• Search
    • Search
    • Βρες ότι χρειάζεσαι γρήγορα και απλά.
1ος Αγώνας - GP Ταϊλάνδης (Burriram)
Ο αγώνας βρίσκεται σε εξέλιξη!
Image
Vespa PX: H ιστορία
Μια υπέροχη πορεία στο χρόνο
Νέα Αγοράς 13/04/2011 - 13:38

ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ

 

Τριάντα τέσσερα χρόνια μετά το λανσάρισμά της και, με τρία εκατομμύρια παραχθείσες μονάδες, η Vespa PX αποτελεί πλέον σύμβολο σχεδιασμού και ιταλικού στυλ. Και όπως κάθε τι αυθεντικά κλασικό, η Vespa PX ανανεώνεται χωρίς να χάσει τίποτα από τη φυσιογνωμία της, χωρίς καμία υποταγή στη μόδα. Παραμένει, όμως, αποφασιστικά μέσα σε αυτή. Ξεχωρίζει από το πλήθος εκείνων που μοχθούν για να εξασφαλίσουν μια στιγμή δημοσιότητας.

 

19 Οκτωβρίου 1977: H Piaggio λανσάρει ένα ριζικά νέο μοντέλο Vespa, με σύγχρονη αισθητική και προηγμένο τεχνικό εξοπλισμό. Ονομάζεται PX, διατίθεται αρχικά στον κυβισμό 125 cc 2T, και από το λανσάρισμά της κοστίζει 673.000 λιρέτες. Σύντομα συμπληρώνεται από τις εκδόσεις 150cc και 200cc.

 

Το 1977 ο Jimmy Carter μπαίνει στο Λευκό Οίκο, στη Σοβιετική Ένωση ο Leonid Breznev αναλαμβάνει πρόεδρος του Ανώτατου Σοβιέτ και το βραβείο Νόμπελ ειρήνης απονέμεται στη Διεθνή Αμνηστία. Ο Niki Lauda, με Ferrari, κερδίζει τον Παγκόσμιο Τίτλο στη Formula 1. Οι Clash κυκλοφορούν το πρώτο τους άλμπουμ, το πρώτο επεισόδιο του Πολέμου των Άστρων θριαμβεύει στις κινηματογραφικές αίθουσες και η NASA εκτοξεύει από το Ακρωτήρι Κένεντι τα διαστημικά σκάφη «Voyager 1» και «Voyager 2» που ταξιδεύουν σήμερα στο διάστημα εκτός του ηλιακού συστήματος, στα 17 και 14 εκατομμύρια χλμ. από τη Γη αντίστοιχα.

 

Τριάντα τέσσερα χρόνια μετά το ταξίδι της Vespa PX συνεχίζεται με αμείωτη επιτυχία: πάνω από τρία εκατομμύρια παραχθείσες μονάδες από τις οποίες περισσότερες από ένα εκατομμύριο μόνο στην έκδοση PX 150, το μοντέλο Vespa με τις περισσότερες πωλήσεις στην ιστορία.

 

Στους δρόμους όλου του κόσμου.

Στην έκθεση του Μιλάνο το 1977, για την πρώτη παρουσίαση της Vespa PX, δημιουργήθηκε μία γιγαντιαία μακέτα, ύψους πάνω από 4 μέτρα, που εκτίθεται σήμερα στο Μουσείο Piaggio στην Pontedera. Όμως, η τάση της Vespa PX για ρεκόρ δεν σταματά ούτε σε αυτή την υπερμεγέθη έκδοση, ούτε στη μοναδική εμπορική επιτυχία: από τα δεκαεφτά εκατομμύρια Vespa που έχουν κυκλοφορήσει στους δρόμους όλου του κόσμου από το 1946, περισσότερα από τρία εκατομμύρια είναι Vespa PX.

 

254.000 χιλιόμετρα είναι το ρεκόρ του Giorgio Bettinelli (1955-2008), Ιταλός ταξιδιώτης και συγγραφέας, ο οποίος σε τέσσερεις αποστολές έχει διασχίσει τον κόσμο, πάντα στη σέλα της Vespa PX, όπως διηγείται στα βιβλία «In Vespa» και «Brum Brum (και τα δύο από τις εκδόσεις Feltrinelli). Ο ίδιος είχε δηλώσει:

«…Τον Ιούλιο του 1992 ξεκίνησα από τη Ρώμη πάνω σε μία PX για να φτάσω στη Σαϊγκόν τον Μάρτιο του 1993».

 

Το 1994-95, πάντα με Vespa, κάλυψε τα 36.000 χιλιόμετρα που χωρίζουν την Αλάσκα από τη Γη του Πυρός. Το 1995-96, με αναχώρηση από τη Μελβούρνη της Αυστραλίας, φτάνει στο Κέιπ Τάουν καλύπτοντας σε δώδεκα μήνες πάνω από 52.000 χιλιόμετρα. Από το 1997 ως το 2001 ολοκλήρωσε το γύρο του κόσμου «overland» με τη Vespa PX, ξεκινώντας από τη Χιλή και καταλήγοντας στην Τασμανία, διασχίζοντας Νότιο Αμερική, Βόρειο Αμερική, Σιβηρία, Ευρώπη, Αφρική, Ασία και Ωκεανία, και συμπληρώνοντας 150.000 χιλιόμετρα.

