• Search
    • Search
    • Βρες ότι χρειάζεσαι γρήγορα και απλά.
1ος Αγώνας - GP Ταϊλάνδης (Burriram)
Ο αγώνας βρίσκεται σε εξέλιξη!
Image
Aldo Drudi: Ο ...design guru των motoGP
Όποιος πιστεύει ότι δεν υπάρχει μόδα στα motoGP καλά θα κάνει να αναθεωρήσει. To γιατί θα το διαβάσετε παρακάτω...
Νέα 08/03/2009 - 14:13
-Αγάπη μου τι ωραίες γόβες είναι αυτές; Ωραίο design, ωραία χρώματα. Τι μάρκα είναι;
-Μωρό μου δεν είναι αυτή που φαντάζεσαι...
-Δεν είναι; Τότε τι είναι;
-Aldo Drudi αγάπη μου...


Η στιχομυθία ακολούθησε της περιήγησης στο drudiperformance.com, το ατμοσφαιρικό και προσεγμένο site του Aldo Drudi, στο οποίο υπό τους ήχους ψαγμένων μουσικών κομμάτιων, έχεις την ευκαιρία να θαυμάσεις τα σχεδιαστικά του «κατορθώματα».

Θα αναρωτιέστε ποιος είναι αυτός ο Drudi για τον οποίο κάνουμε ολόκληρο θέμα.

Είναι ο άνθρωπος που για περισσότερα από 20 χρόνια δραστηριοποιείται στον χώρο των δυο τροχών φροντίζοντας για την εμφάνιση αναβατών και ομάδων που μετέχουν στο Παγκόσμιο Πρωτάθλημα ταχύτητας μοτοσικλετών, των WSBK, σε οτιδήποτε τέλος πάντων έχει σχέση με δυο τροχούς.Valentino και Graziano ποζάρουν με τα κράνη τους τα οποία έχει επιμεληθεί ο Drudi
Valentino και Graziano ποζάρουν με τα κράνη τους τα οποία έχει επιμεληθεί ο Drudi
Για την φαντασία του και το ταλέντο του και τα ξεχωριστά, πρωτότυπα σχέδιά του, τον αποκαλούν Design Guru...

Γεννήθηκε στην Catolica, κοντά στην Αδριατική. Σπούδασε αρχιτέκτονας στο πανεπιστήμιο του Pesaro και design σε ιδιωτική σχολή στη Φλορεντία. Παράλληλα, άρχισε να ασχολείται με το χώρο της μοτοσικλέτας γιατί «...πολύ απλά μου άρεσαν οι μοτοσικλέτες».

Σύντομα, το ταλέντο του αναγνωρίστηκε και το 1979 η Morbidelli του ζήτησε να επιμεληθεί την εμφάνιση των μοτοσικλετών την 500cc. Κάπως έτσι ξεκίνησαν όλα...

Έχοντας σχεδιάσει χιλιάδες γραφικά για κράνη, για φόρμες, ακόμα και για ομάδες και μοτοσικλέτες παραγωγής, ο Drudi είναι ο στιλίστας των motoGP.

Έχει βάλει την σχεδιαστική του υπογραφή σε φόρμες και κράνη σπουδαίων αναβατών όπως ο Kevin Schwantz,To κράνος που φόρεσε ο Rossi στο GP του Mugello το 2008
To κράνος που φόρεσε ο Rossi στο GP του Mugello το 2008
ο Mick Doohan, o Valentino Rossi...

Δουλεύει πάντα στο χέρι, σχεδιάζοντας σε λευκό χαρτί. Από κει και πέρα αναλαμβάνει δράση η κοπέλα του Alessandra με τους δυο βοηθούς του οι οποίοι επεξεργάζονται τα σχέδια στους υπολογιστές.

