• Search
    • Search
    • Βρες ότι χρειάζεσαι γρήγορα και απλά.
9ος Αγώνας - Γερμανία (Sachsenring)
Ο αγώνας βρίσκεται σε εξέλιξη!
Image
AOYAMA: Χωρίς ηλεκτρονικά βοηθήματα!
Ο Ιάπωνας θέλει να καταλάβει την πραγματική συμπεριφορά της μοτοσυκλέτας του
Νέα 05/01/2010 - 09:44

Είναι γνωστό ότι πλέον η οδήγηση μιας πρωτότυπης μοτοσυκλέτας 800cc βασίζεται σε μεγάλο βαθμό στη χρήση ηλεκτρονικών βοηθημάτων. Θα περίμενε λοιπόν κανείς, ένας rookie να χρησιμοποιήσει όλα αυτά τα βοηθήματα, στην προσπάθεια προσαρμογής του πάνω στην καινούρια του μοτοσυκλέτα. Όμως, αυτό δεν ίσχυσε στην περίπτωση του αναβάτης της Ιnterwetten Honda, Hiroshi Aoyama.

 

Ο Ιάπωνας δοκίμασε αρχικά στην Valencia τη μοτοσυκλέτα με τα ηλεκτρονικά απενεργοποιημένα, κάτι που επαναλήφθηκε και στις δοκιμές της Sepang, στα τέλη Δεκεμβρίου. "Βασικά, στην Valencia η ιδέα μου ήταν να περιορίσουμε τη χρήση ηλεκτρονικών βοηθημάτων και η Honda συμφώνησε απόλυτα", δήλωσε ο Tom Jojic, τεχνικός διευθυντής της ομάδας.

 

"Αφού έκανα τη συγκεκριμένη πρόταση, η Honda με ευχαρίστηση κινήθηκε προς τη συγκεκριμένη κατεύθυνση." Σε ερώτηση αν η απόφαση αυτή ήταν γενναία, ο Jojic απάντησε: "Κατά κάποιο τρόπο... Αλλά δεν πρέπει να ξεχνάμε πως παρότι ο Hiro είναι ένας rookie στα MotoGP, είναι ταυτόχρονα και ένας Παγκόσμιος Πρωταθλητής. Οι Πρωταθλητές των ΜotoGP είναι συνήθως πρώην Πρωταθλητές στα 250cc. Ο Casey διεκδίκησε τον Τίτλο στα 250cc, αλλά δεν τα κατάφερε. Πρόκειται για τους καλύτερους αναβάτες στον κόσμο. Αν κάποιος σαν τον Hiro δεν μπορεί να ελέγξει τη μοτοσυκλέτα χωρίς βοηθήματα, τότε κανείς δεν μπορεί."

 

"Αυτό που ήθελα δεν ήταν να δημιουργήσω πίεση στον Hiro, σχετικά με τα γυρολόγια. Προς το παρόν δεν υπάρχει τέτοια ανάγκη. Κάνουμε δοκιμές. Κανείς δε νοιάζεται αν είμαστε πιο αργοί από τον ανταγωνισμό στις δοκιμές της Valencia. Αυτό που ο αναβάτης πρέπει να μάθει είναι η πραγματική συμπεριφορά της μοτοσυκλέτας. Δε θα είχε νόημα να χρησιμοποιήσουμε τα βοηθήματα εξ αρχής, κρύβοντας αυτό το χαρακτήρα", τόνισε ο Jojic.

 

"Θέλαμε ο Hiro να αποκτήσει την ακριβή αίσθηση της μοτοσυκλέτας. Να κάνει γύρους στην πίστα και να καταλάβει τη συμπεριφορά της. Ξέρω ότι με τα ηλεκτρονικά ενεργοποιημένα θα μπορούσαμε να κάνουμε καλύτερους χρόνους και να καλύψουμε κάποιες ατέλειες, όμως δεν είναι αυτό το ζητούμενο. Ο Hiro πρέπει να μάθει πότε χρειάζεται πραγματικά βοήθεια. Πάντως, στο τέλος των δοκιμών στην Valencia ενεργοποιήσαμε κάποια βοηθήματα, μόνο και μόνο για δει ο αναβάτης μας πως συμπεριφέρεται η μοτοσυκλέτα και με την παρουσία αυτών", συμπλήρωσε ο υπεύθυνος της ομάδας.

