• Search
    • Search
    • Βρες ότι χρειάζεσαι γρήγορα και απλά.
9ος Αγώνας - Γερμανία (Sachsenring)
Ο αγώνας βρίσκεται σε εξέλιξη!
Image
H Ducati στο Χρηματιστήριο;
Αν δεν βρεθεί αγοραστής στο 1 δις €
Νέα 18/02/2012 - 13:31

του Δημήτρη Διατσίδη 

 

Η πώληση της Ducati, είναι μια είδηση που από τις αρχές της εβδομάδας έχει απασχολήσει τους παγκόσμιους οικονομικούς κύκλους και βέβαια τον κόσμο της αυτοκίνησης.

Στην παρουσίαση της 1199 στα Ηνωμένα Αραβικά Εμιράτα είχαμε την ευκαιρία να συζητήσουμε το θέμα με ένα υψηλόβαθμο στέλεχος της Ιταλικής εταιρίας, που προς το παρόν θέλει να μην αναφερθεί το όνομά του. Αρχικά για τους ανθρώπους της Ducati δεν ήταν έκπληξη το γεγονός ότι η οικογένεια Bonomi προχωράει σε μια τέτοια κίνηση:

“Είναι επενδυτές πολύ περισσότερο από ότι μοτοσυκλετιστές και η αγορά της εταιρίας από την Texas Pacific Group ήταν μια επιχειρηματική κίνηση. Τώρα που η εταιρία έχει ανέβει σημαντικά είναι η στιγμή για να κερδίσουν την υπεραξία που δημιούργησαν”, μας λέει ο φίλος μας. Βέβαια ο κος Bonomi βάζει ψηλά τον πήχη ως προς το ποσό του ενός δισεκατομμυρίου Ευρώ που ζητά για την μεταβίβαση του πλειοψηφικού πακέτου της εταιρίας που από το 2008 ανήκει στις εταιρίες Investindustrial, Bs Investimenti και Fondo Pensione degli Ospedali dell'Ontario. Ένα πολύ μικρό μέρος ανήκει σε μικροεπενδυτές.

Τα τελευταία αυτά χρόνια η Ducati κατάφερε να ανεβάσει τις πωλήσεις της, να μεταλλάξει κάπως την κατεύθυνσή της και τα νέα μοντέλα να έχουν μεγάλη ανταπόκριση από αγορές εκτός της Ιταλικής, αφού το 42% της παραγωγής πήγε στις ΗΠΑ και μόνο το 20% στην Ιταλική αγορά.

Από πέρυσι η Investindustrial έχει ζητήσει από τις Goldman Sachs, Deutsche Bank και Banca Imi να εξετάσουν την είσοδο της Ducati στο Χρηματιστήριο του Hong Kong και σύμφωνα με τον άνθρωπο που μας μίλησε στο Abu Dhabi:

“H μεγαλύτερη πιθανότητα είναι να μπει η εταιρία στο Χρηματιστήριο, αφού δύσκολα θα βρεθεί επενδυτής να δώσει το 1 δις. Πάντως η φήμη που ακούστηκε για την Ινδική Mahindra είναι μάλλον αβάσιμη”.

Τα ονόματα αυτοκινητοβιομηχανιών που θα ήθελαν στο γκρουπ τους και μια μάρκα μοτοσυκλέτας, μάλιστα του ειδικού βάρους της Ducati είναι πιο κοντά στην πραγματικότητα, αλλά τα οικονομικά μεγέθη, δεν δικαιολογούν τόσα πολλά χρήματα.

 

Η Ιταλική εταιρία ήδη το 2011 ανέβασε το ποσοστό της στην αγορά των sport μοτοσυκλετών στο 10.5% από 8.5% το 2010 και αναμένεται να το αυξήσει κι άλλο το 2012 με την νέα 1199 Panigale. Οι πάνω από 42,000 μοτοσυκλέτες που πούλησε το 2011, μαζί με τα ανάλογα ανταλλακτικά και τα άλλα προϊόντα, δημιούργησαν ένα κύκλο εργασιών περίπου 480 εκατομμυρίων €, με αύξηση περίπου 20% σε σχέση με την προηγούμενη χρονιά.

Ο δανεισμός της εταιρίας είναι 1.7 φορές μεγαλύτερος από τα κέρδη της (προ φόρων), ένα ποσοστό που θεωρείται ιδιαίτερα μικρό σύμφωνα με τους Financial Times. Τα κέρδη τώρα είναι περίπου 20% του κύκλου εργασιών, δηλαδή περίπου 100 εκατομμύρια, προ φόρων. Έτσι θα χρειαζόταν 10 χρόνια για τον ενδεχόμενο επενδυτή που θα δώσει το 1 δις, για να κάνει απόσβεση. Και αν θεωρήσουμε ότι ένα 10% θα πάει στους τόκους, η καθαρή κερδοφορία θα είναι περίπου στα 50 εκατ. τον χρόνο, σε μια αισιόδοξη υπόθεση κατά την οποία δεν θα αντιμετωπίσει μείωση των πωλήσεων, παρά την οικονομική κρίση στην Ευρώπη.

Βέβαια στην διαμόρφωση του ποσού του ενός δις παίζει σημαντικό ρόλο το όνομα “Ducati”, που σίγουρα έχει μια μεγάλη υπεραξία. Έτσι είτε μέσω ιδιωτικής συνεννόησης, είτε μέσω του Χρηματιστηρίου, η Ducati θα βρεθεί σε χέρια ανθρώπων που θα την εκτιμούν ως εταιρία μοτοσυκλέτας και λιγότερο ως οικονομοτεχνική αξία. Και αυτό είναι ένα καλό μήνυμα για τους οπαδούς της “κόκκινης” του Borgo Panigale!

 

Επόμενο άρθρο »

Αγώνας Offshore με Jet Ski

« Προηγούμενο άρθρο

Στα μπλε η Aspar!

Χορηγοί
Σχετικά άρθρα
Δημοσκόπηση
ΘΑ ΠΑΡΕΙ ΤΟΝ ΤΙΤΛΟ ΤΟΥ 2024 Ο JORGE MARTIN;
  • ΝΑΙ, ΓΙΑ ΝΑ ΔΕΙΞΕΙ ΣΤΗΝ DUCATI ΟΤΙ ΕΚΑΝΕ ΛΑΘΟΣ ΝΑ ΜΗΝ ΤΟΝ ΚΡΑΤΗΣΕΙ
  • ΙΣΩΣ, ΑΛΛΑ ΟΙ BAGNAIA KAI M.MARQUEZ EINAI ΠΟΛΥ ΚΟΝΤΑ ΣΤΗ ΒΑΘΜΟΛΟΓΙΑ
  • ΟΧΙ, Η DUCATI ΔΕΝ ΘΕΛΕΙ ΝΑ ΔΩΣΕΙ ΤΟ Νο 1 ΣTHN APRILIA