«Είναι εξαιρετικά σημαντικό να έχεις καλή σχέση με τους αναβάτες. Όλοι τους είναι φίλοι», εξηγεί ο 48χρονος σχεδιαστής και προσθέτει: «Tο κράνος είναι ένα πολύ προσωπικό αντικείμενο. Θυμάμαι ότι κοιμήθηκα με το πρώτο μου κράνος στο διπλανό μαξιλάρι και είμαι σίγουρος ότι δεν είμαι ο μόνος που το έχει κάνει αυτό! Το κράνος δεν είναι μόνο προστασία. Είναι κάτι παραπάνω. Είναι το πρόσωπό σου πάνω στη μοτοσικλέτα. Για ένα ωραίο σχέδιο λοιπόν θα πρέπει να βγει η προσωπικότητα του αναβάτη».
Το συγκεκριμένο κράνος σχεδιάστηκε με αφορμή την κατάκτηση του 8ου τίτλου του Doctor
/>Τα σχέδιά του είναι τόσο ξεχωριστά και πρωτότυπα που σου μένουν αμέσως στο μυαλό.
«Οι αγώνες είναι ένας πολύ ξεχωριστός χώρος που δεν έχει καμία σχέση με την καθημερινότητα. Μπορείς να το συγκρίνεις μόνο με τα χρώματα του πολέμου που χρησιμοποιούν οι ινδιάνοι πριν πάνε στη μάχη. Είναι μια ιεροτελεστία που σου δίνει δύναμη όταν πρέπει να πολεμήσεις. Όταν οι άλλοι σε κοιτούν είναι ήδη φοβισμένοι. Γι` αυτόν τον λόγο λοιπόν χρησιμοποιούμε έντονα χρώματα και επιθετικά γραφικά», εξηγεί.

Ποιος μπορεί να ξεχάσει τα logos που είχε φτιάξει για τον Kevin Schwantz, τα οποία συνδύαζαν το κίτρινο χρώμα με το αστέρι του Τέξας και τον αγαπημένο αριθμό του αμερικανού αναβάτη, 34.

Χαρακτηριστικά είναι επίσης και τα γραφικάΌταν ο Melandri (και η M1) μεταμρφώθηκε σε Spiderman
Όταν ο Melandri (και η M1) μεταμρφώθηκε σε Spiderman
στο κράνος του Mick Doohan. Ο πέντε φορές Παγκόσμιος Πρωταθλητής ήταν πιο low profile και αυτό βγήκε στο κράνος του το οποίο έγινε best seller και πουλάει ακόμα και σήμερα.

Αξέχαστη θα μείνει επίσης και η εμφάνιση αλά Spiderman του Marco Melandri το 2004 στο ιταλικό GP. Ο Drudi επιμελήθηκε την εμφάνιση της M1 που οδηγούσε τότε, της φόρμας και του κράνους του Ιταλού αναβάτη, με βασικά χρώματα το κόκκινο και το μπλε.

Εδώ και πάνω από μια δεκαετία, ο Drudi επιμελείται την εμφάνιση του μεγαλύτερου super star του χώρου, του Valentino Rossi. Η σχέση τους χρονολογείται από τότε που ο Doctor έκανε τα πρώτα του αγωνιστικά βήματα.

Ο Drudi γνώριζε πολλά χρόνια τον πατέρα του,Έτσι ...αγαπάει ο Rossi: Mugello - 2007
Έτσι ...αγαπάει ο Rossi: Mugello - 2007
Graziano, ο οποίος σύχναζε στην disco του αδερφού του, Alessandro. Μάλιστα, εκεί ο Graziano γνώρισε και τη σύζυγό του Stefania!

Η disco ήταν χορηγός του Graziano στους αγώνες και ο Aldo ανέλαβε να φτιάξει τα γράμματα που θα έμπαιναν πάνω στη δερμάτινη φόρμα και θα σχημάτιζαν την ονομασία της disco.

Το 1980, όταν ο Graziano ήταν εργοστασιακός αναβάτης της Yamaha οδηγώντας για το team του Giacomo Agostini, ανέλαβε να σχεδιάσει το κράνος του μπαμπά Rossi. «Ήταν το πρώτο μου σχέδιο και είχα επιλέξει να κάνω ένα ουράνιο τόξο», θυμάται ο ίδιος.

