• Search
    • Search
    • Βρες ότι χρειάζεσαι γρήγορα και απλά.
9ος Αγώνας - Γερμανία (Sachsenring)
Ο αγώνας βρίσκεται σε εξέλιξη!
Image
ΑΝΑΔΗΜΟΣΙΕΥΣΗ: DUCATI: ΤΟ CARBON FIBRE FRAME
Επειδή αρκετοί δεν θυμούνται, αναδημοσιεύουμε από το άρθρο από τις 14/3/2009 για το DESMOSEDICI project
Νέα 14/06/2011 - 10:12
Η πιο σημαντική καινοτομία της DUCATI DESMOSEDICI GP9 είναι ο monocoque σκελετός από carbon fibre.

Η τεχνική επιλογή ενός τέτοιου είδους πλαισίου είναι το επόμενο βήμα της μοτοσυκλέτας που έκανε άλματα θα λέγαμε στο παρελθόν στις εκδόσεις GP3 και GP7.
Η ιδέα της συμμετοχής του κινητήρα στην ακαμψία της μοτοσυκλέτας ήταν η βασική αρχή του DESMOSEDICI project. Ο στόχος είναι να δημιουργηθεί ένα set-up σκελετού στο οποίο κάθε στοιχείο έχει να παίξει έναν καθορισμένο ρόλο, ώστε να επιτευχθεί η επιθυμητή ακαμψία με όσο το δυνατό μικρότερο βάρος, χωρίς να θυσιάζεται η μέγιστη αποτελεσματικότητα.

Ο κινητήρας, το κυρίως πλαίσιο, το πίσω υπο-πλαίσιο, το σύστημα της πίσω ανάρτησης και η μπροστινή ανάρτηση είναι τα κύρια μέρη της μοτοσυκλέτας.
Η βασική ιδέα είναι να εγκαταλειφθεί η κλασική αρχή που θέλει το πλαίσιο το στοιχείο που ενώνει όλα τα υπόλοιπα, χάριν του σχεδιασμού στον οποίο ο κινητήρας είναι το κεντρικό στοιχείο, στο οποίο όλα τα υπόλοιπα συνδέονται.

Η GP3 ήταν μοναδική στο να έχει ένα ψαλίδι που ήταν συνδεμένο μόνο στον κινητήρα. Συγκεκριμένα και ο άξονας του ψαλιδιού και τα μοχλικά της ανάρτησης ήταν συνδεμένα απευθείας με τον κινητήρα, χωρίς να έχουν καμία επαφή με το κυρίως πλαίσιο.
Η GP7 εμφάνισε τον κυρίως σκελετό τελείως αποκομμένο από το πίσω υπο-πλαίσιο. Βασικά ο κινητήρας ήταν το κεντρικό στοιχείο της μοτοσυκλέτας. Το κυρίως πλαίσιο χρησιμοποιήθηκε ως ο σύνδεσμος του κινητήρα με μπροστινό σύστημα. Το υπο-πλαίσιο σύνδεσε τον κινητήρα με τη σέλα και τα μαρσπιέ. Τα δύο πλαίσια που στην GP3 ήταν συνδεμένα, τώρα ήταν απλά ενωμένα με τον κινητήρα της GP7 και την ίδια στιγμή ήταν μικρότερα και ελαφρύτερα.

Στην GP9 ο κυρίως σκελετός σχεδιάστηκε ώστε να ενώνει τον κινητήρα με το λαιμό του πιρουνιού. Μάλιστα τώρα το air-box είναι μέρος του ενός αυτού κομματιού. Αυτή η monocoque κατασκευή επιτρέπει στο air-box να δουλεύει αποτελεσματικά μέσα από το σκελετό.

Επιλέγοντας να χρησιμοποιηθεί η τεχνολογία των υλικών carbon fibre στη δημιουργία του πλαισίου σημαίνει ότι από τη μια μεριά μπορείς να του δώσεις την επιθυμητή μορφή χωρίς το κόστος των μηχανημάτων που χρησιμοποιείς να είναι απαγορευτικό και από την άλλη ότι τα διαφορετικά επίπεδα ακαμψίας και ροπής στρέψης μπορούν να επιτευχθούν απλά αλλάζοντας τον αριθμό και την κατεύθυνση των ινών του carbon, χρησιμοποιώντας τον ίδιο εξοπλισμό.

Στα μέχρι τώρα τεστ και τον πρώτο αγώνα της χρονιάς η GP9 εγγυάται μεγαλύτερη ακρίβεια και σταθερότητα στο φρενάρισμα και στην είσοδο της στροφής.
Βέβαια οι άνθρωποι της Ducati λένε ότι μόνο οι αγώνες σε πολλές διαφορετικές πίστες μπορούν να δώσουν μια σωστή αποτίμηση των δυνατοτήτων της τεχνικής αυτής λύσης. Και μόνο στο απόλυτο επίπεδο συναγωνισμού μπορούν να βγουν τα συμπεράσματα για τη χρήση αυτής της τεχνολογίας σε όλα τα επίπεδα.

Λέτε να δούμε σύντομα και στην παραγωγή πλαίσιο από carbon;


Αυτά γράφαμε τότε και η Ducati φαίνεται ότι επιμένει σε αυτήν τη λύση και μάλιστα θα δούμε κατά πάσα πιθανότητα στην επόμενη 1198 τη διάταξη αυτή, αλλά σε πλαίσιο από αλουμίνιο! 

Επόμενο άρθρο »

Φωτογραφικό: Οι κυρίες στο Misano

« Προηγούμενο άρθρο

Ο Rossi ξανά στο Mugello με την GP12

Χορηγοί
Σχετικά άρθρα