• Search
    • Search
    • Βρες ότι χρειάζεσαι γρήγορα και απλά.
9ος Αγώνας - Γερμανία (Sachsenring)
Ο αγώνας βρίσκεται σε εξέλιξη!
Image
H BREMBO στο MotoGP του 2021
Για 6η χρονιά όλοι οι 22 οδηγοί με φρένα της
Νέα 28/03/2021 - 11:20


 

 

Με συμμετοχές σε 43 πρωταθλήματα στη μεγάλη κατηγορία (MotoGP and 500), στη διάρκεια των οποίων τα φρένα Brembo κέρδισαν 32 Πρωταθλήματα Οδηγών, 33 Πρωταθλήματα Κατασκευαστών και πάνω από 500 νίκες, η Brembo φέτος φτιάχνει ειδικά εξατομικευμένα συστήματα φρεναρίσματος για τον καθένα από τους 22 που συμμετέχουν στο 20ο Πρωτάθλημα MotoGP, από το 2002 που η μεγάλη κατηγορία ονομάστηκε έτσι αντικαθιστώντας τα 500.

Και οι 11 ομάδες επέλεξαν την αξιοπιστία και την ασφάλεια που εγγυάται η Brembo στην επιλογή των υλικών που περιλαμβάνουν: δαγκάνες, carbon δίσκους και τακάκια, τρόμπες φρένου και συμπλέκτη.

Δαγκάνα GP4

Στο ξεκίνημα του πρωταθλήματος του 2020 παρουσιάστηκε η GP4, η νέα monobloc δαγκάνα αλουμινίου, που φτιάχνεται από ένα μασίφ κομμάτι αλουμινίου, με ακτινική διάταξη και 4 πιστόνια. Έγινε η δαγκάνα αναφοράς για τους περισσότερους οδηγούς του MotoGP, αν και μερικοί προτίμησαν να συνεχίσουν με αυτήν του 2019, λόγω συνήθειας στην αίσθηση και στη διαφορετική απόδοση.

Αυτή η δαγκάνα χαρακτηρίζεται από ένα extreme design με την παρουσία μικρών πτερυγίων στο εξωτερικό του σώματος και υπάρχουν και καινοτόμα στοιχεία με ένα σύστημα που να μην επιτρέπει ούτε τις μικρές κινήσεις. Τα συστήματά της επιτρέπουν στον οδηγό να εφαρμόζει τη δική του δύναμη που προστίθεται σε αυτήν που δημιουργεί η υδραυλική πίεση στα υγρά των φρένων και στα τακάκια. Με αυτό τον τρόπο η δύναμη που βάζει ο οδηγός στη μανέτα του φρένου, πολλαπλασιάζεται. 

Χάρις σε ένα ελατήριο το σύστημα anti-drag επιτρέπει μείωση της υπολειπόμενης ροπής και έτσι αποφεύγεται η επαφή μεταξύ των δίσκων και των τακακιών όταν δεν πιέζεται η μανέτα, πράγμα που θα μείωνε την ταχύτητα της μοτοσυκλέτας, χωρίς να το θέλει ο οδηγός. 


 

10 λύσεις για carbon δισκόπλακες

Η μεγάλη πλειοψηφία των οδηγών θα διαλέξει δίσκους διαμέτρου 340 mm, είτε υψηλής μάζας (High Mass) είτε στάνταρτ (low mass). Μερικές ομάδες θα συνεχίσουν να χρησιμοποιούν τις αντίστοιχες μάζες σε διάμετρο 320 mm.


 

Επίσης για κάθε περίπτωση δισκόπλακας και τακακιού, υπάρχουν δύο γόμες carbon, που διαφέρουν ως προς το αρχικό “δάγκωμα” στο φρενάρισμα και στην αντίσταση σε υψηλές θερμοκρασίες. 

Συνολικά οι οδηγοί έχουν 10 διαφορετικές επιλογές: 5 γεωμετρίες δίσκων και κάθε γεωμετρία με δύο υλικά (High Mass και Standard Mass). 

Ανάμεσα σε αυτές τις 5 γεωμετρίες έρχεται και μια καινοτομία που η Brembo θα έχει διαθέσιμη φέτος, τους αεριζόμενους carbon δίσκους. Tα χαρακτηριστικά του δίσκου αυτού είναι ο αερισμός που διευκολύνει τη μεταφορά θερμότητας και κατ' επέκταση βελτιώνει την ψύξη των δίσκων. Αυτή είναι μια λύση που σχεδιάστηκε ειδικά για πίστες που είναι πολύ απαιτητικές από το σύστημα φρεναρίσματος, όπως οι Spielberg, Motegi, Sepang και Buriram.

Το Carbon δίνει ένα τριπλό πλεονέκτημα: μείωση της κινούμενης μάζας, ίδια απόδοση από το ξεκίνημα μέχρι το τέλος του αγώνα και απουσία της υστέρησης που παρουσιάζουν οι ατσαλένιοι δίσκοι. 

