• Search
    • Search
    • Βρες ότι χρειάζεσαι γρήγορα και απλά.
1ος Αγώνας - GP Ταϊλάνδης (Burriram)
Ο αγώνας βρίσκεται σε εξέλιξη!
Image
Έτοιμη η Brembo για την πρόκληση της νέας χρονιάς
Νέα 02/03/2022 - 22:48

Για έβδομη σεζόν, η Brembo θα προμηθεύει όλους τους αναβάτες MotoGP με συστήματα πέδησης – και φέτος θα είναι προσαρμοσμένα ατομικά. Η Brembo ενίσχυσε επίσης τη θέση της ως κορυφαίος κατασκευαστήςφρένων στη Moto2 και στη Moto3.

H Brembo δημιούργησε προσαρμόσιμα συστήματα πέδησης για όλους τους 24 αναβάτες που συμμετέχουν στο 21ο πρωτάθλημα MotoGP. Αυτό ακολουθεί ένα νικηφόρο σερί όπου χρησιμοποιήθηκαν φρένα Brembo σε μοτοσυκλέτες που κέρδισαν 33 Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Αναβατών, 34 ΠαγκόσμιαΠρωταθλήματα Κατασκευαστών και θριάμβευσαν σε περισσότερα από 500 Grand Prix με κορυφαίες ομάδες.

Αυτή τη σεζόν, οι 12 ομάδες αποφάσισαν για άλλη μια φορά να βασιστούν στην υψηλή απόδοση, την αξιοπιστία και την ασφάλεια που προσφέρουν τα ανταλλακτικά Brembo. Αυτά περιλαμβάνουν δαγκάνες φρένων, δίσκους carbon, κύριους κυλίνδρους φρένων, αντλίες συμπλέκτη και τακάκια. Για τη σεζόν 2022, η Brembo έχει αναπτύξει τεχνικές λύσεις που επιτρέπουν σε κάθε αναβάτη να προσαρμόσει το σύστημα πέδησης ώστε να ταιριάζει καλύτερα στο ατομικό του στυλ οδήγησης, στην πίστα και στη στρατηγική του αγώνα. 

 

 
Δαγκάνα GP4


Η πλειονότητα των αναβατών συνεχίζει να επιλέγει τη δαγκάνα GP4 της Brembo, η οποία κυκλοφόρησε το 2020. Αυτή η νέα μονομπλόκ δαγκάνα αλουμινίου είναι κατασκευασμένη από συμπαγές κομμάτι αλουμινίου και διαθέτει ακτινωτό εξάρτημα και τέσσερα έμβολα. Από την κυκλοφορία της, έχει γίνει η δαγκάνα επιλογής για τους περισσότερους αναβάτες MotoGP, αν και ορισμένοι εξακολουθούν να προτιμούν να χρησιμοποιούν την έκδοση του 2019.

Ο σχεδιασμός της GP4 περιλαμβάνει εξωτερικά πτερύγια καθώς και άλλα καινοτόμα χαρακτηριστικά, τα οποία συνδυάζονται για να δημιουργήσουν μια δαγκάνα με ένα σύστημα κατά της οπισθέλκουσας σχεδιασμένο να αυξάνει τη ροπή κατά το φρενάρισμα. Λειτουργεί δημιουργώντας μια δύναμη που συμπληρώνει αυτή που δημιουργείται από την υδραυλική πίεση του υγρού φρένων στα έμβολα. Αυτό σημαίνει ότι ο αναβάτης έχει μεγαλύτερο όφελος από την εφαρμογή της ίδιας πίεσης στη μανέτα του φρένου. Εν τω μεταξύ, μια συσκευή ελατηρίου στο σύστημα κατά της οπισθέλκουσας μειώνει την υπολειπόμενη ροπή και σταματά τα τακάκια και τους δίσκους από το να έρχονται σε επαφή μεταξύ τους, το οποίο έχει αποτέλεσμα να επιβραδύνει η μοτοσυκλέτα.