Όταν ο Valentino ξεκίνησε τους αγώνες με τα minibikes, παρακάλεσε τον Drudi να του σχεδιάσει το κράνος. Εκείνος αρνήθηκε λέγοντάς του ότι θα πρέπειΔικής του έμπνευσης τα γραφικά που υπήρχαν στο κράνος του σπουδαίου Kevin Schwantz
Δικής του έμπνευσης τα γραφικά που υπήρχαν στο κράνος του σπουδαίου Kevin Schwantz
να περιμένει μέχρι να τρέξει σε GP.

Λίγα χρόνια αργότερα και ενώ ετοιμαζόταν να κάνει το ντεμπούτο του στο ευρωπαϊκό Πρωτάθλημα, ο Drudi κράτησε την υπόσχεσή του και έβαλε την υπογραφή του πάνω στο κράνος του Valentino.

Από το 1996 έχει αναλάβει πλήρως το design του εξοπλισμού του Doctor. Είναι ο άνθρωπος που έχει φτιάξει στην ουσία το image του Ιταλού πολυπρωταθλητή. Με χιούμορ, φαντασία και επιρροές από την ζωή, έχει καταφέρει να μετατρέψει τον Rossi σε έναν σούπερ ήρωα της σύγχρονης εποχής. Από τον Rossifumi και τον Valentinik, μέχρι τον Doctor. Όλα αυτά τα stickers και τα logos φέρουν την υπογραφή Drudi που τα έχει εμπνευστεί και τα έχει κατασκευάσει πάντα σε συνεργασία με τονΈχει βάλει την υπογραφή του και στο κράνος του θρυλικού Mick Doohan
Έχει βάλει την υπογραφή του και στο κράνος του θρυλικού Mick Doohan
ίδιο τον αναβάτη. Μαζί σχεδιάζουν άλλωστε και τα σκετσάκια που λαμβάνουν χώρα μετά τις νίκες του Doctor.

«Είναι διασκεδαστικό να δουλεύεις με τον Vale γιατί ό,τι κάνουμε, το κάνουμε ως ομάδα. Είναι πολύ δημιουργικός και πολλές φορές έρχεται σε μένα με ωραίες ιδέες. Κάποια πράγματα έχουν αλλάξει στο πέρασμα του χρόνου γιατί μεγαλώνει, ωριμάζει και εξελίσσεται ως προσωπικότητα. Είμαι περήφανος για το concept του ήλιου με το φεγγάρι. Έχει να κάνει με προσωπική ιστορία. Ο Vale περνούσε μια δύσκολη περίοδο όταν άρχισε να τρέχει στα GP. Διαλέξαμε λοιπόν τον ήλιο και το φεγγάρι γιατί υποδηλώνουν το καλό και το κακό στη ζωή», λέει χαρακτηριστικά.

Πολύ σπάνια ένας αναβάτης μπορεί να βάλει την δική του προσωπική πινελιάH περίφημη γόβα 46 με τα αρχικά του Valentino Rossi στο πίσω μέρος της
H περίφημη γόβα 46 με τα αρχικά του Valentino Rossi στο πίσω μέρος της
που να έχει να κάνει με το δικό τους image πάνω στην μοτοσικλέτα τους. Μόνο οι κορυφαίοι αναβάτες έχουν ως ένα βαθμό αυτό το πλεονέκτημα. «Ο Schwantz μπορούσε να το κάνει αυτό ως ένα βαθμό, αλλά αυτό που έχει καταφέρει ο Rossi δεν έχει προηγούμενο. Οι σπόνσορες θέλουν τα logos τους πάνω στη μοτοσικλέτα να είναι όσο το δυνατόν πιο μεγάλα γίνεται. Ταυτόχρονα όμως θα πρέπει να καταλάβουν ότι η προσωπικότητα του αναβάτη είναι ευεργετική και για τους ίδιους. Υπάρχει μια μαγνητική επίδραση σε αυτόν τον συνδυασμό. Για παράδειγμα, κανείς δεν μπορεί να αρνηθεί ότι το μεγάλο 46 που υπάρχει πάνω στη μοτοσικλέτα του Vale αποπνέει τεράστια ενέργεια. Γενικά πάντως ο οδηγός είναι πολύ πιο σημαντικός στα motoGP απ` ότιΗ γόβα 46
Η γόβα 46
στην F1 γι` αυτό και νομίζω ότι είναι σωστό που οι προσωπικότητες λάμπουν σε αυτό το σπορ».

