέθοδος εργασίας από το GP της Ινδονησίας;

"Είναι ο Dall'Igna που παίρνει ορισμένες αποφάσεις, αλλά πιστεύω ότι η θέληση είναι να καλύψει τις ανάγκες του. Γνωρίζουμε ότι η πίστη του αναβάτη στο σωστό πακέτο πηγαίνει πολύ μακριά, μερικές φορές περισσότερο από την τεχνική καινοτομία".

Το να έχετε 8 μοτοσυκλέτες στην πίστα περιέπλεξε την δουλειά ανάπτυξης της GP22;

"Όχι, υπάρχουν υλικοτεχνικές επιπλοκές, αλλά τις γνωρίζαμε ήδη και τις έχουμε αντιμετωπίσει. Δεν ήταν αυτό το πρόβλημα".

Μιλώντας για προβλήματα που έπρεπε να αντιμετωπιστούν, πριν καν βγείτε στην πίστα έπρεπε να αντιμετωπίσετε την επίθεση των άλλων κατασκευαστών στο μπροστινό σύστημα χαμηλώματος.

"Είναι μια ιστορία που επαναλαμβάνεται ξανά και ξανά και δεν μας δίνει καμία ευχαρίστηση. Θεωρούμε ότι δεν είναι σωστή η αντίδραση άλλων κατασκευαστών να απαγορεύσουν σε μια εταιρεία, η οποία κινείται εντός του κανονισμού, μια επιτρεπόμενη τεχνική λύση. Φαίνεται να βλέπω μια επανάληψη του τι έγινε με φτερά το 2016, με το "κουτάλι" το 2019, με μια ολόκληρη σειρά καινοτομιών που η Ducati ήταν η πρώτη που εισήγαγε. Επινοήσαμε το σύστημα για να κατεβάζουμε τη μοτοσυκλέτα στην εκκίνηση και το αντέγραψαν όλοι, το ίδιο και με τη συσκευή που κατεβάζει το πίσω μέρος κατά τη διάρκεια του αγώνα. Πιστεύω ότι οι λόγοι που αναφέρονται είναι ψευδείς".

Μπορείτε να γίνετε πιο συγκεκριμένος;

"Έχει ειπωθεί ότι είναι ένα σύστημα που δεν μπορεί να χρησιμοποιηθεί σε μοτοσυκλέτες στοκ, θα ήθελα να επισημάνω ότι όλοι οι ανταγωνιστές μας χρησιμοποιούν πνευματικές βαλβίδες που δεν θα χρησιμοποιηθούν ποτέ σε κινητήρες στοκ και το ίδιο ισχύει για τα φρένα carbon. Δύο λύσεις που από την άλλη κοστίζουν πολλά, οπότε μου φαίνεται επιχείρημα που δεν έχει λόγο ύπαρξης, όπως αυτό του κόστους. Ο καθένας εντός του προϋπολογισμού που διαθέτει θα πρέπει να είναι ελεύθερος να κάνει τις δικές του επιλογές, τόσο όσον αφορά τους τεχνολογικούς τομείς στους οποίους θα επενδύσει όσο και για να περιορίσει κατά κάποιο τρόπο τις αμοιβές συμμετοχής των αναβατών. Μου φαίνεται ότι υπάρχουν ομάδες που ξοδεύουν πολλά χρήματα στους αναβάτες τους, οπότε αυτό με κάνει να χαμογελάω όταν μας αφορά. Έχουμε έναν προϋπολογισμό και προσπαθούμε να τον χρησιμοποιήσουμε για να έχουμε ανταγωνιστικούς και νικητές αναβάτες και να κάνουμε την εξέλιξη που χρειαζόμαστε, αυτό είναι όλο. Άλλοι κατασκευαστές αποφασίζουν να ξοδέψουν περισσότερα σε αναβάτες, είναι επιλογή και δεν το κατακρίνω και θα ήθελα να μην πάνε άλλοι να δουν πώς ξοδεύει η Ducati τα χρήματά της στους αγώνες. Τέλος, προβλήθηκε ένα κίνητρο ασφάλειας που θα ήθελα να καταλάβω με βάση το τι προβλήθηκε".

Είναι μια μάχη που έχετε παραιτηθεί ή υπάρχει ακόμα περιθώριο να την κερδίσετε;

"Ελπίζω να επιστρέψει η κοινή λογική και ένα είδος δίκαιου παιχνιδιού που δεν βλέπω στον κόσμο μας από τεχνική άποψη. Εάν κάτι επιτρέπεται από τον κανονισμό και δεν υπάρχουν λόγοι ασφαλείας για να σκεφτούμε την κατάργησή του, θα πρέπει να επιτρέπεται. Η θέση των κατασκευαστών είναι ξεκάθαρη, πέντε θα ήθελαν να το απαγορεύσουν από το 2023 και ένας, δηλαδή εμείς, θα θέλαμε να το διατηρήσουμε. Θα πρέπει να περιμένουμε τι θα αποφασίσει η Επιτροπή GP, η οποία συνήθως προσπαθεί να διατηρήσει μια ορισμένη δικαιοσύνη. Το πρωτάθλημα ανήκει στη FIM και το διαχειρίζεται η Dorna, αυτοί είναι οι φορείς που ενδιαφέρονται περισσότερο να διασφαλίσουν ότι είναι όσο το δυνατόν πιο σωστό τόσο από τεχνικής όσο και από αθλητικής άποψης. Θα χρειαστεί να δούμε τι είδους λύση μπορεί να βρεθεί για αυτό το θέμα. Δυστυχώς μέχρι τώρα δεν ήταν δυνατό να επιτευχθεί κοινή θέση μεταξύ των κατασκευαστών, είναι κρίμα, αλλά προφανώς τα ατομικά συμφέροντα υπερισχύουν της επιθυμίας για ενιαία λύση. Για να την αποκτήσεις θα έπρεπε να τους αλλάξεις γνώμη, είτε όλοι οι άλλοι είτε η Ducati, δεν είναι εύκολη κατάσταση (γέλια)".

Επόμενο άρθρο »

Εκτός Mandalika ο McPhee!

« Προηγούμενο άρθρο

"Όλοι περιμέναμε περισσότερα"

Χορηγοί
Σχετικά άρθρα
Δημοσκόπηση
ΘΑ ΠΑΡΕΙ ΤΟΝ ΤΙΤΛΟ ΤΟΥ 2024 Ο JORGE MARTIN;
  • ΝΑΙ, ΓΙΑ ΝΑ ΔΕΙΞΕΙ ΣΤΗΝ DUCATI ΟΤΙ ΕΚΑΝΕ ΛΑΘΟΣ ΝΑ ΜΗΝ ΤΟΝ ΚΡΑΤΗΣΕΙ
  • ΙΣΩΣ, ΑΛΛΑ ΟΙ BAGNAIA KAI M.MARQUEZ EINAI ΠΟΛΥ ΚΟΝΤΑ ΣΤΗ ΒΑΘΜΟΛΟΓΙΑ
  • ΟΧΙ, Η DUCATI ΔΕΝ ΘΕΛΕΙ ΝΑ ΔΩΣΕΙ ΤΟ Νο 1 ΣTHN APRILIA