• Search
    • Search
    • Βρες ότι χρειάζεσαι γρήγορα και απλά.
1ος Αγώνας - GP Ταϊλάνδης (Burriram)
Ο αγώνας βρίσκεται σε εξέλιξη!
Image
Είναι ο Dovizioso η σωστή επιλογή για την Yamaha το 2022;
Νέα 02/12/2021 - 17:07

Ο Darryn Binder που μεταφέρθηκε κατευθείαν από την Moto3 στα MotoGP για να αγωνιστεί με τη νεοσύστατη ομάδα WithU RNF Yamaha για τη σεζόν του 2022 αντιμετωπίστηκε με ένα μείγμα δυσπιστίας και απογοήτευσης από πολλές πλευρές.

Αλλά υπάρχει επιχείρημα ότι η πιο μπερδεμένη απόφαση γύρω από τη νέα ομάδα της Yamaha είναι στην πραγματικότητα η παρουσία του 35χρονου Andrea Dovizioso στην άλλη πλευρά του γκαράζ.

Λοιπόν, ίσως η σύγχυση δεν είναι η σωστή λέξη, γιατί γνωρίζουμε ακριβώς γιατί ο Dovizioso έχει υπογράψει συμβόλαιο με την νέα ομάδα– και δεν οφείλεται στο ότι τερμάτισε δεύτερος σε τρία πρωταθλήματα ή στο ότι έχει κερδίσει 15 αγώνες.

Αντίθετα, υπέγραψε χάρη στα χρήματα, με την ιταλική ενεργειακή εταιρεία WithU να ξεκαθαρίζει ότι ήθελε έναν Ιταλό αναβάτη στη νέα της ομάδα– και, με την προώθηση του Franco Morbidelli από την προκάτοχο της ομάδας, Petronas Yamaha, στην εργοστασιακή ομάδα, οι επιλογές ήταν κάπως περιορισμένες.

Γι' αυτό, για παράδειγμα, πιστεύεται ότι ο Dovizioso δεν ήταν η πρώτη επιλογή για να αντικαταστήσει τον Valentino Rossi ως ο κορυφαίος δορυφορικός αναβάτης της Yamaha.

Μάλλον, ενώ ήταν ακόμα υπό την αιγίδα της Sepang Racing και με τα χρήματα της Petronas να αναμένεται να χρηματοδοτούν την ομάδα ακόμη το 2022, η ομάδα προσπάθησε να στρατολογήσει μια σειρά από άλλα νεαρά ταλέντα όπως ο προστατευόμενος του Rossi, Marco Bezzecchi.
Στη συνέχεια, η απροσδόκητη προώθηση του Morbidelli στη μέση της σεζόν έγινε αναπόφευκτη καθώς η σχέση της εργοστασιακής ομάδας με τον Maverick Vinales κατέρρευσε περίπου την ίδια στιγμή που κατέρρευσε και η συνεργασία της Sepang με την δορυφορική ομάδα. Καθώς διαμορφώθηκε η νέα δομή RNF Racing, δεν έμειναν πολλά νεαρά ιταλικά ονόματα στο τραπέζι.

Το κίνητρο πίσω από την προκύπτουσα υπογραφή του Dovizioso δεν είναι κάτι για το οποίο ο αρχηγός της ομάδας Razlan Razali ήταν ιδιαίτερα μυστικοπαθής.
Η οικονομική υποστήριξη της WithU είναι ο μόνος λόγος που ο Razali μπόρεσε να σώσει μια ομάδα από τις στάχτες της Sepang Racing – και ο Dovi ήταν βασικός παράγοντας στην εξασφάλιση του χορηγού.
Αλλά έτσι είναι τα MotoGP, και παρόλο που η υπογραφή του Ιταλού μπορεί να οφείλεται σε χορηγούς, δεν είναι ο πρώτος αναβάτης που βρίσκει ποτέ τον δρόμο του σε μια ομάδα λόγω οικονομικών υποστηρικτών, ακόμα κι αν αυτό έχει γίνει κάτι σπάνιο τις τελευταίες σεζόν.