Οι δραστηριότητές του δεν περιορίζονται μόνο σε φόρμες και κράνη. Μαζί με τον Rossi επιμελήθηκαν την R46 που έβγαλε στην παραγωγή η Yamaha το 2004, ενώ έχει βάλει την υπογραφή του και στην πανέμορφη Ducati 1098 Tricolore.

Επίσης, έχει «ντύσει» τις YZR-M1 της Fiat Yamaha και της Tech3, τις RC212V του team Gresini και της LCR αλλά και τις μοτοσικλέτες ομάδων των μικρότερων κατηγοριών, όπως για παράδειγμα την Μetis Gilera και την Campetella Racing.

Σε αγωνιστικό επίπεδο δεν περιορίζεται μόνο στα motoGP, αλλά επεκτείνεται και στα Superbike όπου έχει επιμεληθεί τις μοτοσικλέτες της Xerox Ducati, της Yamaha WSB, της Hannspree Ten Kate Honda κ.α.

Έχει βάλει τη σχεδιαστική του υπογραφή σε Mini Cooper, σε 500αράκια, σε σκουτεράκια και σε οτιδήποτε άλλο περνάει από το μυαλό σας.

Το 2004 εξέπληξε τους πάντες παρουσιάζοντας την Macchia Nera, μια γυμνή sport μοτοσικλέτα την οποία κατασκεύασε σε συνεργασία με την Poggipolini καθώς επίσης και την αγωνιστική Millona 1000NE.

Α και για να μην ξεχνιόμαστε, είναι ο άνθρωπος που σχεδίασε τις γόβες 46, αυτές για τις οποίες είπαμε στην αρχή...

Επόμενο άρθρο »

Απολογισμός και εξέλιξη της Bridgestone για το 2010

« Προηγούμενο άρθρο

Στείλε μήνυμα συμπαράστασης στον Dani!

Χορηγοί
Δημοσκόπηση
ΠΟΙΟΣ ΘΑ ΕΙΝΑΙ Ο ΠΡΩΤΑΘΛΗΤΗΣ ΤΟΥ 2025;
  • Ο ΧΟΡΧΕ ΜΑΡΤΙΝ ΠΟΥ ΘΑ ΑΝΕΒΑΣΕΙ ΤΗΝ ΑΠΡΙΛΙΑ ΣΕ ΑΛΛΟ ΕΠΙΠΕΔΟ
  • Ο ΠΕΚΟ ΜΠΑΝΙΑΪΑ ΠΟΥ ΕΜΑΘΕ ΑΠΟ ΤΑ ΛΑΘΗ ΤΟΥ
  • Ο ΜΑΡΚ ΜΑΡΚΕΘ ΠΟΥ ΟΔΗΓΕΙ ΠΙΑ ΙΔΙΑ ΜΟΤΟΣΥΚΛΕΤΑ ΜΕ ΤΟΝ ΠΕΚΟ
  • Ο ΠΕΔΡΟ ΑΚΟΣΤΑ ΠΟΥ ΕΠΙΣΗΣ ΕΜΑΘΕ ΑΠΟ ΤΑ ΛΑΘΗ ΤΟΥ
  • ΚΑΠΟΙΟΣ ΑΠΟ ΤΟΥΣ ΥΠΟΛΟΙΠΟΥΣ ΟΔΗΓΟΥΣ