• Search
    • Search
    • Βρες ότι χρειάζεσαι γρήγορα και απλά.
16ος Αγώνας - GP Σαν Μαρίνο (Misano))
Ο αγώνας βρίσκεται σε εξέλιξη!
Image
Brembo - Τα φρένα στο Misano World Circuit Marco Simoncelli
Μια από τις πιο απαιτητικές πίστες για συστήματα πέδησης
Νέα 11/09/2025 - 11:51

Ενισχυμένο από τους πάνω από 187.000 θεατές του GP της Καταλονίας, το MotoGP επιστρέφει στην Ιταλία για δεύτερη φορά το 2025, παρόλο που ο 16ος γύρος έχει τίτλο GP του Αγίου Μαρίνου και της Ριβιέρας του Ρίμινι.

Το 2024 το Misano World Circuit Marco Simoncelli φιλοξένησε δύο GP τον Σεπτέμβριο, με το δεύτερο να αντικαθιστά το GP του Καζακστάν.

Συνολικά, 31 GP έχουν διεξαχθεί σε αυτήν την πίστα: 3 GP της Εμίλια Ρομάνια, 7 GP Ιταλίας και 21 GP του Αγίου Μαρίνου.

Τα δεδομένα της πίστας στο Misano

Σύμφωνα με τους μηχανικούς της Brembo, οι οποίοι συνεργάζονται στενά με όλους τους αναβάτες του MotoGP, το Misano World Circuit Marco Simoncelli, μήκους 4.226 χιλιομέτρων, κατατάσσεται στις πίστες με τις υψηλότερες απαιτήσεις για συστήματα πέδησης.

Σε μια κλίμακα από 1 έως 6, βαθμολογείται με δείκτη δυσκολίας 4, με 11 ζώνες πέδησης ανά γύρο: 3 στην κατηγορία υψηλών απαιτήσεων, 6 μεσαίας δυσκολίας και 2 πιο εύκολα, με συνολικά 28,5 δευτερόλεπτα φρεναρίσματος ανά γύρο.

Καθ' όλη τη διάρκεια του αγώνα, κάθε αναβάτης θα ασκήσει συνολικό φορτίο στη μανέτα φρένων που υπερβαίνει τους 1,1 τόνους – το δεύτερο υψηλότερο ποσοστό της σεζόν μετά το Αυστριακό GP.

Η πιο δύσκολη στροφή

Η πιο απαιτητική στροφή για φρενάρισμα στο Misano είναι η στροφή 8: Εκεί οι μοτοσυκλέτες MotoGP επιβραδύνουν από 296 χλμ./ώρα στα 80 χλμ./ώρα σε 4,5 δευτερόλεπτα διανύοντας απόσταση 212 μέτρων, ενώ οι αναβάτες εφαρμόζουν φορτίο 5,3 κιλών στη μανέτα φρένων.

Η επιβράδυνση κορυφώνεται στα 1,5 g, η πίεση υγρού φρένων Brembo φτάνει τα 11,4 bar και οι δίσκοι από ανθρακονήματα φτάνουν σε θερμοκρασίες έως και 710 °C.

Η πορεία του Marc επιβραδύνθηκε από τον Alex

Λόγω της δεύτερης θέσης του στο Καταλανικό GP την περασμένη Κυριακή πίσω από τον αδελφό του Alex, ο Marc Marquez δεν θα μπορέσει να κατακτήσει το Παγκόσμιο Πρωτάθλημα στο Misano.

Για να το κάνει αυτό, θα χρειαζόταν τουλάχιστον 185 βαθμούς προβάδισμα έναντι του πλησιέστερου αντιπάλου του, ενώ η διαφορά βρίσκεται στους 182 βαθμούς.

Για να έχει ο Marc ένα match point στο Motegi, πρέπει να έχει προβάδισμα τουλάχιστον 148 βαθμών έναντι του Alex μέχρι το βράδυ της Κυριακής, πράγμα που σημαίνει ότι η 13η θέση στον κύριο αγώνα θα είναι αρκετή.

