• Search
    • Search
    • Βρες ότι χρειάζεσαι γρήγορα και απλά.
10ος Αγώνας - M.Βρετανία (Silverstone)
Ο αγώνας βρίσκεται σε εξέλιξη!
Image
EZPELETA: "Κανείς δεν πρόκειται να προσδιορίσει τι είναι κινητήρας παραγωγής!"
Ο επικεφαλής της Dorna αποφασισμένος για την επιστροφή στα 1000cc.
Νέα 07/12/2009 - 08:14

Από τη στιγμή της ανακοίνωσης της πρόθεσης για επιστροφή των MotoGP στα 1000cc το 2010, ένας πόλεμος έχει ξεσπάσει ανάμεσα στην Infront Motor Sports (διοργανώτρια εταιρία του Πρωταθλήματος WSBK) και στην Dorna (διοργανώτρια των MotoGP). Ο Paolo Flammini, πρόεδρος της Infront, έχει απειλήσει πολλές φορές ότι θα υπερασπιστεί τα δικαιώματα της εταιρίας του να διοργανώνει αγώνες με μοτοσυκλέτες που βασίζονται στις αντίστοιχες παραγωγής.

 

Αυτό που ουσιαστικά υπαινίσσεται ο Flammini, είναι ότι τα MotoGP προβλέπουν τη χρήση αποκλειστικά πρωτότυπων μοτοσυκλετών, αποκλείοντας εξαρτήματα που βασίζονται στα αντίστοιχα παραγωγής. Το πλάνο της Dorna και της FIM κάνει λόγο για εισαγωγή κινητήρων 1000cc στα MotoGP, που θα βασίζονται στους αντίστοιχους παραγωγής και αυτό ακριβώς είναι που ο Flammini προσπαθεί να μπλοκάρει.

 

Πρόσφατα, η FIM πήρε ξεκάθαρα το μέρος της Dorna, με τον πρόεδρό της, Vito Ippolito να τονίζει ότι το Πρωτάθλημα WSBK δε θα σταθεί εμπόδιο στη χρήση κινητήρων παραγωγής στα MotoGP. To επιχείρημα είναι ότι η δέσμευση κάνει λόγο για μοτοσυκλέτες παραγωγής και όχι για πρωτότυπες μοτοσυκλέτες με κινητήρες παραγωγής. Μέχρι τώρα, η Dorna κρατούσε στάση σιγής για το όλο θέμα. Όμως, μέσα στο σαββατοκύριακο ο πρόεδρος της, Carmelo Ezpeleta τόνισε ότι δε θέλει να μπει σε λεκτική αντιπαράθεση σχετικά με το τι αποτελεί κινητήρα παραγωγής και τι όχι. "Κανείς δεν είπε ποτέ κάτι για τη χρήση κινητήρων παραγωγής. Ούτε βέβαια πρόκειται κανείς να προσδιορίσει τι ακριβώς ορίζει έναν κινητήρα παραγωγής", είπε ο Ezpeleta.

Ippolito - Ezpeleta
Ippolito - Ezpeleta

 

"Οι κατασκευαστές θα έχουν την άνεση να αποφασίσουν τι κινητήρα θα χρησιμοποιήσουν. Κάποιοι θα αγωνιστούν με εντελώς πρωτότυπους κινητήρες και άλλοι με κινητήρες που θα βασίζονται στους αντίστοιχους παραγωγής", συμπλήρωσε ο πρόεδρος της Dorna. Προς το παρόν πάντως, το μόνο πράγμα που έχει αποφασιστεί είναι ότι οι κινητήρες θα είναι 1000cc και ότι θα έχουν τέσσερις κυλίνδρους. Ακόμα εκκρεμούν θέματα όπως η έκταση της χρήσης ηλεκτρονικών βοηθημάτων, τα λίτρα καυσίμου ανα αγώνα και πόσοι κινητήρες θα χρησιμοποιούνται ανά αγωνιστική σεζόν.

 

Η κίνηση του να αρνηθεί ακριβή ορισμό ενός κινητήρα παραγωγής είναι μια έξυπνη ντρίπλα από την πλευρά του Ezpeleta, με σκοπό να αποφύγει την άμεση σύγκρουση με την Infront. Ρίχνει το μπαλάκι στους κατασκευαστές, για να αποφασίσουν με τι κινητήρα θα αγωνιστούν και αφήνει τη διοργανώτρια εταιρία των WSBK (ΙΜS) να τα βρει μαζί τους. Πάντως, ο Ezpeleta επέμεινε σε ένα ακόμα θέμα. Ακόμα και αν τελικά επιτραπεί η χρήση κινητήρων παραγωγής, τα τα MotoGP δεν πρόκειται να γίνουν σαν την Moto2, με έναν μοναδικό κινητήρα για όλες τις μοτοσυκλέτες. Επίσης, προς θλίψη πολλών πρωτοκλασάτων αναβατών, δεν προβλέπεται σοβαρή μείωση της χρήση ηλεκτρονικών βοηθημάτων. Τα ηλεκτρονικά βοηθήματα, βρίσκουν εφαρμογή ολοένα και περισσότερο στις sport μοτοσυκλέτες παραγωγής και γι' αυτό οι κατασκευαστές επιθυμούν να τα διατηρήσουν στους αγώνες. Βεβαίως, αναμένεται να είναι λιγότερο παρεμβατικά με την εισαγωγή των 1000cc, όπως ακριβώς πριν το 2007, όταν η κατηγορία άλλαξε σε 800cc.

 

Όπως και να έχουν τα πράγματα, ο Ezpeleta έχει υποσχεθεί ότι οι ακριβείς τεχνικές προδιαγραφές για το 2012 θα ανακοινωθούν πριν την έναρξη του Πρωταθλήματος του 2010. Αυτό δίνει στην Dorna και στην FIM 4 μήνες ώστε να ξεκαθαρίσουν το τοπίο και να αμβλύνουν τις περιέργες γωνίες των κανονισμών.

Επόμενο άρθρο »

PONCHARAL: Ενθουσιασμένος εν όψει Πρωταθλήματος 2010.

« Προηγούμενο άρθρο

ROSSI: "Στα MotoGP πρέπει να επιβραβεύεται το ταλέντο και όχι η τεχνολογία."

Χορηγοί
Σχετικά άρθρα