• Search
    • Search
    • Βρες ότι χρειάζεσαι γρήγορα και απλά.
1ος Αγώνας - GP Ταϊλάνδης (Burriram)
Ο αγώνας βρίσκεται σε εξέλιξη!
Image
Νέες αλλαγές στους κανονισμούς
Τι προβλέπεται για το 2019
Νέα 06/12/2018 - 10:08

Από το 2019 θα ισχύει ένας νέος κανονισμός για το πως θα παίρνουν τερματισμό αναβάτες οι οποίοι έχουν φύγει από τη σέλα της μοτοσυκλέτας τους.

 

Δεν είναι αρκετά συνηθισμένο το φαινόμενο να βλέπουμε αναβάτες να τερματίζουν έχοντας πέσει και να περνά η μοτοσυκλέτα και αυτοί ξεχωριστά τη γραμμή τερματισμού.

 

Πιο πρόσφατα είχε συμβεί στον Αγώνα του Assen πέρυσι, όταν ο Bo Bendsneyder - που αγωνιζόταν στην κατηγορία της Moto3 - έπεσε λίγα μέτρα πριν τερματίσει (φωτό).

 

Μέχρι τότε ίσχυε ο κανονισμός που έπρεπε ο αναβάτης να ακουμπά τη μοτοσυκλέτα του όταν περνά τη γραμμή τερματισμού, ώστε να πάρει τους βαθμούς.

 

Ο Ολλανδός, που τα έδωσε όλα σ’ εκείνον τον Αγώνα μπροστά στους συμπατριώτες του, δεν ακουμπούσε τη μοτοσυκλέτα κι έτσι ακυρώθηκε, χάνοντας τη 10η θέση.

 

Πλέον τα πράγματα αλλάζουν:

 

«Στο μέλλον, ο χρόνος τερματισμού θα καθορίζεται από το πρώτο κομμάτι του αναβάτη ή της μοτοσυκλέτας του, όποιο από τα δύο περάσει τελευταίο τη γραμμή τερματισμού».

 

Ουσιαστικά δηλαδή, ο Bendsneyder θα έπαιρνε χρόνο τερματισμού (και θέση) στο Assen όταν περνούσε και ο ίδιος τη γραμμή, μιας και τότε πρώτα πέρασε η KTM του και τελευταίος αυτός.

 

Επιπλέον, έχουμε αλλαγές και για το ποιοί αναβάτες έχουν το δικαίωμα να ξαναπάρουν θέση στο grid μετά από έναν Αγώνα που διεκόπη κι ενώ προηγουμένως αυτοί είχαν πτώση.

 

Κάτι τέτοιο έγινε στον τελευταίο Αγώνα της χρονιάς, στην Valencia στη μεγάλη κατηγορία, όταν ο Pol Espargaro έπεσε στο πρώτο σκέλος αλλά ξεκίνησε στο δεύτερο και πήρε το βάθρο.

 

Μέχρι φέτος, ο κανονισμός έλεγε ότι ο κάθε αναβάτης μπορεί να συμμετάσχει στην επανέναρξη του Αγώνα, αν καταφέρει εντός 5 λεπτών να έχει επιστρέψει με τη μοτοσυκλέτα του στα pits.

 

Ο Bradley Smith - και πάλι στην Valencia - τα κατάφερε, αλλά πλέον αλλάζουν και εδώ τα δεδομένα και ο νέος κανονισμός αναφέρει:

 

«Σε περίπτωση κόκκινης σημαίας, όλοι οι οδηγοί που δεν εμπλέκονται ενεργά στον Αγώνα δεν θα έχουν δικαίωμα επανεκκίνησης».

 

Ως «ενεργοί» οδηγοί νοούνται μόνον εκείνοι που συνεχίζουν τον Αγώνα μέσα στην πίστα, προσπαθούν να επισκευάσουν/επανεκκινήσουν τη μοτοσυκλέτα τους, προσπαθούν να επιστρέψουν στον Αγώνα ή να γυρίσουν στα pits.

 

Σύμφωνα με την απόφαση: «Αποκλειστικά και μόνο οι Αγωνοδίκες θα αποφασίζουν ποιός είναι ενεργός και ποιός όχι. Στη συγκεκριμένη απόφαση δεν θα υπάρχει δικαίωμα έφεσης».

 

Τέλος, θα έχουμε ημερομηνία λήξης των βαθμών που παίρνουν τα εργοστάσια με κάθε τους βάθρο.

 

Όταν συγκεντρώνουν έξι βαθμούς (3 για νίκη, 2 για 2η θέση και 1 για 3η θέση) τότε χάνουν τα πλεονεκτήματα των έξτρα μοτέρ, τεστ κτλ την επόμενη σεζόν.

 

Κάτι τέτοιο έγινε με την Suzuki, ενώ επί της ουσίας ο κανονισμός αυτός ισχύει τώρα για την KTM, η οποία πήρε τον 1ο της βαθμό με την 3η θέση του Pol Espargaro στην Valencia.

 

Έτσι, αν σε ακριβώς δυο χρόνια η ΚΤΜ δεν έχει πάρει άλλο βαθμό, τότε αυτός ο ένας θα ακυρωθεί.

Επόμενο άρθρο »

Όλο το χειμώνα!

« Προηγούμενο άρθρο

Marquez: Σας ευχαριστώ!

Χορηγοί
Σχετικά άρθρα
Δημοσκόπηση
ΠΟΙΟΣ ΘΑ ΕΙΝΑΙ Ο ΠΡΩΤΑΘΛΗΤΗΣ ΤΟΥ 2025;
  • Ο ΧΟΡΧΕ ΜΑΡΤΙΝ ΠΟΥ ΘΑ ΑΝΕΒΑΣΕΙ ΤΗΝ ΑΠΡΙΛΙΑ ΣΕ ΑΛΛΟ ΕΠΙΠΕΔΟ
  • Ο ΠΕΚΟ ΜΠΑΝΙΑΪΑ ΠΟΥ ΕΜΑΘΕ ΑΠΟ ΤΑ ΛΑΘΗ ΤΟΥ
  • Ο ΜΑΡΚ ΜΑΡΚΕΘ ΠΟΥ ΟΔΗΓΕΙ ΠΙΑ ΙΔΙΑ ΜΟΤΟΣΥΚΛΕΤΑ ΜΕ ΤΟΝ ΠΕΚΟ
  • Ο ΠΕΔΡΟ ΑΚΟΣΤΑ ΠΟΥ ΕΠΙΣΗΣ ΕΜΑΘΕ ΑΠΟ ΤΑ ΛΑΘΗ ΤΟΥ
  • ΚΑΠΟΙΟΣ ΑΠΟ ΤΟΥΣ ΥΠΟΛΟΙΠΟΥΣ ΟΔΗΓΟΥΣ