 

Mόνο λίγοι γνωρίζουν ότι το 1980 δύο Vespa PX 200 τερμάτισαν στο ράλι Paris-Dakar (ήταν η δεύτερη έκδοση της «classica» της ερήμου), με οδηγούς τους M. Simonot και B. Tcherniawsky. Η ομάδα, γαλλικής εθνικότητας, με διοργανωτή το Jean-François Piot, είχε την υποστήριξη του τέσσερις φορές νικητή στο 24ωρο Le Mans, Henri Pescarolo.

 

Η πολυαγαπημένη PX.

Παρούσα στα στοιχεία πωλήσεων για πάνω από τρεις δεκαετίες, η Vespa PX είναι ένα από τα δίτροχα που δημιουργεί συναισθήματα πάθους και επιθυμίας απόκτησης. Είναι το μοναδικό σκούτερ στον κόσμο που γεννάει τρυφερότητα, ζητώντας φροντίδα και προσοχή, ώστε να διατηρεί έναν κύκλο ζωής μεγαλύτερο από το μέσο όρο, ξεπερνά το ρόλο της ως μέσο μετακίνησης και γίνεται αντικείμενο λατρείας.

Λίγοι θυμούνται ποια αυτοκίνητα κυκλοφορούσαν στους δρόμους πριν από τριάντα τέσσερα χρόνια, αλλά στις ΗΠΑ ακόμα και σήμερα κυκλοφορούν περισσότερες από 15.000 Vespa PX – που κυκλοφόρησαν πριν το 1981 και πριν από την επιστροφή της Vespa στην αγορά των ΗΠΑ το 2000 – διατηρημένες σε άψογη λειτουργική κατάσταση, χάρη στο δίκτυο καταστημάτων «Vespa Vintage Restoration Shop».

Στην πραγματικότητα μεγάλο μέρος των πρωτότυπων PX κυκλοφορεί ακόμα στους δρόμους όλου του κόσμου, επιβεβαιώνοντας την παροιμιώδη ανθεκτικότητα και αξιοπιστία του μοντέλου.

 

Η Vespa PX δημιουργήθηκε ως μαζικό όχημα και βασικό μέσο μετακίνησης και σήμερα αναγνωρίζεται ως το σκούτερ που ξεχωρίζει και που κάνει και τον οδηγό του να ξεχωρίζει, επίσης.

Μέσα στην γκάμα Vespa, η PX έχει βρει τη θέση της ως ένα «αειθαλές», διαχρονικό μοντέλο για το φανατικό κοινό που αναζητά μία κλασική Vespa με το παραδοσιακό κιβώτιο τεσσάρων ταχυτήτων στο τιμόνι και ταυτόχρονα με ένα μοναδικό σχέδιο που είναι πάντα μέσα στη μόδα.

 

Επιπλέον, είναι εξαιρετικά ενδιαφέρον να παρατηρήσει κανείς πως η επιτυχία της νεότερης γενιάς Vespa (οικογένειες LX στους κυβισμούς 50cc 2Τ, 50cc 4Τ, 125 και 150cc 4Τ, και GTS στα 125cc και 300cc), αντί να σπρώξει στο περιθώριο το ένδοξο «Vespone», αναζωογόνησε το ενδιαφέρον μέρους του κοινού που είναι συνδεδεμένο με το μύθο της Vespa για την πιο κλασική έκδοση της θρυλικής μάρκας.

 

Ας δούμε ένα βίντεο από την ιστορία της Vespa PX.

Επόμενο άρθρο »

DAINESE G. BARCELLONA

« Προηγούμενο άρθρο

DAINESE ST PANNIER D-WP

Χορηγοί
Σχετικά άρθρα
Δημοσκόπηση
ΠΟΙΟΣ ΘΑ ΕΙΝΑΙ Ο ΠΡΩΤΑΘΛΗΤΗΣ ΤΟΥ 2025;
  • Ο ΧΟΡΧΕ ΜΑΡΤΙΝ ΠΟΥ ΘΑ ΑΝΕΒΑΣΕΙ ΤΗΝ ΑΠΡΙΛΙΑ ΣΕ ΑΛΛΟ ΕΠΙΠΕΔΟ
  • Ο ΠΕΚΟ ΜΠΑΝΙΑΪΑ ΠΟΥ ΕΜΑΘΕ ΑΠΟ ΤΑ ΛΑΘΗ ΤΟΥ
  • Ο ΜΑΡΚ ΜΑΡΚΕΘ ΠΟΥ ΟΔΗΓΕΙ ΠΙΑ ΙΔΙΑ ΜΟΤΟΣΥΚΛΕΤΑ ΜΕ ΤΟΝ ΠΕΚΟ
  • Ο ΠΕΔΡΟ ΑΚΟΣΤΑ ΠΟΥ ΕΠΙΣΗΣ ΕΜΑΘΕ ΑΠΟ ΤΑ ΛΑΘΗ ΤΟΥ
  • ΚΑΠΟΙΟΣ ΑΠΟ ΤΟΥΣ ΥΠΟΛΟΙΠΟΥΣ ΟΔΗΓΟΥΣ