Αυτή η πρακτική ήταν κάποτε χαρακτηριστική στις πιο μικρές ομάδες του grid , αλλά οι γενναιόδωρες επιδοτήσεις της Dorna σε δορυφορικές ομάδες τα τελευταία χρόνια σημαίνει ότι είναι ένα ζήτημα που τώρα υποβιβάζεται κυρίως στην Moto2 και στην Moto3, με την πρακτική να εξακολουθεί να είναι σημαντική στη μεσαία κατηγορία.

Από τους 24 αναβάτες στο πρόσφατα διευρυμένο grid των MotoGP του 2022, στην πραγματικότητα, αναμφισβήτητα μόνο τρεις από αυτούς είναι εκεί μέσω κάποιου είδους υποστήριξης, με τον Dovizioso και τον ομόσταυλό του, Darryn Binder (ο οποίος υποστηρίζεται από την εταιρεία γεννητριών Green Power) na ενώνονται με τoν αναβάτη της LCR Honda, Takaaki Nakagami, ο οποίος έχει την υποστήριξη τόσο της ιαπωνικής εταιρείας καυσίμων Idemitsu όσο και της ίδιας της Honda.

Αυτό, φυσικά, δεν αποτελεί θέμα από μόνο του, εφόσον ο Dovizioso μπορεί να βρίσκεται μέσα στον ανταγωνισμό την επόμενη σεζόν – κάτι για το οποίο το αφεντικό της ομάδας Razali ανέφερε πρόσφατα στο MotoGP.com ότι δεν αμφιβάλλει.

"Νομίζω ότι την επόμενη χρονιά θα θέλει να το κάνει", είπε ο Μαλαισιανός σχετικά με την επιστροφή του Dovizioso μετά από μια απουσία εννιά μηνών στις αρχές του 2021, που έσπασε μόνο όταν επιλέχτηκε για να αντικαταστήσει τον Morbidelli.

"Δεν βλέπω το νόημα να επιστρέψει και να μην προσπαθήσει".

"Με την ισορροπία εμπειρίας και νιότης, νομίζω ότι περιμένουμε από τον Andrea να τα πάει καλά και να παλέψει για το πρωτάθλημα".

Είναι δύσκολο να το δούμε αυτό ως κάτι άλλο εκτός από έναν μάλλον αισιόδοξο ισχυρισμό, δεδομένου του ρυθμού που έχει δείξει μέχρι τώρα ο Dovizioso στους πέντε γύρους στους οποίους αγωνίστηκε στο τέλος της σεζόν του 2021.

Κατάφερε να συγκεντρώσει μόλις 12 βαθμούς από αυτούς τους πέντε αγώνες, αν και προσαρμόστηκε ξανά σε μια Yamaha μετά από ένα μεγάλο διάλειμμα από τους αγώνες και οκτώ σεζόν σε μια Ducati πριν από αυτό.

Δεδομένου αυτού, είναι δύσκολο να φανταστεί κανείς ότι ο βετεράνος αναβάτης (που θα γίνει ο γηραιότερος στο πρωτάθλημα κατά τρεισήμισι χρόνια μετά την αποχώρηση του Rossi) θα έχει ρεαλιστικά μια ευκαιρία για τον τίτλο σε αυτή τη φόρμα, ακόμη και με περισσότερα χιλιόμετρα πάνω στη Yamaha όταν το 2022 αρχίσει.

Αλλά ο Dovizioso έχει υπογράψει απευθείας συμβόλαιο με τη Yamaha και όχι με την ομάδα RNF (και πιθανότατα με σχετικά γενναιόδωρο μισθό χάρη στα χρήματα που εξοικονομήθηκαν από την αποχώρηση του Vinales). Και η Yamaha δεν θα κρατούσε έναν μη ανταγωνιστικό αναβάτη χωρίς λόγο.

