Η πίστα Ricardo Tormo στην Valencia ξεχωρίζει για το μικρό συνολικό μήκος που είναι μόλις 4,005 μέτρα (μόνο το Sachsenring ειναι μικρότερο) με αποτέλεσμα σχεδόν όλη η διαδρομή να ειναι ορατή σχεδόν από στο σύνολο των 65.000 θεατών στις κερκίδες.
Η φορά ειναι αριστερόστροφη με 9 συνολικά στροφές, 4 αριστερές και 5 δεξιές. Με εξαίρεση την ευθεία της εκκίνησης η πίστα ειναι γεμάτη με τεχνικές στροφές με σχετικά χαμηλές ταχύτητες, αυτό έχει σαν αποτέλεσμα η μέση ωριαία ταχύτητα να ειναι η μικρότερη του πρωταθλήματος.

Το ρεκόρ μέσης ωριαίας ταχύτητας ειναι 161.2 km/h σημαντικά χαμηλότερο από τα 187.2 km/h της πίστας Red Bull Ring.
H Valencia, σύμφωνα με την βαθμολόγηση των τεχνικών της Brembo, έχει βαθμό δυσκολίας 3 με μέγιστο το 5 και ειναι σε ότι αφορά τα φρένα η ευκολότερη πίστα MotoGP στην Ισπανία .
Σε κάθε γύρο οι αναβάτες χρησιμοποιούν τα φρένα 9 φορές και ο συνολικός χρόνος φρεναρίσματος ειναι 27 δευτερόλεπτα που ειναι το 31% του συνολικού χρόνου του γύρου.
Οι πιο απαιτητική στροφή, για τα φρένα, ειναι η 1η με το όνομα “Aspar” όπου η ταχύτητα εισόδου των μοτοσυκλετών της κατηγορίας MotoGP είναι 323 km/h και φρενάρουν για 4 δευτερόλεπτα διανύοντας 243 μέτρα επιβραδύνοντας στα 136 km/h.
Στην στροφή 12, την Champi Herreros, οι αναβάτες βάζουν δύναμη 4.9 kg στην μανέτα του φρένου επιβραδύνοντας με 1.5 G. Η πίεση των υγρών στην Brembo HTC 64T φτάνει τα 12.4 bar και οι μοτοσυκλέτες MotoGP επιβραδύνουν από τα 219 km/h στα 124 km/h φρενάροντας για 2.3 δευτερόλεπτα και διανύοντας 109 μέτρα.
Ο πρώτος αναβάτης που κέρδισε αγώνα στην πίστα ήταν ο Regis Laconi με Yamaha το 1999 και από τότε μοτοσυκλέτες με φρένα της Brembo έχουν πάρει και τους 20 αγώνες MotoGP που έχουν γίνει στην πίστα.