 
Δώδεκα επιλογές δισκόφρενου carbon


Η Brembo προσφέρει μια επιλογή από 12 δίσκους φρένων: έξι διαφορετικές διαμέτρους με καθεμία διαθέσιμη σε προδιαγραφές υλικού High Mass ή Standard Mass. Η πλειονότητα των αναβατών αναμένεται να επιλέξει δίσκους διαμέτρου 340 mm, χωρισμένους σε High και Standard Mass. Ωστόσο, ορισμένες ομάδες θα συνεχίσουν να χρησιμοποιούν και τους δύο τύπους δίσκων διαμέτρου 320 mm. Η σειρά διαθέτει επίσης έναν νέο αεριζόμενο δίσκο άνθρακα διαμέτρου 355 mm, ο οποίος έχει δοκιμαστεί στη Sepang και στη Mandalika και είναι διαθέσιμος για την αρχή της σεζόν. Το κύριο πλεονέκτημά του είναι ο αερισμός που ελέγχεται με ακρίβεια και διατηρεί τον δίσκο δροσερό αυξάνοντας την ανταλλαγή θερμότητας. Σχεδιάστηκε ειδικά για μοτοσυκλέτες σε πίστες που είναι πολύ απαιτητικές στα συστήματα πέδησης όπως το Spielberg, το Motegi, η Sepang ή η Buriram. 

Αυτή η σύνθεση carbon έχει τρία πλεονεκτήματα: μείωση της αδρανούς μάζας, σταθερό συντελεστή τριβής από την αρχή μέχρι το τέλος και απουσία προβλημάτων υπολειπόμενης ροπής που μπορεί να σχετίζονται με χαλύβδινους δίσκους.

Διατίθεται επίσης μια αεριζόμενη έκδοση του δίσκου διαμέτρου 340 mm, η οποία παρουσιάστηκε το 2021 στην Αυστρία, καθιστώντας αυτόν τον μοναδικό δίσκο στη σειρά Brembo που διατίθεται τώρα τόσο σε τυπική όσο και σε αεριζόμενη μορφή. 

 
Η αίσθηση φρεναρίσματος


Η Brembo μπορεί να προσαρμόσει την «αντιδραστικότητα» του ελέγχου πέδησης ανάλογα με τον τρόπο που οδηγεί κάθε αναβάτης χάρη στους διαφορετικούς κύριους κυλίνδρους που διατίθενται για κάθε μεταξόνιο. Κάθε μοτοσυκλέτα διαθέτει επίσης έναν ρυθμιστή τηλεχειρισμού, που ελέγχεται από το αριστερό χέρι του αναβάτη, για να μεταβάλλει τη θέση του μοχλού του φρένου ακόμα και όταν η μοτοσυκλέτα κινείται. 


Η Brembo διαπιστώνει ότι περισσότερο από το ένα τρίτο των αναβατών MotoGP χρησιμοποιούν τακτικά το πίσω φρένο αντίχειρα. Αυτό το χαρακτηριστικό, που εισήχθη τη δεκαετία του 1990 για τον Mick Doohan, επιτρέπει στον αναβάτη να πατήσει το πίσω φρένο πατώντας ένα μοχλό που βρίσκεται στο αριστερό μέρος του τιμονιού. Για τη σεζόν 2022, υπάρχουν δύο παραλλαγές. Το πρώτο και πιο συχνά χρησιμοποιούμενο είναι ένα κλειστό κύκλωμα με κεντρικό κύλινδρο και πεντάλ αντίχειρα, χρησιμοποιώντας μια πίσω δαγκάνα δύο εμβόλων. Το δεύτερο έχει δύο διακριτά κυκλώματα, καθένα από τα οποία ενεργεί σε δύο ή τέσσερα έμβολα μέσα στην πίσω δαγκάνα. Στο πρώτο, το ένα σύστημα αποκλείει το άλλο. Στο δεύτερο, μπορούν να λειτουργούν ταυτόχρονα. Μια άλλη παραλλαγή του κλασσικού πίσω φρένου αντίχειρα είναι η αντλία ώθησης και έλξης, που παρουσιάστηκε το 2019 και τώρα έχει βελτιστοποιηθεί για μέγιστη απόδοση. Έχει διπλή λειτουργία και μπορεί να χρησιμοποιηθεί τόσο με τον αντίχειρα όσο και με το δείκτη. Όταν χρησιμοποιείται με το δείκτη, τοποθετείται στο μοχλό σε γωνία 180° σε σύγκριση με όταν χρησιμοποιείται με τον αντίχειρα. Αυτό αυξάνει το κράτημα στο μοχλό όταν η μοτοσυκλέτα επιβραδύνει. 