 

Προσοχή στην αίσθηση φρεναρίσματος

Οι τύποι της τρόμπας φρένου διαφέρουν ως προς το μεταξόνιο τους, ώστε να προσαρμόζονται στον κάθε αγώνα και στο κοντρόλ που θέλει να αισθάνεται ο κάθε οδηγός. Επίσης υπάρχει το σύστημα ρύθμισης από το αριστερό χέρι του οδηγού, που ακόμη και μέσα στον αγώνα ρυθμίζει τη διαδρομή της μανέτας. 

Επίσης η Βrembo, μας πληροφορεί ότι πάνω από το 1/3 των οδηγών χρησιμοποιεί την τρόμπα φρένου που ενεργοποιείται από τον αντίχειρα του αριστερού χεριού, για το πίσω φρένο. Μια τεχνική λύση που έρχεται από τη δεκαετία του '90, για να υποστηρίξει τότε το πρόβλημα του Mick Doohan.

Μάλιστα υπάρχουν διαθέσιμες δύο εκδόσεις της τρόμπας φρένου αντίχειρα για το 2021, μια με ένα κύκλωμα που εφαρμόζει τη δύναμη σε μια 2πίστονη πίσω δαγκάνα και μια με δύο ξεχωριστά κυκλώματα που το καθένα εφαρμόζεται στα δύο πιστόνια από μια 4πίστονη δαγκάνα. 

Από το 2019 υπάρχει και η έκδοση με δύο μανέτες αφού εκτός από αυτή που ενεργοποιείται από τον αντίχειρα, υπάρχει και μια μπροστά που ενεργοποιείται από τον δείκτη., ανάλογα με την προτίμηση του οδηγού. 

 

Τροχοί Marchesini

Οι σφυρήλατοι τροχοί μαγνησίου Marchesini θα χρησιμοποιηθούν από την πλειοψηφία των οδηγών του MotoGP, με 7 ομάδες από τις 11 να τους προτιμούν. Οι τροχοί Marchesini ανήκουν στο Brembo Group. 


 

Νέο σύστημα για την Moto3 και παρουσία στην Moto2

Μετά τα τεστ σε Jerez και Portimao, η Brembo επίσημα παρουσιάζει το νέο σύστημα φρεναρίσματος για την Moto3, ενώ το σύστημα για την Moto2 μένει αναλλοίωτο. 

Το νέο σύστημα είναι 200 γραμμάρια ελαφρύτερο από το περσινό. Νέα monobloc δαγκάνα αλουμινίου που κατασκευάζεται από ένα μασίφ κομμάτι αλουμινίου με ράντιαλ σύνδεση στο πιρούνι, με 2 πιστόνια διαμέτρου 32 mm και με φτεράκια για μεγαλύτερη απαγωγή θερμότητας. Η νέα αυτή δαγκάνα της Moto3 μοιάζει με την GP4 του MotoGP.

Ο νέος αλουμινένιος δίσκος έχει μειωμένο βάρος με στόχο τη μείωση των κινούμενων μαζών. 

Tα μεγάλα νέα είναι η παρουσίαση του συστήματος ταχυτήτων μεταξονίου, που γεννήθηκε με την τρόμπα RCS των μοτοσυκλετών δρόμου και τώρα μπαίνει και στις αγωνιστικές μοτοσυκλέτες. Η νέα τρόμπα χαρακτηρίζεται από τη χρήση μικρότερης διαμέτρου πιστονιών – μια επιλογή μεταξύ 14 mm και 15 mm και όχι το μέχρι τώρα στάνταρ 16 mm – με τον οδηγό να έχει τη δυνατότητα να ρυθμίζει την απόσταση της μανέτας από 18 mm έως 20 mm, ανάλογα με το οδηγικό του στυλ ή την πίστα. 

Χάρις σε αυτές τις ρυθμίσεις στο μεταξόνιο (της τρόμπας φρένου) ο οδηγός μπορεί να έχει όφελος από ένα πιο ομαλό ή πιο επιθετικό σύστημα φρεναρίσματος στις διάφορες οδηγικές φάσεις. 

Moto3
Moto3

Το σύστημα συμπληρώνεται από τα τακάκια Z04 και τα νέα Z16.

Η Brembo εξοπλίζει περίπου το 100% των 15 ομάδων Moto2 και 14 της Moto3 με δαγκάνες, 50% με ατσαλένιους δίσκους, 75% με τακάκια with pads, 90% με τρόμπες και λίγο κάτω από 50% με τροχούς Marchesini.

Πίσω φρένο στο αριστερό μέρος του τιμονιού με αντίχειρα
Πίσω φρένο στο αριστερό μέρος του τιμονιού με αντίχειρα

Επόμενο άρθρο »

Pol Espargaro: Το σκέφτομαι πολύ…

« Προηγούμενο άρθρο

Bagnaia: Το καλύτερο ξεκίνημα σ’ αυτό το νέο κεφάλαιο!

Χορηγοί
Σχετικά άρθρα