 

"Δουλειά της ομάδας είναι να αναλύσουμε τώρα την τηλεμετρία και να αξιολογήσουμε βάσει της εμπειρίας μας τι χρειάζεται ο αναβάτης μας, ώστε να κινηθεί γρηγορότερα. Όσο γρηγορότερα κατανοήσει ο αναβάτης μας τη μοτοσυκλέτα, τόσο ευκολότερη θα είναι η δουλειά μας. Στην Sepang το μόνο νέο εξάρτημα που δοκιμάσαμε ήταν το κιβώτιο. Κάνουμε ένα βήμα κάθε φορά", σημείωσε ο Jojic.

 

Μιλώντας ξεχωριστά, ο Aoyama επιβεβαίωσε ότι πραγματοποίησε τις δοκιμές, αρχικά χωρίς καθόλου ηλεκτρονικά βοηθήματα και μετά αυξάνοντας σταδιακά της παρουσία τους". Προς το παρόν, ο Hiro οδηγεί με το στυλ που είχε στα 250cc, αλλά σιγά σιγά προσαρμόζεται. Ο ίδιος πιστεύει ότι κουβαλάει μεγαλύτερη ταχύτητα μέσα στη στροφή, από όσο πρέπει, γεγονός που επηρεάζει την έξοδό του. Δηλαδή, δε χρησιμοποιεί όλη τη διαθέσιμη δύναμη από τον κινητήρα. Πάντως, αυτό το λίγο καιρό που συνεργαζόμαστε ήδη έχει αλλάξει πράγματα και έχει βελτιωθεί. Είμαι πολύ ικανοποιημένος από την προσπάθειά του", συνέχισε ο Jojic.

 

Ο Aoyama ήταν ο πιο αργός αναβάτης στις δοκιμές MotoGP στην Valencia, αλλά πραγματοποίησε τους ταχύτερους χρόνους στο rookie test στην Sepang. Μάλιστα, στο τέλος των δοκιμών ο Ιάπωνας βελτίωσε τον προσωπικό του χρόνο κατά 0,9 δευτερόλεπτα και κινήθηκε κοντά στο ρεκόρ γύρου που έχει πραγματοποιήσει ο Valentino Rossi,στην πίστα της Μαλαισίας.

 

Ο Jojic, που ήταν παλιό μέλος της ομάδας της Kawasaki στα MotoGP, επιστρέφει το 2010 στο προσκήνιο της Μεγάλης Κατηγορίας. Παρότι το πλαίσιο της Honda είναι εντελώς νέο για εκείνον, ο Jojic έχει εργαστεί στο παρελθόν ξανά πάνω σε μια πρωτότυπη μοτοσυκλέτα με κινητήρα Honda, κατά τη διάρκεια της θητείας του στο Team Roberts το 2006 και το 2007.

 

"Τα πράγματα έχουν εξελιχθεί αρκετά από την προηγούμενη φορά που δούλευα με κινητήρες της Honda. Για παράδειγμα τότε χρησιμοποιούσαμε ελατήρια στις βαλβίδες ενώ τώρα το σύστημα είναι πνευματικό. Η πολυπλοκότητα των ηλεκτρονικών δεν έχει αλλάξει, έχει αλλάξει όμως ο τρόπος διαχείρισης του κινητήρα", ολοκλήρωσε ο Jojic.

Επόμενο άρθρο »

REDDING: Μετακινείται στην Moto2;

« Προηγούμενο άρθρο

MOTO2: Video από τις δοκιμές της Bimota

Χορηγοί
Σχετικά άρθρα