Η εντυπωσιακή επταετία της Ducati

Το περασμένο Σάββατο στην πίστα Circuit de Barcelona-Catalunya, η Ducati κατέκτησε τον 7ο τίτλο Κατασκευαστών στο MotoGP, τον 6ο συνεχόμενο.

Ο τελευταίος κατασκευαστής που εξασφάλισε έξι συνεχόμενους τίτλους στην κορυφαία κατηγορία ήταν η Honda από το 1994 έως το 1999, επίσης εξοπλισμένη με φρένα Brembo.

Το 2026, η Ducati θα στοχεύσει να φτάσει τη Suzuki, η οποία κέρδισε επτά συνεχόμενα πρωταθλήματα 500cc από το 1976 έως το 1982.

Μπροστά τους παραμένει μόνο η MV Agusta, αήττητη για οκτώ χρόνια, από το 1958 έως το 1965.

Η Brembo ήταν βασικό κομμάτι κάθε θριάμβου της Ducati, υποστηρίζοντας τον κατασκευαστή του Borgo Panigale από το ντεμπούτο του το 2003.

Η επιλογή του Bradley Smith

Πριν από δέκα χρόνια, το GP του Αγίου Μαρίνου έγινε μάρτυρας της σχεδόν πλήρους εξάλειψης του μειονεκτήματος που είχαν τα φρένα από ανθρακονήματα σε σύγκριση με τα χαλύβδινα φρένα σε βρεγμένες συνθήκες.

Όταν άρχισε να βρέχει, οι αναβάτες επέστρεψαν στα pits για να αλλάξουν μοτοσυκλέτα, επιλέγοντας την δευτερη μοτοσυκλέτα στημένη για βρεγμένο με χαλύβδινα φρένα.

Ο μόνος που δεν σταμάτησε ήταν ο Bradley Smith, ο οποίος, παρά την πτώση της θερμοκρασίας, πέρασε τη γραμμή τερματισμού στη δεύτερη θέση χάρη στην καλή λειτουργία των φρένων Brembo από ανθρακονήματα.

Επίσης στο Misano, δύο χρόνια αργότερα, ήρθε η πρώτη νίκη στο MotoGP με φρένα από ανθρακονήματα σε βρεγμένες συνθήκες.

Ο Marc Marquez, μάλιστα, κέρδισε το GP του Αγίου Μαρίνου και του Ρίμινι Ριβιέρα το 2017 με δισκόφρενα Brembo από ανθρακονήματα, παρά τη βροχή κατά τη διάρκεια του αγώνα.

Στη δεύτερη και τρίτη θέση ήταν οι Petrucci και Dovizioso, οι οποίοι είχαν επιλέξει δισκόφρενα Brembo από ατσάλι.

Μια νίκη που θα ήταν αδιανόητη λίγα χρόνια νωρίτερα, σπάζοντας την παλιά διχοτομία μεταξύ δίσκων από ανθρακονήματα για το στεγνό και ατσάλινων για βρεγμένο.

Αυτό που κατέστησε δυνατή αυτή τη νίκη ήταν η εντυπωσιακή βελτίωση των δισκόφρενων Brembo από ανθρακονήματα τα τελευταία χρόνια, χάρη στις ολοένα και πιο ακριβείς διαδικασίες κατασκευής και τη χρήση υλικών πολύ πιο προηγμένων από αυτά των πρώτων δισκόφρενων από ανθρακονήματα.

Αυτό το αποτέλεσμα επιβεβαιώνει τη δέσμευση της Brembo στην τεχνική καινοτομία.

Σήμερα, ακόμη και στη βροχή, οι δίσκοι από ανθρακονήματα έχει γίνει η στάνταρ επιλογή, χάρη στις βελτιώσεις των υλικών και τα προστατευτικά καλύμματα.

 

 

« Προηγούμενο άρθρο

Διπλός Πρωταθλητής αναδείχθηκε ο Κωνσταντίνος Μαυρόπουλος – DINOS31

Χορηγοί
Σχετικά άρθρα