Η Super4 είναι η νεότερη σπορ μοτοσυκλέτα από την QJ Motor και έχει σχεδιασμό που μοιάζει να προέρχεται κατευθείαν από την MV Agusta.
Τα τελευταία χρόνια, πολλά μοντέλα που μοιάζουν με αντιγραφές Ιταλικών, Ιαπωνικών ή Γερμανικών σχεδίων. Η νέα Super4 της QJ Motor δεν αποτελεί εξαίρεση με την πρώτη ματιά. Είναι, ουσιαστικά, μια πιο μικρή MV Agusta Superveloce. Όμως εδώ αυτή η ομοιότητα συνοδεύεται από αποδείξεις.
Η QJ Motor είναι μια μεγάλη εταιρεία από την Κίνα και σήμερα, χάρη στα μεγάλα της κεφάλαια και την υποστήριξη του Geely Group (της αυτοκινητοβιομηχανίας που κατέχει την Volvo, την Lotus και μέρος της Mercedes-Benz), ηγείται της μεγαλύτερης αυτοκρατορίας μοτοσυκλετών στην Κίνα. Διαχειρίζεται την Benelli στην Πέζαρο της Ιταλίας, έχει την MBP (Moto Bologna Passione) και φαίνεται να κυκλοφορεί νέα μοντέλα σχεδόν κάθε εβδομάδα. Με λίγα λόγια, η QJ είναι αποφασισμένη να γίνει παγκόσμια δύναμη στον χώρο της μοτοσυκλέτας.
Η QJ και η MV είχαν τεχνική συνεργασία που υποτίθεται πως θα απέφερε πιο μικρές και οικονομικές μοτοσυκλέτες με το σήμα της MV. Αυτό το σχέδιο εγκαταλείφθηκε όταν η KTM επένδυσε στην MV και έστρεψε ξανά το ενδιαφέρον στην παραγωγή εξωτικών μοντέλων. Τώρα που η MV αποδεσμεύτηκε από την KTM και επέστρεψε στους προηγούμενους ιδιοκτήτες της, η συνεργασία με την QJ φαίνεται πως έχει πρακτικά λήξει. Κι όμως, η QJ Motor εξακολουθεί να κυκλοφορεί μοτοσυκλέτες που μοιάζουν σαν να βγήκαν κατευθείαν από το σχεδιαστικό τμήμα της MV. Αυτό μπορεί να οφείλεται στην προηγούμενη συνεργασία, αλλά τουλάχιστον έχουν τα χαρτιά να αποδείξουν ότι δεν αντιγράφουν στο σχεδιασμό άλλες μοτοσυκλέτες.
Η ίδια η Super4, όπως ανέφεραν οι συνάδελφοί μας από την ιστοσελίδα Cycle World, βασίζεται σε γνώριμη πλατφόρμα της QJ. Ο κινητήρας είναι ένας δικύλινδρος εν σειρά 449 κ.εκ. με ιπποδύναμη 52 ίππων στις 9,500 σ.α.λ., τοποθετημένος σε ελαφρύ πλαίσιο με συνολικό βάρος 169 κιλά. Η τελική της ταχύτητα υπολογίζεται στα 190 χλμ/ώρα. Τα τεχνικά χαρακτηριστικά είναι συνηθισμένα για τη μεσαία κατηγορία των σπορ μοτοσυκλετών, αλλά το φέρινγκ μοιάζει να βγήκε κατευθείαν από τον κατάλογο της Superveloce. Και δεν είναι η πρώτη φορά που το κάνει αυτό η QJ. Η μεγαλύτερη Super9, που παρουσιάστηκε πέρσι στην Κίνα, είχε ήδη δανειστεί τον παλιότερο τετρακύλινδρο κινητήρα της MV μαζί με σχεδιαστικές λεπτομέρειες.
QJ Motor Super9
Οι μοτοσυκλέτες με ρετρό σχεδιασμό αρέσουν στον κόσμο. Είναι όμορφες και έχουν συνήθως μια αγωνιστική ιστορία και κληρονομιά να συνοδεύει το σχέδιό τους που προέρχεται από κάποιο παλαιότερο μοντέλο με εξαιρετικές επιδόσεις για εκείνη την εποχή. Η MV έχει ιστορία από Grand Prix και έναν από τους πιο εμβληματικούς αναβάτες όλων των εποχών.
MV Agusta Superveloce 1000 Ago
Η QJ Motor χρησιμοποιεί αυτόν τον τρόπο σχεδιασμού παίρνοντας στοιχεία από ιστορικά μοντέλα, για να έχει μια όμορφη εμφάνιση, ενώ ταυτόχρονα προσφέρει μια μοτοσυκλέτα που έχει και τη σωστή τιμή. Έχουν τα μέσα, την παγκόσμια δικτύωση και τη φιλοδοξία να αποκτήσουν σημαντικό μερίδιο στην αγορά και η Super4 δεν είναι απλά μια φτηνή απομίμηση. Είναι μια μοτοσυκλέτα με ενδιαφέρον σχεδιασμό και αναμένουμε να τη δούμε να κυκλοφορεί στους δρόμους τραβώντας τα βλέμματα, χωρίς να κοστίζει μια περιουσία.