 
Τροχοί Marchesini

Για τη σεζόν 2022, οκτώ από τις 12 ομάδες χρησιμοποιούν σφυρηλατημένες ζάντες μαγνησίου από τη Marchesini. Οι ζάντες Marchesini έχουν είτε  5 είτε 7 ακτίνες μπροστά και 7 ακτίνες πίσω. Οι τροχοί της Marchesini, μέρος του ομίλου Brembo, είναι ελαφρύτεροι, κάτι που προσφέρει πλεονεκτήματα κατά την επιτάχυνση, την αλλαγή κατεύθυνσης και – το πιο κρίσιμο – κατά την είσοδο σε μια στροφή και το φρενάρισμα, το στρίψιμο σε υψηλές γωνίες κλίσης (έως 60°) και κατά την έξοδο από τη στροφή με τέρμα γκάζι, όταν η μοτοσυκλέτα είναι σε κλίση.

 

 Η συμμετοχή της Brembo στη Moto2 και στη Moto3 επιβεβαιώθηκε με τα εμπορικά σήματα SBS Friction και J.Juan

Η Brembo επιβεβαιώθηκε ως ο κορυφαίος κατασκευαστής συστημάτων πέδησης για τα Παγκόσμια Πρωταθλήματα Moto2 και Moto3 μετά από δοκιμές σε Jerez και Portimao. Και οι 15 ομάδες στη Moto2 καθώς και οι 15 ομάδες στη Moto3 έχουν επιλέξει δαγκάνες από την εταιρεία με έδρα το Μπέργκαμο. Όσον αφορά τα άλλα εξαρτήματα, περίπου το 50% επέλεξε τους χαλύβδινους δίσκους Brembo, το 80% τα τακάκια Brembo, το 90%  τους κύριους κυλίνδρους Brembo και λίγο λιγότερο από το 50% τους τροχούς Marchesini της Brembo.

Η SBS Friction και η J.Juan, που αποκτήθηκαν πρόσφατα από τον Όμιλο Brembo, προμηθεύουν επίσης ορισμένες από τις ομάδες Moto2 και Moto3. Η SBS είναι πρωτοπόρος στην ανάπτυξη, παραγωγή και διανομή τακακιών φρένων και υλικών τριβής μετά την αγορά για μοτοσικλέτες, σκούτερ, ATV/UTV, αυτοκίνητα και βιομηχανικές εφαρμογές, ενώ η J.Juan είναι ηγέτης στην ανάπτυξη και παραγωγή εξαρτημάτων εύκαμπτων σωληνακίων φρένων και συστημάτων πέδησης με μεταλλική πλέξη για τη βιομηχανία μοτοσυκλετών.

 

 

Επόμενο άρθρο »

2022 MOTOGPWORLD PADDOCK «0» @Doha

« Προηγούμενο άρθρο

Bagnaia και Ducati στοχεύουν στο καλύτερο δυνατό αποτέλεσμα

Χορηγοί
Σχετικά άρθρα
Δημοσκόπηση
ΠΟΙΟΣ ΘΑ ΕΙΝΑΙ Ο ΠΡΩΤΑΘΛΗΤΗΣ ΤΟΥ 2025;
  • Ο ΧΟΡΧΕ ΜΑΡΤΙΝ ΠΟΥ ΘΑ ΑΝΕΒΑΣΕΙ ΤΗΝ ΑΠΡΙΛΙΑ ΣΕ ΑΛΛΟ ΕΠΙΠΕΔΟ
  • Ο ΠΕΚΟ ΜΠΑΝΙΑΪΑ ΠΟΥ ΕΜΑΘΕ ΑΠΟ ΤΑ ΛΑΘΗ ΤΟΥ
  • Ο ΜΑΡΚ ΜΑΡΚΕΘ ΠΟΥ ΟΔΗΓΕΙ ΠΙΑ ΙΔΙΑ ΜΟΤΟΣΥΚΛΕΤΑ ΜΕ ΤΟΝ ΠΕΚΟ
  • Ο ΠΕΔΡΟ ΑΚΟΣΤΑ ΠΟΥ ΕΠΙΣΗΣ ΕΜΑΘΕ ΑΠΟ ΤΑ ΛΑΘΗ ΤΟΥ
  • ΚΑΠΟΙΟΣ ΑΠΟ ΤΟΥΣ ΥΠΟΛΟΙΠΟΥΣ ΟΔΗΓΟΥΣ