Ο Dovizioso θα φέρει κάτι που θα έρθει ως μια πολύ αναγκαία ώθηση στη εταιρία: εμπειρία, γνώση και αποδεδειγμένη διαφωνία στην ανάπτυξη των μοτοσυκλετών, όλοι βασικοί παράγοντες για το 2022, καθώς η Yamaha ετοιμάζεται να απαντήσει στις εκκλήσεις του Fabio Quartararo για περισσότερη δύναμη από την επόμενη γενιά της M1.

Και ο Dovizioso θα συνεργαστεί με τον έμπειρο βετεράνο αρχηγό του πληρώματος Ramon Forcada, ο οποίος δεν μεταφέρθηκε στην εργοστασιακή ομάδα μαζί με τον Morbidelli.

Αυτή η απόφαση ήταν μέρος μιας προσπάθειας να αποφευχθεί η καταστροφή της δομής της νέας ομάδας πριν καν αρχίσει να υφίσταται. Και είναι άλλος ένας υπαινιγμός ότι ο Dovizioso έχει ακόμα έναν βασικό ρόλο να παίξει στα σχέδια της Yamaha για το μέλλον.

"Η εμπειρία μου με Andrea είναι ότι είναι πολύ αναλυτικός", πρόσθεσε ο Razali.
"Είναι πολύ ξεκάθαρος σε αυτό που θέλει, το πρόβλημα με τις μοτοσυκλέτες, επομένως η Yamaha έδωσε μεγάλη έμφαση στα σχόλιά του".

"Νομίζω ότι η Yamaha χρειάζεται μια διαφορετική οπτική γωνία από έναν διαφορετικό αναβάτη, ειδικά έναν έμπειρο, και θα συμβάλει στην όλη εξέλιξη και θα βοηθήσει επίσης τον Darryn ταυτόχρονα".

Έτσι, ο Dovi μπορεί να έχει μεγάλο ρόλο να παίξει στο κυνήγι του τίτλου της Yamaha το 2022. Αλλά πιθανοκρατικά δεν θα είναι πουθενά κοντά στη διεκδίκηση του πρωταθλήματος.

Επόμενο άρθρο »

Ο Pedro Acosta λιποθύμησε κατά τη διάρκεια εκδήλωσης

« Προηγούμενο άρθρο

H GP19 "πολύ επιθετική"

Χορηγοί
Σχετικά άρθρα
Δημοσκόπηση
ΠΟΙΟΣ ΘΑ ΕΙΝΑΙ Ο ΠΡΩΤΑΘΛΗΤΗΣ ΤΟΥ 2025;
  • Ο ΧΟΡΧΕ ΜΑΡΤΙΝ ΠΟΥ ΘΑ ΑΝΕΒΑΣΕΙ ΤΗΝ ΑΠΡΙΛΙΑ ΣΕ ΑΛΛΟ ΕΠΙΠΕΔΟ
  • Ο ΠΕΚΟ ΜΠΑΝΙΑΪΑ ΠΟΥ ΕΜΑΘΕ ΑΠΟ ΤΑ ΛΑΘΗ ΤΟΥ
  • Ο ΜΑΡΚ ΜΑΡΚΕΘ ΠΟΥ ΟΔΗΓΕΙ ΠΙΑ ΙΔΙΑ ΜΟΤΟΣΥΚΛΕΤΑ ΜΕ ΤΟΝ ΠΕΚΟ
  • Ο ΠΕΔΡΟ ΑΚΟΣΤΑ ΠΟΥ ΕΠΙΣΗΣ ΕΜΑΘΕ ΑΠΟ ΤΑ ΛΑΘΗ ΤΟΥ
  • ΚΑΠΟΙΟΣ ΑΠΟ ΤΟΥΣ ΥΠΟΛΟΙΠΟΥΣ ΟΔΗΓΟΥΣ