• Search
    • Search
    • Βρες ότι χρειάζεσαι γρήγορα και απλά.
9ος Αγώνας - Γερμανία (Sachsenring)
Ο αγώνας βρίσκεται σε εξέλιξη!
Image
Στα 900cc η Ducati το 2012;
Η αυξημένη κατανάλωση στα 1000cc, επιβάλλει λιγότερα κυβικά;
Νέα 25/11/2010 - 11:53

Το ξεκίνημα του τεστ της Ducati στην Jerez, με τους Guareschi, Battaini και Abraham, μας βάζει σε σκέψεις για το μέλλον. Όπως είναι γνωστό το 2012 θα επιτρέπεται η χρήση μοτοσυκλετών με χωρητικότητα 1000cc και περιορισμό της διαμέτρου των εμβόλων στα 81 χιλιοστά. Ο κανονισμός αυτός της FIM «φωτογραφίζει» τα δυνατότητα κάποιων κατασκευαστών πρωτότυπων πλαισίων να χρησιμοποιήσουν κινητήρες παραγωγής. Η κατηγορία θα ονομαστεί Moto1. 

Βέβαια οι μεγάλοι κατασκευαστές μοτοσυκλετών, φαίνεται ότι θα προτιμήσουν να έχουν και πρωτότυπους κινητήρες στα 1000cc. Πρόσφατα η Honda ανακοίνωσε ότι ο δικός της πρωτότυπος κινητήρας θα είναι στο όριο των κυβικών, τη στιγμή που υπάρχει η σκέψη από άλλους κατασκευαστές να μην εξελίξουν από την αρχή νέους κινητήρες (λόγω του τεράστιου κόστους), αλλά να ανεβάσουν τον κυβισμό στα τωρινά 800αρια, αφού έχουν καταφέρει αυτά τα χρόνια να φτιάξουν καλούς, αξιόπιστους κινητήρες και με την κατανάλωση στα όρια του κανονισμού.

Εδώ είναι και το άλλο κύριο σημείο των κανονισμών. Η κατανάλωση θα παραμείνει στα 21 λίτρα για τον κάθε αγώνα, γεγονός που περιορίζει την αύξηση της ιπποδύναμης. «Ποτέ δεν θα φτάσουμε πάλι στα 260+ άλογα των μοτοσυκλετών του 2006, όσο η κατανάλωση μένει στα 21 λίτρα», μας είχε πει ο Ingegnere Claudio Domenicali ο Γενικός Διευθυντής της Ducati.

Ναι, τα 1000αρια δεν θα ανεβάζουν όσες στροφές τα 800αρια, αλλά στην αναζήτηση για περισσότερη δύναμη θα χρειάζεται και περισσότερη κατανάλωση. Επίσης η αναμενόμενη μείωση των ηλεκτρονικών βοηθημάτων, είναι κάτι που θα αυξήσει την κατανάλωση, αφού σε γενικές γραμμές το σπινάρισμα θα είναι μεγαλύτερο. Έτσι οι μηχανολόγοι των εργοστασίων σκέφτονται την λύση να μείνουν αρκετά κάτω από το όριο του κυβισμού και στην ουσία να μεγαλώσουν λίγο τους τωρινούς κινητήρες, φτάνοντας περίπου στα 900cc! Ίσως και λιγότερο. Έτσι και το κόστος εξέλιξης θα κρατηθεί σχετικά χαμηλά.

Aυτό δεν είναι μια επαναστατική ιδέα. Η πρώτη Yamaha M1 ήταν αρκετά κάτω από τα 990cc που επιτρεπόταν. Bέβαια στην ιστορία του motorsport αυτό δεν έχει αποδειχτεί μια καλή στρατηγική. «Τίποτε δεν είναι καλύτερο από τα κυβικά, όταν μιλάμε για δύναμη», λένε οι Αμερικανοί.

Παρόλα αυτά η Ducati το σκέφτεται για κινητήρα 900cc ή και λιγότερο για τους Valentino Rossi και Nicky Hayden το 2012. Είναι ειρωνικό το ότι αυτή είναι μια προσέγγιση εντελώς αντίθετη από αυτή που είχαν τα τελευταία χρόνια στα Superbike, όπου είχαν πιέσει για την αύξηση του κυβισμού στα 1,200cc για τα δικύλινδρα σε σχέση με τα 1000cc των τετρακύλινδρων.

Πάντως το ζήτημα που εκκρεμεί είναι η σταθεροποίηση των κανονισμών από την πλευρά των FIM – DORNA, ώστε να υπάρξει τελικά ένας ενιαίος κανονισμός, άσχετα με τον αν κάποιος χρησιμοποιεί εργοστασιακό κινητήρα ή βασισμένο σε μοτέρ παραγωγής, ώστε να προχωρήσουν όλοι ξεκάθαρα στη νέα εποχή του MotoGP.

 

Επόμενο άρθρο »

Τελευταία νέα από το Cooper 24 Ώρες 4Χ4 2010

« Προηγούμενο άρθρο

Κακός καιρός την 1η μέρα στο τεστ της Jerez

Χορηγοί
Σχετικά άρθρα
Δημοσκόπηση
ΘΑ ΠΑΡΕΙ ΤΟΝ ΤΙΤΛΟ ΤΟΥ 2024 Ο JORGE MARTIN;
  • ΝΑΙ, ΓΙΑ ΝΑ ΔΕΙΞΕΙ ΣΤΗΝ DUCATI ΟΤΙ ΕΚΑΝΕ ΛΑΘΟΣ ΝΑ ΜΗΝ ΤΟΝ ΚΡΑΤΗΣΕΙ
  • ΙΣΩΣ, ΑΛΛΑ ΟΙ BAGNAIA KAI M.MARQUEZ EINAI ΠΟΛΥ ΚΟΝΤΑ ΣΤΗ ΒΑΘΜΟΛΟΓΙΑ
  • ΟΧΙ, Η DUCATI ΔΕΝ ΘΕΛΕΙ ΝΑ ΔΩΣΕΙ ΤΟ Νο 1 ΣTHN APRILIA